Oma lentosimulaattori

@46S @Kalastaja mitäs eri operaatioalueita tohon BMS löytyy? Jotka olisi 4.33 yhteensopivia. Balkania ja Nellisiä oli vissiin joskus muinoin vai onko Israel ainoa nykyään.
 
@46S @Kalastaja mitäs eri operaatioalueita tohon BMS löytyy? Jotka olisi 4.33 yhteensopivia. Balkania ja Nellisiä oli vissiin joskus muinoin vai onko Israel ainoa nykyään.

Menee varmaan hetki kunhan saavat päivitettyä operaatioalueet tuohon 4.33 versioon. Falcon online hostasi ainakin balkania, israelia ja Red flag koreaa.
 
Menee varmaan hetki kunhan saavat päivitettyä operaatioalueet tuohon 4.33 versioon. Falcon online hostasi ainakin balkania, israelia ja Red flag koreaa.
Balkania pelasin ainakin 4.32-versiossa. Israel on nyt varmaan aika varmasti jo mukana 4.33:ssa. Balkan varmaankin tulee piakkoin myös 4.33:een.
 
@46S kokeilin eilen illalla JDAM pudotusta ja muutama ongelma (bug?i) ilmeni. Olin laittanut maalireittipisteet ja yritin tuhota tutka-aseman jossa maaleina oli tutka, radiomasto jne., huomasin jo kaukaa reittipisteiden olevan aivan väärässä paikkaa (n 10 km). Pudotin pommit kuitenkin ja ne osuivat reittipisteiden osoittamaan paikkaan. Pystyin visuaalisesti havaitsemaan tutka-aseman. Sen jälkeen yritin käyttää tutkaa maalittamiseen. GM moodissa vein kursorin maalin (HAS) kohdalle ja pudotin JDAMin (GBU-31) joka osui maaliin, mutta mitään räjähdystä ei tullut. Onko tuttua?
 
@46S kokeilin eilen illalla JDAM pudotusta ja muutama ongelma (bug?i) ilmeni. Olin laittanut maalireittipisteet ja yritin tuhota tutka-aseman jossa maaleina oli tutka, radiomasto jne., huomasin jo kaukaa reittipisteiden olevan aivan väärässä paikkaa (n 10 km). Pudotin pommit kuitenkin ja ne osuivat reittipisteiden osoittamaan paikkaan. Pystyin visuaalisesti havaitsemaan tutka-aseman. Sen jälkeen yritin käyttää tutkaa maalittamiseen. GM moodissa vein kursorin maalin (HAS) kohdalle ja pudotin JDAMin (GBU-31) joka osui maaliin, mutta mitään räjähdystä ei tullut. Onko tuttua?

Kokeilin äsken treenitehtävän jossa piti käsin syöttää kaksi maalipistettä GBU-31:lle, pommit osui molempiin siltoihin. Joten minulla ainakin pommit toimi niinkuin piti.
 
@46S joo elikkä mun JDAMit meni ohi maalista, koska kun olin laittanut maalit tehtävänluonnin yhteydessä ne eivät menneet oikeiden reittipisteiden kohdalle vaan oli reittipiste ykkösessä. No nyt kokeilin uudelleen olin asettanut kaksi maalia JSOWille reittipisteisiin 1 ja 2. Toi käyttöliittymä on kyllä melko perseestä, koska sen jälkeen varsinaisen lentosuunnitelman mukaiset reittipisteet 1 ja 2 eivät näy. Ensimmäinen pommi osui muuten maahan ennen maalia. Laukaisin kylläkin max etäisyydeltä (maalit korkealla, en tiedä oliko vaikutusta).

Kokeilin myös HOB-ohjuksia ja erityisesti IRIS-T, joka vaikutti hyvin mielenkiintoiselta. Jos vaikka seuraavaksi koettaisi kypärätähtäimen kanssa. En tosin saanut alistettua ohjusta tutkalle vaikka ohjuksen valikossa oli SLAVE moodi päällä. Eli vaikka tutka seurasi maalia ei ohjus lukittunut siihen.
 
@peelo Itse olen aina kampanjan tehtävän valinta ruudussa määrittänyt kiinteät kohteet "recon" ja sieltä valinnut tyhjälle reittipisteellä maalit. aloittanut vaikka 15 reittipisteestä. Ei sotke varsinaista lentoreittiä. Kokeilin kerran tehtävän luontia 4.32 versiossa ja totesin sen olevan helvettiä... en ole sen jälkeen siihen koskenut. JSOW ammuttaessa HUD:issa lukee "JIZ":D kun sen optimaalisella laukaisu alueella. Minä olen aina lukinnut kypärätähtäimellä maalin pitämällä HOTAS TMS UP nappia pohjassa ja vienyt ilmestyneen laatikon maalin kohdalle. Tällöin esim. 9x on lukittunut kohteeseen.
 
Juttua Takeoff Simulationsin A 320 -simusta. Itse kävin tosiaan kesällä lentämässä tuota ja tykkäsin.

Mikäköhän softa tuossa on? Kovasti muistuttaa Microsoftin Flight Simulatoria.
 
Tässä vielä vertailun FSX:ssä (Flight simulator X) 777:lla laskeutuminen Innsbruckiin. Alko taas tehdä mieli simuilla tälläsellä "siviilisimulla"! (toki microsoftin lentosimuissa on myös sotilaskalustoa, mutta sotia ei voi)

 
Voin suositella useamman näytön settiä. Itselläkin on 3 näytön kokoonpano, on toki hyödyllinen muutenkin kuin vain viihteen suhteen... Tässä jonkun toisen:
12241626_10206268650247516_1925065119536009181_n.jpg
 
Viimeksi muokattu:
DCS world 2.0 alpha testiversio julkaistu! Kannattaa ottaa testiin ketä kiinnostaa. Pääsee lentelemään nyt myös jenkkien ilmatilassa.
 
Onko kukaan perehtynyt yhtään tarkemmintähän ilmaiseen kuumodulisimulaattoriin ?

http://download.cnet.com/Eagle-Lander-3D/3000-2115_4-10147430.html

Vaikuttaa kyllä helkkarin mielenkiintoiselta ja haastavalta.

Yritin koko eilisen saada simua toimimaan läppärilläni, mutta turhaan. Jo itse asennusvaiheessa ohjelma kaatuu ja ilmoittaa jostain dll-virheestä. Sen verran googletin apuja, että puuttuvan msvcr71.dll-tiedoston lisääminen windowsiin piti auttaa, vaan eipä auttanut ainakaan minua.

http://orbiter-forum.com/showthread.php?t=34076

 
A 320 -simu löytyy näköjään myös Kokkolasta Kruunupyyn kentältä.

http://yle.fi/uutiset/hykerryttava_...ssa__toimittaja_testasi_simulaattorin/7958418

Samanlainen kuin hesalaisen TakeOff Simulationsin simppa.
Tuossa ylempänä epäilin että softana on Microsoftin Flight Simulator, niin samalta näyttää. Näin on, tai oikeastaan Lockheedin P3D joka on tuosta jatkokehitelmä. Samoilla siis itsekin olen kotisimuillut. http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,111506.0.html
 
Back
Top