Miten käy pv:n sijoituksesi reservissä 1.1.2015?

Uskoisin nykyisen sijoitukseni pysyvän vakaana, kunnes viimeinen potero kaivetaan Honkanummelle. :oops:

Aha, olet siis Helsingistä, koska pääset Honkanummelle, hieno haustausmaa sulle sekin! Nythän pv:n uudistuksessa lupaillaan jokaiselle aktiiviselle au:lle sijoitus eli viiteenkymppiin asti olisi sijoitus ja sitte jos upseeri niin kuuteenkymppiin saakka. Omasta aktiivisuudesta siis kaikki kiinni vai onko se niin yksinkertaista??
 
Aha, olet siis Helsingistä, koska pääset Honkanummelle, hieno haustausmaa sulle sekin! Nythän pv:n uudistuksessa lupaillaan jokaiselle aktiiviselle au:lle sijoitus eli viiteenkymppiin asti olisi sijoitus ja sitte jos upseeri niin kuuteenkymppiin saakka. Omasta aktiivisuudesta siis kaikki kiinni vai onko se niin yksinkertaista??

Riippuu varmaan myös tarpeesta.
 
Olen sijoitettu ja ei vaikuta mitenkään. Ensimmäinen SA- tehtävä siis kyseessä ja se on juuri sitä, johon sain varusmiehenä koulutuksen. Kunhan tuo sijoitus raukeaa, niin pitää haistella tarkemmin muita mahdollisuuksia.
 
Lienen jo massavanhentunut, toivon vaan ettei 1.1.15 kärrätä Stenalle tai Pokkaan. :(

Maakunta-huru-ukkoilu on näitä "pitäisi-voisi-ehkä" juttuja. Suattaapi vaan tulla noottia hallitukselta jos vielä useampia metsäöitä lähtee tässä kohdassa hakemaan.
 
Samassa tilanteessa olen kuin baikal ja vehamala, eli sijoitus ei muutu. Jos muuttuu joskus, niin sitten on hirveä pula miehistä....
 
Sijoitus paikallisjoukkokonseptiin kuuluvaan porukkaan säilyy. Toivottavasti tulisi p-pataljoonan kertauksiakin joskus niin pääsisi kattomaan miten se kokonaisuus toimii.
 
Kertausharjoituksia odotellessa. Kävi jo vuoden 2012 lopussa mielessä, kun sain intin päätteeksi tietää sijoitukseni, ettei tuo voi olla kuin joku väliaikainen sijoitukseni. Kaipa jo silloin tiesivät, että organisaatiot muuttuvat pian ja tunkivat vain pian minut johonkin vanhaan organisaatioon.
 
Sinänsä mielenkiintoista, sillä olen kysynyt sa-sijoitukseni ehkä kolme-neljä kertaa aluetoimistosta puhelimitse, viimeksi pari kuukautta sitten. Eikä ikinä mitään ongelmaa.

Toki jos asuu aluetoimiston kulmilla, ehdottamasti paras mennä käymään.

Samat kokemukset. Puhelimitse ei anneta mitään ja hyvä niin. Aikaisemmin oli vielä niin että omaa paperia ei saanut kuin oman alueen toimistosta. Ainoa paikka oli siis Dragsvik ja toimistoaikaan. Jäi hakematta. Nykyään riittää että soittaa lähimpään aluetoimistoon ja pyytää sen. Jos annat sotun puhelimessa, paperi on valmiina kun käyt sen hakemassa.
 
Samat kokemukset. Puhelimitse ei anneta mitään ja hyvä niin. Aikaisemmin oli vielä niin että omaa paperia ei saanut kuin oman alueen toimistosta. Ainoa paikka oli siis Dragsvik ja toimistoaikaan. Jäi hakematta. Nykyään riittää että soittaa lähimpään aluetoimistoon ja pyytää sen. Jos annat sotun puhelimessa, paperi on valmiina kun käyt sen hakemassa.

Omat tiedot saat myös sähköpostitse pyytämällä sähköpostiisi. Tässä linkki kaikkiin maavoimien aluetoimistoihin, toimiston sähköpostiosoite on kunkin toimiston yhteystietojen yhteydessä. Voiko olla helpompaa tapaa hoitaa asiaa?

http://www.puolustusvoimat.fi/porta...9nQSEh/?pcid=11bc0100419fa78e9472d40655064f20
 
Toivottavasti muuttuu.

Nykyinen sijoitus on sellainen että en ole siinä rehellisesti sanottuna ns. parhaimmillani.
 
Toivottavasti muuttuu.

Nykyinen sijoitus on sellainen että en ole siinä rehellisesti sanottuna ns. parhaimmillani.

Aluetoimistolle soittoa ja sanot, että olisit halukas vaihtamaan sijoitustasi (ja sanot vielä että olet valmis kouluttautumaan omatoimisesti uuteen tehtävään) :) Näin mä itse sijoitukseni sain vaihdettua aivan muihin hommiin :D
 
Iv
Aluetoimistolle soittoa ja sanot, että olisit halukas vaihtamaan sijoitustasi (ja sanot vielä että olet valmis kouluttautumaan omatoimisesti uuteen tehtävään) :) Näin mä itse sijoitukseni sain vaihdettua aivan muihin hommiin :D

Aivan! Olet asian ytimessä, nyt jos koskaan hakeutuminen uusiin tehtäviin ja vaikka sijoituksen vaihtaminen on mahdollista ja todennäköistä onnistuakin, kaikki varmaankin vain omasta aktiivisuudesta kiinni...
 
Tuskin mulla mitään kunnollista sijoitusta on 2015 jälkeen, taian olla liian wanha (ensi vuonna 30v, juu ei minään v*ttuiluna palstaveljille) :mad: :salut:
 
Rätinjakoon pistivät.
 
Tuskin mulla mitään kunnollista sijoitusta on 2015 jälkeen, taian olla liian wanha (ensi vuonna 30v, juu ei minään v*ttuiluna palstaveljille) :mad: :salut:
Pariinkin kertaan olen VEH:ssä kouluttanut kolmikymppisiä ihan viime aikoina, tuskin se aluetoimisto niitä huvikseen kutsuu ja kouluttaa...
 
Alueellisissa ja paikallisjoukoissa sijoitukseen vaikuttaa käsittääkseni myös paikallinen ikärakenne, Itä- ja Pohjois-Suomen vanhenevan väestön alueilla sijoitus saattaa säilyä pitkään yli maagisen kolmenkympin rajan, kun taas nuorison kansoittamassa etelässä siirto sijoittamattomaan reserviin tapahtuu paljon aikaisemmin.
 
Aluetoimistolle soittoa ja sanot, että olisit halukas vaihtamaan sijoitustasi (ja sanot vielä että olet valmis kouluttautumaan omatoimisesti uuteen tehtävään) :) Näin mä itse sijoitukseni sain vaihdettua aivan muihin hommiin :D

Näin voisi tehdäkkin.

Joutashan tässä käyttämään muutaman päivän vuodesta hyvälle asialle
 
Hmm, allekirjoittanut it-puolen ukkoja ja ainakin aikanaan tarkoitus oli olla ns. ensilinjan prikaateissa mukana tuota aselajihaaraa edustamassa ihan käytännön karkeloissakin jos tarve niin vaatisi. Noista ajoista on kyllä muutampia vuosia nyt mennyt ja jos kutsua esimerkiksi Stingereiden koulutushommiin ei tule voipi olla että allekirjoittanut on heivattu nostoväkeen, eritoten kun Iglat alkavat olla muisto vain ja veivisergeit yms. kamppeet ovat nekin odottamassa mitä ilmeisimmin sulattoa (ainakin enin osa noista). Niitä uudempia modattuja -95 sergeitä ei riitä kuin pienelle osalle porukkaa. Muutenkin värkit ovat vaihtumassa vaikka onhan se Crotale siellä vielä. :)

Toisaalta tämmöinen "ei-enää-teini-ikäinen" -porukka voisi olla sitä kaikkein sitkainta puolustusporukkaa. Oma talo on rakennettu/ostettu ja vielä on tuota asuntolainaakin maksamatta sen verran siitä ettei ihan sopuisasti kyllä ketään päästäisi sitä huushollia hajottamaan/valtaamaan yms. Pitäähän sitä omaa ja pankin etua sen verran puolustaa!! :)
 
Back
Top