MPK-kivääri

No jopas. Kertokaa joku jos tiedätte asiasta enemmän(tai ylipäätään yhtään mitään).
@tommi mistä tietosi on peräisin?
 
Viimeisin tieto (???) kertoo, että jossain olisi tapahtunut aserikko, ilman henkilötappioita sentään. Ei tarkempia tietoja, mutta tutkimusten ajaksi MPK-kivääri asetettu käyttökieltoon. Kuulemma.
 
Nyt on sitten saatu "turvallista" kalustoa "sopuhintaan!!!!" :camo:
 
Lukon sulkuolakkeiden murtumisia on ymmärtääkseni muutama aiemmin tapahtunut, tiedä sitten oliko tässä siitä taas kyse.
Näistä muutamista aiemmin murtuneista lukoista minulle sanottiin, että olisivat valmistusvirheellisiä kappaleita ja korvattu kelvollisilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tutkitaan ennen kuin hutkitaan, voihan siellä ollut piipussa jotain ylimääräistä ennen laukaisua, vaikka pelkän nallin laukaisema luoti. Mutta eihän tämä hyvää mainosta ole ko. pyssylle
 
MPK-kivääri ammunnat jatkuvat taas. Ei tietoa mistä oli kyse käyttökiellossa
 
Huhu kertoo jälleen kummia! Olisiko TAAS MPK-kivääri hajonnut? Lukon rikkoutuminen jälleen syynä?
 
Oletan uutisoinnin liittyvän tähän kadettikoululaisia koskevaan Puolustusvoimien uutiseen. Ei käsittääkseni mitään tekoa MPK:n kanssa, joka siis harjoutruttaa reserviläisiä.

.
Ei ole tämä. Nyt on kyseessä eri case.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole tämä. Nyt on kyseessä eri case.
Vissiin oli lukko mennyt rikki jollain tavalla. Taitaisi olla halvinta vaihtaa lukot venäläisiin tai kiinalaisiin, korealainen laatu on nyt nähty. Itse kivääri on mielestäni ihan jees, ja varsin tarkkakin, kunhan laatikon kannen säätää tiukaksi.
 
Vissiin oli lukko mennyt rikki jollain tavalla. Taitaisi olla halvinta vaihtaa lukot venäläisiin tai kiinalaisiin, korealainen laatu on nyt nähty. Itse kivääri on mielestäni ihan jees, ja varsin tarkkakin, kunhan laatikon kannen säätää tiukaksi.
Helpointa olisi varmaankin hankkia ne EU:n sisältä Bulgariasta tai Puolasta.
 
Toivotaan ettei kukaan saa ko. aseen lukkoa otsaansa tai patruuna räjähdä lukon auki ollessa. Hieman vaarallinen värkki tuntuu olevan.
 
Allekirjoittaneen pitkällisestä kokemuksesta asetekniikan alalla.
 
Back
Top