Mikä vituttaa tänään?

Mistähän sitä aloittaisi. No auto johon käytetty vimeisen 1,5 vuoden aikana yli 2000€ ylimäääräistä rahaa päätti kehäykkösen ruuhkassa toimia enää vain muutamalla vaihteella. Pysäytin auton parkkipaikalle ja sitten syttyikin jo moottorivalo palamaan ja siihen se jäi. Merkkihuollossa tutkittiin ja tultiin siihen tulokseen, että automaattilootan kytkin paskana "kuuluu rutinaa testerissä". Sain tarjouksen -> 4500€!?!?!? Siinä on kivaa kun toinen jäi työttömäksi ja itse kohta lomautettuna. Pyysin sitten erittelyn ja tajusin valinneeni väärän alan. Asentajan tuntilaskutushinta 144€ ja kytkimen hinta 2800€. Itse tilattuna täysin identtinen kytkinpaketti 1300€. Miten noi vittu kehtaa?

No siihen päälle sitten tänään menin Trafin sivuille laittamaan autoa seisontaan kun huolto kuukauden päässä. Siinä samalla huomasin, että toisen auton kohdalla lukee punaisella "AUTO KÄYTTÖKIELLOSSA, KATSASTUS SUORITTAMATTA". Kyseinen auto oli alkuvuodesta katsastushuollossa ja siinä samalla niiden piti se katsastaa.... No EIVÄT VITTU KATSASTANEET!!! Muistan vielä kuinka mulle sanottiin "kaikki kunnossa".

Kohta myyn kaikki autot pois ja ryhdyn erakoksi / deekuksi.

Muoviset bensakanisterit ja erikoisesti niiden muoviset kaatonokat. Tankkailin tuossa traktoria pimeässä ja ensimmäisellä yrityksellä nokka tietenkin vuoti hieman ensikaadolla. Seuraavalla yrityksellä luulin onnistuneeni, kunnes alkoi kuulua lorinaa. Oli mennyt juuresta poikki koko nokka. Traktori on vielä sellaista vanhaa mallia, että joutuu hytistä tankkaamaan. Huomenna on putsausoperaatio.

Taidan hankkia lapon

Ei sitten kannata hankkia tämmöistä jos kanisterista haluaa tankata. Oli nimittäin luokkaa venäläinen perseensuristin, eikä mahdu näiden standardikanistereiden suuaukosta sisään.

Muutenkin tuli perseiltyä, ostin traktoriin pyyhkijänmoottorin ja kytkin ohjauskaapelin väärään napaan. Savu nousi. Ei lähtenyt sen jälkeen enää toimimaan.

Tuli vaan mieleen, että kolme vuotta opiskelee elektroniikkaa, eikä osaa kytkeä kolmea johtoa oikein. :ROFLMAO:

Perkeleen vitun kusi. Alkoi lunta tupruttaan taalla Oslossa aikaisemmin kuin oli edes sovittu. Muutenkin jo hanskat handuissa ja pipo paassa. Seuraavat kuusi kuukautta ihan taytta scheissea.

Tätä mieltä veli Aleksis oli syksystä ja kaikesta muustakin, kun synkkämielisyys iski. Mi nerous! Mi vitutus!

No, vituttaa jo pitkäaikaisesti venäjä venäjä venäjä....

Mutta taas kerran, vaikka mulla pitäisi olla esto ettei kaupattaisi mitään puhelimella. Eiköstä vaan ole soiteltu ilmakanavien puhdistuksista, jotain vesikiertoisesta lämmityksestä, aurinkopaneeleista ja viimeksi HS: n joku myyjä..

Ei vaan jaksaisi.

Jotkut tosin jaksavat kuten eräs jolle kaupattiin vesijohtoverkon uudistamista.
Tuli hiljaista kun kertoi ämpäreitten kestävän... toisella tuodaan puhdas vesi ja toisella viedään ulos se käytetty vesi.

Voi ristuksen vittu saatana. Ensin mä kysyn kassalta täyttyykö ansiosidonnaisen kriteerit tässä mun tilanteessani. Kuulemma täyttyy. Nyt hakemus tulikin perkeleenmoisen myöhästymisen jälkeen hylsynä takaisin, kun en kúulemma ole täyttänyt kriteerejä. Voi vitun vitun vittu! Saatana mitä apinoita perkele!! Taidan erota koko kommarien paskalafkasta. :mad:

Viime vuosina paljon ollut poistumaa omassa lähipiirissä. Tänään lähti appiukko. Psyykkisesti vaikeaa elämää elänyt mies. Hyvä mies. Henkisten ongelmien kanssa painiskellessaan, sairaalasta minulle soitteli. Ei oppinut tässä ajassa elämään. Kepeät mullat ja perässä tullaan.

Viime vuosina paljon ollut poistumaa omassa lähipiirissä. Tänään lähti appiukko. Psyykkisesti vaikeaa elämää elänyt mies. Hyvä mies. Henkisten ongelmien kanssa painiskellessaan, sairaalasta minulle soitteli. Ei oppinut tässä ajassa elämään. Kepeät mullat ja perässä tullaan.
Sellaista se on. Äiti, appi ja anoppi lähti kaikki vuoden sisään. Isä vielä jatkaa, lieneekö marinoinut itsensä viinalla ja sikareilla tuhoutumattomaksi...

Sellaista se on. Äiti, appi ja anoppi lähti kaikki vuoden sisään. Isä vielä jatkaa, lieneekö marinoinut itsensä viinalla ja sikareilla tuhoutumattomaksi...
Joo, näin se elämänkierto etenee. Itse olen hoitotahtotestamentin jo vuosia sitten tehnyt. Valitettavasti tuon sitovuus ja suppeus sitä luokkaa, että luonnollisella tavalla poistuminen. Hyvinkin hankalaa on.

Ihminen saatetaan pitkään hengissä nykyään pitää, mutta ei välttämättä elossa. Jos tuohon yksilön omaa tahtoa katsotaan. Itse en ole kenenkään happea muovipussilla tai muuten poistamassa, mutta vahvaa ärtymystä on itselläni herättänyt erinäiset keskustelut terveydenhuollon ammattilaisten kanssa siitä, kuinka voin omasta poistumisestani päätöksiä tehdä. Minulle on kierrellen kaarrellen kerrottu, että tämä ei päätäntävaltaani kuulu. Tähän olen tietenkin varautunut muodossa, jolla mikään virasto ei omaa tahtoani vasten ylikävele.
Tähän [] joku hymiö, koska yhtä luonnollista kuin on syntyä, on myös poistua.

Jaksamista sinulle, surutyön käsittelyyn ja pahoittelut hieman graavista ilmaisumuodostani. Ei ole ainakaan tarkoituksellisesti kusipäisesti muotoja harjoittaa.

Jäin työttömäksi tämän vuoden maaliskuussa, hieman vajaa kahdenkymmenen vuoden jälkeen samalla työnantajalla toimittuani. Taakkana nyt myös diagnoosit sydänsairauksista. Edellinen pätkä työttömyyttä jonnekin kahden vuosikymmenen taakse taitaa ajoittua.

Paikkoja olen hakenut - myös ns. paskaduunia, herkeämättä. Ei ainuttakaan edes kutsua haastatteluun. Ikää jkv. vajaa 60-vuotta.

Työhistoriaa on sataman ahtaajasta kirjastovirkailijaan. Kymmeniä erilaisia toimia. Työkykyä, osaamista ja kykyä uuden omaksumiseen uskoakseni ihan kohtuullisesti löytyy.

Minulle on turha tulla ulisemaan, että tämä tilanne olisi vain omasta halusta kiinni. Ei ole.

Säästöjä olen kerryttänyt siinä mallissa, että taloudellisesti tämä ei ole ollut mikään katastrofi. Joillakin tutuilla, jotka samassa tilanteessa ovat. Homma on sitten monia asteita karumpi.
Kouluajoiltani tuttu kaveri, on vuodenvaihteen jälkeen menettämässä asuntonsa. 15-vuotiaasta lähtien, alkuun pullonpalautuksessa duunia tehden ja tuosta teollisuuden ostopäälliköksi yleten. Kaikki on menossa. Eikä mitään jää.

Edit; kävin tietoni katsomassa, ennen poistumista. Viimeisimmät seitsemän vuotta = nolla päivää sairauslomalla.

Viimeksi muokattu:
Sain tänään puhelinsoiton poliisilta. Eräät henkilöt joita oli pakko sietää jonkun aikaa elämässäni päättivät vielä usean vuoden jälkeen tehdä kiusaa ja jättivät poliisille minusta tutkintapyynnön. Koko keissi on ihan puutaheinää, mutta kun aihe on sellainen jota viranomaisen on pakko tutkia, niin nyt sitten tutkitaan. Jo aikanaan joutui koko ajan selvittelemään sitä sun tätä ja sietämään jatkuvaa selkään puukotusta. Itse vain yritti hymyillä ja pitää välit kunnossa, koska mitään hyvää ei olisi seurannut jos olisi avautunut.

Kyseinen asia on poliisin mukaan tapahtunut jo 5 vuotta sitten? Hieman googlailin ja kyseisestä epäillystä rikoksesta maksimirangaistus on pienehkö, joten vanhenemisaika olisi myös tuo 5 vuotta? Onko sitten kyseiset henkilöt havahtuneet asiaan ja viimeisenä tekonaan halunneet kiusata? Kuulustelu suoritettiin siinä puhelun aikana, joten ehkä viranomainenkaan ei sitten pidä asiaa niin vakavastiotettavana? Mutta löyhässä hirressä sitä roikutaan ja vituttaa aika paljon.

Kyllä vituttaa kun yksi noista voima yksiköistä alkoi ryytämään, oli taas vettä löpössä ja pillarilla menee tahti sekaisin, kun vettä tulee tarpeeksi. Mutta senkin ymmärtää, toisin kuin joku vitun uskonnosta mälvääminen eduskunnasta, että onko joku musulmaani jätetty autiomaahan jos tilalle on otettu täältä Ukrainasta perheen naisia ja muksuja turvaan putlerin touhua... Sitä en todellakaan ymmärrä.
Saatanan vassarit

Vihreiden vammailu vituttaa aina, erityisesti Anni Kansanvihollisen ikivirne tavallisen kansan päälle paskoessaan. Että loppukin liikenne pois Helsingistä että soijahomot saavat huristaa tsygellä ilman että täytyy haistella köyhien pakokaasuja. Ilmeisesti pääkaupungilla ei vieläkään mene tarpeeksi huonosti.

Vihreiden vammailu vituttaa aina, erityisesti Anni Kansanvihollisen ikivirne tavallisen kansan päälle paskoessaan. Että loppukin liikenne pois Helsingistä että soijahomot saavat huristaa tsygellä ilman että täytyy haistella köyhien pakokaasuja. Ilmeisesti pääkaupungilla ei vieläkään mene tarpeeksi huonosti.
Liikenne vähenee -> asiakkaat vähenevät -> kauppoja yms palveluita vähemmän -> vähemmän asukkaita -> keskusta autioituu.

Ihminen saatetaan pitkään hengissä nykyään pitää, mutta ei välttämättä elossa. Jos tuohon yksilön omaa tahtoa katsotaan. Itse en ole kenenkään happea muovipussilla tai muuten poistamassa, mutta vahvaa ärtymystä on itselläni herättänyt erinäiset keskustelut terveydenhuollon ammattilaisten kanssa siitä, kuinka voin omasta poistumisestani päätöksiä tehdä. Minulle on kierrellen kaarrellen kerrottu, että tämä ei päätäntävaltaani kuulu. Tähän olen tietenkin varautunut muodossa, jolla mikään virasto ei omaa tahtoani vasten ylikävele.
Tähän [] joku hymiö, koska yhtä luonnollista kuin on syntyä, on myös poistua.
Sama mieltä. Olen nyt sairastunut pitkittyneen yskään. Viimeksi yskä oli 33 v sitten, sekin vain 3-4 viikkoa. Mitä tämä on yksi arvoitus, tuntuu että kuuma vettä kaadettu bronkeihin..3-s kuukausi on menossa tätä helvettia.
Mutta veriarvot kunnossa, vaikka kunto, hmm puoliksi elossa. Pahin on ohi, mutta tämä yskä, välillä tuntuu että tämä on jokin biologinen ase. Vitsi, mutta en ihmettele enää mitään.
Terveyskeskuksen kanssa meni hermot, ihan älyvapaa laitos. Siis 100%. Kalliit turhaat kokeet jatkuvasti, useat soitot, kirjaamiset, vaikka pyysin sulkemaan pois vasta-aine tutkimuksella mykoplasma, hinkuyskä ja chlamydia pneumoniae, jota nyt yllin kyllin, tavallisten virusten seassa. Niille en voi mitään.
Kuinka jopa sota käyvässä Ukrainassa terveydenhuolto voi olla toimiva ja tehokas!?

Kertokaa minulle. Kuka on keksinyt näin kallin ja tehottoman terveyskeskus systeemin? Mun sukulaiset Ukrainassa eivät usko korviin kun kerron miten taistelen jokaisesta tarpeellisesta verikokeesta, ja katson heidän menoa, tähän menee monta tuntia, minulta ja heiltä, heiltä vielä enemmään, koska pitää kirjata. Jääräpäisistä tehottomista lääkäreistä, jota kuormittavat turhilla verikokeilla, asiallisten kokeiden sijasta. Arvakaa kuinka monta kerta otettiin yleisverikoe, vaikka sanon etten usko että siellä on mitään. Ajan sen asian, mitä lukee Duodecim, Lancet julkaisussa, tietty ryhmä perustellusti tarvitse antibiotteja esim.mykoplasma ja keuhkoklamydia infektiosta, jos infenktio on pitkäkestoinen, oireet monta kuukautta ja elimistö ei pärjä. Vaikka itse olen antibiotti vastainen. Vain hätätapauksessa. Parempi näin, rahat säästyy jatkuvasta astmahoidosta tulevaisuudesta.
Kivikön terv.asemalla on joku ilmeisesti diplominsa outoja polkuja hakenut. Hän yhdellä käden huitaisulla perui kesken oleva antibiottikuurin asiakkalta. Suoraan täälle "ammattilaiselle" ei voi edes ihmetellä, kaikki puheet tapahtuu sairaanhoitajan kautta, hän juoksee, jokaisen lauseen kanssa edes takaisin lääkärin ja oman huoneen jossa vastaa puheluihin. Tätä kutsutaan "rikkinäiseksi puhelimeksi", tapahtumaksi, jolloin asiat vääristyy suurella todennäköisyydellä. Joskus kyllä onnistuu. Mutta näin on. Sama lääkäri jauhoi aivan lääketieteen vastaista, kertonut ettei tk tutki vastaineita verestä, eikä menee läpi, että asiakas sano että Huslab(kin) vahvisti ettei tämä tutkimus vaati erikoishuoltoa. Ei käy sekään että naapurini sai nimenomaan tk:sta lähete labraan. Jopa sairaanhoitaja myöntää, mutta hänen pitää kertoa eteenpäin sen mitä ammattitaidoton lääkäri vastaa. Suomessa alkaa olla vaarallista elää. Lääkäri jauhoi että verestä vasta-aine tutkimus sijasta pitää tehdä bronkoskopia(!!) Ja ihan vain paskajauhannan ilosta. Talläiseen toimeenpiteseen tarvitaan lähetettä, pitää olla perustelut, ja tuskin asiakkan kannalta edes ollut tarpeen. Ihan lastentarhan menoa, koko systeemi. Maalikkoakin pelottaa. Joskus maallikot tietää lääkäriä enemmän.

Jopa reseptien uusimisesta osaavat järjestää ongelmat. Lääkärille pitää lähettää yhä uudestaan perustelut, mihin HUS:n erikoislääkäri määräsi lääkettä jatkuvaan käyttöön, tätä lääkäri ei mihinkään kirjaa, kiirestä tai ties mistä hajamielisyydestä, vaan hommaa alkaa uudestaan ja uudestaan. Vieden minulta, lääkärilta ja muilta potilailta ajan.

Ja sitten kuolemaan. Terveenä se on ihan ok, mutta pitkäaikais sairaana, ja th debiilien ympäröimänä ei huvittaa lainkaan. Jyrkkä EI. Ja varjelee letkuissa, happimaskissa, kun näille, jotka tuskin enää kotiin pääsee saitaalasta ei anneta unilääkeitäkään, jotta tämä ei tulisi riippuvaisiksi. Vaikka näkee mummon päältä että hyvä jos elää kuukauden. Uskon että pöllitään. Jos syöpä, niin sentään pumpataan morfiinia, kaikilla ei ole. Viimeinen Malmin sairaalassa käynti laittoi minua pelkämään sitä. Ystävälleni kävi päivystyksessä vielä huonompi, työtä tekevä yrittäjä hakeutui todella huonokuntoisena sinne, ja sai..passitus mennä kotiin. Huterana käveli jo ovelle, mutta menetti tajunsa - tutkittiin lisää - verenmyrkytys! Useita päiviä letkuissa osastolla. Toisen kaverin aviomies kuoli saaden potku Malmin sairaalasta, passitettiin kotiin, vaikka piti laittaa kiiresti osastolle, mies raahautui autolle parkipaikalle,ja..kuoli autoon. Vaimo etsinyt monta tuntia yöhön miestä, siellä hän oli kuolleena lääkärikäynnin jälkeen. Ei ollut edes eläkkeellä, kovasti tehnyt työtä.

Itsellä viime kesäkuussa myrkytys siellä tarjotusta Tramalista, en halunnut ottaa, pelkäsin sitä ennestään, tulin kerran huonovointiseksi yhdestä miedommastakin, sairaanhoitaja sai raivarit, haukui "yhteistyöhaluttomaksi", vaan koska kysyn lääkkeen vahvuudesta, vei lääkkeen, sitten tarjosi uudestaan, pyynnöstäni antaa edes jotain kipuun, jotta jaksasin kävellä taksille...sitten kolme käyntiä siellä edes-takaisin. Niistä kerran kotitettu tiputuksen jälkeen liian aikaisin, en kyennyt seisoa edes, heitteli, kotona pyörryin ja makasin lattialla, miten jäi henkiin, en tiedä. Ensimmäistä kerta elämässäni pyörtynyt. Kiva avata silmät ja nähdä keitiön kaapin, ja ihmetellä miksi matto niin kostea, ja paita..no koska taju meni..pissasin alle. Sekin ensimmäistä kertaa.

Eutanaasia lailliseksi! Itsari "reseptit" pitää olla jokaisen hallussa 😎 hätä tapausta varten, kun vielä kykenee tekemään jotain. Ja vielä joku tulee saarnaamaan minulle oikeuksistani 😡 kenelläkään ole oikeutta sanoa elämääni ja kuolemani koskien mitään.

Viimeksi muokattu:
Lomautus iskee niskaan parin viikon kuluttua. Juuri sopivasti joulun alla. Aloin sitten laskeskelemaan mitä se tarkoittaa taloudelle ja kyllähän alkaa konkurssi uhkaamaan. Jos saisi sen täyden ansiosidonnaisen, niin selviäisi, mutta kun nyt porvarit keksivät kurjistaa elämää ja tulee ensin 20% vähennys ja sitten vielä 5% lisää, niin ei yksinkertaisesti keksi miten selviää kun nettotulot tipahtavat 1000€ kuussa? Etenkin kun vaimokin tipahti työttömäksi. Sitä kun pelkästään asuntolainaan ja autolainaan menee yhteensä 1000€ kuussa, niin ruokaan ei enää paljoa rahaa jää muiden menojen jälkeen.

Lomautus tod.näk. jatkuu pitkälle ensi vuoteen, joten kusessa ollaan.

Vittu kun en taatusti enää äänestä persuja kun tähän pelleilyyn lähti.

Tsempit kymen jääkärille, mulla päättyi juuri noin 6 kuukauden lomautus. Aivan täyttä vittua koko homma. Ei muuta kuin pimeenä hanttihommia ja jos on mitään "omaa osaamista" niin rupea haistelemaan mahollisuuksia harrastella yrittäjyyskuvioita. Pysyy pää kunnossa ja mahdollisesti perhe leivän syrjässä. Tulee olemaan harmaa talvi monessa taloudessa täällä Härmässä. VMP.

Lomautus iskee niskaan parin viikon kuluttua. Juuri sopivasti joulun alla. Aloin sitten laskeskelemaan mitä se tarkoittaa taloudelle ja kyllähän alkaa konkurssi uhkaamaan. Jos saisi sen täyden ansiosidonnaisen, niin selviäisi, mutta kun nyt porvarit keksivät kurjistaa elämää ja tulee ensin 20% vähennys ja sitten vielä 5% lisää, niin ei yksinkertaisesti keksi miten selviää kun nettotulot tipahtavat 1000€ kuussa? Etenkin kun vaimokin tipahti työttömäksi. Sitä kun pelkästään asuntolainaan ja autolainaan menee yhteensä 1000€ kuussa, niin ruokaan ei enää paljoa rahaa jää muiden menojen jälkeen.

Lomautus tod.näk. jatkuu pitkälle ensi vuoteen, joten kusessa ollaan.

Vittu kun en taatusti enää äänestä persuja kun tähän pelleilyyn lähti.
Pankkiin vaan, asuntolainan järjestely toiseen malliin heti tulille.

On ollut päivän nyt päivän mukava tauti. Tavaraa tulee molemmista päistä, kuumeilua, valonarkuutta, päänsärkyä. (En ole ryypännyt)

En ole juuri muuta tehnyt, kun kirjoitellut tänne huonoja ajatuksia, kiitos siitä.

Back