Itse kaipaisin sellaista ominaisuutta, että voisi itsensä bannata joistakin aihe alueista. Olen kohtuullisesti tässä itse hillinnällä onnistunut, mutta kun ihminen on heikko ja joskus tulee lurkattua yleistä ketjua, esim. nyt just vihapuhe ketju. Ei kristus tuu kuin paha mieli, vaikka täällä hyviä kirjoituksia ja ne osaltaa auttaa uskomaan ihmisten normaali ajatteluun. Kokonais kuva maailman menosta pelottaa.
Olen yrittänyt tietoisesti itseäni "suojella" klikki otsikoilta, en aukaise niitä. Lopettanut television katselun minimiin. Nettipalstoilla vältän poliittisia ketjuja.
Kaikkeen pitäisi osata suhtautua oikealla toleranssilla. Läpi historian ihan kaikissa asiossa pieni äänekäs vähemmistö on saanut aikaan illuusion, että ovat enemmistön asialla.
Itsellä ollut yks tärkein ohjaava elämänarvo ettei vääryyden edessä lasketa katsetta kengän kärkiin. Nykyään tuntuu, että on liikaa näitä kengän kärjen katselijoita.
Eilen oli paska päivä, kun erehdyin lukemaan aamulla Ylen sivuilta mielipidekirjoituksen "feministi on väsynyt". Omaa tyhmyyttä se tietysti on, kun tuollaisa lukee vaikka otsikko jo varoitti.
Kokonaan palstan seuraamista en haluaisi lopettaa. Tykkään niin paljon tuosta historia osuudesta. Spostiin tulee viesti, jos joku kirjoittaa kysymyksiä vastauksia osioon. Se on ollut nyt mukavan aktiivinen ja siellä on välillä ihan timanttisia kysymyksiä.