Millainen ihminen ryhtyy Putinin trolliksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuomiKP
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
He-he! Kallion Punavihreästä kuplasta pohjoiseen sijaitsee näkökään sinikeltainen persukupla.

Ei Sanoma-konserni mikään propakandaväline ole, se on rahantekoväline. Luotettavuudesta olen samaa mieltä mutta ihan eri syistä: Länsimedia on viihdeteollisuutta jonka tehtävä on keroa tarinoita ja hyvässä tarinassa totuudessa pysyminen ei ole niin keskeistä. Hyvä tarina painottaa niitä asioita jotka me ihmiset koemme tunneperäisesti merkityksellisiksi.

Hyvässä tarinassa on myös selkeä roolijako ja sille, joka on tarinan alussa leimattu roistoksi ei armoa löydy. Draaman kaari ei kestä sitä että tarinan päähenkilö johon yleisö on jo ennättänyt siirtää omat negatiiviset tunteensa säästettäisiin vaan uhrilampaan veren on virrattava. Persuille nyt vaan on varattu todennäköisesti vihreitten puoluetoimistossa käsikirjoitettu roiston rooli josta irti ravistautuminen kestää pitkään, kysykää vaikka Åke Lindmanilta.

Ei persuja sinänsä mediassa vainota, jengi vaan on vielä niin kokematonta mediasuhteessa että jää median vietäväksi eikä vie mediaa kuten kokeneemmat jengit tekevät. Mediahan rakastaa teuvohakkaraisten kaltaisia reheviä tyyppejä jotka suorastaan tihkuvat draaman aineksia. Ongelma on vaan siinä että teuvohakkaraiset ja muut oman elämänsä akuankat eivät kirjoita itse omaa tarinaansa vaan jättävät sen homman punavuorelaishipsterien tehtäväksi.

Hesarista sanottakoon että sen tilaajakunnassa melkoinen prosentti voidaan lukea vihervasemmiston edustajiksi joten on ihan ymmärrettävää että toimittajat silittävät maksavia asiakkaitaan myötäkarvaan ja kirjoittavat juttunsa sävyyn joka tukee ja vahvistaa punavihreää kuplaa. Ei tässä sen kummemmasta asiasta ole kysymys.

Nyt sitten vaan kuorossa itkemään että yhyy, media sorsii persuja niin saatte rakennettua maineen yksinkertaisina vinkuleluina. Oikea tapa toimia olisi kaapata aloite medialta ja ryhtyä kirjoittamaan omaa tarinaa. Toimittaja rakastaa harvaa asiaa yhtä paljon kuin valmista tarinaa jonka voi paiskata viiden minuutin redusoinnilla toimituspäällikölle.

(Vai että propakandaväline. Huutonaurua!)

Timo on saanut ensimmäisen rivin ojennukseen, mutta toinen ja kolmas rivi vielä vähän huojuu :D

Perussuomalaisten Helsingin kaupunginvaltuuston varavaltuutettu Olli Sademies kirjoittaa Facebookissa, että maahanmuuttajien lapsimäärää on rajoitettava, ja että tämä edellyttää Afrikasta saapuvien miesten pakkosterilointia.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015052619755366_uu.shtml

Näiden takarivin älypäiden pitäisi ymmärtää edes se asia, että silloin kun ne kirjoittelevat kännipäissään näitä aivopierujaan sinne naamakirjaan ja kusevat omille kintuilleen, niin ne kusevat myös puolueen kintuille.

Mitä Hakkaraiseen tulee, niin siinä on jätkä johon iltapäivälehtien toimittajat ovat suorastaan rakastuneet. Ne eivät todellakaan toivo Teuvolle mitään pahaa, kunhan viina maistuu ja järki lakkoilee niin saadaan taas paperille täytettä.

Kyllä persut voivat syyttää ihan itseään, jos naama näyttää peilissä vähän oudolta. Minä olen sitä mieltä että media on kohdellut persuja jopa harvinaisen pehmeällä kädellä. Tämä johtunee pitkälti siitä että Timo on näissä asioissa jo vanha kettu, on luottotoimittajat ja muutkin suhteet kunnossa. Ja Timohan suorastaan säteilee mediaseksikkyyttä, vaikka taso on kyllä laskenut aika reippaasti niistä huippuvuosista. Kun kannatus on tasoittunut hyviin lukemiin, niin ei tarvitse revitellä ja kaivella perunoita laarista.

Hesarin puolueettomuus on suhteellinen käsite, mutta kyllä minä siihen paljon enemmän luotan kun perussuomalaisten nettilehteen tai Kansan Uutisiin.

Minua huolestuttaa että lukuisat venäjän trollit, tekaistuilla profileilla jatkuvasti tekevät ilmiantoja ukrainalaisia aktivististeja, toimittajia ja jopa kansanedustaija FB:ssa. Propagandan levittäminen heillä on yksi tehtävä, toinen on sabotaasi. FB bannaa ukrainalaisten kirjoituksia, kun trollit massivisesti valittavat niistä, esim. yhden ukrainalaisten kansanedustajan profiili oli suljettu kun hän laittoi kuvan Krimin tataarien liittyvän kirjoitukseen, kirjoitus oli mm syrjinnästä, hän sai 2 vrk bannin! Eli FB ei tarkistaa viestien sisältöä! Mm Poroshenko vetosi Zuckernaniin tehdä asialle jotain.

Tässä löytyi mielenkiintoinen video, jossa venäläiset yliopiston opiskelijat haistattelevat Putlerin pääpropagandistille - Starikoville:

Tuo Nikolai Starikov on kanssa yksi harvinainen kusipää - russian fasisti.

Viimeksi muokattu:
Mitä Vauvoihin, Muroihin ja kumppaneihin tulee, niin eiköhän ne ole valikoituneet propagandakanaviksi ihan siksi, että ovat suosittuja ja niissä on moderointi pettänyt todella pahasti. Keskustelupalstoilla moderointi on ihan keskeinen asia ja jos moderaattori ei ole penaalin terävin kynä, niin kyllä sinne pesiytyy nopeasti myös putinistit ja kumppanit, dosenteista puhumattakaan.

Ja onhan se niinkin, että rajanveto on oikeasti vaikeaa, niillä palstoilla joissa keskustelijoiden kirjo on laaja ja sananvapauttakin pitäisi vaalia.

On myös syytä huomioida sellainenkin seikka, että vauva.fi:n, muron tms. mahdollisten moderaattoreiden kyky tunnistaa propagandaa voi myös olla olennaisesti heikompi mitä esim. täällä, voidaan jopa olla niin naiiveja ettei edes ymmärretä jotain trollaamista organisoiduksi propagandaksi ja kun tällaista ymmärrystä tai tietoa ei ole, on hyvin vaikea myöskään puuttua tällaiseen toimintaan.

Toinen merkittävä tekijä on varmasti se, että niiden kautta tavoittaa käytännässä koko kansan kirjon, ei ole mitään yksittäistä rajattua tekijää (mielenkiinnon kohdetta) vaan palstalle voi hakeutua väkeä kaikista yhteiskuntaluokista, hyvin monista ikäryhmistä - katson, että jopa vauva.fi on tällainen palsta, koska lopulta ainoa yhdistävä tekijä on äitiys, halu tulla äidiksi tai se, että on äiti että isoäiti - joukossa toki on sitten jokunen mies erinäisistä syistä johtuen. Joten päädytään havaintoosi eli kun keskustelijoiden kirjo on todella laaja - ikähaitari suuri, ideologinen haitari suuri etc. niin on huomattavasti vaikeampaa puuttua trollaamiseen tai suoranaiseen propagandaan kun ajatellaan, että kaikilla on oikeus tiettyihin asioihin.

vlad.

Vauva.fi :stä täytyy muistaa, että siellä on oikeasti ilman trollejakin aika kahjoja ihmisiä. Kahjot mammat tuottaa paljon tekstiä ja siellä jyllää paljon muitakin kuin mammoja, lähinnä kahjoja. Monet muut alan foorumit ovat sentään hieman tasokkaampia.

Timo on saanut ensimmäisen rivin ojennukseen, mutta toinen ja kolmas rivi vielä vähän huojuu :D

Perussuomalaisten Helsingin kaupunginvaltuuston varavaltuutettu Olli Sademies kirjoittaa Facebookissa, että maahanmuuttajien lapsimäärää on rajoitettava, ja että tämä edellyttää Afrikasta saapuvien miesten pakkosterilointia.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015052619755366_uu.shtml

Näiden takarivin älypäiden pitäisi ymmärtää edes se asia, että silloin kun ne kirjoittelevat kännipäissään näitä aivopierujaan sinne naamakirjaan ja kusevat omille kintuilleen, niin ne kusevat myös puolueen kintuille.

Sademiehestä täytyisi muistaa, että hänellä on näissä jutuissaan myös tiettyä itseironiaa. Ja Sademiehen tulisi muistaa että tätä ei hänestä helpostikaan muisteta.

Mutta kaverin sielunelämään ja kieroutuneeseen huumoriin pääsee sisälle esim. oheisen kirjoituksen kautta...minua ainakin nauratti kovasti.

sademies.jpg

Vauva.fi :stä täytyy muistaa, että siellä on oikeasti ilman trollejakin aika kahjoja ihmisiä. Kahjot mammat tuottaa paljon tekstiä ja siellä jyllää paljon muitakin kuin mammoja, lähinnä kahjoja. Monet muut alan foorumit ovat sentään hieman tasokkaampia.

Ja vauva.fi:stä on syytä muistaa sekin seikka, että sinnä aivan täysjärkiset ihmiset käyvät heittämässä provoa äideistä ja äitiydestä ihan vaan kiusatakseen niitä lapsille leperteleviä äityileitä, jotka puhuvat (jopa julkisesti) rakkauspakkauksista! Voihan...

(Muutama kaverini on tehnyt tällaisia operaatioita ja ovat niin selväjärkisiä kuin suinkin aikuinen heteromies vaan voi olla... no tunnustan, olen minäkin sinne pari provosoivaa viestiä käynyt kirjoittamassa ihan vaan kiusallani - mutta siihen en ota kantaa, että olenko täysjärkinen vaiko en).

vlad.

Ja vauva.fi:stä on syytä muistaa sekin seikka, että sinnä aivan täysjärkiset ihmiset käyvät heittämässä provoa äideistä ja äitiydestä ihan vaan kiusatakseen niitä lapsille leperteleviä äityileitä, jotka puhuvat (jopa julkisesti) rakkauspakkauksista! Voihan...

(Muutama kaverini on tehnyt tällaisia operaatioita ja ovat niin selväjärkisiä kuin suinkin aikuinen heteromies vaan voi olla... no tunnustan, olen minäkin sinne pari provosoivaa viestiä käynyt kirjoittamassa ihan vaan kiusallani - mutta siihen en ota kantaa, että olenko täysjärkinen vaiko en).

vlad.

Joo, kyllä joskus fanaattisesti yhtä asiaa kouhottavat mammat oikein kerjäävät pientä trollaamista, siihen vanhaan tyyliin. Masuasukki, rakkauspakkaus, sitten kolmensadan euron raskausposeerauskuvat kuvaajalla yhdessä "mun miehen" kanssa ja sitä rataa. Ziljoona facebook-päivitystä mietelausein siitä, miten lapseni on kaikista tärkein koskaan ikinä ja yksi hänen hymynsä on parempi kuin kaikki maailman rikkaudet jne jne jne ja kaikki tietty julkisessa jaossa että kaikki kaverin kaverin koirien kaveritkin näkisivät ne etusivuillaan. Synnytyksen jälkeen voidaan sitten repostella hyvällä vanhemmuudellaan ja jollain ihme ruoka-aine-asioilla ja bonuksena vielä salaliittoteorioita esim. rokotuksiin liittyen. Jossain kohtaa menee se raja, kun normaali innostus menee minunkin kirjoissa "vähän" yli.

Kerran sain muutaman mamman "kimppuuni" kun vanhemmuusaiheisella facebook-ryhmällä (98% kommentoijista naisia) kysyttiin, että miten kerrotaan lapselle homoseksuaaleista. Minä sitten kommentoin, että minusta asia on helppo, olen vaan sanonut että yleensä mies ja nainen rakastaa toisiaan mutta joskus harvemmin voi kaksi miestä tai kaksi naistakin rakastaa toisiaan. Tuo "joskus harvemmin" oli sitten parille tiedostavalle tapaukselle niin kertakaikkiaan perinteisiin sukupuolirooleihin ja -käsityksiin fakkiintunut ilmaisu, että sitä piti oikein taivastella. Ärähdin kyllä sitten aika hyvin takaisin (mm. että jos ehkä 5% väestöstä on homoseksuaalisia, niin onko väärin sanoa "joskus harvemmin") ja kyllä siellä niitä "peukutuksia" tuli omillekin viesteilleni. Mutta naiset saavat kyllä keskenään aikamoisia hullunmyllyjä aikaan, en mitenkään voi kannattaa tupakointia raskausaikana mutta kun katsoo miten eräät "huippuäidit" ovat valmiita suorastaan ristiinnaulitsemaan äidit jotka eivät tästä huonosta tavasta edes raskausaikana pysty pidättymään, niin tulee mieleen että mieluummin tekisin lapsia tällaisen "heikon" naisen kanssa kuin digitaaliseen henkiseen joukkopahoinpitelyyn toisensa yllyttävien raivottarien kanssa. Eiköhän näiden lapsille välittämä arvomaailma, jossa "epäkelpoja" äitejä kiusataan kyseenalaistamalla heidän rakkautensa omia lapsiaan kohtaan, olisi enemmän vahingollista kuin mikään myrkky mitä tupakoiva mamma heikkouttaan tulee välittäneeksi omalle jälkikasvulleen.

Olen näköjään saanut oman FB-trollini. Joku on tekaissut meikäläisen nimellä valeprofiilin Facebookiin. Sukunimi on sama, mutta etunimessä on yhden kirjaimen virhe. Kuuluu mm. seuraaviin ryhmiin: Vladimir Putin Fan Club, Alexander Stubb ja Carl Haglund - Suomen tuhoajat ym. vastaavaa.

Johtuiskohan tämä siitä, että olen kirjoitellut mm. Suomen Sotilaan FB:ssä ryssän touhuista ei niin mairittelevaan sävyyn ? Ovat sieltä sitten iigorit tms. bonganneet meikäläisen ?

Minua huolestuttaa että lukuisat venäjän trollit, tekaistuilla profileilla jatkuvasti tekevät ilmiantoja ukrainalaisia aktivististeja, toimittajia ja jopa kansanedustaija FB:ssa. Propagandan levittäminen heillä on yksi tehtävä, toinen on sabotaasi. FB bannaa ukrainalaisten kirjoituksia, kun trollit massivisesti valittavat niistä, esim. yhden ukrainalaisten kansanedustajan profiili oli suljettu kun hän laittoi kuvan Krimin tataarien liittyvän kirjoitukseen, kirjoitus oli mm syrjinnästä, hän sai 2 vrk bannin! Eli FB ei tarkistaa viestien sisältöä! Mm Poroshenko vetosi Zuckernaniin tehdä asialle jotain.

Tässä löytyi mielenkiintoinen video, jossa venäläiset yliopiston opiskelijat haistattelevat Putlerin pääpropagandistille - Starikoville:

Tuo Nikolai Starikov on kanssa yksi harvinainen kusipää - russian fasisti.

Eikös tämä Starikov ole juuri se tyyppi, joka ihannoi Stalinia suureen ääneen ?

Olen näköjään saanut oman FB-trollini. Joku on tekaissut meikäläisen nimellä valeprofiilin Facebookiin. Sukunimi on sama, mutta etunimessä on yhden kirjaimen virhe. Kuuluu mm. seuraaviin ryhmiin: Vladimir Putin Fan Club, Alexander Stubb ja Carl Haglund - Suomen tuhoajat ym. vastaavaa.

Johtuiskohan tämä siitä, että olen kirjoitellut mm. Suomen Sotilaan FB:ssä ryssän touhuista ei niin mairittelevaan sävyyn ? Ovat sieltä sitten iigorit tms. bonganneet meikäläisen ?

Melkoista menoa, se kourallinen joka noita trolliprofiileja siis perustelee, ottaa nimiä ihmisiltä jotka ovat täysin eri mieltä kuin he antavat ymmärtää.

Nekkaan mokomille. Eikö mr. Zokerivuoren palkolliset poistele feikkiprofiileja?

SAFKAsta tuli mieleen tämä...

Prisman verkkokauppa on ottanut valikoimiinsa erittäin Venäjä-mielisen teoksen.

Kirjailija Matti Rossin teos Raunioista nousee Donbass ilmestyy verkkokaupan tietojen mukaan Donetskin kansantasavallan suurlähetystön kustantamana.

Donetskilla ei ole suurlähetystöä, koska kyseessä ei ole valtio. Donetskin kansantasavaltaa eivät ole tunnustaneet sen paremmin kansainväliset yhteisöt, kuten EU tai YK, kuin Suomikaan.

Verkkokaupan tuotekuvauksen mukaan kyseessä on teos, joka kertoo "informaatiovälähdyksiä Kiovan vallankaappauksen seurauksista: USA-Nato-EU:n Venäjä-pakotteiden laittomuudesta ja mielivallasta, Donetskin ja Luhanskin vapaustaistelusta Kiovan juntan hyökkäysten torjumiseksi sekä USA:n yrityksistä laajentaa kansalaissota Ukrainan ja Venäjän sodaksi."

Teksti on sama kuin itsensä Donetskin viralliseksi edustajaksi nimenneen dosentti Johan Bäckmanin blogissa, jossa hän jo 8. huhtikuuta kertoi teoksesta.

SAM_0766.JPG

Makuja on monia, mutta minä tykkään paljon enemmän tästä kirjasta...

tumblr_mpbm13xKbk1s7e5k5o1_500.jpg

Menkääs nyt äkkiä katsastamaan verkkomeedion uusin päivitys.
Julkaisi listan forumeilla pyörivistä trollien nimimerkeistä. Takana yksi ja sama henkilö. Vähän loksahti monttu auki. Ei puhuta pienestä listasta. Monta tuttua nimimerkkiä.

On tuossa tuttuja nimimerkkejä.

Se on tosin todettava että tuossa listassa ei ole niitä kaikkien kiivaimpia Venäjän ystäviä, kuten esimerkiksi Jokasa, Tonto ja Hartzu63.

Voi hyvin olla että näidenkin nimimerkkien takaa löytyy vain yksi henkilö. Ainakin ne ovat kaikesta liikuttavan samaa mieltä...Venäjä on hieno maa, Ukraina on ihan perseestä ja suomalaiset ovat Natoa ja USA:ta nuoleskelevia liberaalihomoja ja sairastavat kamalaa tautia nimeltään russofobia.

Sehän tuossa on hyvin harhaanjohtavaa, että nämä ovat olemattoman pieni ryhmä, mutta kun jokaisella on satoja ellei tuhansia nimimerkkejä, niin välillä näyttää siltä että puolet suomalaisista on dosentti Bäckmanin parhaita kavereita ja toinen puoli on kovaa vauhtia muuttumassa sellaiseksi :D

Ainakin SBU toimi tehokkasti. Tämä mies Dneprodzerzhinskist kerro miten hän on rekisteröitynyt VK (ryssien FB) ryhmässä "Anti-Maidan" ja sitä kautta hänelle ehdottu levittämään anti-ukrainalaista propaganda, hänen trolliura päättyi lyhyen. Häntä kaduttaa :D syvästi..

Viimeksi muokattu:
Luin Kasparov.ru sivulla, että putinistit valtasi jo Ekho Moskvy. Kaikki rehelliset toimittajat ovat lähteneet sieltä, tai heidät syrjitty, lopetti mm osakkaana itse joskus aikaisemmin ollut Kasparov, jo ajat sitten. Edesmennelle Nemtsoville oli vaikeuksia julkaistaa siellä kirjoituksia jo pitempään.
Nyt siellä johtaa putikkia Venediktov, Putlerin portjanka ja Limonov, joka sekin myynyt persetta Kremlille, vaikka alkuun oli tai ainakin näytti olevan kunnollinen mies ja istui jopa vankilassa toisinajattelusta, mies on minulle kuitenkin aika tuntematon, mutta en koskaan pitänyt sitä mitä hän kirjoittanut jostain syystä. Hänelle annettiin palstatilaa Suomessakin.
Ekho Moskvy en lukenut enää pitkään sen takia, mutta muistaakseni vielä vuosi sitten näin Kara-Murzan kirjoitusta siellä, jornalistin,joka nyt taistelee hengestä. Muuten kirjoittajat siellä muuttuneet toinen toista amatöörimaiseksi ja usein pitii hieroa silmät, että mitäh, putlerko siellä juttelee..varsinkin yksi nuori silmäpäinen nainen, en muistaa nimeä. Huomasin että Putlerin ovelimmat venäläiset trollit jo alkaneet pitää EM suosikkina FB:ssa, joten se sitä, vaikka samat kierot persoonat solvanneet sitä vuosia vaikka miten. Että niin posketonta kieroa menoa.

EKHO MOSKVY siis lähtee kunnolisen median listalta. Adjo, juudakset.
Tässä vielä yksi todiste, miten ahkerammat ja ovelimmat kremlin tsekan saapaita nuoleskelijat, maksulliset trollit alkaneet naamioitua venäjän oppositioksi.

Viimeksi muokattu:
Back