Myrskyhiiri
Respected Leader
Tämä striimasi vissiin eilen, todella yllättävän hyvä... ensimmäinen Scott Eastwood -leffa jonka olen nähnyt, ja hän kyllä osittain varasti shown... jos kattelin ikkunasta enkä ruutua niin olisin voinut kuvitella faijansa olevan äänessä (noin 60++ vuotta sitten tosin!)... perustuu tositapahtumiin, ja pysytteli todennäköisesti hyvin lähellä totuutta.
Kusinen paikka ja oikeat miehet sattumalta paikalla, satunnaisia sankareita unohtamatta.
Suosittelen lämpimästi, vaikka itse olen niin kypsä koko aiheeseen että meinasin jättää väliin. Löytyy netistä.
Ja tässä taistelu:
Battle of Kamdesh - Wikipedia
en.wikipedia.org
Oli varsin hyvä elokuva, tuli aika lähelle tuo jytinä ja luotein poksahtelu ja pelko. Pahimpia kohtia oli kun ihan leppoisasta strollailuista jotkut räjähtää yhtäkkiä riekaleiksi ennalta arvaamattomasti siis. Kapteenien kuolleisuusprosentti oli aika paha.
Piti katsoa vielä kers. Romeshan ja kumppaneitten seikkailua itse itsensä esittämänä / kertomana Netflix:in Medal of Honor -sarjasta. Oli aika villi nähdä miten pieni mies tämä Romesha oli esim. Obamaan verrattuna, sen lisäksi vielä tietyllä tavalla ujohko ja herkän tuntuinen taistelija. Ei ole koiraa karvoihin katsominen.
Siirrynpä tästä lukemaan Red Platoon -kirjaa sitten Kindlestä niin ei jää tunnelmointi kesken.
P.S. Tuo Outpost oli tietääkseni toinen sotaelokuva, jossa taisteluun osallistunut / osallistuneet esittivät itse itseään. Outpost:issä oli yksi sivuosan esittäjä ollut toimessa itse mukana, Theirs is the Glory -elokuvassa taas Arnhemin maahanlaskuoperaation veteraanit esittivät tarinaansa mustavalkoisessa rainassa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Theirs_Is_the_Glory