Onko uusien hävittäjien koko lähtenyt lapasesta ?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juke
  • Aloitus PVM Aloitus PVM

Juke

Ylipäällikkö
BAN
Vertaa näihin tätä 4 paikkaista pikkujettiäni.

171345380.jpg
 

Liitteet

  • VJT_PAKFA_w.webp
    VJT_PAKFA_w.webp
    35.4 KB · Luettu: 16
1915-1916 air superiority fighter saattoi painaa 610 kg; http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_Eindecker_fighters

Punaisen Paronin Fokker painoi 586 kiloa; http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_Dr.I

Thulin K 1910 vain 520 kg; http://en.wikipedia.org/wiki/Thulin_K

1917 kone painoi maksimissaan 995 kg; http://en.wikipedia.org/wiki/Albatros_D.III

1930 luvulla 1640 kiloa; http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Fury

Morane Saulnier MS 406 kulutti hana auki 290 litraa tunnissa.

Me 109 G noin 380 litraa tunnissa.

Nämä painoivat noin 2000 - 2900 kiloa.

P-47 Thundebolt jo 7900 kg; http://fi.wikipedia.org/wiki/P-47_Thunderbolt

Siis 1940 - 1945.

Siitä 10 vuotta kone saattoi painaa 3000 kg enemmän; http://fi.wikipedia.org/wiki/A-4_Skyhawk

Jopa 5 000 kg enemmän; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_F-104_Starfighter

1978 kevein kone painoi taas jo 16 800 kiloa; http://fi.wikipedia.org/wiki/F-16_Fighting_Falcon

Mutta jopa 33 700 kiloa; http://en.wikipedia.org/wiki/Grumman_F-14_Tomcat
 
Tossa vertailussa ei ole mitään järkeä. Ota nyt huomioon laitteistojen lisääntyminen,runkojen muuttuminen kovempaa lentosuoritusta varten,toisissa on kaksi moottoria toisissa vain yksi, jne jne jne.
 
Ja hitto, armeijallamme on vähemmän hevosia kuin vuonna 1920!
 
crane kirjoitti:
Tossa vertailussa ei ole mitään järkeä. Ota nyt huomioon laitteistojen lisääntyminen,runkojen muuttuminen kovempaa lentosuoritusta varten,toisissa on kaksi moottoria toisissa vain yksi, jne jne jne.

Me 410 heavy fighter painoi 10 700 kg; http://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_410

Heinkelin yöhävittäjä 13 600 kg; http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_219
 
Gripen on 14 metriä pitkä ja 8,5 leveä, mutta se onkin pieni ja söpö. Aika isoja siis nuo superhävittäjät, mutta onhan niissä suorituskykyäkin.
 
akealik kirjoitti:
Gripen on 14 metriä pitkä ja 8,5 leveä, mutta se onkin pieni ja söpö. Aika isoja siis nuo superhävittäjät, mutta onhan niissä suorituskykyäkin.

Se on totta "sviidis faitter" vain 14 000 kg; http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_JAS_39_Gripen

Myös Ruotsissa käytössä ollut ( huom; 2 moottoria ) superfaitteri painoi vain 11 000 kg; http://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Mosquito
 
Tää on vähän, kuin meinaisi osallistua F1 kisaan jollain eco marathon- autolla. Sotavarustelu nyt vaan sattuu olemaan vähän kuin kilpa- autoilu, koko ajan parempia ja tehokkaampia vehkeitä moottorin, elektroniikan ja aseistuksen kautta.

Sääntöjä ei ole tässä kisassa, valitettavasti.
 
winsu kirjoitti:
Tää on vähän, kuin meinaisi osallistua F1 kisaan jollain eco marathon- autolla. Sotavarustelu nyt vaan sattuu olemaan vähän kuin kilpa- autoilu, koko ajan parempia ja tehokkaampia vehkeitä moottorin, elektroniikan ja aseistuksen kautta.

Ai niinkö..miksi sitten huippusuunnittelijalta tuli vain 3040 kg rynnäkkölentokone ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Scaled_Composites_ARES

Ambrosini Dardo pesi Mersun nopeudessa mutta painoi vain 2650 kg; http://en.wikipedia.org/wiki/Ambrosini_SAI.403

Jos suuri on kaunista niin miksi NOKIA meni pienentämään P30 puhelimensa ?

800px-Nokia_P30.JPG
 
winsu kirjoitti:
Sä et voi olla noin pihalla, ethän?

YAK-3 painoi kupin vaassa RKKA:n puolelle; http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-3

Painoi vain 2650 kg ! Pesi nopeudessa ja ketteryydessä Mersun.

F-86 oli käytössä 1975 asti ja painoi vain marginaalisesti yli 8000 kg; http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_F-86_Sabre

Mig-15 painoi 2 tonnia vähemmän; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-15
 
No todennäköisimmin vastassamme on semmoisia vekottimia, kuin su27 ja su30. Niissä on tutkat. Ja aika pitkälle kantavat aseet. Ja aika kova suorituskyky. Nyt eletään kuitenkin vuotta 2013.

Mitä Juke laittaisi näitä vastaan?
 
winsu kirjoitti:
No todennäköisimmin vastassamme on semmoisia vekottimia, kuin su27 ja su30. Niissä on tutkat. Ja aika pitkälle kantavat aseet. Ja aika kova suorituskyky. Nyt eletään kuitenkin vuotta 2013.

Mitä Juke laittaisi näitä vastaan?



Se Su27 painaa 3 tonnia vähemmän kuin F-14; http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-27

Juuri saman kuin F-15; http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F-15_Eagle

Su30 painaa 1,5 tonnia Eaglea enemmän; http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-30

Nää on hirveitä ruuhia..katsoin läheltä Kauhavalla muutamana jussina.
 
Toistan kysymyksen, millä me pärjäisimme ilmataistelussa todennäköisintä vastustajan taisteluhävittäjää vastaan?
 
winsu kirjoitti:
Toistan kysymyksen, millä me pärjäisimme ilmataistelussa todennäköisintä vastustajan taisteluhävittäjää vastaan?

Se on kiinni intuitiosta ja asejärjestelmistä...ei koneen koosta.


Mä ampuisin näitä alas tusinan päivässä lentoautollani !
 
Juke kirjoitti:
winsu kirjoitti:
Toistan kysymyksen, millä me pärjäisimme ilmataistelussa todennäköisintä vastustajan taisteluhävittäjää vastaan?

Se on kiinni intuitiosta ja asejärjestelmistä...ei koneen koosta.


Mä ampuisin näitä alas tusinan päivässä lentoautollani !

Joko olet hakenut rahoitusta "lentovehkeellesi": http://www.nelonen.fi/ohjelmat/leijonan-luola
 
Miten jenkit ampui Mustangeilla Me-262ia ?

7100 kg ja 900 km/t; http://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262

4170 kg ja 703 km/t; http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_P-51_Mustang


----


Miksi Saksa siirtyi pikaisesti näihin; http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_162

780 km/t ja 2800 kg ????
 
Ugandasta saisi varmaan huokeella SU30siä..huippunopeus matalalla 1350 km/t !

http://www.fighter-aircraft.com/sukhoi-su-30.html

F-104:lla on ajettu 1590 km/t matalalla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Darryl_Greenamyer
 
Back
Top