Mikä vituttaa tänään?

Tiesin, että kun kirjoittaa ketjuun "mikä ei vituta tänään", niin karma korjaa epätasapainon. Kävin suihkussa ja havahduin siihen kuinka suihkun paine hyppi nopeaan tahtiin. No tunnistin oireen kun ennenkin ollut ja menin tarkistamaan painesäiliön painemittarin ja jep jep. Kalvohan sieltä on paskana. 750€ minimissään maksaa uusi säiliö ja asennus. Jos itse asentaisi uuden kalvon vanhaan säiliöön, niin säästäisi pitkän pennin. Mulla kun on edellisen hajoamisen jäljiltä toinen säiliö piharakennuksessa. Mutta osaakohan sen tehdä itse? Netissä oli niin helpon näköistä, mutta niinhän ne aina on.

Kakaralle yritin nyt takoa, että suihkua ei käytetä ja menee naapuriin jos pakko. Mutta eiköhän tuo mene yöllä salaa suihkuun.

Vituttaa...
No nyt on sekä hyvä fiilis, sekä 5v viiveellä kova vitutus. Putkimies tuli paikalle ja hetken tutkittuaan totesin kalvon olevan ehjä ja syy oli pelkästään esipaineessa. Tai siis sen vähäisyys. Pari kymppiä otti vaan kun laittoi paineet kuntoon. Sitten kun puhuttiin siitä, että 5v sitten se säiliö vaihdettiin koska kalvo oli rikki (ei edes tarjottu kalvonvaihtoa), niin putkimies ihmetteli asiaa ja sanoi kalvon kyllä kestävän pidempään kuin 5v ja tutkittuaan vanhaa säiliötä joka löytyi varastosta totesi senkin kalvon olevan ehjä....😲

Eli vittu mulle tollolle myytiin kallis uusi säiliö väkisin kalliin asennuksen kera ilman että kukaan olisi todennut syyn olevan muualla kuin rikkoutuneessa kalvossa. Vaikka ihan taatusti tiesivät missä vika on tai sitten JOS OLISIVAT TEHNEET TYÖNSÄ olisivat sen huomanneet. Kyseiset veijarit vielä kävivät silloin kahdesti paikalla. Ensi katsomassa, että paine hyppii -> " joo kalvo rikki" ja sitten asentamassa laitteiston. Koen olevani petoksen uhri ja olen ihan vitun vihainen.

Viimeksi muokattu:
No nyt on sekä hyvä fiilis, sekä 5v viiveellä kova vitutus. Putkimies tuli paikalle ja hetken tutkittuaan totesin kalvon olevan ehjä ja syy oli pelkästään esipaineessa. Tai siis vähäisyys. Pari kymppiä otti vaan kun laittoi paineet kuntoon. Sitten kun puhuttiin siitä, että 5v sitten se säiliö vaihdettiin koska kalvo oli rikki (ei edes tarjottu kalvonvaihtoa), niin putkimies ihmetteli asiaa ja sanoi kalvon kyllä kestävän pidempään kuin 5v ja tutkittuaan vanhaa säiliötä joka löytyi varastosta totesi senkin kalvon olevan ehjä....😲

Eli vittu mulle tollolle myytiin kallis uusi säiliö väkisin kalliin asennuksen kera ilman että kukaan olisi todennut syyn olevan muualla kuin rikkoutuneessa kalvossa. Vaikka ihan taatusti tiesivät missä vika on tai sitten JOS OLISIVAT TEHNEET TYÖNSÄ olisivat sen huomanneet. Kyseiset veijarit vielä kävivät silloin kahdesti paikalla. Ensi katsomassa, että paine hyppii -> " joo kalvo rikki" ja sitten asentamassa laitteiston. Koen olevani petoksen uhri ja olen ihan vitun vihainen.

Olen melkolailla varma, että et ole ainoa kusetettu! Tää on nykyaikaa.

LVIS ollut aina vähän sellaisia asioita joissa halunnut luottaa "ammattilaisiin". Kaiken muun itse tehnyt. Jotenkin ollut naiivi vaikka pääsääntöisesti olenkin kyynistynyt setämies. En kyllä enää usko/luota keneenkään tai mihinkään.

Nyt kyllä nousi jonkinlainen myötävitutus päälle, etenkin kun tuli oma (taloyhtiö) tapaus mieleen. Putkari tilattiin paikaille vikailmoituksella "MLP kiertovesipumppu xxx rikki, antaa vikakoodia yyy, ei pysy käynissä" Tästä sitten ukko paikalle ja laskua reipas 400 €, tämä koostui siis matkakuluista ja reippaasta 2h vianetsinnästä. Ainoa asia, mitä putkarin tuolla ekalla käynnillä olisi oikeasti tarvinnut tehdä, oli se pumpun tyypin tarkistus, jotta saadaan korvaava tilalle. Itse kiertovesipumppu vaihdettiin sitten myöhemmin toisella käyntikerralla.

LVIS ollut aina vähän sellaisia asioita joissa halunnut luottaa "ammattilaisiin". Kaiken muun itse tehnyt. Jotenkin ollut naiivi vaikka pääsääntöisesti olenkin kyynistynyt setämies. En kyllä enää usko/luota keneenkään tai mihinkään.

No vahingosta viisastuneena katsoit mitä se putkari laittoi painetta sinne kalvolle ?
Jotta tiedät seuraavaksi korjata tilanteen ihan itse.

Älä vaivu synkkyyteen.
Meihin foorumiveljiin ainakin voit aina luottaa. 👍

On hyvä olla jonkinverran perillä asumiseen liittyvistä toiminnoista, tekniikoista, ainakin omakotiasujan

Ja sopiva esipaine on lämmitysjärjestelmään n. 0.2 bar alle järjestelmän paine. Käyttövesipuolella sitten 0.2 bar alle pumpun käynnistymispaine.. Ei ole rakettitiedettä. Paisarin koko sitten järjestelmän tilavuuden mukaan.

Tuttu raksamies sanoi joskus, että "vedestä ja sähköstä kannattaa pysyä erillään". Mielestäni hyvin sanottu.

Tosin valitettavasti molempien kanssa on joskus joutunut vekslaamaan.

Eilen piti ajaa puolenyön puhteilla kaupungilta kotiin. Jeesus, mitä menoa. Ensimmäiset 25 km oli suolattu, mutta tamppautunut ja jäätynyt lumi keskipolanteessa, vesisade, vesi ajourissa ja paikoittainen jää siellä alla, ei houkuttanut kovin hurjaan menoon. Toiseksi viimeisissä liikennevaloissa takaa tuli Bemari, joka halusi koko jonon ohi, mutta myöhästyi. Etumainen auto lähti liikkeelle oletettua nopeammin ja seuraavalla lyhyellä kaistalla näytti oikeasti siltä, että romua tulee urakalla. Viimeisissä liikennevaloissa olikin punainen ja jonoa, joten sitten viimeisen liikenneympyrän jälkeen nähtiin hurjia juttuja. Etumainen auto ei ylämäkeen halunnut ajaa kuin 60 km/h, joten seuraavana tuleva paku löi vilkun vasempaan ja lähti ohi. Tosin sekuntia aikaisemmin se bimmeri lähti ohittamaan ilman vilkkua. Viime hetkessä paku tajusi väistää ja palasi takaisin omalle kaistalle. Samoin se bemari. Lyhyt odotus ja sitten täsmälleen sama kuvio uusiksi. Ja vielä kolmannen kerran. Neljännellä kerralla se Bemari-kuski lähti menemään ohi pakun vilkusta piittaamatta, eikä pakukuskikaan väistänyt, vaan tööttäsi eteen. Ja siinä vaiheessa se suora mäki alkoikin loppua ja vastaantulijan valot häämöttivät. Viime hetkellä molemmat saivat ohituksen loppuun, mutta vähällä oli.

Ja se etumainen auto kääntyikin sitten noin puolen kilometrin päässä liittymään ja siitä takaisin kaupunkiin. Ei vissiin uskaltanut jatkaa.

Itse ajelin mittarin mukaan noin 80 km/h eli ehkä 75 km/h ja sekin oli vähän liikaa, kun siellä veden alla oli paikoitellen ihan oikeasti sitä jäätä. Ja sitten perseen taakse tuli Yaris, joka heilahti peilissä aika nätisti siihen keskipolanteelle kiivetessään ja uudestaan, kun tuli takaisin kaistalle.

Viimeiset 25 km meni paremmin, kun ei ollut satanut vettä, eikä oltu suolattu. Oli oikea talvikeli, tosin vähän vittumainen, mutta kuitenkin oikea lumi. Eikä ollut pahemmin muuta liikennettä.

Megavitutus päällä.
HUS:n järjetön kotiutuminen, tulehdusarvot olivat vielä korkeat, sekä crp että leukosyytit, mutta ehdotus mennä kotiin tuli, ehdotuksena, ei pakkona, minulla ei riittänyt rohkeutta pyydä että olisin siellä kunnes verenarvot ok, ja saan voimat, heikotti hirveesti..Kuten ei tullut mieleen sekään että pitää kertoa että asun nyt yksin, enkä selviä tässä kunnossa mistään kauppareisusta. Se olisi vaikuttanut asiaan. Taksilla tulin, mutta jääkappi ammonsi tyhjyyttä, kun lähti kaikki "parasta ennen" roskiksen. Tipahdin sänkypohjaan eikä ollut voimia noustaa moneen moneen tunnin. Kai elämän (henkiin jäämisen) vietti sitten pakotti soittaa naapureille apua, kun en saanut ketään kiinni.

Pahin vitutus lonka asian liittyen. Tämä osin hiemaan oma syytä. Olisi pitänyt olla pessimistisempi. Minulta todettiin jo leikkaukseen (tekonivel) tarvetta yksityisellä magneetikuvassa vuonna 2022! Lonka oli pikkasen jäykkä oli alkoi vaivata. Sinnikäs ja sitkeä kun olen, päätin että "elään näinkin"mut jo leikattu ristin rastiin, ja vaikka mitä.
Nyt kesällä alkoi vaivata kunnolla, kipulääkitys pilvissä, mutta varaaminen jalalle sattui vlillä tosissaan. Tätä ennen pyysin tk lääkärilta vastaaotolla tarkistaa kuvat,cox artrosin luokitusta. Ei tarkistanut, ei vaivautunut. Ehdotti röntgeenin, kysyin miksi, kun on olemassa kattavat tietokone kuvat parhaalla laitteella, tuskin jo vuonna 2022 suositus "vakavasti harkita tekolonkaniveleen vaitoon "muuttunut "terveksi lonkaksi".Ei lähetettä.
Toinen käynti myöhemmin, kovan oma-aloitteisen kuntoilun ansiosta. Ei parannusta, päinvastoin, laitettu röntgen, todettu saman mitä olikin, laitettu leikkausjonoon. Tuntien tätä lääkäriä kuolen leikkausjonoon.
Niin coxartos 4 aste se oli. Menetin 1,5 vuotta siinä vatvotrlussa, tk lääkäri jotain söpersi "emme väkisin laitetaan leikkaukseen koskaan". Mutta anteeksi mitäh?? Ei minua voi leikata väkisin, mutta jos olisi kerrottu edes tosiasiaa, että tuo on 4 aste, edes yhden kerran. Sen verran järkevä olen kuitenkin. Röngen siis toisti sen mitä oli magnetti kavauksen lausunnossa.
Takaisin yksityiseen , hän "no mitä sinä haluat 4 aste, tämä tulee vain aina sattumaan pahemmin". Mikset jumalautta kertonut minulle heti v 2022??
Kas jos ei oma selvittely ja tarmo, tutkimusten tilamiseen, minulle ei koskaan olisi kerrottu lääkäreiden taholta missä kunnossa mun nivel. Artrosit ovat yleensäkin normi mun ikäisellä, jopa nuorilla, kaikkea ei tarvitse leikata, moni tietää yksityisten vimma leikata melkein heti olisi tarvetta tai ei.
Ehkä minulla on korkea kivun sieto kyky, kun en hälyttänyt pahemmin aikasemmin.
Silloin alkanut tapahtua kun olin äänekkästi järkyntynyt. Mitä helvettia tapahtuu tässä TH:ssa. Sain fysioterapeutin käynnin heti kotiin ja ROLLATTORIN yms sukkalaitteet yms
Vierastin sitä rollattoria viimeisen asti, häpesin sitä. Tyhmä, tiedän. Mutta kun joka 10 m ja pysähdys lonkakipuun hikituskineen, maksimi kipulääkitus tramadol, jonka nosto on sitten punaisellla linjalla, niin työnnän vaikka kaksi rollattoria. Ei ole enää väliä.
Olen sellaisissa tunnelmissa että haluan kuolla pois usko parempaan horjunnut.
Kestän paljon kaikenlaista, enkä valita pienestä, mutta kun kävelykyky menee, niin se on liika..se on sellaista avuttomuutta..lonka jo muuttunut asentoa, jalka lyheni, minun humattiin ontuvan.
Nyt maha oireilee vielä, se ei edes harmittaa niin kun tuo lonka. Epäiltyy myös jotain autoimmunista mahassa. Kun aiheuttaja bakteeria ei löytynyt. Olisin oikeutettu Palmia ruoka toimitukseen kunnes vahvistuisin, yksi tuttava kertoi vasta kotona toinen..naapuri itse invaliidi vahvisti..sanoi, jonkun piti opasta sinua käytännön asioihin jo sairaalassa. Ei vaivauduttu.
Nyt pitää odottaa maanantaihin sitäkin asia..
Tälläistä jäjestetään kokonaistilannetta arvioiden. On siellä merkinta "annettu rollattori käyttöön" yms tärkeä, pitkä sairauskertomus.

Tälläinen on terveydenhuolto!
En ole koskaan tilaillut ruokia kaupasta, en osa, ei oo mun juttu,olen tottunut valikoimaan ja laittamaan kaiken itse. Mutta nyt en jaksa mitään.

Vitutta ettei Suomessa saa eutanaasia. En halua vanheta tälläisessä maailmassa, edessä on pelkkä synkyyttä, kun ajatteleen terveyden huoltoa. Jos perustila tästä menee vielä huonommaksi, en ole leikkauskunnossakaan.
Mikään toivokaan ei ole ikuinen.

Viimeksi muokattu:
Back