Näin lomautettuna kun on aikaa ja lompakossa tyhjää, niin suostuin tutun pyyntöön rakentaa hänen kaverilleen pienen liiketilan ulkoportaan. Piti olla suhteellisen helppo homma ja valmis parissa päivässä. Nyt 2 täyttä työpäivää myöhemmin kadun elämänvalintojani syvästi. En saanut oikestaan mitään evästystä aiheeseen. Vain 1:100 lupakuvat. No päätin omaa ammattitaitoani käyttäen soveltaa miten sen teen ja omasta mielestäni kaikki meni hyvin ja säädösten mukaan. Työn tilaaja pyöri molempina päivinä siinä projektin äärellä ilman mitään kommentteja. Mutta auta armias kun aloin lopettelemaan ja pakkailemaan kamoja portaan valmistuttua... "Ei hyvä, kaide huono, pitäisi olla harvalauta pystyssä, porras notkuu, koko portaan alaosa pitää laudoittaa umpeen" jne.
Melkein menetin malttini kun kaveri ei sano sanaakaan ja kerro mitä haluaa ja kun olen valmis alkaa itku. Varmaan sitten tarkkaan harkittua toimintaa ja yrittää jättää maksamatta luvatut työkalut, materiaalit ja työkorvauksen, koska " ei sitä mitä tilasi". Vielä tarkoituksella ajattelin kyseisen henkilön lompakkoa ja säästin rakennusmateriaaleissa sen mitä fiksusti pystyin. Olisin saanut menemään tuplat materiaaleihin jos olisin vain hakenut K-Raudasta ilman mitään hintatietoutta.
En vittu enää koskaan rakenna kenellekään toiselle mitää. Ainakaan ilman selkeitä suunnitelmia jotka nekin voin itse sopivaa korvausta vastaan piirtää. Töissä mun tuntihinta on toista sataa, niin olen höveli ja otan vain 70€/h...
Edit. Lisätään vielä se, että melkein mursin ranteeni kun poravasaran terä kiilautui betoniraudoitteen väliin ja kone alkoi pyörimään kädessä aikamoisella voimalla. Siinä sitten kipeällä ranteella jatkoin homman loppuun ja lopetin kun alkoi olemaan jo pimeä. Ei oikein napannut kuulla arvostelua