arix
Respected Leader
Hmm, ylinopeudesta valtiolta palkkio tilille...Mitenköhän noita laskelmia sovelletaan tieliikenteeseen ja nopeusrajoituksiin?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hmm, ylinopeudesta valtiolta palkkio tilille...Mitenköhän noita laskelmia sovelletaan tieliikenteeseen ja nopeusrajoituksiin?

EU-komissio arvioi, että hanke on kansantaloudellisesti mahdollinen, mutta liiketaloudellisesti kannattamaton.
Valtiovarainministeriön laskelmat ovat päätyneet samankaltaiseen lopputulokseen: matkustajatuotot eivät riitä kattamaan suurta investointia.
Tuossa on ilman maksumuuria: https://yle.fi/a/74-20101872
Konsultin arvion mukaan hanke voisi tuoda hyötyjä Suomen BKT:hen 5–6 miljardia euroa 30 vuoden aikahorisontissa. Tästä väitteestä vastaavat Turun Tunnin Juna Oy yhdessä Boston Consulting Groupin kanssa. Näitä lobbausjuttuja on luettavissa sellaisilla maailmanluokan sivuilla kuin Vihti Business.
Eipä sitä rataverkkoa ole ennenkään rakennettu suoraan kustannusvaikuttavuuden arvioiden perusteella, eikä infraa noin muutenkaan, vaan ajatuksella julkisten palveluiden ja kansalaisia palvelevan infran parantamisesta. Muutenhan meillä olisi varmaan jätetty sähköistämisetkin tekemättä, ja matkanopeus olisi kuin vanhoissa pikajunissa, siellä 120 km/h paikkeilla, koska junarahti ei ole peruste rakentaa suurnopeusratoja tai sähköistää liikennettä, etenkään jos on (ollut) riittävä dieselveturikalusto.EU-komissio arvioi, että hanke on kansantaloudellisesti mahdollinen, mutta liiketaloudellisesti kannattamaton.
Valtiovarainministeriön laskelmat ovat päätyneet samankaltaiseen lopputulokseen: matkustajatuotot eivät riitä kattamaan suurta investointia.
Tuossa on ilman maksumuuria: https://yle.fi/a/74-20101872
Konsultin arvion mukaan hanke voisi tuoda hyötyjä Suomen BKT:hen 5–6 miljardia euroa 30 vuoden aikahorisontissa. Tästä väitteestä vastaavat Turun Tunnin Juna Oy yhdessä Boston Consulting Groupin kanssa. Näitä lobbausjuttuja on luettavissa sellaisilla maailmanluokan sivuilla kuin Vihti Business.
Varmaan parempi mitä päätöksentekijöillä. Kirstun päälle pääsee istumaan vaikka peruskoulupohjalta, junan rattiin ei.Mikä on veturinkuljettajan kompetenssi arvioida jonkin ratahankkeen järkevyyttä?