Mikä vituttaa tänään?

Istuin reilu kuukausi sitten emännän V-50 Volvon kyydissä.
"Tuolla takapäässä kolisee joku?"
" Joo. Sieltä käytettiin verhoiluja pois, niin niillä jäi vaimennukset huonosti ja joku irtonainen muoviosa kai se kolisee."
"Aha."

Nyt vein huoltoon saman auton, kun olin lomalla ja omistajalla oli työvuoro. Kuuntelin matkalla, että vitusti kyllä kolisee ja heitoissa perse on heilakka.
"Sieltä oli takaiskari kokonaan irti."

Ja ennen kuin joku sanoo, että miksi et katsonut ja laittanut, niin tätä emäntää ei neuvota, kun se tietää ihan itse. Renkaat uskallan juuri ja juuri vaihtaa, mutta jos jostain syystä loppuisi pensa seuraavan vuoden sisään renkaanvaihdosta, se olisi just sen renkaanvaihdon ja -vaihtajan vika.
Itsellä sama vaunu ajossa ja kyllä kolisee jos on paskana. Hyvä kärry. Kuluvia osia menee ja jos tulee suurempaa niin paaliin.

Itsellä sama vaunu ajossa ja kyllä kolisee jos on paskana. Hyvä kärry. Kuluvia osia menee ja jos tulee suurempaa niin paaliin.
No joo. Kuluvat osat on kuluvia osia. Kuulema moottoritilassa ylimääräistä öljyä, eli kusee jostain. Kilometrejä vajaat 400.000 eli joko paaliin tai "pikkuvikaisena tee-se-itse -miehelle".

Back