Mitä jos?

Sinäkin olet sitten palannut saitille pienen hiljaiselon jälkeen. Et ehtinyt vaipanvaihdolta? ;).

Oikein arvattu...olen nimittäin "lomalla" :D Mutta kyllä mä tänne taas entisellä tarmolla palaan kun työelämä jatkuu. Jostain syystä ei jaksa/ehdi kirjoitella niin usein edes iltaisin, sama ilmiö oli viime joululomalla :D

Mutta piti nyt käydä minkkiketjut katsomassa ja muutama sana oksennettua muuallekin :)
 
Mitenköhän tuollaisen reissun perustelisi vaimolle?
"Mutta kultaseni, isänmaan etu vaatii..."
Viittaan ketjun viestiini nro 13. ;).
Sinun pitää vielä lisätä omasi koulutusta. :D.

Minä jo esittelin omalleni @tulikomento :n videoita siitä Walesin kanjonilennoista ja kerroin, että tuonne minä haluaisin. Ei se ihmetellyt yhtään. Taisi ottaa osaa, kun en päässyt Jämille työesteiden vuoksi.
Kieltämättä kuitenkin konekiväärillä ampumiset olisi hyvä löytää rapakon tältä puolelta. Ehkä entiset Itä-Euroopan maat tarjoaisivat vaihtoehtoa?
 
Myönnän avoimesti olevani tossun alla.
Parveke on kuitenkin niin kylmä paikka nukkua, että täytyy vähän miettiä käytöstään.

Vakavasti ajatellen itä-eurooppa (Bulgaaria, tai Romania) voisi olla lähin paikka jossa tuo saattaisi onnistua.
 
Oikein arvattu...olen nimittäin "lomalla" :D Mutta kyllä mä tänne taas entisellä tarmolla palaan kun työelämä jatkuu. Jostain syystä ei jaksa/ehdi kirjoitella niin usein edes iltaisin, sama ilmiö oli viime joululomalla :D
Muistelen noita aikoja kauhulla. Töihin palattiin lomalta lepäämään. Vessassa istumista piti viivyttää, että sai taukoa etc.
Nykyisin innostun ehdottomasti enemmän MG42:sta kuin pienten lasten hoidosta.
No, kolmikko teini-ikää lähestymässä, ehkä mieli vielä muuttuu....
 
No, kolmikko teini-ikää lähestymässä, ehkä mieli vielä muuttuu....

Vanhin 6v on jo nyt melkoinen "taistelija"...katso ketju "Päiväkotilasten sotilaskoulutus" :D Ja muutenkin kaikki taistelut ja muu sotaisa tuntuu olevan ihan huippua (mm. isin vanhat warhammer 40k -kirjat kaivettu esiin), pikkuveljien mielestä ei ihan niin paljon. Joten ei sentään ihan rauhanomaiseksi pääse asiat :)

MG42:lla on pysyvä paikka sydämessä, ei sen murahdus sentään ihan seisokkia saa päälle mutta melkein. Muistan aina ensikohtaamiseni ko. aseen kanssa Close Combat 2 -pelissä joskus iän ollessa alle puolet nykyisestä. Hämmennys oli suuri kun sillä niitti laskuvarjomiehiä turpeeseen kuin viikatteella, mutta asiaan perehtyminen on vahvistanut tämän vision olevan varsin lähellä todellisuutta.

image.png
 
Vanhin 6v on jo nyt melkoinen "taistelija"...katso ketju "Päiväkotilasten sotilaskoulutus" :D Ja muutenkin kaikki taistelut ja muu sotaisa tuntuu olevan ihan huippua (mm. isin vanhat warhammer 40k -kirjat kaivettu esiin), pikkuveljien mielestä ei ihan niin paljon. Joten ei sentään ihan rauhanomaiseksi pääse asiat :)

MG42:lla on pysyvä paikka sydämessä, ei sen murahdus sentään ihan seisokkia saa päälle mutta melkein. Muistan aina ensikohtaamiseni ko. aseen kanssa Close Combat 2 -pelissä joskus iän ollessa alle puolet nykyisestä. Hämmennys oli suuri kun sillä niitti laskuvarjomiehiä turpeeseen kuin viikatteella, mutta asiaan perehtyminen on vahvistanut tämän vision olevan varsin lähellä todellisuutta.

image.png
Close Combat 2. Amen. :). Hyvät muistot siitä. Saiskohan Matrixilta vielä sen alkuperäisen?

Vinkkasin sinulle muuten sotilaskoulutusta tukevan ulkoleikin mainitsemaasi ketjuun. Nyt odotan, että juili-sanan käyttö leviää E-Karjalaankin....
 
Close Combat 2. Amen. :). Hyvät muistot siitä. Saiskohan Matrixilta vielä sen alkuperäisen?

Vinkkasin sinulle muuten sotilaskoulutusta tukevan ulkoleikin mainitsemaasi ketjuun. Nyt odotan, että juili-sanan käyttö leviää E-Karjalaankin....

Oho, täytyypä päivittää sekin ketju vielä!

PS orkkis- CC2 ei valitettavasti toimi näillä uusilla 64-bittisillä Ikkunoilla. Pitäisi viritellä tarkoitusta varten joku retrokone.
 
Näyttelijä R. Lee Ermey, eli FMJ:n häijy kouluttaja ottaa tuntumaa MG42:lla ampumiseen.

Koko vyö yhteen mennoon, siellä sitä tolppaa reikiintyy.

Myönnän avoimesti olevani tossun alla.
Parveke on kuitenkin niin kylmä paikka nukkua, että täytyy vähän miettiä käytöstään.

Vakavasti ajatellen itä-eurooppa (Bulgaaria, tai Romania) voisi olla lähin paikka jossa tuo saattaisi onnistua.
Madventuresissa oli se joku jakso jossa rahalla pääsi ampumaan vaikka millä. Jos tarpeeks löis kahisevaa kouraan niin RPG-7 ois päässy elävän lehmän ampumaan.
 
No, kolmikko teini-ikää lähestymässä, ehkä mieli vielä muuttuu....

Tuon muuten voisi tulkita kahdella tapaa, se mitä tarkoitit eli itsekasvatetut oksat kasvattavat lehtiä...tai sitten vaimo alkaa puhua iltatähdestä :D
 
Tuon muuten voisi tulkita kahdella tapaa, se mitä tarkoitit eli itsekasvatetut oksat kasvattavat lehtiä...tai sitten vaimo alkaa puhua iltatähdestä :D
Olet oikeassa, olin huolimaton sanankäyttäjä. Nimittäin tarkoitin, että teinit voivat aiheuttaa sellaisia ongelmia, että pikkulapset ovat siihen verrattuna piece of cake.
On sinulla kyllä siemenlingon vaisto, minun piti oikein kaksi kertaa lukea, että mistä iltatähti-tulkinta tuli, mutta kyllähän sen niinkin voisi ymmärtää.
Vaimo on kyllä huolestuttavan innoissaan vauvoista, vaikka vakuuttaa, ettei enää halua lapsia. Saa luvan olla tosissaan :confused:.
 
On sinulla kyllä siemenlingon vaisto

Olen siirtynyt jo kaksimielisyyden tuolle puolen, vähintään kolme- tai nelimielisyyteen. En edes osannut kuvitella että on joku vaihtoehto missä ei implikoida mitään penetraatiotyyppistä toimintaa kenenkään osapuolen taholta :D
 
Keski-Suomessa oli aikoinaan Kevytase-kurssi MPK:lla, ja siellä oli reipas valikoima: Maxim, Emma, PK, Kvkk62, Suomi, RK62, Kalasnikov. Kertalaukausaseista en nyt tässä yhteydessä edes mainitse. Valitettavasti se loppui vuosia sitten, mutta siellä oli rentouttavaa.
Opetettiin mm. Lahti-Salorannan käyttökuntoonlaitto, vaikkei sillä päässyt ampumaan. Maxim avattiin ja asetietäjät selittivät huolella lataus- ja laukaisukoneiston toimintaa..

Aikanaan, kun hankin SRA korttia ollessani vielä alaikäinen minulta evättiin näyttökokeen ampuminen varuskunnan radalla, vaikka sainkin suorittaa teoriakokeen ja käsittelykokeen sekä varuskunnan ampumaratojen johtosääntökokeen ampumaradan avainten kuittaamiseksi ja ammuntojen johtamiseksi ominpäin.* Tämä tapahtui ollessani 16- vuotias.

Korttia varten piti kuitenkin suorittaa se ampumakoe ja kurssinjohtaja kehoitti osallistumaan VARES:n ampumaviikonloppuun Keski-Suomessa, jotta hän siellä voisi ottaa näytön vastaan. Itse näyttökokeen ampuminen oli piece of cake ja muutama stage riitti näytöksi. Taisi olla yksi pistoolirasti, yksi kiväärirasti ja yksi haulikkorasti.

Loppuviikonloppu menikin sitten vapaasti ampuessa. Tuolla pääsi koe-ampumaan mm. Maximin, Suomi konepistoolin, Ruotsin Mauserin, Lahti-Salorannan, Parabellumin, Lahti-pistoolin yms. Toki erilaisia aseita oli aivan saatanallinen määrä, koska ampujiakin oli varmaan kolmisenkymmentä. Kaikkea sai kokeilla patruunoiden omakustannushintaan jos omasta patruunarinkasta ei sopivaa kuulaa löytynyt. Maailma oli silloin vähän toisennnäköinen kuin nyt, sillä tuon ikäisenä oli mahdollista osallistua myös silloisen MPKRY:n Käsiase/Kevytasekurssille sekä ampua PV:n kalustolla iästä tai puuttuvasta sotilaspassista huolimatta. Siellä oli tarjolla ainakin TAK-85, TRG-42, PKM, KVKK 62, H&K MP5, RK62 ja FN-pistooli.

*Johtosääntökokeen suorittaminen sitten mahdollisti sen, että parin ammuntaa harrastavan kaverin kanssa oli mahdollista karauttaa raskaan lukiopäivän jälkeen mopoilla varuskunnan portille asepussit selässä, jossa varusmiessotilaspoliisi katsoi nimen kulkulupalistasta ja minun kertoessani, että kaksi muuta mopoilijaa on minun seurassani puomi nousi kaikille. Sitten vain karautettiin päävartion eteen ja minä kävin kuittaamassa tarvittavien ampumaratojen avaimet.

Tuon jälkeen sitten radalle, puomi alas, lippu ylös, maalit paikoilleen ja pam pam. Ammuntojen jälkeen hylsyjen keräys yms. ja avainten palautus päävartioon sekä sotilaskotiin kahville. Kun varuskunnasta sitten kahvin jälkeen poistuttiin mopoilla saattueajossa, niin portilla ollut sotilaspoliisi avasi puomin ja veti kättä lippaan.

Näistä tapahtumista ei ole edes 15 vuotta aikaa. Miten maailma on voinut muuttua nykyisenkaltaiseksi...
 
Back
Top