Oma lentosimulaattori

Vajaa vartin vääntö Mustangin kanssa+laskeutuminen. Melkosta säätämistä, mutta pikku hiljaa alkavat palat loksahdella kohdilleen. Lopussa löysin kaasuvivun, niin johan alko tuleen tulosta. Kuvanlaatu on aika paska, kun käytin tuota Winkkarin videotyökalua nauhoittamiseen. :D

Jos sulla on NVIDIAn näytönohjain kannattaa käyttää sen ohjelmiston mukana tulevaa ruudunkaappausominaisuutta videoiden tallentamiseen.
 
Tänään on F-16C julkaistu DCS lentosimuun! Näyttää erittäin hyvältä näin early accessina kun Hornet moduulin kautta on monia ominaisuuksia saatu jo heti ensi julkaisussa ulos

Tuolta kannattaa käydä kurkkimassa jos kiinnostaa
 
Vajaa vartin vääntö Mustangin kanssa+laskeutuminen. Melkosta säätämistä, mutta pikku hiljaa alkavat palat loksahdella kohdilleen. Lopussa löysin kaasuvivun, niin johan alko tuleen tulosta. Kuvanlaatu on aika paska, kun käytin tuota Winkkarin videotyökalua nauhoittamiseen. :D

Mikä simu?
 
@mechanicus tuli kokeiltua ATC lähestymis moodia DCS:ssä. Se on mallinnettu, mutta on puutteellinen. Nopeus putoaa reilusti kun ATC:n kytkee päälle (HALF/FULL flaps ja laskutelineet alhaalla) ja hyvin laiskasti kone lähtee nopeutta nostamaan, sen jälkeen se toimii ihan ok. Renkaiden kosketettua maahan pitää tehot ottaa pois manuaalisesti, oikeasti tehot menevät käsittääkseni automaattisesti ground idlelle.
 
Itse en ole osunut DCS:n ATC:llä kertaakaan tukialuksen kannelle. Se tuntuu hakevan ainoastaan oikeaa AOA:ta, kaikki ennakointi ja stabilointi puuttuu, jolloin poikkeamat ampuvat aina yli ja kasvavat. Kone lähtee aina "laukalle". En ole muutenkaan ole tyytyväinen DCS:n pitch CAS:in toimintaan, kone ei trimmaannu automaattisesti FLAPS AUTO vaakalentoon ja FLAPS HALF/FULL kohtauskulma vaihtelee aivan liikaa tehoasetusta vaihdettaessa. Kaikesta näkee, että lentomalli ei mallinna oikean FBW-koneen toimintaa, simun historiasta johtuen.

WonW kytkee ATC:n pois päältä eli jättää tehot kosketushetken tasolle ainakin koukku ylhäällä laskeutuessa. SH:ssa taisi olla joku valinnainen tehonvähennys 70%:in tukialuslaskussa, mutta ei muistaakseni legacyssä, joka ei ole FADEC.
 
@tulikomento juu hienon näköinen kyllä, mutta taitaa tollasessa touhussa olla tärkeämpää se itse ohjaamo kuin simulentäminen. Oikeat kytkimet ja ohjaamon näytöt on kyllä tosi hyvä juttu, mutta muuten ei taida ihan niin käytännöllinen olla.
 
tollaset seti tuli ostettuu.on kyllä tosi hienoo vääntää mersulla kurvaa.hintaahan oli kyllä vähä liikaa mutta kaikkihan maksaa..
 

Liitteet

  • 11.jpg
    11.jpg
    1.3 MB · Luettu: 73
Tässä olisi Valmet Vinka -simuaihio. Oikeasti lentokoulutuksessa käytetty.

 
Ruotsin ilmavoimien museo mainostaa Saab 105 -simua.

 
Back
Top