Minkälaisia elokuvia te katotte?

Geostorm - VAU! Vaikuttaa todella kiinnostavalta elokuvalta minun makuun.
Pahus, se olikin vain trailer vielä..ilo oli ennenaikainen:(

Mutta nyt katsoin kaikki jaksot tästä ihanasta sarjasta. Suosittelen.

Mistä tuon löytää katsottavaksi ? Vaihtoehtoinen historia on minusta omalla tavallaan kiehtovaa. :)
Venäjäksi päällepuhuttuna :D
http://bigcinema.to/series/britanskie-ss-mini-serial-ss-gb.html

The Ipcress File. Onko kuka nähnyt?
"The IPCRESS File (1962), his first novel, was an instant bestseller and broke the mould of thriller writing. The Sunday Timesdubbed him "the poet of the spy story".[3] Deighton’s first protagonist – a nameless spy christened Harry Palmer in the films – was made famous worldwide in the iconic 1960s films starring Michael Caine."
 
Viimeksi muokattu:
The Ipcress File. Onko kuka nähnyt?
"The IPCRESS File (1962), his first novel, was an instant bestseller and broke the mould of thriller writing. The Sunday Timesdubbed him "the poet of the spy story".[3] Deighton’s first protagonist – a nameless spy christened Harry Palmer in the films – was made famous worldwide in the iconic 1960s films starring Michael Caine."

Minä olen. Tuo on vähän kuin sellainen "low key" James Bond -filmi. Ehkä asteen pari verran realistisempaa agenttikuvausta kuin bondeissa ja pienemällä budjetilla toteutettuna. Michael Caine on ihan hyvä pääroolissa.


Ipcress File oli sarjan ensimmäinen elokuva. Toinen ja minusta paras on "Funeral in Berlin."


Hullulle tasolle mennään sitten sarjan kolmannessa osassa Billion Dollar Brain. Tapahtuu kylmän sodan Suomessa. :)

 
The Day of the Jackal vuodelta 1973 on minusta yksi kaikkien aikojen parhaimmista jännäreistä.


Perustuu suoraan Frederick Forsythen samannimiseen trilleriin. 60-luvun alun Ranska oli levoton. Äärioikeisto oli sitä mieltä, että presidentti Charles de Gaulle oli pettänyt maan antamalla entisen siirtomaa Algerian itsenäistyä. Ääriliikkeet muodostivat salaisen maanalaisen armeijan nimeltä OAS. Järjestön tavoitteeksi muodostui de Gaullen murhaaminen ja vallan kaappaaminen Ranskassa.

Elokuva alkaa tilanteesta, jossa OAS päättää palkata englantilaisen huippuluokan tarkka-ampujan murhaamaan de Gaullen. Tämän jälkeen elokuva kuvaa erittäin yksityiskohtaisesti "Shakaalin" nimellä tunnetun tappajan ja tämän perässä juoksevan Ranskan turvallisuuskoneiston kilpajuoksua.

Kyseessä on aivan ensiluokkainen trilleri. Kirjaversio on loistava, eikä elokuva tälle paljoa häviä. Leffa pysyy kirjalle uskollisena ja tarina itsessään on todella hyvä. Ihan ehdottomasti suosittelen kaikille wanhan ajan jännäreistä tykkääville !
 
The Day of the Jackal vuodelta 1973 on minusta yksi kaikkien aikojen parhaimmista jännäreistä.


Perustuu suoraan Frederick Forsythen samannimiseen trilleriin. 60-luvun alun Ranska oli levoton. Äärioikeisto oli sitä mieltä, että presidentti Charles de Gaulle oli pettänyt maan antamalla entisen siirtomaa Algerian itsenäistyä. Ääriliikkeet muodostivat salaisen maanalaisen armeijan nimeltä OAS. Järjestön tavoitteeksi muodostui de Gaullen murhaaminen ja vallan kaappaaminen Ranskassa.

Elokuva alkaa tilanteesta, jossa OAS päättää palkata englantilaisen huippuluokan tarkka-ampujan murhaamaan de Gaullen. Tämän jälkeen elokuva kuvaa erittäin yksityiskohtaisesti "Shakaalin" nimellä tunnetun tappajan ja tämän perässä juoksevan Ranskan turvallisuuskoneiston kilpajuoksua.

Kyseessä on aivan ensiluokkainen trilleri. Kirjaversio on loistava, eikä elokuva tälle paljoa häviä. Leffa pysyy kirjalle uskollisena ja tarina itsessään on todella hyvä. Ihan ehdottomasti suosittelen kaikille wanhan ajan jännäreistä tykkääville !

Kyseessä on lajityyppinsä mestariteos, elokuvakin on kestänyt aikaa todella hyvin!

Kirjan luin ensimmäistä kertaa - muistaakseni - ollessani kuudennella luokalla. Lainasin sen vaariltani. Sen jälkeen olen lukenut teoksen vielä pariin otteeseen, viimeksi jokunen vuosi sitten. Elokuvan näin joskus 90-luvulla (jollei sitten ole tullut televisiosta 80-luvun puolella Suomessa, jolloin olen sen nähnyt ensimmäistä kertaa) ja sen jälkeen olen katsonut sen kerran tai kaksi, löytyy muuten hyllystä.

Taitavasti kerrottu tarina, jossa elokuva tekee kunniaa kirjalle, eikä juurikaan häviä sille tasossa - kuten totesit. Noudattelee oivallisesti tarinaa ja on monella tapaa inhimillinen, vaikka aihe onkin salamurha - tällaisia leffoja kaipaisi enemmän kaiken maailman supersankariviritelmien sijaan. Kyllä ennen kaikki oli paremmin... *grin*

vlad
 
Kävin juuri katsomassa Guardians of the Galaxy Vol. 2:n. Ensimmäinen elokuva ikinä, jonka olen käynyt katsomassa 3D:nä, kun olin ennen menoa saanut netistä selville että tuo kyseinen pätkä olisi parhaimmillaan kolmiulotteisena. Oli siis vähän totuttelemista niihin 3D-laseihin silmälasieni päällä, enkä voi sanoa että ne mitenkään mahdottoman hyvin olisivat istuneet, mutta kuitenkin selvisin ilman mitään päänsärkyjä tai jomotuksia. 3D-efektit kyllä toimivat ja olihan niissä vähän sellaista uutuudenviehätystä, kun niitä ole aikaisemmin päässyt näkemään. Elokuva itsessään oli kyllä ihan viihdyttävä, muttei ehkä yltänyt ihan ensimmäisen GotG:n tasolle.

Kokonaisuutena kyllä antaisin elokuvalle yläpeukkua ja suosittelisin sitä ainakin heille, ketkä pitivät ekasta GotG:sta.

 
Kaksi järjettömän hyvää sarjaa seurannassa:
John Adams, joka kertoo John Adamsista, joka oli mm. USA:n toinen presidentti. Hidasta kerrontaa, paljon pelkkää dialogia, Paul Giamatti esittää John Adamsia erittäin uskottavana ja vastamielisenä besserwisserinä ja mulkkuna, joka rakastaa perhettään ja maataan ja kuuntelee vaimoaan.
Medici, joka kertoo Medicien suvun noususta Firenzen, Italian ja koko renessanssin johtoon 1300-luvulta eteenpäin. HBO tuotti ja osti sarjan ja toi siihen näyttelijöitään, mutta antoi ohjauksen ja lavastuksen italialaisille. Siksipä seksi ja väkivalta eivät nouse ylettömään rooliin tässä sarjassa, vaan ovat osa elämää. Pientä kritiikkiä antaisin siitä, että Cosimo meni samaan ansaan kuin Jon Snow, eli oppimiskäyrä Richard Maddenilla on korkeahko.
 
Odotan suuresti seuraavaa, eli Stephen Kingin Mustaa Tornia, jupinaa on ollut että musta mies on revolverimies vastoin kirjoja (totta, itsekin epäilin mutta Idris Elba näyttää sopivan upeasti rooliinsa siinä missä Matthew McCaughneykin miehenä mustissa, eka traileri, ja vaikka kaikki ette uskokaan on olemassa muitakin maailmoja kuin nämä :)
 
Odotan suuresti seuraavaa, eli Stephen Kingin Mustaa Tornia, jupinaa on ollut että musta mies on revolverimies vastoin kirjoja (totta, itsekin epäilin mutta Idris Elba näyttää sopivan upeasti rooliinsa siinä missä Matthew McCaughneykin miehenä mustissa, eka traileri, ja vaikka kaikki ette uskokaan on olemassa muitakin maailmoja kuin nämä :)

Herätti mielenkiinnon, vaikka en nyt lähde paljoa odottamaan. Idris Elba oli hyvä The Wiressä ja trailerin perusteella varmaan tässäkin.
 
Herätti mielenkiinnon, vaikka en nyt lähde paljoa odottamaan. Idris Elba oli hyvä The Wiressä ja trailerin perusteella varmaan tässäkin.
Minulle Musta Torni ja Se ovat rakkaan Kingin tuotannosta parhaat, joten molempia uusia leffoja odottelen varsin kovasti perään vielä Sen traileri, jopa unohtuikin välistä, aikanaan ajelin polkupyörällä omaan kirjakauppaan ostamaan molemmat osat päivälleen kun ne julkaistiin
 
Miten suhtaudutte uuteen tulossa olevaan Blade Runneriin ? Vanhan klassikon uudelleenlämmittelyä, vai voisiko tämä olla jotain elämää suurempaa ?


Itse toivoisin että originaalin tunnelma kyettäisiin ottamaan mukaan ainakin niin, että tämä uusi ei olisi pelkkää ammuskelua ja äksöniä alusta loppuun.
 
Miten suhtaudutte uuteen tulossa olevaan Blade Runneriin ? Vanhan klassikon uudelleenlämmittelyä, vai voisiko tämä olla jotain elämää suurempaa ?

Itse toivoisin että originaalin tunnelma kyettäisiin ottamaan mukaan ainakin niin, että tämä uusi ei olisi pelkkää ammuskelua ja äksöniä alusta loppuun.
Tjaah, minustapa vain tuntuu että sen ensimmäisen Blade Runnerin tunnelmaa voi olla aika pirun vaikea saavuttaa. Vaikka ohjaajan (Denis Villeneuve) ainakin pitäisi olla pätevä, hänhän oli juuri ehdolla parhaan ohjauksen Oscariinkin Arrival-leffasta. Tuosta pääosannäyttelijä Ryan Goslingista en ole oikein varma, en ole sen suurimpia faneja. Tuon trailerin perusteella en lähde vielä tuomitsemaan, mutten toisaalta myöskään kehumaan.
 
Miten suhtaudutte uuteen tulossa olevaan Blade Runneriin ? Vanhan klassikon uudelleenlämmittelyä, vai voisiko tämä olla jotain elämää suurempaa ?


Itse toivoisin että originaalin tunnelma kyettäisiin ottamaan mukaan ainakin niin, että tämä uusi ei olisi pelkkää ammuskelua ja äksöniä alusta loppuun.
Kososen Kristakin päässyt näyttelemään Blade Runneriin, vilahtaa jopa trailerissa. Taitaa näytellä jotain replikanttia, joka ammutaan ja/tai räjäytetään päreiksi jossain toimintakohtauksessa. :p

Krista Kosonen esiintyy Blade Runner 2049:n trailerissa – tieteisspektaakkeli kuuluu maailman odotetuimpien elokuvien joukkoon tänä vuonna
http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005202567.html
 
Back
Top