Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tämä on todella mielenkiintoinen kaavio! Olisi mukava tietää, miten muut HX-kandidaatit sijoittuisivat sähköntuotannon osalta. 400 kVA on hurja sähköntuotto: kuten kuvasta näkyy,se on samalla tasolla 747:n ja A350:n kanssa!Katso liite: 42748
Future proof, sanoisin.
Tätä parempaa tietoa ei vielä ole tullut vastaan. Ei tosin ole edes oikea suure, vasta mahdollinen teho. Eli 60 kW per RAT.Kuinka paljon on Growlerin ja kolmen NGJ-säiliön sähköntuotto?
NGJ:n ram air turbiini. 60kW lisätehoa siihen, että imisi tehot vain koneen moottor(e)ista.
"AS PART OF the Next Generation Jammer (NGJ) program for the Navy’s tactical aircraft, NAVAIR required the development of a submerged Ram Air Turbine (RAT) capable of producing 60 kW of power at a speed of 220 knots at 25,000 feet " https://atgi.us/phase-iii-success-9...vy-and-commercial-sales-topic-number-n08-035/
Eli huipputeho 60 kW per NGJ ja kolmella säiliöllä siis 180 kW + koneen itsensä tuottama sähkö, joka lienee jossain 100+ kW tietämillä. Eli F35:n sähköntuotto on aivan hurja!Ilmavoimien tulevaisuus
Voit laittaa sen itsekin, ei tarvitse minulle brassailla. Gyllis1 osoitti kysymyksensä kaikille foorumilaisille. Vaan ei hyvän kysymyksen esittäminen tarkoita että joka propellipään pitää heti paukuttaa henkseleitä. Ei sillä etteikö teikäläisen Jukessic Parkilla olisi oma arvonsa, mutta jos...maanpuolustus.net
Täällä itse moottoreista viitteellinen arvo:Eli huipputeho 60 kW per NGJ ja kolmella säiliöllä siis 180 kW + koneen itsensä tuottama sähkö, joka lienee jossain 100+ kW tietämillä. Eli F35:n sähköntuotto on aivan hurja!
Sähköntuoton osalta Growleriin ei ole tarvetta, F35 pystyy samaan häirintätehoon suoraan, kunhan sopivat antennit ja ohjelmistot ovat olemassa. Tämäkin kuva lisäsi uskoa F35:n ELSO-kykyihin, olen koko ajan uumoillut, että kone ei ole ELSOnkaan osalta mikään nuhapumppu...
Itse olen ollut sitä mieltä juurikin, että F-35:ssa ei tarvita oikeastaan edes Growleria ja tämä vahvistaa hypoteesini. Ja sitten oli vielä jokunen kuukausi sitten juttua, että F-35 ei edes tarvitse AWACSia, kun se pystyy itse keräämään jo niin ison määrän tietoa ja välittämään sen eteenpäin muille hävittäjille ja puolustusjärjestelmän osille, että ei voi muuta kuin kannattaa Salamakakkosta. F-35 vaikuttaakin soveltuvan hyvin kyvyiltään Suomelle. Siinä on ns. distributed lethality kohdillaan.Eli huipputeho 60 kW per NGJ ja kolmella säiliöllä siis 180 kW + koneen itsensä tuottama sähkö, joka lienee jossain 100+ kW tietämillä. Eli F35:n sähköntuotto on aivan hurja!
Sähköntuoton osalta Growleriin ei ole tarvetta, F35 pystyy samaan häirintätehoon suoraan, kunhan sopivat antennit ja ohjelmistot ovat olemassa. Tämäkin kuva lisäsi uskoa F35:n ELSO-kykyihin, olen koko ajan uumoillut, että kone ei ole ELSOnkaan osalta mikään nuhapumppu...
Joo tämä hydrauli vs. elektrohydrostaattiset aktuaattorit meinaa unohtua.Kannattaa sähkötehoja vertailtaessa huomata, että F-35:n lennonohjausjärjestelmän servojen teho välitetään sähköllä (kuten myös esim. 787). Muissa koneissa on tätä tarkoitusta varten useamman sadan kilowatin tehon välittävä hydraulijärjestelmä.
Toisaalta. Keltainen laatikko.Kannattaa sähkötehoja vertailtaessa huomata, että F-35:n lennonohjausjärjestelmän servojen teho välitetään sähköllä (kuten myös esim. 787). Muissa koneissa on tätä tarkoitusta varten useamman sadan kilowatin tehon välittävä hydraulijärjestelmä.
Kanukit hakevat niin ikään uutta tutuista vaihtoehdoista:
These three companies submitted bids for Canada’s fighter competition
Canada plans to make a final selection in 2022.www.defensenews.com
Saabin on vähän pakko.Ja Saabbi tosiaan messissä vaikka kovasti aikaisemmin vannoivat että nevö again. Muut eurovalmistajat eivät enää jaksaneet lähteä mukaan Kanadan pelleilyyn.
Tuskin.Tasaisessa lennossahan näitä ei tarvita, jolloin valtaosa sähköstä on käytettävissä mm. tutkaan ja/tai ELSOon.
Tästä voi muuten päivitellä miten isoa työmaata saa perustaa lennostoihin jos F-35 päädytään. On siinä LVI-sähkömiehille leiviskää.
How To Supply Power And Air For The F-35
The military's latest fighter jet is significantly different from its predecessors and requires a significantly different hangar.www.aviationpros.com
On toki vähän ylimyyntiä mukana.On sillä hienot sähkötkin.
... Siinä voi olla haastetta maantiekenttätoiminnan suunnittelijoille.Tästä voi muuten päivitellä miten isoa työmaata saa perustaa lennostoihin jos F-35 päädytään. On siinä LVI-sähkömiehille leiviskää.
How To Supply Power And Air For The F-35
The military's latest fighter jet is significantly different from its predecessors and requires a significantly different hangar.www.aviationpros.com