Mikä vituttaa tänään?

Epäisänmaallista tuosta ei tosin mielestäni oikein saa. Sehän on sitä markkinataloutta, eikä sosialismia. Ostetaan halvalla ja myydään kalliilla.

MIelestäni kyllä on epäisänmaallista. Kaupalla on rooli jossa se tuo esille valikoiman. Tästä johtuen on vastuullista tuoda esille oman maan valmisteita koska se tukee oman maan taloutta. Erityisesti elintarvikkeissa jotka on ihmisille välttämättömiä.

Näin sen pitäisi olla. Joo, on monia biznez syitä miksi yritysjohdot tekee muunlaisia valikoimaratkaisuja, mutta noin sen pitäisi olla.

.

Tomaatit vituttaneet jo pitkään. Löysin 2 paikka, jossa saa vielä tomattien makuiset tomaatit, suoraan viljelijälta ja toinen S-kaupasta, mutta piru sekoitti ostaa ne K-marketista, tuoksu oli kyllä tomaattinen -mutta maultaan nolla! Pahempaa ei enää voi olla, oikein iltapala meni pieleen, ja ostin vielä kilo, huomenna kypsytän ne pannulla, sipulin ja snack paprikan kanssa, ehkä niistä saa syötäviä vielä.
Tämä on se tapaus jolloin geenimanipulaatio tarkoitettu vain säilyvyden, ne ovat vahvat ja kovat. Eikä mitään muuta..😖😡😡
Eihän kaupasta saa oikean tomaatin makuisia tomaatteja. Ne pitää poimia pikkaisen raakana että kestävät kuljetuksen ja säilyvät pitempään siellä kaupassakin.
Itse kasvattamalla saa, mutta ongelmia siinäkin tulee. Jos annat niiden kypsyä ihan parhaimmilleen, vähän jopa ylikypsiksi niin... se säilyvyys tulee vastaan, niitä voi ja tuleekin kerralla liikaakin valmiiksi.
Ja siis vituttaahan se ostaa niitä "tomaatteja" kun omia ei ole suurimman osan vuodesta.

Eihän kaupasta saa oikean tomaatin makuisia tomaatteja. Ne pitää poimia pikkaisen raakana että kestävät kuljetuksen ja säilyvät pitempään siellä kaupassakin.
Itse kasvattamalla saa, mutta ongelmia siinäkin tulee. Jos annat niiden kypsyä ihan parhaimmilleen, vähän jopa ylikypsiksi niin... se säilyvyys tulee vastaan, niitä voi ja tuleekin kerralla liikaakin valmiiksi.
Ja siis vituttaahan se ostaa niitä "tomaatteja" kun omia ei ole suurimman osan vuodesta.
No minä löysin hyvänmakuisia tomatteja kaupastakin. Koko kesän söin..mutta nämä lähi K-marketin olivat tosi mitättömiä. Geeni-parannettu ihan varmasti, polka mansikka myös hävitetty, koska ei säily, nykyiset lajikkeet on pettymys, pyhäinhäväistys.

No minä löysin hyvänmakuisia tomatteja kaupastakin. Koko kesän söin..mutta nämä lähi K-marketin olivat tosi mitättömiä. Geeni-parannettu ihan varmasti, polka mansikka myös hävitetty, koska ei säily, nykyiset lajikkeet on pettymys, pyhäinhäväistys.
Nää mauttomat on niitä, joita kuskaillaan satoja kilometrejä kypsyttämöuden ja pakkaamoiden välillä, raakoina kerättyjä. Saadaanhan ne punaisiksi mutta ei muuta.

Omia mullassa kasvatettuja popsin toistaiseksi joka päivä, mutta kohta on ohi tietysti kausi. Balconzauberia ja Sun Goldia tuli vasukaupalla, mutta osa jää ulkona vihreiksi, kun kohta Sepe Susi puhaltaa Jäämereltä.

Keitellyt olen omat salsat viileään.

Hollantilaisin tai espanjalaisiin en koske. Ne maistuvat pahalta. Närpiöläiset ovat vähän parempia, mutta kai nekin jossain ravinneliuoksessa kasvatetaan ja vähän raakoina poimitaan.

Kurkuissa sama juttu. Kotimainen ei sentään maistu kuselta, kuten ulkomaiset kollegansa, mutta oma avomaankurkku on paras.

Tämä erä paskista on unkarilaista näköjään, en suosittele.
Tulee pitemmän päälle kalliiksi, kun pitää joka pyyhintään vetää metri paperia, ettei käsi mene kyynärpäätä myöten perseeseen.

Suomalainen on vähän pula-ajan tuote vieläkin. Kulkee hinta edellä ostoksilla ja ihmettelee, kun mikään ei toimi. Yhden kaverin moottoripyörän vauhtipyörä oli irti, ja kun se on irti, pultit on vaihdettava. Se pisti jotkut "kiinanpultit", jotka pettivät jo koeajossa. Iso vaiva siitä tuli. Taas sai purkaa.

Tulee pitemmän päälle kalliiksi, kun pitää joka pyyhintään vetää metri paperia, ettei käsi mene kyynärpäätä myöten perseeseen.

Suomalainen on vähän pula-ajan tuote vieläkin. Kulkee hinta edellä ostoksilla ja ihmettelee, kun mikään ei toimi. Yhden kaverin moottoripyörän vauhtipyörä oli irti, ja kun se on irti, pultit on vaihdettava. Se pisti jotkut "kiinanpultit", jotka pettivät jo koeajossa. Iso vaiva siitä tuli. Taas sai purkaa.
Kyllä, huonoa on "paskis" ja opetus on että köyhän ei ole vara ostaa huonoa.

Kauttaaltaan kaikkeen ulottuva negatiivinen "uutisointi". Huomenna kuollaan ja jos ei kuolla, kidutaan köyhtyneinä ja vailla mitään toivoa pois tästä maailmasta. Tuskan kautta ja kivulla kärsien.

Tälläistä nyt hieman haastavaa on todistella, mutta näppituntumalla maailmanlopun maalailu. Vaikuttaisi kovin normaaliksi yleistyneen. En sosiaalisessa mediassa oleilua juuri harrasta, mutta sattumanvaraisella "tunne vihollisesi" -perehtymiselläkin. Vaikea olisi olla havaitsematta negatiivisuuden vyöryä ja vastakkainasettelun kiihtymistä, mikä hyvin todennäköisesti merkitykseltään nuoremmalle ikäluokalle eniten anti-antiaan antaa. Tämän päivän lapsi on huomisen aikuinen. Rikkinäisistä lapsista keskimäärin kasvaa rikkinäisiä aikuisia.

Siis tasapainon vaje vituttelee. Fyysisen turvallisuuden suhteen; ravinto, asuminen, koulutus mahdollisuuksissaan. Elämme kutakuinkin kulta-aikaa historiallisesti.

Oma hyvin alkeissaan oleva hahmotelma epätasapainoon syistä, liittyy ehkä hieman paradoksaalisesti mm. elinolosuhteiden kehittymiselle tasoon jossa köyhyyskin on suhteellista - ei absoluuttista. Tasoon missä yksilö on sidoksissa imu-tissin kaltaisesti valtioon.

Kun hetki sitten vielä huolehdimme riittävän ravinnonsaannin toteuttamisesta, nyt käymme väittelyä hormonaalisen ja kirurgisen hoidon/"hoidon" kautta luontoaan toteuttavista henkilöistä siirtymissä biologisessa mielessä "omaan" sukupuoleensa. Anomaliat ovat ottaneet julkisessa keskustelussa ja markkereissa "suvaitsevaisuuteen", osaansa ja merkitystään huomattavasti laajemman osan, kuin tasapainoista olisi.

Hupsista saatana. Taisi mennä negan puolelle tarinointi.

Tomaatti, kurkku ja moni muukin tuote maistuu nivushielle. Kiinankaali ja salaatti. Paljonko ihmisen maha niistä irrottaa hyötykäyttöön, kun puuttuu pötsi, verkkomaha ja satakerta?

Hlökoht. Ratkaisu on ollut pitkään metsässä ja pensaissa kasvavat marjat. Melkein joka päivä menee nyrkillinen niitä ja se saa riittää. Potut, porkkanat ym. keitetään.

No, hesohin viikottaiset ajot on omalta osaltani ohi . En tule kuormittamaan heidän katuverkkoa millään renkailla kuin minimaallisesti kun käyn Carusellissä tai Ursulassa, vetämässä pienet sumpit.
Mutterissa lauttasaaren sillan kupeessakin on käyty, mutta parkkitila oli sielläkin rajallinen.

Viimeksi muokattu:
Flunssa... 10 päivää ollut jo olotila pirun huono. Oireet vaihtelee päivittäin ja kunto vaihtuu päivästä toiseen. Eilen tuntui jo paremmalta mutta nyt oli taas pakko ottaa buranaa ja mennä peiton alle. Ihme seilaamista. En muista koska tällaista olisi ollut. Vaimokin samoissa oireissa.

Siksikin vituttaa kun mulle tarjottiin pientä työkeikkaa ja siitä olisin saanut just sopivasti hirvikauden alla vähän rahaa vaikka vhf radiota varten. Mut nyt sairastelun takia varmaan jää keikka saamatta ja taas mennään kuurona metsässä ketjun jatkona.

Flunssa... 10 päivää ollut jo olotila pirun huono. Oireet vaihtelee päivittäin ja kunto vaihtuu päivästä toiseen. Eilen tuntui jo paremmalta mutta nyt oli taas pakko ottaa buranaa ja mennä peiton alle. Ihme seilaamista. En muista koska tällaista olisi ollut. Vaimokin samoissa oireissa.

Siksikin vituttaa kun mulle tarjottiin pientä työkeikkaa ja siitä olisin saanut just sopivasti hirvikauden alla vähän rahaa vaikka vhf radiota varten. Mut nyt sairastelun takia varmaan jää keikka saamatta ja taas mennään kuurona metsässä ketjun jatkona.
Vähän samanlaisia tuntemuksia. Intoa olisi tehdäkkin jotain.
Ja kun tekee jotain ... hiki heti , selkää kolottaa .
Mutta nää kelit sitten, vettä tullut jo pariviikkoa päivittäin, välillä ihan kunnolla. Sellaiset 100mm minimissään.
Ei mitään järkeä lähteä peltoja tiivistämään maan ajolla.

9 vuotias suursnautseri. Päivällä paska on kiinteä, mutta kun kello on kahdeksan, niin korvan juureen läähättämään, että mennäänkö jo. Sitten tulee sellainen ruskea suihku, että nokian kaupunki jää kakkoseksi.
On lääkkeet, on vaihdettu ravinnot, ostettu lapselle uusi sänky, kun paskoi sen täyteen. Kai se alkaa olemaan seuraavat 400 € ton piikille.
Nykyään tuntuu, että elämä pyörii ton karvaturrin perseenreiän ympärillä.

Juu tässä on se mistä mainitsin mitä Italiaanot tekee. Tomaatti kun on parhaimmillaan hyvin lyhyen aikaa. Joten ne täytyy nopeesti purkittaa. Purkki tomatti kun on silloin parempaa kuin ne raat tomaatit mitä meillekkin kaupoissa myydään.
Joten ei kun säilömään kokonaisia tomaatteja.

Näin lomautettuna kun on aikaa ja lompakossa tyhjää, niin suostuin tutun pyyntöön rakentaa hänen kaverilleen pienen liiketilan ulkoportaan. Piti olla suhteellisen helppo homma ja valmis parissa päivässä. Nyt 2 täyttä työpäivää myöhemmin kadun elämänvalintojani syvästi. En saanut oikestaan mitään evästystä aiheeseen. Vain 1:100 lupakuvat. No päätin omaa ammattitaitoani käyttäen soveltaa miten sen teen ja omasta mielestäni kaikki meni hyvin ja säädösten mukaan. Työn tilaaja pyöri molempina päivinä siinä projektin äärellä ilman mitään kommentteja. Mutta auta armias kun aloin lopettelemaan ja pakkailemaan kamoja portaan valmistuttua... "Ei hyvä, kaide huono, pitäisi olla harvalauta pystyssä, porras notkuu, koko portaan alaosa pitää laudoittaa umpeen" jne.

Melkein menetin malttini kun kaveri ei sano sanaakaan ja kerro mitä haluaa ja kun olen valmis alkaa itku. Varmaan sitten tarkkaan harkittua toimintaa ja yrittää jättää maksamatta luvatut työkalut, materiaalit ja työkorvauksen, koska " ei sitä mitä tilasi". Vielä tarkoituksella ajattelin kyseisen henkilön lompakkoa ja säästin rakennusmateriaaleissa sen mitä fiksusti pystyin. Olisin saanut menemään tuplat materiaaleihin jos olisin vain hakenut K-Raudasta ilman mitään hintatietoutta.

En vittu enää koskaan rakenna kenellekään toiselle mitää. Ainakaan ilman selkeitä suunnitelmia jotka nekin voin itse sopivaa korvausta vastaan piirtää. Töissä mun tuntihinta on toista sataa, niin olen höveli ja otan vain 70€/h...

Edit. Lisätään vielä se, että melkein mursin ranteeni kun poravasaran terä kiilautui betoniraudoitteen väliin ja kone alkoi pyörimään kädessä aikamoisella voimalla. Siinä sitten kipeällä ranteella jatkoin homman loppuun ja lopetin kun alkoi olemaan jo pimeä. Ei oikein napannut kuulla arvostelua 😡

Viimeksi muokattu:
Näin lomautettuna kun on aikaa ja lompakossa tyhjää, niin suostuin tutun pyyntöön rakentaa hänen kaverilleen pienen liiketilan ulkoportaan. Piti olla suhteellisen helppo homma ja valmis parissa päivässä. Nyt 2 täyttä työpäivää myöhemmin kadun elämänvalintojani syvästi. En saanut oikestaan mitään evästystä aiheeseen. Vain 1:100 lupakuvat. No päätin omaa ammattitaitoani käyttäen soveltaa miten sen teen ja omasta mielestäni kaikki meni hyvin ja säädösten mukaan. Työn tilaaja pyöri molempina päivinä siinä projektin äärellä ilman mitään kommentteja. Mutta auta armias kun aloin lopettelemaan ja pakkailemaan kamoja portaan valmistuttua... "Ei hyvä, kaide huono, pitäisi olla harvalauta pystyssä, porras notkuu, koko portaan alaosa pitää laudoittaa umpeen" jne.

Melkein menetin malttini kun kaveri ei sano sanaakaan ja kerro mitä haluaa ja kun olen valmis alkaa itku. Varmaan sitten tarkkaan harkittua toimintaa ja yrittää jättää maksamatta luvatut työkalut, materiaalit ja työkorvauksen, koska " ei sitä mitä tilasi". Vielä tarkoituksella ajattelin kyseisen henkilön lompakkoa ja säästin rakennusmateriaaleissa sen mitä fiksusti pystyin. Olisin saanut menemään tuplat materiaaleihin jos olisin vain hakenut K-Raudasta ilman mitään hintatietoutta.

En vittu enää koskaan rakenna kenellekään toiselle mitää. Ainakaan ilman selkeitä suunnitelmia jotka nekin voin itse sopivaa korvausta vastaan piirtää. Töissä mun tuntihinta on toista sataa, niin olen höveli ja otan vain 70€/h...

Edit. Lisätään vielä se, että melkein mursin ranteeni kun poravasaran terä kiilautui betoniraudoitteen väliin ja kone alkoi pyörimään kädessä aikamoisella voimalla. Siinä sitten kipeällä ranteella jatkoin homman loppuun ja lopetin kun alkoi olemaan jo pimeä. Ei oikein napannut kuulla arvostelua 😡
Nyt on pakko kysyä että ootko ollut timpurihommissa reilu satkun tuntihinnalla?

Nyt on pakko kysyä että ootko ollut timpurihommissa reilu satkun tuntihinnalla?
No en sentään. Suunnittelupuolella ja firma laskuttaa tuon verran. Omaan kouraanhan tuosta jää aika paljon pienempi summa. Noi timpurihommat on vain harrastus.

Back