Purjeilla?Veikkaan tuulivoimaa, kun kerran merellä ollaan ropellit kannelle
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Purjeilla?Veikkaan tuulivoimaa, kun kerran merellä ollaan ropellit kannelle
Purjeilla?
Tuo ei muuten toimi Itämerellä. Glory ei saa torvea. Gracella testi jatkuu edelleenRotor ship - Wikipedia
en.wikipedia.org
Viimeisin Suomessa rakennettu jäänmurtaja taisi olla Polaris vuonna 2016. Toivottavasti suunnittelutaidot on tallessa.Huomenna alkaa uusien jäänmurtajien suunnittelu:
Toistaiseksi viimeinen Suomessa täysin suunniteltu jäänmurtaja, joka on rakennettu, on valmistunut lokakuussa 2019 Viipurin telakalla. Sitä ennen valmistui saman vuoden heinäkuussa kiinalaiselta telakalta Suomessa suunniteltu jäätämurtava tutkimus- ja huoltoalus. Tällä hetkellä Norjassa on rakenteilla Suomessa suunniteltu jäätämurtava risteilylaiva...Viimeisin Suomessa rakennettu jäänmurtaja taisi olla Polaris vuonna 2016. Toivottavasti suunnittelutaidot on tallessa.
Ainakin Helsingin telakan jengille on toistaiseksi töitä. Toki uutisessa mainittu Kreml-yhteys on siinä mielessä riski, että nykyinenkin omistaja voi teoriassa päätyä pakotelistalle. Jos näin käy, Helsingissä tuskin rakennetaan laivoja enää koskaan, vaan Hietalahden telakan paikalle saadaan ne paljon halutut kovan rahan merenranta-asunnot. Ja ehkä hotellikin, joista Helsingissä on huutava pula.
Olisiko koillisväylä mahdollinen? Paljonko säästyisi aikaa?
Aika vanha laiva, valmistunut Koiviston aikaan 1985, tuollaisella voi olla jo aika kovat käyttökulut.Menisikö Amorella Mariellan reitille Gloryn valmistuttua?
Itämerellä on käynnissä selviytymistaistelu: Viking Line myy M/S Mariellan
Yhtiön mukaan myynti ei aiheuta henkilökunnan irtisanomisia.www.talouselama.fi