Naiset varushenkilöinä

Eräs (oletettavasti) naispuolinen oppilaani (tosin tässä tapauksessa sukupuolesta käsittääkseni ei ole mitään epäselvyyttä kenelläkään) totesi kavereilleen viime viikolla käsitellessämme yhteiskuntaopissa maanpuolustusta, että "Minä kyllä menen ensin lukioon ja sen jälkeen armeijaan." Toiset ihmettelivät hieman tätä jälkimmäistä ratkaisua, jolloin kyseinen oppilas katsoi ympärilleen ja totesi kuuluvaan ääneen, että "No pojat nyt on nykyään niin vitun munattomia nössöjä, ettei niistä ole edes siihen. Ja JONKUNHAN tätä maata on pakko puolustaa!" :salut::salut::salut:

Häpeä tunnustaa, että tuli vähän hikeä silmäkulmaan ja oli pakko vähän rähistä koko porukalle jostain mitättömästä, että eivät olisi huomanneet liikuttumistani... :whistle:
 
ensin lukioon ja sen jälkeen armeijaan
Kuinkahan erillainen kokemus naispuolisilla on suorittaa palvelus tuossa iässä, vrt hieman vanhempana? Itse tein samoin, nuarena, kaikki meni hyvin en ottanut pahemmin turpiin, mutta nyt oma tytär on alkanut vähän kyselemään, on pientä mielenkiintoa, enkä oikein tiedä kehoittaisinko nuorempana vai vähän varttuneempana. Tuo 'mixed tupa' vähän arveluttaa (siis minua, ei häntä).
 
Kuinkahan erillainen kokemus naispuolisilla on suorittaa palvelus tuossa iässä, vrt hieman vanhempana? Itse tein samoin, nuarena, kaikki meni hyvin en ottanut pahemmin turpiin, mutta nyt oma tytär on alkanut vähän kyselemään, on pientä mielenkiintoa, enkä oikein tiedä kehoittaisinko nuorempana vai vähän varttuneempana. Tuo 'mixed tupa' vähän arveluttaa (siis minua, ei häntä).
Ei kai se nykyisin ole pahakaan jos vertaa mitä se on aikanaan ollut ja omakin palvelus oli varsinaista pullamössöä 2000 luvun vaihteessa...
 
Kuinkahan erillainen kokemus naispuolisilla on suorittaa palvelus tuossa iässä, vrt hieman vanhempana? Itse tein samoin, nuarena, kaikki meni hyvin en ottanut pahemmin turpiin, mutta nyt oma tytär on alkanut vähän kyselemään, on pientä mielenkiintoa, enkä oikein tiedä kehoittaisinko nuorempana vai vähän varttuneempana. Tuo 'mixed tupa' vähän arveluttaa (siis minua, ei häntä).
Niin jäi kirjoittamatta että jos se juniori haluaa sinne inttii niin kannattaa testata kävelylenkkejä oikeasti painavan kantamuksen kanssa (30-40kg) ja seurata miten keho tottuu/reagoi rasitukseen, omat ja muutaman kaverin huomiot juurikin näistä naisten kohtaamista ongelmista tuntuu liittyvän juurikin näihin painaviin taakkoihin ja niiden aiheuttamiin rasituksiin...
 
Monet heimokansat on käyttäneet naisia kantojuhtina ja jaksaahan nainen kantaa kantavanakin sen mitä on mukana :rolleyes:
 
Monet heimokansat on käyttäneet naisia kantojuhtina ja jaksaahan nainen kantaa kantavanakin sen mitä on mukana :rolleyes:
Se on vaan se että intissä pitäisi jaksaa juosta sen kantamuksen kanssa, ei riitä että jaksaa kävellä. Minulla ei olisi ollut mitään ongelmaa jos olisi saanut vain kävellä kantamus selässä.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Minkälaista lastia teillä pistettiin kanniskelemaan?
Tetsari M60 vai mikä se malli nyt olikaan. Ja siihen liittyvä roipe, en nyt enää kaikkea muistakaan. Mantteli, leipälaukku pakilla, suojanaamari laukkuineen, pari lipasta, sadeviitta ja -lahkeet. Vesipullo. Vieläkö oli jotain....?
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Tetsari M60 vai mikä se malli nyt olikaan. Ja siihen liittyvä roipe, en nyt enää kaikkea muistakaan. Mantteli, leipälaukku pakilla, suojanaamari laukkuineen, pari lipasta, sadeviitta ja -lahkeet. Vesipullo. Vieläkö oli jotain....?
Lapio :giggle: , ittellä kirves ei lapioa ja vähän muuta, ei se nyt niin paha ollut, paremmat kulkineet olisi saanut jaloissa kyllä olla silloin kun ravia piti mennä. Ai niin sen kuuskekkosen kun vähän sääteli sai siitä kelvollisen kantolaitteen, siis kantolaitteen ei taisteluliivin
 
Ei nyt itseä koskenut mutta jos täkyn lisäksi löydään vaikka radio tai pari vauhtinappia tetsarin koukkuihin niin kylläpä vauhti taas tippuu ja olihan siellä kessejä tai apilaksiakin tarjolla kannettavaksi...
 
Tetsari M60 vai mikä se malli nyt olikaan. Ja siihen liittyvä roipe, en nyt enää kaikkea muistakaan. Mantteli, leipälaukku pakilla, suojanaamari laukkuineen, pari lipasta, sadeviitta ja -lahkeet. Vesipullo. Vieläkö oli jotain....?
Joo, noilla mentiin. Ite olen aina ollut vähän rapakuntoinen. Sen verran minulla oli voimaa, että nuo sai kyllä liikkeelle, mutten kyllä kunnolla kyennyt sitä liikettä ylläpitämään. No, aukissa sitten oltiinkin jo luokkakoulutuksessa, mutta alokasaika oli haastava.
 
Ei nyt itseä koskenut mutta jos täkyn lisäksi löydään vaikka radio tai pari vauhtinappia tetsarin koukkuihin niin kylläpä vauhti taas tippuu ja olihan siellä kessejä tai apilaksiakin tarjolla kannettavaksi...
+ kolmas selkään tetsarin alle! Joo, ei se minun jälkikasvu ainakaan ole tottunut juoksemaan 40 kilon lisäpainon kanssa (plus sitten rk käteen), mutta kai so on vähän oma syyni kun en ole patistanut retkeilyyn tms aiemmin.

edit:


Heh, tälläista kouluurheilua olisin minäkin kaivannut!

Telamiina.jpg
 
Viimeksi muokattu:
+ kolmas selkään tetsarin alle! Joo, ei se minun jälkikasvu ainakaan ole tottunut juoksemaan 40 kilon lisäpainon kanssa (plus sitten rk käteen), mutta kai so on vähän oma syyni kun en ole patistanut retkeilyyn tms aiemmin.

edit:


Heh, tälläista kouluurheilua olisin minäkin kaivannut!

Telamiina.jpg
Ei kai siihen kukaan kutsunta ikäinen ole koskaan tottunut, sitä vain oppii sietämään...
 
Tuon mukana kulkevan painon lisäksi on huomioitava, miten tetsarit muuttaa vaatteet kuumiksi estämällä normaalin ilmankierron vaatteen ja ihon välillä. "M62-taisteluvyö on harva, mutta yllättävän lämmin vaatekappale."
 
Back
Top