Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
EK tuuttaa työvoimapulaa ja siihen patenttilääkkeeksi laajamittaista maahanmuuttoa. Käytännössä Afganistanista, Irakista, Nigeriasta, Somaliasta ja Syyriasta. EK:ltä pitäisi kysyä miten työvoimapula ylipäätään voi olla mahdollista, koska lääkkeeksi on haalittu 400k maahanmuuttajaa. Ei kait vain ole niin, että ne työt jotka eivät työehtojensa vuoksi kelpaa kalevalaisille, eivät kelpaa myöskää irakilaisille hijabisteille? Hiljattain eräs pohjanmaalainen kuljetusliikkeen eläkkeellä oleva yrittäjä ihmetteli kun työ ei kelpaa, vaikka he voisivat heti palkata muutamia kokeneita, osaavia ja huolellisia kuljettajia nollatyösuhteisiin.
Kuka niitä EU:ssa katsoo? Jos saavat turvapaikan Liettuasta, niin ei muuta kuin Suomeen kavereiden luo. Sitten tekee vaikka kavereiden luona töitä tarpeeksi ja hoplaa, onkin jo työttömyysturvan piirissä ja jonkin ajan kuluttua voi siirtää kirjat Suomeen.Miten ne pääsevät liikkumaan turvallisesta maasta ilman passia? Tai onko se vaan Suomeen tullessa kun passi katoaa?
Sipilältä pitäisi kysyä onko silmät auenneet 2015 tulijoiden tiimoilta. Sipilä vesissä silmin puhui pakolaisista, vaikka jokainen ajattelemaan kykenevä ymmärsi ettei irakilaiset olleet muuta kuin helpon ja velvollisuuksista vapaan elämän perässä. Tarinat kumiveneellä soutamisesta ovat vaihtuneet tilauslentoihin. Veikkaanpa että 2015 tulijoista suurin osa oli tullut Eurooppaan (Ruotsiin?) lentämällä suoraan Irakista.
Totta, mutta vaikka koulutusvaatimusta ei olisikaan, nollatuntisopimus on kyllä sellainen miinusmerkkinen vetovoimatekijä ettei paremmasta väliä. Kutsutaan työhön tarvittaessa ei ole valttia asuntolainaneuvottelussa, mutta varmistaa sen että kelan ja sossun kanssa saa riidellä elannostansa joka viikko. Tiliotteensa saa lähetyttää suoraan kelaan ja sossuun. Bonuksena yrittäjä haluaa vielä vuokrata kuskejaan. On ihme ja kumma miksi halukkaita ei löydy.Nykyään ammattipätevyysvaatimukset ovat korkeita, toisin kuin ennen, jolloin riitti pelkkä C-kortti. Se on ainakin yksi syy, mikä ei enää houkuta.
Sana Israel viittaa ainakin näihin:
- 12 heimoa
- kadonneet 10 ja puoli heimoa
- Valtio
- Maa-alue
- Liitto Jumalan kanssa
ja ties mitä muuta. Näin ollen en ainakaan itse huonolla Raamatun tuntemuksellani väitä ymmärtäväni sitä, että mihin kadonneiden heimojen ennustetaan palaavan.
Raamatulla on ansionsa, mutta kyllä se on myös juutalaisen informaatiovaikuttamisen merkkiteos, jonka rinnalla nykyiset infomaatiovaikuttajat vaikuttavat silkoilta näpertelijöiltä. Sen verran jykevä tuo Raamattu on ollut puolitoista vuosituhatta.
Nykyään ammattipätevyysvaatimukset ovat korkeita, toisin kuin ennen, jolloin riitti pelkkä C-kortti. Se on ainakin yksi syy, mikä ei enää houkuta.
Totta, mutta vaikka koulutusvaatimusta ei olisikaan, nollatuntisopimus on kyllä sellainen miinusmerkkinen vetovoimatekijä ettei paremmasta väliä. Kutsutaan työhön tarvittaessa ei ole valttia asuntolainaneuvottelussa, mutta varmistaa sen että kelan ja sossun kanssa saa riidellä elannostansa joka viikko. Tiliotteensa saa lähetyttää suoraan kelaan ja sossuun. Bonuksena yrittäjä haluaa vielä vuokrata kuskejaan. On ihme ja kumma miksi halukkaita ei löydy.
Itsekin ajoin jakelukuorkkia nuorena. Minulle kiire ei koskaan ollut ikävimpiä puolia. Minä koin työn tympeimmäksi puoleksi pysäköimisen hankaluuden keskustoissa, kun autojen määrä lisääntyi ja samanaikaisesti kaikki parkkipaikat laitettiin maksulliseksi. Keskustoissa ei ollut tilaa kuormien purkamiselle. Työtä normittavat vaatimukset kasvoivat vuosi vuodelta jo kasari-ysärillä. Rahdissa ei saanut olla sormenjälkiä. Tavanomaista mutta painavaa peltirahtia piti käsitellä puhtailla valkoisilla hanskoilla. Valitukset sormenjäljistä olivat herkässä. Ruokakaupoissa maitotuotteet piti järjestellä kaupan kylmiöihin ja sama järjestelyvelvoite yleistyi vauhdilla. Baareihin piti kantaa kaljanpaskat kori kerrallaan ahtaita käytäviä pitkin. En ymmärrä miten paloviranoamiset katsoivat mokomia käytäviä läpi sormien. Jos lastina oli viinaksia tai olutta, epäsosiaalinen aines saattoi tarkkaillla kuorman purkamista kieli pitkällä. Varastetut viinakset maksatettiin kuljettajalla. Työnantajien asenteissa ja työvälineissä olisi ollut parantamisen varaa.Ihan samalla tavalla nollatuntisopimuksiin törmää muillakin suorittavan työn aloilla. Yleensä vakkariksikin kyllä pääsee näytettyään kyntensä. Sen sijaan ne kynnet saakin sitten olla terävät. Epäsäännölliset työajat, ulkotyö, jatkuva kiire, ikävät asiakkaat, kirjava palkkaus... Jos nyt ei ihan erikoisjääkäri tarvitse olla, niin ainakin palomiehen paineensietokyky ja fyysinen kunto olisi toivottavaa tehokkuustavoitteiden täyttymisen kannalta.
Kiire on varmaan alan pahin synti. Kyllähän ulkotyötä tehdään raksallakin ja kaupoissa kohdataan asiakkaita. Mutta en ole koskaan nähnyt yhdessäkään kaupassa yhtä kiireistä työntekijää kuin autonkuljettajan purkamassa lastia lastauslaiturilla...
Eivät ne sitä sen enempää keksineet kuin muutkaan kansat; jokaisella kansalla ja muillakin ryhmillä kun oli tuolloin omat jumalansa heidän omiin tarpeisiinsa. Muut sen aikaiset jumalat ovat vain hävinneet historian hämärään, mutta se juutalaisten palvoma siirtyi myös kristityille, ja sitä kautta maailmanlaajuiseksi.Muuta kuin sen, että juutalaiset keksivät omia Jumalan itselleen ja omiin tarpeisiinsa.
Joo, niinhän ne kirjoittavat. Ne juutalaiset profeetat kirjoittivat myös, kuinka tuo muinainen juutalaisvaltio tulee tuhoutumaan ja juutalaiset hajoamaan ympäri maailmaa, mutta kaukana tulevaisuudessa he kokoontuvat taas entiselle alueelleen ja perustavat uudelleen valtionsa. Mutta eihän tuollaista voi tietenkään todellisuudessa tapahtua, kyse on vertauskuvasta, eihän mitään juutalaisvaltiota, uutta Israelia voi reaalimaailmassa syntyä. Tämä oli yleinen käsitys aikoinaan Suomenkin kirkonmiesten keskuudessa. Mutta siellä se juutalaisvaltio nyt vaan olla möllöttää.Raamatussa juutalaiset kirjoittavat Jumalan luvanneen heille maa-alueen ja valtion, ja että heillä, nimenomaan heillä on Liitto Jumalan kanssa. Nimenomaan juutalaiset kirjoittavat.
Ammattikuljettajan työ on raskasta myös. Pitää olla hyvä kunto ja terveys.Ihan samalla tavalla nollatuntisopimuksiin törmää muillakin suorittavan työn aloilla. Yleensä vakkariksikin kyllä pääsee näytettyään kyntensä. Sen sijaan ne kynnet saakin sitten olla terävät. Epäsäännölliset työajat, ulkotyö, jatkuva kiire, ikävät asiakkaat, kirjava palkkaus... Jos nyt ei ihan erikoisjääkäri tarvitse olla, niin ainakin palomiehen paineensietokyky ja fyysinen kunto olisi toivottavaa tehokkuustavoitteiden täyttymisen kannalta.
Kiire on varmaan alan pahin synti. Kyllähän ulkotyötä tehdään raksallakin ja kaupoissa kohdataan asiakkaita. Mutta en ole koskaan nähnyt yhdessäkään kaupassa yhtä kiireistä työntekijää kuin autonkuljettajan purkamassa lastia lastauslaiturilla...
Meinaatko että Itä-Helsinkiläisen kielilukion oppilaat taas vauhdissa...Silminnäkijä kertoo Baltic Princessin kaoottisesta tilanteesta – hytteihin kiskomista ja ahdistelua: ”Suurin osa aivan paniikissa”
Turku–Tukholma-risteilyllä ollut nuori kertoo, millaiseksi meno yltyi laivalla valomerkin jälkeen.www.is.fi
Vainoharhaisen sieraimissa varajaa....
Meinaatko että Itä-Helsinkiläisen kielilukion oppilaat taas vauhdissa...