Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hösseli kirjoitti:Maanpuolustusyhtiö näkyy saaneen jo myyntiin asti uuden ja upean digimaastopuvun. Kuinka ollakaan, koko XXXL on loppumassa jo ennakkotilausvaiheessa...
Toivottavasti puku on onnistunut, vaikka ei kai tuokaan tosiressulle kelpaa, koska ei ole virallinen sotavaltion kampe?
Hösseli kirjoitti:Toivottavasti puku on onnistunut, vaikka ei kai tuokaan tosiressulle kelpaa, koska ei ole virallinen sotavaltion kampe?
Kumitassu kirjoitti:Niin ei kelpaa mihin? Riippuu ihan siitä miten tuon käyttöä tuetaan esim. ressukursseilla MPK:n ja varsinkin PV:n puolelta. Jos ei tukea tule, tuskin näemme kovin kovaa menekkiäkään.
Ryynäysjutuista on vaikea sanoa mitään kun ei ole käyttökokemusta. Sen tiedän että halvemmalla saa oikeaa sotakamaa vähän käytettynä tai jopa uutena. Nämä eivät ole virallisia sotakamppeita Suomessa, mutta jos ei ole tuokaan niin onko sitten väliäkään?
setämies kirjoitti:Ei hätää.. M-kokoa löytyy vielä tälläiselle smurffin kokoiselle reservinpanssarijääkärille ja vihdoinkin saatiin maastokuvio oliivinvihreän rinnalle. Kai sitä pitää pistää puku hankintaan, kun olin jo aikaisemmin tuota vihreää hankkimassa. Maastokuviokin on sopivan vihreä verrattuna nykyisin mun käytössä olevaan rusehtavaan jenkkien merijalkaväen kuvioon. Kai sitä reservissä saa paahtaa kuka missäkin asussa tykkää, tosipaikassa kuitenkin tarjotaan valtion virallista kuosia. Jos sitä ei ole tarjolla, luultavasti kaikki vastaavanlainen kelpaa.
Terveisin ikuinen varusteurheilija ja tekstiilireserviläinen Setämies ; )
Second kirjoitti:setämies kirjoitti:Ei hätää.. M-kokoa löytyy vielä tälläiselle smurffin kokoiselle reservinpanssarijääkärille ja vihdoinkin saatiin maastokuvio oliivinvihreän rinnalle. Kai sitä pitää pistää puku hankintaan, kun olin jo aikaisemmin tuota vihreää hankkimassa. Maastokuviokin on sopivan vihreä verrattuna nykyisin mun käytössä olevaan rusehtavaan jenkkien merijalkaväen kuvioon. Kai sitä reservissä saa paahtaa kuka missäkin asussa tykkää, tosipaikassa kuitenkin tarjotaan valtion virallista kuosia. Jos sitä ei ole tarjolla, luultavasti kaikki vastaavanlainen kelpaa.
Ei-ei-ei-ei. Näitä asioita reserviläisen, aivan kuten PV:kin, tulee ajatella pitkällä tähtäimellä. Tämän hetken medium Setämieskin valmistautuu jo siihen 20-30 vuoden päästä koittavaa lihasmassan lisääntymiseen jolloin puvun tulee olla XXXL. Housulle riittänee XL, ikä kun vaikuttaa juuri yläkropan lihaksikkuuteen. Ei sitten tule harmi kun puku onkin liian pieni :a-smiley::a-smiley::a-smiley:
setämies kirjoitti:Second kirjoitti:setämies kirjoitti:Ei hätää.. M-kokoa löytyy vielä tälläiselle smurffin kokoiselle reservinpanssarijääkärille ja vihdoinkin saatiin maastokuvio oliivinvihreän rinnalle. Kai sitä pitää pistää puku hankintaan, kun olin jo aikaisemmin tuota vihreää hankkimassa. Maastokuviokin on sopivan vihreä verrattuna nykyisin mun käytössä olevaan rusehtavaan jenkkien merijalkaväen kuvioon. Kai sitä reservissä saa paahtaa kuka missäkin asussa tykkää, tosipaikassa kuitenkin tarjotaan valtion virallista kuosia. Jos sitä ei ole tarjolla, luultavasti kaikki vastaavanlainen kelpaa.
Ei-ei-ei-ei. Näitä asioita reserviläisen, aivan kuten PV:kin, tulee ajatella pitkällä tähtäimellä. Tämän hetken medium Setämieskin valmistautuu jo siihen 20-30 vuoden päästä koittavaa lihasmassan lisääntymiseen jolloin puvun tulee olla XXXL. Housulle riittänee XL, ikä kun vaikuttaa juuri yläkropan lihaksikkuuteen. Ei sitten tule harmi kun puku onkin liian pieni :a-smiley::a-smiley::a-smiley:
Olin unohtanut kokonaan tämän koko kansaa yhdistävän harrastuksen eli keskikehonrakennuksen.
Luotan Secondin pitkänaikavälin katsaukseen ja ostan sittenkin tuon XXXL takin.. Housujen uusintatarve taitaa tulla eteen huomattavasti nopeammin, takamuksen kuluessa tehokkaasti ABC:n kahvilan penkeillä. Tehokas ressuhan rakentaa myöhemmin vanhojen housujen jämistä röllipuvun alkeet. :a-cool:
baikal kirjoitti:setämies kirjoitti:Second kirjoitti:setämies kirjoitti:Ei hätää.. M-kokoa löytyy vielä tälläiselle smurffin kokoiselle reservinpanssarijääkärille ja vihdoinkin saatiin maastokuvio oliivinvihreän rinnalle. Kai sitä pitää pistää puku hankintaan, kun olin jo aikaisemmin tuota vihreää hankkimassa. Maastokuviokin on sopivan vihreä verrattuna nykyisin mun käytössä olevaan rusehtavaan jenkkien merijalkaväen kuvioon. Kai sitä reservissä saa paahtaa kuka missäkin asussa tykkää, tosipaikassa kuitenkin tarjotaan valtion virallista kuosia. Jos sitä ei ole tarjolla, luultavasti kaikki vastaavanlainen kelpaa.
Olin unohtanut kokonaan tämän koko kansaa yhdistävän harrastuksen eli keskikehonrakennuksen.
Luotan Secondin pitkänaikavälin katsaukseen ja ostan sittenkin tuon XXXL takin.. Housujen uusintatarve taitaa tulla eteen huomattavasti nopeammin, takamuksen kuluessa tehokkaasti ABC:n kahvilan penkeillä. Tehokas ressuhan rakentaa myöhemmin vanhojen housujen jämistä röllipuvun alkeet. :a-cool:
Eli ressupuvun housujen persaus pitäisi olla tuplavahvistettua Cordura-tonnia, samoin kyynäspäät. Rintamus pitäisi päällystää helposti rätillä putsattavalla materiaalilla, siihen roiskuu kahvia ja Dallas-pullan rääppeitä. Kyynäspäät ovat kovalla koetuksella, aivan kuin tetsauksessa ikään, niillä kun nojaa pöytään rönöttäessään tuntikausia huoltiksella.
Itseasiassa siis ressupuvun pitäisi olla melko lailla samanlainen kuin on vauvojen Peuhu-puvut! Toki siinä pitää edelleen säilyttää mil-jutut kuten ip-suojaus, napalmin palonesto ja erinomainen häivyttävyys mahdollisimman uudenaikaisella digitaali-pöxelillä....ne ovat ehdottoman ensisijaisen tärkeitä ko. vaatetukselle.
Second kirjoitti:Kyllä ehdottomasti jokaisella suomalaisella miehellä mielestäni pitäisi olla ainakin 3-sään makuupussi ja lämmintä välivaatetta (=villaa, fleeceä), puukko, kompanssi, tilava reppu, sekä maastokelopiset vaatteet ja kengät jne. 30 ikävuoteen menessä. Siis ilman vittuiluja.
Haluaako sitten virallisen sotauniformun vai ei se on ihan sama minulle. Henk.koht nuo on liian kalliita käyttöalueeseen nähden (=Maastopuku) ja siksipä laitan OMAT rahani ennemmin laadukkaaseen yksiväriseen metsästys/eräasuun. Sillä kehtaa sitten ABC:llä ryystää kahvia ja ehkäpä pilsneriäkin, eikä tarvitse pelätä että joku kiihkoisänmaanpuolllustaja ejakuloi Torni-firman virallisesti hyväksymän maastotakin niskaan tahi selkään. Tavallaan jopa karsastan PV:n viralliseksi hyväksymiä pukuja.
Mutta jos jollakin toisella on into pitää virallisia sotakamppeita päällään ja laittaa niihin rahaa niin eihän se ole minulta pois millään tavalla.
KiihkoIsänMaanPuollustelija ABC:lla eli KIMPA:n (rekisteröitymätön yhteisö) jäsen. Tokihan KIMPAssa on kivempaa kun on viimesen päälle vehkeet.Second kirjoitti:Sillä kehtaa sitten ABC:llä ryystää kahvia ja ehkäpä pilsneriäkin, eikä tarvitse pelätä että joku kiihkoisänmaanpuolllustaja ejakuloi Torni-firman virallisesti hyväksymän maastotakin niskaan tahi selkään.
Mosuri kirjoitti:En millään tavalla väitä, että M 91 tai mikään muukaan valtion sotakampe olisi mitenkään ylivertainen verrattuna siviilikamppeisiin tai muiden asevoimien vermeisiin.
Second kirjoitti:Mosuri kirjoitti:En millään tavalla väitä, että M 91 tai mikään muukaan valtion sotakampe olisi mitenkään ylivertainen verrattuna siviilikamppeisiin tai muiden asevoimien vermeisiin.
Juu en minäkään tarkoita että M/91 olisi ylikallis paska. Varmasti hommaa hintansa takaisin siihen tarkoitukseen mihin se on tehty, olkootkin paraati- ja kenttäuniformun välinen kompromissi. Siviilimarkkinoilta saa kyllä halvemmallakin toimivia (siviilikäyttöön tarkoitettuja) vaatteita, mutta jos ajatellaan että puvun pitää olla speksien mukaiset häivitysominaisuudet niin silloin muunmuassa M/91 on 99% varmuudella ehdottomasti parempi.
Lähinnä kai kyseessä on ostokykykysymys. Itse olen sen verran vanhoillinen että M/91 jäisi kuitenkin vain kurssivaatteeksi ja sitä myöten meikäläisen kurssinkäyntimäärillä käyttö jäisi vähäiseksi.
Noska: Sen verran pitää selventää että ehkä jopa arastelen pitää tornifirman maastopukua ABC:llä. Tuollainen tyypillinen ABC:llä notkuva KIMPA tuo minulla mieleen 200 senttisen 150 kiloisen isänmaanpuolllustajan joka on valinnut huistyypiksi kaljun ja pieksää neekereitä viikoloppuharrastuksena... Tuollainen kaveri masturboimassa ja ejakuloimassa selän takana herättää minussa unettomuutta ja pidätysvaikeuksia. Ennemmin vaikka pieni hentoinen kettutyttö kirjoittamssa punaisella spraymaalilla "MURHAAJA" minun selkääni. Kyseessä on siis mukavuuskysymys ja turvallisuuskysymyskin.
Mosuri kirjoitti:Erityistä harmia aiheuttaa myös se että hihat ja lahkeet on oikean pituiset ja niissä ryysyissä ei ole paikkoja ja napit on paikallaan & vetskarit toimii.
skärdis kirjoitti:Mosuri kirjoitti:Erityistä harmia aiheuttaa myös se että hihat ja lahkeet on oikean pituiset ja niissä ryysyissä ei ole paikkoja ja napit on paikallaan & vetskarit toimii.
Veikkaanpa, että valtaosa tämänkin sivuston kovista reserviläisistä vetää LKP:ssa päällensä Kuuskekkoset, nahkasaappailla ja päähän verikauha. Kaikkien vermeiden sävyt haalistuneet erilaisiksi ja sopivuus keskimääräisen reserviläisen päälle on jotain muuta kuin sopiva.
Sitten siellä joku tähtiressu keikaroi uudessa M91:ssä ja kehuu, kuinka hyvin napit ovat paikoillaan ja vetskarit toimivat..