Meriteollisuus ja telakat

Pihatonttu

Ylipäällikkö
Mihin summiin valtion takausvastuut asettuvat rakenteilla olevien risteilijöiden suhteen?

Jos keskeneräisiä risteilijöitä jää Suomen valtiolle käteen, niin mitäs jos suunniteltais ikkunat, ovet ja niiden lukitukset sekä muu varustus uusiksi ja tehtäisiin niistä pakkopalautuslaivoja, jotka seilaavat vaikka Liberian lipun alla.

("Irak ei suostu ottamaan takaisin noita palautettavia. Pannaan paattiin ja ajetaan paatti Monrovian edustalle. Poimitaan matkan varrelta muistakin Euroopan maista ongelmapalautettavat ja viedään nekin - maksua vastaan. Liberialaiset sisämaan kaakaoviljelmät työllistävät palautettavat siksi aikaa kun neuvotellaan lisää lähtömaiden kanssa - tai oikeastaan Liberia neuvottelee. Hei, me tienataan tällä - ja tällä kertaa ihan oikeasti!")
 

Tups

Kapteeni
Eiköhän tilauslistaa karsita ensisijaisesti loppupäästä.

Turun telakalla on viime aikoina ollut vaikeuksia toimittaa laivoja aikataulussa. Sinäänsä toimitusten siirtäminen saattaisi helpottaa tilannetta, koska tällöin ei tarvitsisi maksaa myöhästymissakkoja.
 

Merten sheriffi

Greatest Leader
Viimeksi muokattu:

Merten sheriffi

Greatest Leader
Rauman telakalla kootaan viimeisiä lohkoja Wasalinen autolauttaan
6.5.2020 15:35
Wasa Linen toimitusjohtaja Peter Ståhlberg ja RMC:n projektipäällikkö Johanna Kaijo leimasivat laivan ensimmäistä levyä viime syksynä.

Raumalla RMC:n telakalla Wasalinen matkustaja-autolautan rakentaminen on edennyt viimeisten lohkojen kokoamiseen. Rungon koontia ja autokansien varustelua valmistellaan samaan aikaan, ja myös hyttien rakentaminen on alkanut.
Projektipäällikkö Johanna Kaijon mukaan rakentaminen etenee koronaviruksen aiheuttamasta poikkeustilanteesta huolimatta suunnitellusti.
– Puolan Gdanskista toimitetaan Aurora Botniaan yhteensä seitsemän lohkoa, joista kolme saapui huhtikuun lopulla. Saapuneiden lohkojen varustelu on nyt käynnissä, Kaijo sanoo tiedotteessa.
Elokuussa telakalle tuodaan keulaportti, laitaovet ja liikkuva autokansi. Aurora Botnia on määrä laskea vesille syksyllä.
Wasalinen projektissa työskentelee RMC:n oman henkilöstön lisäksi tällä hetkellä lähes 400 verkoston henkilöä. Koronatilanne on yhtiön mukaan tuonut haasteita lisä- ja vaihtomiehitykseen.
– Toivomme, että hallituksen maanantaina 4. toukokuuta tekemät päätökset työvoiman liikkuvuuden helpottamisesta auttavat tähän tilanteeseen, RMC:n toimitusjohtaja Jyrki Heinimaa sanoo tiedotteessa.
 

tankki-tapsa

Kersantti
Tolla huono homma. Synkkä ennusteeni on että Aasiassa kuten E-Koreassa valtio maksaa tappiot telakoille veronmaksajien rahoilla ja täällä laitetaan simppelisti lappu luukulle. Sitten kun laivoja taas joskus kysytään niin niitä ei tehdä täällä enää koskaan koska ei ole osaamista eikä fasiliteetteja. Meidän rahat käytettiin mieluummin Kultamunien tuontiin, holtittomaan rahanjakoon E-Eurooppaan ja Afrikan mustiin aukkoihin ja jättimäisen julkishallinon ylläpitoon. Taas yksi arvoketju menetettiin iäksi mutta samariinit ovat tietenkin oikeassa koska ne ovat suomalaisten suosikkeja.

Kultamunien palautuslaivat ovat vain kaunista unta.. :cry:
 

Tetra

Respected Leader
Onhan tuossa hieman pudotusta.

Clarkson said 100 vessels of all types were ordered in the first three months of 2020 at $5.5 billion, a 71% decline from last year’s first quarter and the lowest total since the second quarter of 2009.

 
Top