Minkälaisia elokuvia te katotte?

Huomenna elokuvateattereissa:
Taistelulähetit-1917
Eipä traileri oikein vakuuttanut.




"Mestarikuvaaja Roger Deakinsin kuvaama elokuva on visuaalisesti upea, ja kuvasto vaihtelee kiehtovasti. Nyt ei ole käytetty pelkkää yhtä väripalettia, vaan kirkkaasta päivänvalosta ja vihreistä niityistä siirrytään keskelle ruumiiden täyttämää mutaista maastoa, ja sieltä edelleen pimeisiin raunioihin, ennen kuin päästään määränpäähän."(lainaukset EPISODI)

On siinä kuvia, mutta mistään ei välity ensimmäisen maailmansodan tunnelma.
Kaikki on liian siistiä ja steriiliä, aivan kuin sarjakuvaa katsoisi.

"1917 on nostettu joissain arvioissa jopa Pelastakaa sotamies Ryanin ja Kunnian polkujen kaltaisten sotaelokuvan mestariteosten joukkoon. Vaikka 1917 ei ihan niin korkealle nousekaan, on se sodan julmuuden ja traagisuuden kuvauksessa todella järisyttävä."(lainaukset EPISODI)

Ei nouse lähellekään missään vaiheessa, sodan oikeat kasvot eivät tule näkyviin missään.
Aivan kuin tekijöillä ei olisi ollut mitään käsitystä sodasta ja sen kauheuksitta.
Vertaus ” Kunnian polkuihin” on jo pyhäinhäväistys tämän elokuvan osatta.:mad::mad::mad:

Elokuvalla on kaksi ongelmaa.

Tarina on kehno.

Jokainen voi arvata saavatko miehet viestin perille.
Ja ”huippukohtaukset” ovat lähinnä kiusallisia
(kuka olisi arvannut että viesti tulee perille viime minuuteilla jne)

Toteutus

Kauniit kuvat, jotka eivät näytä mitenkään taistelukentältä. Luovat täysin epäuskotavan ilmapiirin.
Jos tarina olisi ollut parempi olisi elokuvasta voinut saada katsottavan.
Tai jos kuvaus olisi muistuttanut edes jotenkin maailmansodan taisteluhautojen elämää. Niin sekin olisi auttanut.




P… aihe+ P…. kuvaus =P….. elokuva :facepalm:
 
Tämä on todella hauska komedia, Jason Bateman, yksi meikäläisen lempi-koomikoista:


En ollut koskaan kuullutkaan, ja tämä on hänen esikoisohjauksensa myös. Yhdysvaltain Spelling Bee -kilpailukulttuuri on liian pitkäsyinen tässä avattavaksi... mutta 40-vuotias mies löytää säännöistä poikkeuksen, jonka perusteella hän voi osallistua kansallisiin lasten "tavauskilpailuihin"... eihän tollasessa ole Suomessa edes mitään järkeä, 30% saisi 100/100, olivat sanat lähes miten vaikeita tahansa.

Suomen kielen syntaksi ja ortografia ovat uralilaisena kielenä niin poikkeuksellisia, että tuollaisessa kilpailussa ei olisi mitään järkeä. Muuten, huomasin että en olisi pärjännyt tossa leffassa esitettyihin kysymyksiin kovinkaan hyvin, koska esim. y:n käyttö on suomalaiselle haastavaa, mahdollisesti vokaalisoinnusta johtuen (vowel harmony, josta eestin kieli on jo luopunut).

Me emme yksinkertaisesti voi hyväksyä, tai edes nähdä, ilman ulkomuistia, ulko- ja sisävokaaleja samassa sanassa.
Ja nyt puhutaan siis sanoista, joita ei ikinä ole tullut vastaan...

Nou kän duu...
 
Viimeksi muokattu:
Katson tätä:
 
Rambo: Last Blood on minulla vielä näkemättä. Ja tämän mukaan myös jää näkemättä. Arvostelun mukaan täyttä pashaa.

Kyllä se kannattaa katsoa, vaikka ei mikään erikoinen olekkaan. Nelonen olisi saanut jäädä minunkin puolestani saagan viimeiseksi.
Minulle Rambot ovat elämää suurempia elokuvia. Commodoren peliä tuli kasettiasemalla pelattua myös.
 
First blood on laadukas,sen jälkeen Rambot olleet pashaa.
First blood perustuikin David Morrellin kirjaan. Oli muuten sattumoisin ensimmäinen kirja jonka luin kokonaisuudessaan kirjakaupassa.
 
Ha! Yksi vaikuttavimmista elokuvista ikinä, ja kasarilta!

Nyt on samaan aikakauteen sijoittuva elokuva katsonnassa, ja kyseessä historian ensimmäinen inkeriläinen pitkä elokuva. Noin 20 minuutin perusteella vaikuttaa todella hyvältä, monet naurut olen jo saanut :) .. olenhan 70-luvun lapsi, niin noi ajat on kyllä mielessä, meillä oli kaveriluokka Tallinnassa, ja vierailimme vuoroittain toistemme luona (minä tosin en mennyt päässyt Viroon, koska faija oli vakaumuksellinen anti-kommunisti...)

Mutta kaksi virolaiskaveria jotka meillä olivat kolmisen päivää olivat kyllä mukavia tyyppejä, ja silloin pärjättiin vielä Suomen kielellä.

 
First blood perustuikin David Morrellin kirjaan. Oli muuten sattumoisin ensimmäinen kirja jonka luin kokonaisuudessaan kirjakaupassa.
Muut Rambot tuli nähtyä vatsa aikuisiällä eikä niitä jaksanut kunnolla katsoa edes ensimmäisellä kerralla.Ei ole kauan kun tuli 2 & 3 joltain kanavalta,täytyi vaihtaa kanavaa.First blood 1:n sen sijaan katsoo yhä uudelleenkin vaikka nähty jo muutaman kymmenen kertaa.On täytynyt olla vangitseva kirjana,monenako päivänä kävit lukemassa vai menikö yhteen putkeen?
 
First blood perustuikin David Morrellin kirjaan. Oli muuten sattumoisin ensimmäinen kirja jonka luin kokonaisuudessaan kirjakaupassa.
Ensimmäinen...??

Sinä tapakriminaali! Kyllä on Atarille tarvetta!. Olisit vain kuunnellut minua ja ollut hiljaa tutkinnassa (julkisuuden sellaisessa).

Kyllä hymy hyytyy, kun valtakunnansyyttäjä hakee sinulle lähestymiskieltoa kaikkiin kirjakauppoihin suomessa kun teen kansalaisvelvollisuuteni mukaisesti sinusta välittömän ilmiannon maanantaina. Ja koska olet vielä poliisin virassa joka katsotaan koventamisperusteeksi, et pääse edes R-Kioskiin!
 
Kyllä nyt kaduttaa; onneksi hallinnan loukkaus on jo ehtinyt rikosoikeudellisesti vanhentua, eikä asianomistajaakaan enää ole olemassa.
 
Muut Rambot tuli nähtyä vatsa aikuisiällä eikä niitä jaksanut kunnolla katsoa edes ensimmäisellä kerralla.Ei ole kauan kun tuli 2 & 3 joltain kanavalta,täytyi vaihtaa kanavaa.First blood 1:n sen sijaan katsoo yhä uudelleenkin vaikka nähty jo muutaman kymmenen kertaa.On täytynyt olla vangitseva kirjana,monenako päivänä kävit lukemassa vai menikö yhteen putkeen?
Meni pätkissä; kävin lukioaikana ruokavälitunneilla lukemassa ehkä noin kymmenen sivua kerrallaan. Kerran minut heitettiin pihalle, mutta seuraavana päivänä uudestaan...
 
Kyllä nyt kaduttaa; onneksi hallinnan loukkaus on jo ehtinyt rikosoikeudellisesti vanhentua, eikä asianomistajaakaan enää ole olemassa.

Kyllä huomaa, että olet katupamputtaja etkä tunne korkeampaa juridiikkaa.

Kuten olet huomannut, valtakunnansyyttäjä on nähnyt oikeaksi todeta, että materiaalin esillä pitäminen tarkoittaa rikoksen jatkumista. Tämä on syyttämisperuste.

Koska olet julkisesti todennut, että muistat lukemasi materiaalin, (laittomasti luettu) on selvää, että rikos jatkuu edelleen. Jos olisit unohtanut lukemasi tekstin, rikos olisi ehkä vanhentunut, mutta muistijälkesi laittomasti hankitusta materiaalista tarkoittaa, etä rikos on edelleen aktiivinen!

En kadehdi sinua. Jos itse olisin syyttäjänä, hakisin vielä tuomion koventamista vihaperusteisesti. On selvää, että mainitsit tekstin siihen liittyvien vähemmistöihin kohdistuvan aggression takia (putkassa esitetty kidutustakauma vietnamista = vietnamilaisten pakolaisten syyllistäminen tapahtuneesta) ja halusit luoda vihaa vähemmistöjä kohtaan.

Ottaen huomioon virallisen asemasi, en oikein näe, että voisit selvitä ehdonalaisella tapauksesta. Tuomarina löisin hetkeäkään epäröimättä sinulle ehdottoman tuomion huomioiden edellä mainitut raskauttavat perusteet. Luonnollisesti viraltapano on automaatio.

Ps. USA:ssa eräissä kaupungeissa minä saisin sinut mahdollisesti tuomituksi näillä perusteilla.
 
Toivottavasti minua ei tosiaan vangita; olen nähnyt jonkun elokuvan missä pikkukaupungin sheriffi laittoi jonkun ukon putkaan, tämä karkasi ja tappoi kaikki. Kirjassahan lopetus on erilainen.

En muuten enää muistanut sen lukioaikanani lukemani kirjan tapahtumia, joten ostin sen itselleni omaksi ja olen sittemmin lukenut sen uudestaan, omasta kappaleestani. Tapahtumat kirjakaupassa taas ovat (c) minä, joten jos valtakunnansyyttäjä yrittää niitä käyttää, niin haastan oikeuteen tekijänoikeusrikkomuksesta.
 
Back
Top