Meriteollisuus ja telakat

Kuinkahan tuo Helsingin telakan omistus?
Trumpin vastustajat saisivat taas yhden lyömäaseen.

Lain mukaan USA:n rannikkovartioston alukset on rakennettava kotimaassa ja tässä työllisyystilanteessa kongressi tuskin suostuisi muuttamaan lakia. Ei myöskään ole itsestään selvyys, että Suomi saisi suunnittelutyötä. Nyt tilauksessa olevat polaarijäänmurtajat perustuvat saksalaiseen Polarstern II:seen.
 
Ålandstidningen: Viking Linen Mariella on myynnissä
 
Heko heko, siitä saa valtio. Maksaa tukiaisia varustamoille, jopa virolaiselle Tallinkille, siinä toivossa että on laivoja käytössä kriisitilanteessa. Mutta pahan päivän tullessa voi olla että kaikki laivat myyty.
 
Heko heko, siitä saa valtio. Maksaa tukiaisia varustamoille, jopa virolaiselle Tallinkille, siinä toivossa että on laivoja käytössä kriisitilanteessa. Mutta pahan päivän tullessa voi olla että kaikki laivat myyty.
Maailmalla on nyt niin paljon laivoja myynnissä, että ei Viking tule noista mitään saamaan. Enkä edes usko, että heillä olisi halua luopua liiketoiminnastaan.
 
Laitetaan tänne parit hyvätkin uutiset Suomen meriteollisuudesta, molemmat Raumalta viime viikolta:


 
Viimeksi muokattu:
Laitetaan tänne parit hyvätkin uutiset Suomen meriteollisuudesta, molemmat Raumalta:


Tallink tulee olemaan muuten lirissä valmistuvan paaattinsa kanssa. Toki Viking samassa tilanteessa.
 
Vaikka tällä hetkellä tilanne on huono, maailma voi näyttää varsin erilaiselta hyvässäkin mielessä sitten kun nuo laivat lopulta valmistuvat (Viking Glory ensi vuonna, MyStar vuonna 2022).
Kassat varmaan tyhjiä ja aluksia pitää maksaa osin jo nyt. Ja Gloryn valmistumiseen ei kannata luottaa. Kinuskit eivät ole tätä ennen tehneet matkustajalaivoja. Ongelmia tulee olemaan ja paljon.
 
Back
Top