Millainen ihminen ryhtyy Putinin trolliksi?

Hyvin tehty ja mielenkiintoinen dokumentti Venäjän trollitehtaan toiminnasta.
Suosittelen.

 
– Uskoisin, että Venäjän ylimmässä johdossa ymmärretään hyvin, että minä olen heille erittäin hyödyllinen. Minun piirroksenihan ovat mitä mainioin osoitus siitä, että Venäjällä on kuin onkin sananvapautta!

putin_lenin.jpg


Jolkinin mukaan Venäjällä on kuitenkin monia vallanpitäjien tukiorganisaatioita, joiden silmissä hän on vaarallinen vihollinen piirroksineen. Hän kertoo joutuneensa Venäjän sosiaalisessa mediassa Pietarin niin sanotun trollitehtaan hampaisiin.

– Ilmapiiri alkoi muuttua vuoden 2012 jälkeen. Silloin ilmaantuivat Jevgeni Prigozhinin palkatut trollit, jotka ryhtyivät kirjoittamaan maksettuja kommenttejaan. He luovat tietyn melutason netissä ja he saavat yllytettyä mukaan myös tavallisia ihmisiä, jotka ovat johdateltavissa, Jolkin kuvailee.

Nettitrollien kirjoituksissa Jolkin on leimattu maanpetturiksi.

– He syyttävät, että työskentelen Yhdysvaltain tai ylipäätään lännen piikkiin. Nykyisin yritän olla lukematta kommentteja, sillä ne ovat niin kauheita.

kadyrov-elkin.jpg


Kun palaute on ollut kaikkein ikävintä, Jolkin on harkinnut muuttoa ulkomaille. Muutamaan otteeseen hän on jopa asunut lyhyen aikaa Euroopassa, mutta aina hän on palannut takaisin Venäjälle.

– Venäjällä elämä on kuin asuisi tulivuoren päällä. Vaikka muualla olisi helpompaa, se olisi myös tylsempää. Ja pian tylsyys alkaisi näkyä myös piirroksissani.

putin_peacemaker.jpg


 
Viimeksi muokattu:
Putnin Venäjä "planeetan ykkösmaana" ylistäville trolleille kannata kertoa faktat, esim. milloin lopetat valehteleminen ja kerrot esim. sellaisen tosiasian, kuten Venäjän lapsilisien suruuden. "Planeetan ykkösmaan kaikessa", lapsilisä on ruhtinalliset 50 rupla kk. Eli YKSI EURO kk:ssa nykyisen kurssin mukaan. On ollut viimeiset 25 vuotta.

Nyt sitten putte viime perjantaina allekirjoitti lain, jolloin lapsilisiä hiukan nostetaan. En saanut selkoa kuinka paljon, kun sekavasti kirjoitettu, mutta jonkun alemmista alempan minimiin tasolle.
 
Itäsuomalainen sanomalehti Karjalainen on jännittävä ilmestys.

Lehdessä kirjoitettu 4.8. uutisena 'iiihana matkakertomus Sortavalasta'. Myönnän että saatan lukea näitä kuin piru raamattua, mutta silloin osuu paremmin oikeaan.


"Käytin viimeiset tuntini Sortavalassa sen keskustan kartoitukseen. .. Nyky-Venäjää edustavat urheilutalon lisäksi jotkin keskustan liikerakennukset. Muutaman tunnin kuluttua olimme taas kotimaassa. Suomen raja-aseman seinältä katseli tuttu hahmo. Tasavallan presidentin Sauli Niinistön kuva on ensimmäinen, jonka Venäjältä tuleva kohtaa suomalaisessa rakennuksessa. Eipä näkynyt Putinin kuvaa itänaapurin puolella.

Kumpi olikaan se autoritäärinen valtio?" -Karjalainen, 4.8.2019.
 
Kirjamessuilla Jessikka Aroa ja hänen siskoaan häiriköity:

"#PutininTrollit: vuoden pelottavin hetki oli äsken, kun siskoani Jessikka Aro'a jo pitkään häiriköineet ja seuranneet ihmiset tulivat tänne kirjamessuille tekemään sitä samaa.

He kuvasi myös mua, selvästi äärimmäisen negatiivisin agendoin. Tein, mitä oikeaksi näin, kuvasin heitä takaisin ja haastoin. En hyväksy tällaista vainoamista olemalla hiljaa ja ottamalla näitä "iskuja" inahtamatta. Kaikki kunnia Jessille. ❤️

Kaiken häirinnän, vainoamisen, mustamaalaamisen, maalittamisen keskellä Jessi jatkaa. Ja mä puolustan. Loppuun asti. ❌ Valitettavasti Suomessa emme ole turvassa. Siskoni ei voi tehdä työtään rauhassa, ja hänen perheensä elää turvatoimien keskellä, epävarmana, kuka toteuttaa uhkauksensa. ❌

Nyt kun nämä ko. oikean elämän "trollit", meitä häiriköineet henkilöt on poistettu paikalta kirjamessuilla, Jessi on lavalla kertomassa kirjastaan, infosodasta ja valeuutisista."

"Tästä löytyy kuvaamani livestriimi, jonka kohdasta 32:48 häiriköt hyppäävät kutsumattomina paikalle kuvaamaan. Annan heille täyslaidallisen, katso vaikka itse: "



 
Kirjamessuilla Jessikka Aroa ja hänen siskoaan häiriköity:

"#PutininTrollit: vuoden pelottavin hetki oli äsken, kun siskoani Jessikka Aro'a jo pitkään häiriköineet ja seuranneet ihmiset tulivat tänne kirjamessuille tekemään sitä samaa.

He kuvasi myös mua, selvästi äärimmäisen negatiivisin agendoin. Tein, mitä oikeaksi näin, kuvasin heitä takaisin ja haastoin. En hyväksy tällaista vainoamista olemalla hiljaa ja ottamalla näitä "iskuja" inahtamatta. Kaikki kunnia Jessille. ❤

Kaiken häirinnän, vainoamisen, mustamaalaamisen, maalittamisen keskellä Jessi jatkaa. Ja mä puolustan. Loppuun asti. ❌ Valitettavasti Suomessa emme ole turvassa. Siskoni ei voi tehdä työtään rauhassa, ja hänen perheensä elää turvatoimien keskellä, epävarmana, kuka toteuttaa uhkauksensa. ❌

Nyt kun nämä ko. oikean elämän "trollit", meitä häiriköineet henkilöt on poistettu paikalta kirjamessuilla, Jessi on lavalla kertomassa kirjastaan, infosodasta ja valeuutisista."

"Tästä löytyy kuvaamani livestriimi, jonka kohdasta 32:48 häiriköt hyppäävät kutsumattomina paikalle kuvaamaan. Annan heille täyslaidallisen, katso vaikka itse: "



Peilin voisi lahjoittaa molemmille... :facepalm:
 
Kirjamessuilla Jessikka Aroa ja hänen siskoaan häiriköity:

"#PutininTrollit: vuoden pelottavin hetki oli äsken, kun siskoani Jessikka Aro'a jo pitkään häiriköineet ja seuranneet ihmiset tulivat tänne kirjamessuille tekemään sitä samaa.

He kuvasi myös mua, selvästi äärimmäisen negatiivisin agendoin. Tein, mitä oikeaksi näin, kuvasin heitä takaisin ja haastoin. En hyväksy tällaista vainoamista olemalla hiljaa ja ottamalla näitä "iskuja" inahtamatta. Kaikki kunnia Jessille. ❤

Kaiken häirinnän, vainoamisen, mustamaalaamisen, maalittamisen keskellä Jessi jatkaa. Ja mä puolustan. Loppuun asti. ❌ Valitettavasti Suomessa emme ole turvassa. Siskoni ei voi tehdä työtään rauhassa, ja hänen perheensä elää turvatoimien keskellä, epävarmana, kuka toteuttaa uhkauksensa. ❌

Nyt kun nämä ko. oikean elämän "trollit", meitä häiriköineet henkilöt on poistettu paikalta kirjamessuilla, Jessi on lavalla kertomassa kirjastaan, infosodasta ja valeuutisista."

"Tästä löytyy kuvaamani livestriimi, jonka kohdasta 32:48 häiriköt hyppäävät kutsumattomina paikalle kuvaamaan. Annan heille täyslaidallisen, katso vaikka itse: "



Olipas uhkaavaa...
 

Jos suurin todellinen uhka Venäjän valtiosta olisi julkisessa tilaisuudessa esiintyviä kännykällä striimaavat...

En tiedä ovatko nuo Aron porukoissa innostuneita huomiosta? Julkinen paikka. Ovat itse esillä. Luodaan hirvea hulabaloo siitä, että toinen kuvaa sinua, kun itsekin kuvaat. Ja julkisella paikalla se on sallittua

Fiksumpaa olisi ollut antaa vaan kuvata ja jonottaa. Kuka sellaista jaksaa katsoa? Nyt hankitaan paikalle vartijat ja hirveä ruljanssi. Tuntuu, että Aro ja ystävät tarkoituksella paisuttavat tuollaisesta suurempaa, kuin se on? Nyt striimaaja sai katsottavaa katsojilleen ja Aron väki "omalle" porukalleen.

Molemmin puolin aika noloa touhua.

Itse olisin antanut jonottaa ja kuvata ottamatta mitään kantaa allekirjoituksia. Sitten kun olisi ollut oma vuoro, eikä kirjaa, olisi voinut vaan pyytää siirtymään. Kuvaajakin olisi tehnyt itsestään pellen jonottamalla ilman kirjaa, kuvaten jotain yhtä mielenkiintoista, kuin maalin kuivuminen.
 
Jos suurin todellinen uhka Venäjän valtiosta olisi julkisessa tilaisuudessa esiintyviä kännykällä striimaavat...

En tiedä ovatko nuo Aron porukoissa innostuneita huomiosta? Julkinen paikka. Ovat itse esillä. Luodaan hirvea hulabaloo siitä, että toinen kuvaa sinua, kun itsekin kuvaat. Ja julkisella paikalla se on sallittua

Fiksumpaa olisi ollut antaa vaan kuvata ja jonottaa. Kuka sellaista jaksaa katsoa? Nyt hankitaan paikalle vartijat ja hirveä ruljanssi. Tuntuu, että Aro ja ystävät tarkoituksella paisuttavat tuollaisesta suurempaa, kuin se on? Nyt striimaaja sai katsottavaa katsojilleen ja Aron väki "omalle" porukalleen.

Molemmin puolin aika noloa touhua.

Itse olisin antanut jonottaa ja kuvata ottamatta mitään kantaa allekirjoituksia. Sitten kun olisi ollut oma vuoro, eikä kirjaa, olisi voinut vaan pyytää siirtymään. Kuvaajakin olisi tehnyt itsestään pellen jonottamalla ilman kirjaa, kuvaten jotain yhtä mielenkiintoista, kuin maalin kuivuminen.

Työt loppuisi, jollei samaa rumbaa jatkettaisi...
 
Työt loppuisi, jollei samaa rumbaa jatkettaisi...

Tulee mieleen miltei ajatus, että noiden "Venäjän trollien paljastajien" kannattaisi miltei maksaa tuollaisilla "julkisille vainoajille". Lisää uskottavuutta omissa piireissä. Ilman jotain keski-ikäistä peräkammarinpoikaa kuvaamassa kännykällä striimiä muutamalle vastaavalle muulle, tämäkin medianäkyvyys olisi jäänyt saamatta ja jokunen kirja vähemmän myymättä?

Muutenkin aika omille piireille suunnattua kamaa nämä kännykkästriimaajien suivaantumiset siitä, kun joku muukin striimaa samaa. Sitten pidetään striimaus kaksintaistelu, jossa striimataan toisiaan.. Joskus miettii sitä, että ihminen onnistuu käyttämään lähes kaikkia elämää helpottavia keksintöjä jotenkin persuksilleen. Tuskin liikkuvaa reaaliaikaista kuvapalvelua kehittäneet osasivat kuvitella kehityksen johtavan toisiaan kaksintaisteluna striimaaviin peeloihin?
 
Viimeksi muokattu:
Tulee mieleen miltei ajatus, että noiden "Venäjän trollien paljastajien" kannattaisi miltei maksaa tuollaisilla "julkisille vainoajille". Lisää uskottavuutta omissa piireissä. Ilman jotain keski-ikäistä peräkammarinpoikaa kuvaamassa kännykällä striimiä muutamalle vastaavalle muulle, tämäkin medianäkyvyys olisi jäänyt saamatta ja jokunen kirja vähemmän myymättä?

Muutenkin aika omille piireille suunnattua kamaa nämä kännykkästriimaajien suivaantumiset siitä, kun joku muukin striimaa samaa. Sitten pidetään striimaus kaksintaistelu, jossa striimataan toisiaan.. Joskus miettii sitä, että ihminen onnistuu käyttämään lähes kaikkia elämää helpottavia keksintöjä jotenkin persuksilleen. Tuskin liikkuvaa reaaliaikaista kuvapalvelua kehittäneet osasivat kuvitella kehityksen johtavan toisiaan kaksintaisteluna striimaaviin peeloihin?
High noon versio 2:
Kaupungin kadulla liikenne pysähtyy, kummastakin suunnasta lähestyy henkilö valmiina kaksintaisteluun...
Tunnelma tiivistyy, otsalla valuu hikipisara. Tämä tulee vaikuttamaan kummankin loppuelämään, vain toinen voi voittaa...
Kännykkä nousee ja striimaus alkaa... :facepalm:
 
Mitäs minä luenkaan. Kilpaa dissataan ja vähätellään Aroa ilmeisesti?

Se on kulkaa ihan yksi ja sama mitä mieltä te olette kuvaamisesta tai neidin tuntemuksista. Fakta kuitenkin on se, että kyseisen henkilön raportoinnin ja siitä seuranneen hulabaloon takia muutaman tunnetut maanpetturit ovat vihdoin syytettyinä. Kun tämän maan tuomioistuin ei saa itse aikaiseksi laittaa valtiolle erittäin haitallisia henkilöitä, kuten Bäckmaniä, telkien taakse, niin tämmöiset yksittäiset reportterit joutuvat yksinään käymään oikeustaistelua Venäjän propagandakoneiston tuotoksia vastaan.

Ja jos joku täällä rupeaa väittämään, että Ilja Janitskin, Putkonen, Bäckmän olisivat jotain muuta kuin osa idän propagandakoneistoa, niin olette aika pihalla

EN itse tunne tarkemmin Aroa, en ole lukenut hänen kirjaansa, mutta tuskimpa olette tekään ja tuskimpa tiedätte myöskään, minkälaista vainoa, kuten Aro sen kuvailee, hän on kokenut. Siihen asti tuo panettelu on todella turhaa. En tiedä onko hänen koettelemuksiaan ylihypetetty ja siitä syytä en siitä mitään aio sen enempää väittääkään.

Sanompa vielä. Jos joku kulkisi perässä alituiseen kännykän kamera esillä kiinni, niin voisimpa siitä myös hieman hermostua. Saatika jos joku oma sisko joutuisi tuollaista kokemaan! Voisipa irrota itseltänikin muutama laiton uhkaus ja vähän muutakin, mutta sitähän tuossa juuri haetaankin. Ei toisen henkilön käyttäytymisen tarvitse olla oikeasti "vaarallista" ollakseen uhkaavaa ja häiritsevää.
 
Mitäs minä luenkaan. Kilpaa dissataan ja vähätellään Aroa ilmeisesti?

Se on kulkaa ihan yksi ja sama mitä mieltä te olette kuvaamisesta tai neidin tuntemuksista. Fakta kuitenkin on se, että kyseisen henkilön raportoinnin ja siitä seuranneen hulabaloon takia muutaman tunnetut maanpetturit ovat vihdoin syytettyinä. Kun tämän maan tuomioistuin ei saa itse aikaiseksi laittaa valtiolle erittäin haitallisia henkilöitä, kuten Bäckmaniä, telkien taakse, niin tämmöiset yksittäiset reportterit joutuvat yksinään käymään oikeustaistelua Venäjän propagandakoneiston tuotoksia vastaan.

Ja jos joku täällä rupeaa väittämään, että Ilja Janitskin, Putkonen, Bäckmän olisivat jotain muuta kuin osa idän propagandakoneistoa, niin olette aika pihalla

EN itse tunne tarkemmin Aroa, en ole lukenut hänen kirjaansa, mutta tuskimpa olette tekään ja tuskimpa tiedätte myöskään, minkälaista vainoa, kuten Aro sen kuvailee, hän on kokenut. Siihen asti tuo panettelu on todella turhaa. En tiedä onko hänen koettelemuksiaan ylihypetetty ja siitä syytä en siitä mitään aio sen enempää väittääkään.

Sanompa vielä. Jos joku kulkisi perässä alituiseen kännykän kamera esillä kiinni, niin voisimpa siitä myös hieman hermostua. Saatika jos joku oma sisko joutuisi tuollaista kokemaan! Voisipa irrota itseltänikin muutama laiton uhkaus ja vähän muutakin, mutta sitähän tuossa juuri haetaankin. Ei toisen henkilön käyttäytymisen tarvitse olla oikeasti "vaarallista" ollakseen uhkaavaa ja häiritsevää.


Samat tropit minullekin. Olet hyvällä tripillä.

Jos sinusta Janitskin, Bäckman ja Putkonen Donetskissa ovat Inhan imperialistin subversiokärki, niin ota lisää nappeja.

Tai Aro, jolla on Jopo karannut Suomen "hybridiosaamisen vastainen kärkiosaaja".
Arolla alku meni ihan hyvin. Sitten kun striimaavatkylähullut ja exkommarit, häiriintyneet papit ja vastaavat alkoivat hänestä olla osa Putinin hallinnoimaa hybridiverkkoa, niin adjöö..

Toivottavasti, uskon niin, jossain on todellisempi tilannekuva?! Muuten ollaan kusessa Aroinemme, jotka lukittavat "hybridisodan" johonkin Janitskineihin..
 
Viimeksi muokattu:
Samat tropit minullekin. Olet hyvällä tripillä.

Jos sinusta Janitskin, Bäckman ja Putkonen Donetskissa ovat Inhan imperialistin subversiokärki, niin ota lisää nappeja.

Tai Aro, jolla on Jopo karannut Suomen "hybridiosaamisen vastainen kärkiosaaja".
Arolla alku meni ihan hyvin. Sitten kun striimaavatkylähullut ja exkommarit, häiriintyneet papit ja vastaavat alkoivat hänestä olla osa Putinin hallinnoimaa hybridiverkkoa, niin adjöö..

Toivottavasti, uskon niin, jossain on todellisempi tilannekuva?! Muuten ollaan kusessa Aroinemme, jotka lukittavat "hybridisodan" johonkin Janitskineihin..
?Mistä moinen hyökkäys?
Varmasti on jossain parempi tilannekkuva kuin minulla sinulla tai Arolla.

Niin kuin kerroin, en Arosta tiedä sen enempää. Tiedän vain sen, että on saatu nuo maanpetturit syyttettujen penkille ja olen siihen tavattoman tyytyväinen.

Kuka on lukinnut hybridisodan ja mihin? Ihme väitteitä sinulla, onko niille jotakin perää? Eiköhän ole kaikille selvää, että nuokin toimijat ovat vain pieni osa kokonaisuutta. Subversiokärki... Kaikkea sitä saakin kuulla.
 
?Mistä moinen hyökkäys?
Varmasti on jossain parempi tilannekkuva kuin minulla sinulla tai Arolla.

Niin kuin kerroin, en Arosta tiedä sen enempää. Tiedän vain sen, että on saatu nuo maanpetturit syyttettujen penkille ja olen siihen tavattoman tyytyväinen.

Kuka on lukinnut hybridisodan ja mihin? Ihme väitteitä sinulla, onko niille jotakin perää? Eiköhän ole kaikille selvää, että nuokin toimijat ovat vain pieni osa kokonaisuutta. Subversiokärki... Kaikkea sitä saakin kuulla.


Mikä hyökkäys? Ihan sellainen palauttava ja virkistävä vastaisku omaan kommenttiisi.

Lukaise vaikka mitä itse kirjoitit..

Aro vaikuttaa kevyeltä puuhastelijalta tässä aiheessa. Iso osa "tutkimuksesta" on mutua ja paisuttelua. Ja lainaa muilta.

Jos tilannekuva on heppoinen.. Ja Aron tilannekuva ei ole sen vahvemmalla pohjalla, kuin sinun, minun tai Hentun Liisan. Aro on ihan vain toimittaja.

Ja vinkki sinulle. MV-käräjillä ei istuta mitään "maanpetosjuttua", vaan ihan siviilien välistä kunnianloukkausjuttua ja tekijänoikeusjuttua.
Jossa näytöntaso ei ole kovin korkea.
Ei siellä mitään "hybridivaikuttamisia" tutkita tai kuvitella edes tutkittavan. Ei edes poliisi moista tutkinut.

Sinulla tuntuu olevan vähän värittynyt todellisuudenkuva?

Aron lukkittautumisella tarkoitan näiden julkisuusklownien merkityksen liioittelua. Sitä, että hän todella vaikuttaa kuvittelevan joidenkin ihan tyypillisten trollien "toimivan Venäjän ohjauksessa", kun joku kenkää saanut pappi, nyt siivoajana toimiva, kirjoittelee jotain venäjämielistä nettiin kotoaan.

Oikea Venäjän subversio kyllä tapahtuu ihan muualla, kun toimittajan ja jonkun mummon twitteriväännössä. Jonkun peräkammarinpojan striimauksessa. Tai "Mitä Vittua" nimetyn persaukisen Espanjassa julkaistavan nettilehden sivuilla.

Venäläisillä on varmasti ne oikeat myyrät politiikassa, virkamieskunnassa ja ihan "laatumedian" toimittajien joukossa.

Esim. NATO-jäsenyyden estäminen on täydellinen esimerkki onnistuneesta Venäjän hybridivaikuttamisesta.
Siinä on käytetty koordinoidusti noita myyriä kuvaamillani sektoreilla. Luultavasti täysin absurdi käsite "Nato-optio" on alun perin kehitetty Venäjällä ja syötetty Suomen poliittiseen keskusteluun? Subversion ideana on saada kohteet itsekin toistelemaan haluttua. Toinen vastaava saattoi olla 80-luvun lopun ja 90-luvun resonoitu väite "Karjalan palautuksen korkeista kuluista"?

Nyt osa haluaa kiinnittää resurssit klowneihin.. Netissä kirjoitteleviin kylähulluihin ...
 
Viimeksi muokattu:
Mikä hyökkäys? Ihan sellainen palauttava ja virkistävä vastaisku omaan kommenttiisi.

Lukaise vaikka mitä itse kirjoitit..

Aro vaikuttaa kevyeltä puuhastelijalta tässä aiheessa. Iso osa "tutkimuksesta" on mutua ja paisuttelua. Ja lainaa muilta.

Jos tilannekuva on heppoinen.. Ja Aron tilannekuva ei ole sen vahvemmalla pohjalla, kuin sinun, minun tai Hentun Liisan. Aro on ihan vain toimittaja.

Ja vinkki sinulle. MV-käräjillä ei istuta mitään "maanpetosjuttua", vaan ihan siviilien välistä kunnianloukkausjuttua ja tekijänoikeusjuttua.
Jossa näytöntaso ei ole kovin korkea.
Ei siellä mitään "hybridivaikuttamisia" tutkita tai kuvitella edes tutkittavan. Ei edes poliisi moista tutkinut.

Sinulla tuntuu olevan vähän värittynyt todellusuudenkuva?
En lähde tähän leikkiin kanssasi, lopetan tähän kommenttiin. Opettele lukemaan äläkä vääristele kirjoittamisiani.

En ole kirjoittanut mistään "maanpetosjutusta" jossa käsiteltäisiin hybridivaikuttamista - päinvastoin, valitin siitä, että tämän valtion viranomaiset eivät sellaista ole saaneet aikaiseksi. Maanpettureinä noita konnia kuitenkin pidän ja se on asia erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top