Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sovellettu Riekko Ammunta![]()
Sitten .223 on turvallinen valinta A-tarvike valikoiman ja hintojen puolesta.
22-250 tai 22-250 Ackley.Uteliaisuus vei voiton - ihan mielenkiinnosta, jos olisin sanonut että lataan itse, mitä kaliiperia olisit ehdottanut? 22-250 tms.?
22-250 olisi ballistisesti kaikkein laakein lentoradaltaan näistä 5,7 -versioista, mutta tehdaspaukut näyttävät olevat tyyriin puoleisia.
Uteliaisuus vei voiton - ihan mielenkiinnosta, jos olisin sanonut että lataan itse, mitä kaliiperia olisit ehdottanut? 22-250 tms.?
22-250 olisi ballistisesti kaikkein laakein lentoradaltaan näistä 5,7 -versioista, mutta tehdaspaukut näyttävät olevat tyyriin puoleisia.
22-250 tai 22-250 Ackley.
Se on mahdollista riippuen luodista, nopeudesta ja tulokulmasta. Itselle sattui 22-250:llä yksi tapaus jossa Teerin lihat jäivät ehjäksi mutta lintu oli valmiiksi suolistettu. Mukana voi kantaa miedompaa paukkua lyhyemmille etäisyyksille ja kovempaa pidemmille.OK kiitos!
Kuten näissä aseasioissa aina, näissä teeripyssykaliipereissakin tuntuu olevan kovin monenlaisia mielipiteitä. Minä rupesin juuri tuosta 22-250:stä puhumaan serkkupojalle (jolla on 40 v metsästyskokemusta oravasta karhuun) kun olin innostunut sen laakeasta lentoradasta, ja hän sanoi että älä nyt ainakaan sillä, se räjäyttää saaliin...![]()
OK kiitos!
Kuten näissä aseasioissa aina, näissä teeripyssykaliipereissakin tuntuu olevan kovin monenlaisia mielipiteitä. Minä rupesin juuri tuosta 22-250:stä puhumaan serkkupojalle (jolla on 40 v metsästyskokemusta oravasta karhuun) kun olin innostunut sen laakeasta lentoradasta, ja hän sanoi että älä nyt ainakaan sillä, se räjäyttää saaliin...
Ei varmaan auta kun hankkia joku ja kokeilla. Patruunasta ja luotityypistäkin tietysti on hyvin paljon kiinni miten käytännössä käyttäytyy.
Onko Remington lopettanut kokonaan 887 Nitromangnumin tuotannon, kun sen omilta sivuilta löytyy vain 870 malleja? Noissahan oli osassa joku vika ja niitä korjattiin ilmeisesti takuutyönä vaan oliko se malli kokonasn susi?
Puluja ja supikoiria pyörii farmilla vaivaksi asti, suoritin sitten metsästäjän tutkinnon ja ajattelin niitä harventaa...
Kun nuo teeret nyt mainitsit niin en näe perustelua miksi lintukivääri ei sitten olisi oikea .222 tai 223. Paukut suunnilleen saman hintaisia kuin .22wmr. Luotien ballistinenkerroin on ihan eri maailmasta. Jälleenlatausmahdollisuus myös jää pois.
Metsästyskäytössä .22wmr on lähinnä turkisriista paukku koska ei aukaise nahkaa kuten "oikeat" metsästyskaliiperi.