Moskovan terrori-isku

Minkähänlaisia älykääpiöitä ovat jos ovat ottaneet 5 tonttua palkkaa itsemurhatehtävästä???

Mitä ajattelivat tehdä itsemurhatehtävän jälkeen muhkeilla tienesteillään.

Tosi isismiehille kuolema tehtävässä on ainoa palkka mikä kelpaa. Tai näin ainakin kerrotaan.
 
Johtuisiko tuo reagoinnin hitaus että kaikki sisäisen turvalisuuden ukot ovat kiinni sotilaallisten kohteiden suojelussa.
Monisyinen juttu varmasti.

- Amerikkalaisten ilmoittamaan uhkaan ei reagoitu: ei tietenkään, koska Putin itse torjui koko ajatuksen. Olisi ollut itsemurha toimia Putinin tahdon vastaisesti.
- Uhkaa ei itse havaittu: huomio Ukrainassa ja putinin paranoian takia sisäisessä turvallisuudessa ja lännen "uhkaa" torjumassa. Joka suuntaan ei resurssi riitä.

- Muuta: Putinin tyyliin sopisi, että turvallisuuskoneistoa on 20 vuotta kasvatettu ja paisutettu. Silloin ryssätyyliin sopisi, että laatu on korvattu taas määrällä ja kaikenlaisia kyvyttömiä on palkattu, jotta saadaan näytettyä suurta ja mahtavaa organisaatiota.
 
Monisyinen juttu varmasti.

- Amerikkalaisten ilmoittamaan uhkaan ei reagoitu: ei tietenkään, koska Putin itse torjui koko ajatuksen. Olisi ollut itsemurha toimia Putinin tahdon vastaisesti.
- Uhkaa ei itse havaittu: huomio Ukrainassa ja putinin paranoian takia sisäisessä turvallisuudessa ja lännen "uhkaa" torjumassa. Joka suuntaan ei resurssi riitä.

- Muuta: Putinin tyyliin sopisi, että turvallisuuskoneistoa on 20 vuotta kasvatettu ja paisutettu. Silloin ryssätyyliin sopisi, että laatu on korvattu taas määrällä ja kaikenlaisia kyvyttömiä on palkattu, jotta saadaan näytettyä suurta ja mahtavaa organisaatiota.

Näin varmaan on. Eipä tuo turvallisuuuskoneisto oikein ”a-ryhmältä” vaikuta.

Se että on vaan ”annettu” tapahtua on epätodennäköistä. Tosin näin toimien, ei itse tarvinnut tehdä (jota sitäkin on tapahtunut).

Jos taas tiedetty ja valittu toimintatapa ”näyttävä sankarillinen esto”, niin ei olisi saatu tarpeeksi ruumiita. Kyllä tavoite kuitenkin nyt on venäjän johdolla saada yhteiskunta ”sotatilaan” sisäisestikin, että massat hyväksyvät yhä jyrkemmän militarisaation ja kaiken yksilövapauden menettämisen.

Lopputulos on että kaikki ryssittiin, isku oli aito ja nyt keskitytään kiduttelevaan rankaisuun, että saataisiin edes osa arvovallasta takaisin.
 
Ei säälitä itseänikään, mutta kansa on täysin aivopestyä ja diktatuurin alaista, joten meidän yksinkertaiset ratkaisut eivät päde venäjän kanssa.
Itse lopetin tätä jeesustelua ymmärtämisineen että kansa on täysin aivopesty. Kun Hitleria kukistettu,niin propagandalla aivopestyjä (erittäin mielelläänkin) saksalaisia laitettu omankätisesti kaivamaan ruuminosat, kaivamaan hautoja. Katsomaan mitä teki heidän tukemansa fashistinen regime.
Kuvitelka Hetlerin Saksan sodan aikana sodan aikana maailmalla kuuluisi kuoroa "voi näitä viattomia saksalaisia, ne ovat niin aivopestyjä, niin avopestyjä..". Kommareiden Stalinin johdolla gulagit savusivat, ihmisiä ei ihan poltettu elävältä, mutta rääkätty muilla sadistisilla tavalla, uskon että heidän keskuudessa moni halusikin kuolla heti mielummin kun kestä sitä kaikkea mitä heille tehty. Mutta ei. Ihmisiä kidutettu hiljaa hengeltään, miljoonia murhattu harkitusti mutta epäsuorasti. Aliravitsemukseen, liian raskaan työhön, terveydenhoidon puutteseen, sanitarian puuteseen, vammoihin, joita vertuhait (vanginvartijat) ovat heille aiheuttaneet. Ja tietenkin teloitukset..
Pelkästään ilminantoja oli 4 miljoona! Fyysisiä ihmisiä niitä tehneet. Virallisia omalla nimellä tehtyjä ilminatoja. Ja niiden perustella otettiin sekä asunnot alta, koko omaisuus, ja sitten henki. Joskus sai valita pakkotyöt, usein ei. Myös koko perheellä, otettu henki, joten kuolinuhreja voi vähintäin tuplata. Plus sodassa suoraan kuolleita, jota heidän kenraalit kuten nytkin, itse asiassa, heittäneet lihamyllyyn.,henki ei ollut lantinkaan arvoinen siellä. Mutta vika ei ole koskaan kansassa?
Vika ei olle ilminantajissa...ne eivät ole sitä kansa, ne olivat "vain aivopestyt".
NL:ton regimen rikollisia ei koskaan lustroitu, kukaan koskaan ei ole kaatunut tekoja siellä olivat vaikka mitä luokka. Minä näin kerran, sen lyhyen ajan kun ihmiset oikeasti kuvitteli , koko ajan he katseli sivuun ja mumisi "mistä minä tiedän..enmä voinut tietää...en muista". Ai että kierous ei periydy? Miksi kaikki periytyy, jopa luonne, mutta ei katalus ja kierous?
Ei saa puhua tästä?
Se pieni osa populaatiosta (kansaksi kutsuminen ei taitu kieli) siellä, joka ymmärrä ja näkee tilannetta samalla tavalla kun kaikki normi ihmiset länsimaissa, ketä he ovat? Mitä heillä on sellaista, etteivät joudu aivopesuun?

Mutta kertokaa minulle mikä on suomeksi "бежать впереди паравоза" vastine? Fraasi tarkoittaa kirjaimellisesti " juosta raiteella junaveturin edellä". Onko se mennä tapahtumien edellä?
Nimittäin ei saa tuomita ketään ilman oikeudenkäyntiä, syyllinen on silloin kun sitä sellaiseksi julistetaan. Mutta tilanne voi olla päivastainen. Nähdään rikollista valtiota, jossa on yli 100 v totalitarismia ja "kannibalismia", jossa co-rikolliset (asukit) tukevat omia johtohahmoja oikein kilpaan, hurraavat jokaiselle veriselle menolle, palvovat, jumaloivat..marssivat, rakastavat loputtomin, ja uhittelevat räjäyttää kaikkia taivaan tuuleen, oikein sellainen itsemurhajien kerho. Näin paljon rakastavat.
Verdikti - kuten kuullaan nyt, jo sitäkin levyä soitettu yli sata vuotta "voi yrittäkää ymmärtää, he ovat vain aivopestyjä".
Eikä haittaa että tämä "aivopesu" on ties kuinka monessa sukupolvessa, tuli jo ominaisuudeksi joka mitä ilmeisemmin rakentui geenien koodiksi. Varman alan ihmiset osaavat kumota tai vahvista tätä, mutta voin sanoa että ole aika pitkälti vanhempien ja esi-esien kaltainen omin vivahtein. Tajuan jopa sitäkin että olen mm itse oman elämäni skenaarion kirjoittaja, joten minulla puuttuu se reunamainen, jota hakkasisin mielummin. Vaikka sattumia sattuu, mutta valinta ummistanko silmät tai puutun asiaan teen minä. Ja vastuu on minun.

Summa summarum: ensin pitää ottaa vastuu teoista, myöntää virheet, sitten vasta voi sanoa että ok, olit sinä varmaan sittenkin aivopesty.
 
Joku Venäjän sisäministeriön työntekijä kertoi miksi terroristit onnistuivat ajamaan 400 kilometriä ennen pidätystä. Viranomaiset tietenkin seurasivat autoa jatkuvasti tietääkseen minne ukot olivat menossa jne...

https://www.mk.ru/incident/2024/03/...s-terroristami-pozvolili-proekhat-400-km.html
Joo..näin on..Puteli terroriiskun jälkeen oli kokonaista kokonaista 19 t täysin hiljaa, lieneko keksimässä miten osuvimmin laittaa tämä Ukrainan niskaan.
Sitten tuli käsky kaikille tiedotusvälineille sanomaan juuri näin, ekana kurkku suorassa oli Simonjan.
 
Johtuisiko tuo reagoinnin hitaus että kaikki sisäisen turvalisuuden ukot ovat kiinni sotilaallisten kohteiden suojelussa.

Mikäli tiedossa on, että rakennuksessa sisällä on neljä terroristia (aluksi puhuttiin neljästä) rynnäkkökiväärien kanssa tulittamassa sarjatulta väkijoukkoon, niin en minä sinne pistoolin ja koppalakin kanssa suostuisi yksin menemään. 95% mahdollisuus kuolla ilman, että saa eliminoitua yhtään pois.

Eli ei mikään ihme, että sisäänmeno kesti melkein tunnin. Ennen kuin ne FSB:n erikoisjoukot tulee sieltä toiselta puolelta Moskovaa, pukeneet liivit päälle, kasanneet iskuryhmän ja saaneet tilannekatsauksen niin kyllä siinä tunti voi mennä.

Paljon täällä on näitä hähää ryssä! Siitäs sait! Vahingonilolle on kieltämättä kiusaus kun katselee miten ryssä pommittaa siviilejä kuoliaaksi koteihinsa pitkin Ukrainaa.

Mihin se johtaa? Moni läheisensä tai sukulaisensa menettänyt mieshenkilö lähtee rintamalle kostamaan. Taistelutahto nousee koko kansakunnassa. Siviiliväestö havahtuu sodan todellisuuteen ja hyväksyy kurjat poikkeusolot uutena normaalina, vihollisen pommituksia voidaan syyttää kaikista häiriöistä ja sota kansakunnan ainoana selviytymisen vaihtoehtona alkaa nostaa päätään.

Tätäkö me haluamme? Yhtäkään sotaa ei ole voitettu siviilejä tappamalla. Ei yhtäkään. Toisessa maailmansodassa prosentuaalisesti eniten siviilejä menettäneet maat voittivat sodan (Itä-Liittoutuneet) nousivat poliittissosiaalisesti entistä yhtenäisempinä kansakuntina näistä raunioista. Täysin läpimätä stalinistinen järjestelmäkin sai kannatusta sodan jälkeen, kun oli tutustuttu neuvostokansalaiselle vieläkin pahempaan järjestelmään.

Jotkut sodan lainalaisuudet ovat niin karuja, ettei niitä kukaan halua ääneen sanoa:

Mikä saa kansalaisen riviin?
Kosto ja viha.

Mikä saa kansalaisen pidettyä rivissä?
Kun ei ole enää kotia tai perhettä.

Sodassa muun kuin sotateollisuuden, pelastuslaitoksen tai sairaanhoidon parissa työskentelevän siviiliin henki on arvoton yhteiskunnan näkökulmasta. Yksilö, joka tarpeineen kuluttaa resursseja sotaponnisteluilta.

Näiden arvopäätösten eteen joudutaan Ukrainassa ja Venäjällä miltei joka yö kun droneja tai ohjuksia joudutaan ampumaan alas vasta niiden jo ollessa kaupunkien yläpuolella. Muuntajaan tai linkkimastoon osuessaan tulee nolla suoraa kuolonuhria, mutta vahinkoa sitäkin enemmän. Alasampuessa voi hyvinkin tulla kuolonuhreja, mutta vähemmän vahinkoa.
 
Mä en jaksa edes uskoa että nämä pidätetyt on ne hyökkääjät. Mitä mahdollisuuksia tommosilla ressukoilla on edes puolustautua kun putin tarvitsee syylliset hinnalla millä hyvänsä.

Entä jos FSB huomaa pidättäneensä väärät ukkelit? Ei varmana ainakaan myönnä että on käynyt käpä ja vapauta näitä. Tuomio tulee ja se on luultavasti kuolema.

Toisaalta jos nyt on väärät hermannit otettu kiinni niin luulisi että oikeat terot tekisivät uuden iskun lähiaikoina?
 
Nyt kuolleita jo 137.
Operaatio on selvästi spetsnazin, muutama rahatonta takzhikeja jostain kadulta värvättiin hämäykseksi ja syntipukeiksi. Takzhikkeja tullaan kiduttamaan yms muut saa olla rauhassa. Ihmisiä teloitaneet ampumalla on tyypillinen spetsnaz koulutusta saanut, samoin kurkunleikkaja ja parilla muilla. Se että puhuu arabia, ei merkitsee mitään, ne eivät ole "tuontiarabeja", vaan omia, niitä joita aina ovat FSB omistuksessa ja katsottavana. Niitä arabeja spetsnzilla löytyy ja ne ovat kovia ammattilaisia, kuten nähtiin. Mies ammu niin tottuneesti ja rauhallisesti että heti näkee - on tottunut ampumaan eläviä ihmisiä.
 
Omasta mielestä nää kiinniotetut on samat henkilöt
Eivät ole ISISin taistelijta, vaan Tadzikkeja joita isis värväsi rahalla.
Isis on aiemminkin käyttänyt rahalla värväystä.
Toi selittää miksi toiminta poikkeaa niin paljon tavallisesta mutta silti ISIS julkaisee videota.
 

Vaikeaa voi illa tämänkin taiteilu islamin ja putinismin välillä.
KADYROV on Tshetsheniassa miltei omavaltainen mutta silti uskollinen Putinille
Hamasin Sanomien iltapainos jatkaa valitulla konsernilinjalla: kadyrovitsi ei siis ole mikään verikourainen diktaattori, saati persu, joka saa tehdä ja tekeekin päivittäin kuvottavia hirmutekoja ,jopa omaa kansaansa kohtaan, putlerin ohjauksessa ja suojeluksessa.

Kadyrovitsi on vain melkein omavaltainen Johtaja, siis selvästi parempi kuin vaikkapa Kekkonen, siis aika samanlainen kuin Sale. Islamhan on ylipäätään hyvin lähellä suomalaista sosiaalidemokratiaa kuten Asiantuntiamme meille kertovat.

Ajatelkaa millainen lottovoitto monille on kun putlerin työntämät tazzikki ja muut osajat tekevät täällä jotain samaa? Ajatelkaa kuinka paljon virkaeliitti, suosikkipoliitikot ja vaikkapa ne pastorit voivat sitten suvaita ja ymmärtää näitä hädänalaisia? Mukavia poikia, pelasivat jalkapalloa ja homoilivat, rakastivat, sitten suomalaisten rasismi pakotti tähän sattumukseen.. :cry:

Muistetaan kuitenkin ettei meillä ole samanlaista Propagandaa eivätkä suomalaiset ole yhtä hyväuskoisia kuin vatnikit zenäjällä!
 
Nyt kuolleita jo 137.
Operaatio on selvästi spetsnazin, muutama rahatonta takzhikeja jostain kadulta värvättiin hämäykseksi ja syntipukeiksi. Takzhikkeja tullaan kiduttamaan yms muut saa olla rauhassa. Krokuksessa ihmisiä teloitaneet ampumalla on tyypillisen spetsnaz koulutusta saaneet, samoin kurkunleikkajalla ja parilla muilla. Se että puhuuneet arabia kostosta ja jumalista ei merkitsee mitään, ne eivät ole "tuontiarabeja", vaan omia, niitä joita aina ovat FSB:n hallussa. Mies ammu niin tottuneesti ja rauhallisesti että heti näkee - on tottunut ampumaan eläviä ihmisiä.
 
Nyt olen Anon kanssa yhdessä asiassa samaa mieltä. Terot eivät olleet aatteellisia taistelijoita vaan jonkun palkkarenkejä koska ovat elossa ja kovin pelokkaan oloisia. Siinä kenen palkkarenkejä ovat, eroavat näkemykseni Anon kanssa. Voivat olla ihan kenen tahansa kustantamia toimijoita.

 
Viimeksi muokattu:
Näen jotenkin ontuvana sen, että verrataan turvallisuuspalvelun reaktioaikaa Navalnyi-paperin heiluttajan sekä neljän aseellisen miehen välillä. Ensimmäisille pärjää pampulla, ja niihin on varauduttu. Prigon juhannusmarssinkin piti olla mahdoton, mutta olisi varmaan mennyt Kremliin asti ellei hölmö olisi luottanut puten sanaan.

Jos tämä oli ryssän hallinnon järjestämä operaatio, niin siitä pitäisi seurata jotain heille positiivista hyvin pian. Vielä ei ole kuulunut, mutta odotellaan. Nyt tämä on vain heille yksi lisäsotku hallittavaksi
 
Back
Top