Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ei vaan asettamalla oikeasti sellaiset pakotteet jotka toimii. Vaikka toiveajatteluahan se on.Joo ymmärrän hyvin Karjalaisten jälkeläisenä konseptin siitä että tuo ei ole reilua, sitä en ymmärrä miten nuo alueet saisi neuvottelemalla takaisin?
Jos ne haluaa takaisin niin ryssä pitää häätää sieltä sotimalla helvettiin syöttämällä äijää ja kalustoa lihamyllyyn aivan kuten ryssä tekee nyt. Ja jos Ukraina ei ole tuohon valmis niin pitäisikö sitten vaan sodan antaa jatkua maailman hamaan tappiin ja toivoa että ryssä tajuaa joskus itse poistua valtaamiltaan alueilta?
Löytyykö monta esimerkkiä historiasta jossa pakotteiden avulla on niskan päällä oleva osapuoli saatu luopumaan valtaamistaan alueista?Ei vaan asettamalla oikeasti sellaiset pakotteet jotka toimii. Vaikka toiveajatteluahan se on.
Tämä on se tapa, jolla selvitään Ukrainan perustuslain pykälistä. Jos kerran EU voi tunnustaa Gazan, niin tokihan mikä tahansa käy, kunhan se koskee vain paperien maailmaa eikä atomien maailmaa.Sota voi päättyä myös aselepoon Koreoiden tapaan ilman virallisia alueluovutuksia.
Muutama viikko sitten nähtiin että lait muuttuvat Ukrainassa tarvittaessa hyvinkin ketterästi.Tämä on se tapa, jolla selvitään Ukrainan perustuslain pykälistä. Jos kerran EU voi tunnustaa Gazan, niin tokihan mikä tahansa käy, kunhan se koskee vain paperien maailmaa eikä atomien maailmaa.
Kyllä ryöstäjä saa pitää koko saaliin, jos sitä ei saada häneltä pois. Meillä kuuluisasti Roosna ja Lepajoe veivät Tillanderin korut ja takaisin ei niitä saatu.Ei ole, mutta ongelma on nimenomaan tuo, että annetaan vallatut alueet. Silloin Putin saa sodan näyttämään oikeutetulta ja voi esiintyä voittajana.
Ehkä minä olen vähän yksinkertainen, mutta eihän pankkiryöstäjänkään anneta pitää suurinta osaa saaliista.
Ei taida löytyä vahvistuksia rintamalle jos ryssän kassa pääsee tyhjäksi.Löytyykö monta esimerkkiä historiasta jossa pakotteiden avulla on niskan päällä oleva osapuoli saatu luopumaan valtaamistaan alueista?
Ei ne sieltä neuvottelemalla tai pakotteilla lähde vaan tappamalla.
Näin on. Jos olis (sankarini) Ronald Reagan vallassa, sinne ilmestyis esivalmistelujen jälkeen B-52 lautta ja ryssää vietäis tukka suorana.Löytyykö monta esimerkkiä historiasta jossa pakotteiden avulla on niskan päällä oleva osapuoli saatu luopumaan valtaamistaan alueista?
Ryssän kynnys pakottaa kansalaisiaan lihamyllyyn "puolustamaan" varastamiaan alueita on luultavasti matalampi kuin Ukrainan pakottamaan omia kansalaisiaan ottamaan niitä takaisin.Ei taida löytyä vahvistuksia rintamalle jos ryssän kassa pääsee tyhjäksi.
Jos ne haluaa takaisin niin ryssä pitää häätää sieltä sotimalla helvettiin syöttämällä äijää ja kalustoa lihamyllyyn aivan kuten ryssä tekee nyt. Ja jos Ukraina ei ole tuohon valmis niin pitäisikö sitten vaan sodan antaa jatkua maailman hamaan tappiin ja toivoa että ryssä tajuaa joskus itse poistua valtaamiltaan alueilta?
Venäjä ei kuitenkaan tee noilla maa-alueilla sinänsä mitään. Krimillä on toki laivastotukikohta mutta muuten maa-alueet ovat pahimmillaan pelkkää puskurivyöhykettä. Jos miettii vaikka mitä Karjalalle on tapahtunut sen jälkeen kun se rauhanteon jälkeen piti Neuvostoliitolle antaa, niin eihän siellä ole tehty mitään. Infra on pitkälti sitä samaa mitä Suomi rakensi -30 luvun lopulla.
Kuten sanoin, toiveajattelua. Kyllä minäkin tässä realisti olen, mutta ainahan sitä voi haaveilla paremmasta maailmasta.Löytyykö monta esimerkkiä historiasta jossa pakotteiden avulla on niskan päällä oleva osapuoli saatu luopumaan valtaamistaan alueista?
Muutama viikko sitten nähtiin että lait muuttuvat Ukrainassa tarvittaessa hyvinkin ketterästi.
Rehellisesti sanoen en ole tutustunut niin tarkkaan että osaisin kommentoida.Perustuslain muuttaminen taitaa Ukrainassakin olla huomattavasti vaikeampaa kuin tavallisten lakien.
Esimerkiksi Kirovohradin oblasti on perustuslain pykälän vuoksi yhä vanhalla neuvostoaikaisella nimellään vaikka maassa ei todellakaan haluttaisi Kirovia tuolla tavalla "mainostaa".
Sotaa ei ehkä ratkaista lihamyllyllä, mutta jos Ukraina haluaa itselleen nykyistä paremmat neuvotteluasemat tai alueitaan takaisin puolustuksesta pitäisi siirtyä hyökkäykseen. Miestä tarvittaisiin enemmän ja kalmojakin luonnollisesti tulisi eri tahtiin.Tuskin tätä sotaa lihamyllytaktiikalla ratkaistaan. Ratkaisu tullee siitä jos toisen osapuolen taloudellinen tai poliittinen kyky käydä sotaa menee tarpeeksi heikoksi. Tai mahdollisesti siitä jos kolmas osapuoli tuo paikalle voimaa siihen malliin, että rintaman nykyinen "pattitilanne" laukeaa.
Jep, olen samaa mieltä. Jos noiden kanssa oli vielä joskus kauppaa tehdään niin toivottavasti myös työ ryssälän perusluonne pidetään myös visusti mielessä.Kuten sanoin, toiveajattelua. Kyllä minäkin tässä realisti olen, mutta ainahan sitä voi haaveilla paremmasta maailmasta.
Silti haluaisin nähdä tilanteen missän Venäjän öljy ja maakaasu ei liiku mihinkään.
Mutta kuka antaa? Ukrainalla ei taida rahkeet riittää vaikka tuettaisiin kuinka ja länttä ei kiinnosta itä-ukrainan kohtalo niin paljoa että olisimme valmiita ihan oikeaan sotaan sen takia.Nii,neuvottelemalla ei saada maata takaisin se on ihan varma,mutta kuten ukraina ketjussa oon sanonu,se on aivan helvetin suuri virhe nyt antaa ryssälle muuta kuin turpaan