Orpon hallituksen politiikka ja siitä keskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonoppa
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Itse asun Oulun seudulla jossa näitä aika runsaasti ja toivon tosissani että näiden harteille ei tuota taakkaa lasketa. On meinaan semmoisia perkeleitä.

Kova kovaa vastaan :ROFLMAO:

Siinä on sentään joukko, joka ymmärtää ettei seksi ole viihdettä vaan elävän voiman tuottamista yhteisölle, ja siinä sivussa Suomen armeijalle. Eikä elämän tarkoitus ole mikään itsensä toteuttaminen, vaan annettujen ohjeiden ja käskyjen järkähtämätön noudattaminen.

Viimeksi muokattu:
Kansanmurhasta puhuttaessa annetaan ymmärtää, että joku muu tappaisi kansaa. Nyt olemme pohjolan pandoja.

Olen samaa mieltä, että meidän pitäisi tehdä enemmän omien lapsiperheidemme eteen.

Maahanmuuttoon liittyy varsin paljon tunteita. Joka johtaa myös järjettömiin pelkoihin.

Esimerkiksi väitteisiin, että kunnat ja hyvinvointialueet rikkoisivat tessin mukaisia palkkoja hoitajien palkkaamisessa.
Itse en pelkää hallittua maahanmuuttoa ja se on omasta mielestä pelkästään vain hyvästä. Mutta se hallitsematon maahanmuutto pelottaa ja paljon. Moni pelkäsi kun ryssän invaasio alkoi Ukrainaa mutta enemmän mua pelotti ja pelottaa vieläkin se kun ähläm maista ja Afrikasta alkaa vesi ja ravinto loppuun minkälainen vyöry sieltä alkaa. Se ei ole melko varmasti omalla eli iällä mutta se SAATTAA olla minun lapsien aikaan. Ja nyt joku voi tulkita että olen joku ilmasto aktivisti... En ole enkä tule semmoiseksi. Tuo edellömainnittu kansa on paskonu itse asiansa niin että ri välitetä luonnosta eikä mistään muustakaan mitää kuhan vaan Allah on tyytyinen (sic) niin kaikki on hyvin. (Nousi verenpaine tuota kirjoittaessa). Ja edellämainittuun jos vassarit on silloin vallassa niin Suomelle saa sanoa hyvästit. Tämä on kaukaa haettu mutta voi olla joskus tulevaisuudessa totta. Ja se on mihin itse tähtää on keskittyä tulevaisuuteen eikä miettiä mitään natsi lumiukkoja koska ne nyt mennyttä eikä niille mitään enää voi.

Semmosta salaliittoteoriaa...
Tuota...olin vähän aikaa ulalla että mistä täällä puhutaan. Ajattelin että se heittiöministeri mutta ei. Väestönvaihto. Mitä tulee Savun taulukkoon...kuinka monta alia on jäänyt Suomeen sen takia että haluaa tulla Suomeen kehittämään maata omaksi kotimaakseen, vai hyvien sosiaalietujen takia ?

Väestönvaihto yleensä tai miksi sitä sanotaankaan, on hyvinkin normaalia läpi maailman, paitti kiina ja venäjä, ja joitain saarivaltioita tyynellä valtamerellä. Miksei ihmiset sais muuttaa toiseen maahan ja perustaa siellä uuden elämän ? Ameriikassakin ilman suurta väestönvaihtoa poltettais rauhanpiippua eikä tuettais Ukrainaa.

Tuen persuja viimeiseen niittiin asti kun asia koskee rintama- tai elintasokarkureita. Mutta jokainen, joka tänne haluaa muuttaa olemaan normi kansalainen on pakko olla tosissaan. Sen verran vastenmielinen maa tämä Suomi. Siksi ovi auki karmia myöten maahanmuuttajalle, jos häntä kiinnostaa tehä töitä.

Tämä sinisilmäinen pellavapäinen skandinaavi-ajattelu tottakai on ymmärrettävää, koska kansallisromantiikkaa. Kaukanako se on tuosta putinin aitoslaavi -ajattelusta ? Ettei meitä vain vaivais sallasyndrooma ja ihmiset rupiavat laajemminkin äänestämään vihreitä ja vasemmistoa.

Maailmanjärjestys ja siihen liittyvät sivilisaation ovat romahtaneet ilmastonmuutoksesta johtuvasta pakolaisuudesta jo kahdesti.
Pronssikauden romahdus 1100 eaa ja länsi-rooman tuho 300-luvulla. Nyt voidaan seurata prosessia reaaliaikaisesti.

Maailmanjärjestys ja siihen liittyvät sivilisaation ovat romahtaneet ilmastonmuutoksesta johtuvasta pakolaisuudesta jo kahdesti.
Pronssikauden romahdus 1100 eaa ja länsi-rooman tuho 300-luvulla. Nyt voidaan seurata prosessia reaaliaikaisesti.

Keskivertoa lämpimämmät ajat ovat olleet perinteisesti kulttuurien kukoistuskausia. Mutta ehkä viittaat nyt jo alkaneeseen uudestaan viilenevään jaksoon?

Sitä toivoisi, että yksittäiseen termiin ei jäädä kiinni. Väestön vaihtuminen, väestönvaihto. Potato potata.

Jos argumentaation kannalta ei ole olennaista, että ufot ulkoavaruudesta ohjaavat väestön vaihtumista, niin silloin on suoraa väärintulkitsemista vetää johtopäätös, että väestönvaihdosta puhuja ajattelisi matelijoiden hallitsevan puolue-eliittejä. Hyvässä mediaympäristössä tälläiset väärintulkitsijat joutuisivat naurunalaisiksi.
Termit ovat erittäin olennaisia. Väestönvaihto-sanan käyttäjä ilmoittautuu sekopääksi, jota kukaan ei taatusti ota tosissaan. Suosittelen lämpimästi vaihtamaan terminologiaa. Siis mikäli tavoitteena oikeasti on vaikuttaa asiaan eikä vain saada pelottelun avulla ääniä vaaleissa. Lasteen teon edistäminen olisi myös fiksumpaa kuin sen estäminen.

En lukenut mitä Junnilasta on sanottu, tässä oma kiteytykseni, jos se jotakin kiinnostaa.

Miehen historia vaikuttaa julkisuudessa olleiden tietojen perusteella olevan kyseenalainen. Äärioikeistolaista, Natsi-Saksaa sympatisoivaa ajatusmaailmaa vaikuttaa Junnilalla olevan. Anteeksipyyntö tai pahoittelu ei vaikuttanut uskottavalta, painolastia vaikuttaa olevan vuosikymmenen ajalta.

Monesti asioissa on paljon eri sävyjä, totalitarismin hyväksymisessä tai sen ihannoinnissa ei mielestäni saisi olla. Tämä koskee siis totalitarismia yleisti, ottamatta kantaa, onko sen natsismia, maolaisuutta, kommunismia vai putlerilaisuutta. Kaikki ne ovat väärin, kerta kaikkiaan.

Jos on ns. nuoruudessa tullut kannatettua väärää aatetta, se pitäisi pystyä sanomaan ja kertomaan, mitä mieltä on asioista tänään: jokainen voi kasvaa, kypsyä, oppia ja kehittyä.

Kun on kyseenalaista, onko Junnila sisäistänyt miksi ihmisoikeudet, demokratia, oikeusvaltion jne. ovat länsimaisen yhteiskunnan kivijalka, ei edellytykset hoitaa ministerin tehtäviä olleet kummoiset. Miten ihmeessä Junnila olisi esim. mennyt neuvottelemaan Israelissa jotakin uutta asejärjestelmähanketta tältä pohjalta Suomelle edullisin ehdoin?

Suomi on mielestäni tässä kärsinyt jonkinlaisen imagotappion aivan turhaan ja tarpeettomasti: miksi ihmeessä meillä on ko. henkilö päässyt hallitukseen, mistä johtuen melko ilmiselvien
asianhaarain vallitessa oli pitänyt alkaa miettiä miten tästä päästään eroon? Eduskunta antoi miehelle luottamuksen, mitä pidän häpeällisenä. En kovin usein kehu RKP:tä, mutta taisi olla ainoa hallituspuolue, joka toimi arvojensa pohjalta.

Väestönvaihto on jo sanana jonkinlaista aktiivista tekemistä tai määräämistä. Ei siis sitä, että joku muuttaa omasta halustaan jonnekin.

En minä tiedä mikä olisi kuvaava ja meriveden kestävä termi.
Kukaan ei vaan muuta omasta halustaan jonnekkin vaan kyllä siinä taustalla on valtio tasolla aktiivinen lupa/halu että näin voi/saa tehdä. Ihan schengen alueesta lähtien.
Joten kyllä se on aktiivista tekemistä, kukaan ei vaan tipu itä-helsinkiin asumaan taivaasta ilman välikäsiä.'

Ja kuten itse sanoit, tälle ei ole äkkiä muuta termiä edes olemassa. Miksi? No siksi että vasemmisto ei edes koko asiasta halua keskustelua joten yllättävää että se yrittää leimata/tukahduttaa keskustelua aiheesta.

Keskivertoa lämpimämmät ajat ovat olleet perinteisesti kulttuurien kukoistuskausia. Mutta ehkä viittaat nyt jo alkaneeseen uudestaan viilenevään jaksoon?
Molemmissa mainitsemissani tapauksissa maanviljelyksen romahdus ajoi suuria pakolaismääriä etsimään suojaa Välimeren alueen valtioista.(meren kansat pronssikaudella, germaani ja slaaviheimot myöhäisantiikissa)

Väestöpaineeseen yritettiin kaikkia niitä keinoja joita ollaan nytkin ehdottamassa. Kotouttamista, integraatiota, muurien rakentamista, rajojen sulkemista. Mikäli paikallinen maatalous romahtaa Saharan eteläpuolisessa Afrikassa samalla kun viljan saatavuus maailmanmarkkinoilla heikkenee merkittävästi niin saamme nähdä toisin on. Koeajo otettiin jo arabikeveväänä, lähi itä ja pohjoisafrikan paikallinen hallinto romahti ja seurauksen oli pakolaisaalto.

Mikäli maailman väestörikkaimmat ja nopeimmin kasvavat alueet aloittavat massamuuton niin se jatkuu vuosikymmeniä ja puhutaan miljoonista ihmisistä vuosittain.

Kuka meidän puolta pitää, jos me itse emme? Ja onko niin, ettei mitään väliä minkälaisen maan jätämme tuleville sukupolville?
Eihän tuolle mitään voi kun eihän nitä tappaakaan saa. Eivätkä mitkään meidän hallituksistakaan mitään tee päinvastoin, haluavat lisää huollettavaa. Niitä korkeastikoulutettua tänne ei tule. Joten kerro miten väestönvaihdon pysäyttää. Minulla ei ole harmainta laillista aavistustakaan. Aseellinen kapina on ainoa mitä minä keksin.

Molemmissa mainitsemissani tapauksissa maanviljelyksen romahdus ajoi suuria pakolaismääriä etsimään suojaa Välimeren alueen valtioista.(meren kansat pronssikaudella, germaani ja slaaviheimot myöhäisantiikissa)

Väestöpaineeseen yritettiin kaikkia niitä keinoja joita ollaan nytkin ehdottamassa. Kotouttamista, integraatiota, muurien rakentamista, rajojen sulkemista. Mikäli paikallinen maatalous romahtaa Saharan eteläpuolisessa Afrikassa samalla kun viljan saatavuus maailmanmarkkinoilla heikkenee merkittävästi niin saamme nähdä toisin on. Koeajo otettiin jo arabikeveväänä, lähi itä ja pohjoisafrikan paikallinen hallinto romahti ja seurauksen oli pakolaisaalto.

Mikäli maailman väestörikkaimmat ja nopeimmin kasvavat alueet aloittavat massamuuton niin se jatkuu vuosikymmeniä ja puhutaan miljoonista ihmisistä vuosittain.
Vaikka se hullulta ja vittumaiselta ja rasistisella kuulostaakin niin pitäisi kokeilla sitä että koko maailma löisi raha hanat kiinni noille alueille ja sanoisivat että keksikää ite keino selvitä tästä. En tiiä paljon tuonne on annettu rahaa mutta sen tiiä pers tuntumalla että paljon ja mitään ne ei sillä oo saanu aikaiseksi. Asutaan savimajoissa ja nakata kaikki paska mereen mitä nyt sattuu saamaan ryöstettyä. Ittiä vituttaa syvästi esim se mitkä mahdollisuudet esim somalilalla olis turismilla pärjätä... Hienot hiekka rannat yms yms. Mutta ku se vitun Allah on niin tärkeä että mieluummin Asutaan kusen ja paskan keskellä ja ollaan niin patalaiskoja että viititä nousta ku rukoilee ja ootetaan että länsi hoitaa tämä kurjuuden. Samaa paskaa mitä ryssälät ja ei ihme että nuo banaani valtiot on ryssän puolella. Heti lopettaa kehitys apu noiden kans. Se ei oo tuottanut tulosta nyt eikä.se tuota tulosta tulevaisuudessa. Ainut ketä työllistää on spr .Sama polttaa juhannuskokossa nuokin rahat.... Lämmittäisi edes hetken.

Kukaan ei vaan muuta omasta halustaan jonnekkin vaan kyllä siinä taustalla on valtio tasolla aktiivinen lupa/halu että näin voi/saa tehdä.
Olen eri mieltä. Kyllä pohjoisafrikkalaisia nuoria miehiä varmasti oikeasti korpeaa katsella Gibraltarin yli Euroopassa loistavia valoja. On siinä niin tolkuton ero elintasossa ja yhteiskunnan vapaudessa. Nykyään vielä nettikin toimii jopa Afrikassa ja pääsevät näkemään miltä elämä lännessä näyttää.

Mutta antaa katsella, ei tänne mitään avointa tuloväylää voida avata.

Jollekin pohjoiselle Norjan tai Suomen raja-asemalle yht'äkkiä yllättäen pölähtäneet polkupyöräilevät sandaalinuorukaiset oli ilman muuta sinne roudattu jonkun valtiollisen tahon toimesta tai ainakin annettu vapaat kädet ihmissalakuljetusta harrastaville "yrittäjille".

Yritän sanoa sitä, että Eurooppaan lähtijöitä kyllä riittää ilman mitään pakottamista tai edes suosittelua.

Itse en pelkää hallittua maahanmuuttoa ja se on omasta mielestä pelkästään vain hyvästä. Mutta se hallitsematon maahanmuutto pelottaa ja paljon. Moni pelkäsi kun ryssän invaasio alkoi Ukrainaa mutta enemmän mua pelotti ja pelottaa vieläkin se kun ähläm maista ja Afrikasta alkaa vesi ja ravinto loppuun minkälainen vyöry sieltä alkaa. Se ei ole melko varmasti omalla eli iällä mutta se SAATTAA olla minun lapsien aikaan. Ja nyt joku voi tulkita että olen joku ilmasto aktivisti... En ole enkä tule semmoiseksi. Tuo edellömainnittu kansa on paskonu itse asiansa niin että ri välitetä luonnosta eikä mistään muustakaan mitää kuhan vaan Allah on tyytyinen (sic) niin kaikki on hyvin. (Nousi verenpaine tuota kirjoittaessa). Ja edellämainittuun jos vassarit on silloin vallassa niin Suomelle saa sanoa hyvästit. Tämä on kaukaa haettu mutta voi olla joskus tulevaisuudessa totta. Ja se on mihin itse tähtää on keskittyä tulevaisuuteen eikä miettiä mitään natsi lumiukkoja koska ne nyt mennyttä eikä niille mitään enää voi.

No minussa on ympäristöihmistä. Tykkään elää ympäristössä joka ei ole paskanen. Ja tykkään kun omalla korpipläntillä puissa kasvaa naavaa. Ja riistakamerassa vilahtaa joskus ilves tms.

Ja koska pidän tästä suomalaisuudesta, ja tästä maasta. Niin haluan vakuuttaa tämän maan veroeuroilla. Esimerkiksi kehitysavulla voidaan estää/rajoittaa väestön liikakasvua, niin minun veroeurojani saa laittaa siihen. (Tiedän toki ettei kaikki kehitysapu mene perille. Mutta kun suomalaiseen uima-altaaseen kustaan, niin suljetaan uima-allas. Kaikilla on kurjaa ja kukaan ei kuse enää uima-altaaseen.)

Olen eri mieltä. Kyllä pohjoisafrikkalaisia nuoria miehiä varmasti oikeasti korpeaa katsella Gibraltarin yli Euroopassa loistavia valoja. On siinä niin tolkuton ero elintasossa ja yhteiskunnan vapaudessa. Nykyään vielä nettikin toimii jopa Afrikassa ja pääsevät näkemään miltä elämä lännessä näyttää.
Ja kun tuohon lisää vielä sen ettei välttämättä edes lahjuksilla pääse osoittamaan omia kykyjään. Esimerkiksi jos olet syntynyt väärään klaaniin, niin et saakkaan vaikka lupaa turistiministeriöstä perustaa länkkäreille hotellia.

Tietenkin vaihtuu kun vuosittain kirkkomaahan siirtyy kymmeniä tuhansia ja kutakuinkin saman verran pitäisi syntyä tilalle. Muiden kuin kantasuomalaisten osuus on kasvussa ja parissa etelän kaupungissa se on kovassa kasvussa.

Mutta onko se juutalaisten salaliitto? Määrääkö Bildenberg-ryhmä näin tekemään? Entä mikä illumininaatin rooli?

Väestönvaihto on jo sanana jonkinlaista aktiivista tekemistä tai määräämistä. Ei siis sitä, että joku muuttaa omasta halustaan jonnekin.

En minä tiedä mikä olisi kuvaava ja meriveden kestävä termi. Vihervasemmistolle ei varmasti kelpaa mikään. Rotujen sekoittuminen kuullostaa huonolta sekin, mutta ei sentään ole antenniosaston itselleen omima termi.
Ei ole kyse mistään salaliitosta, aivan julkisestihan jotkut poliitikot puhuvat ulkomaalaisten lisäämisestä, pitää nääs olla arvopohjaa, ärkoopeekin kaipaa närpiöön pelloille puuvillanp...ääh tomaatinpoimijoita :cool:

Eniten Junnila-sekoilussa ihmetyttää se oleellisin; eikö muka löytynyt salonkikelpoisempaa ehdokasta ministeriksi?
En tunne persujen sisäisiä kuvioita, mutta luulen että oli pakko tehdä joku klikki tyytyväiseksi ja sille porukalle kelpaavia ehdokkaita ei ollut montaa. Jos mitään tällaista pakkoa ei ollut niin aika huolettomasti valittiin ukko jolla on sellaisia luurankoja kaapissa joihin on helppo tarttua.

Ehkä liian kärkäs tuo kansanmurha ilmaisu. Pitkässä juoksussa siis tosi pitkässä suomalainen kulttuuri katoaa pikku hiljaa. Rehelliset valkoiset pottunenä suomalaiset ei lisäänny ja siinä sivussa islamistit lisääntyy senkin edestä. Jos nämä enemmän lisääntyvät jäävät Suomeen asumaan ja jatkavat samanlaista siitos tahtia ja Suomalaiset käyttävät samallalailla kortonkia se on fakta että homma kääntyy ja se kääntyy päin helvettiä.

Kyllä lestadiolaiset lisääntyy, ja siinä porukassa ei ole ensimmäistäkään maahanmuuttajaa. Paraikaa on käynissä suviseurat Kauhavalla, veikkaan että 10000 uutta suomalaista saa alkunsa siellä😁

Edit: Lainaus meni vituiksi kännykällä syistä x ja y.

No minussa on ympäristöihmistä. Tykkään elää ympäristössä joka ei ole paskanen. Ja tykkään kun omalla korpipläntillä puissa kasvaa naavaa. Ja riistakamerassa vilahtaa joskus ilves tms.

Ja koska pidän tästä suomalaisuudesta, ja tästä maasta. Niin haluan vakuuttaa tämän maan veroeuroilla. Esimerkiksi kehitysavulla voidaan estää/rajoittaa väestön liikakasvua, niin minun veroeurojani saa laittaa siihen. (Tiedän toki ettei kaikki kehitysapu mene perille. Mutta kun suomalaiseen uima-altaaseen kustaan, niin suljetaan uima-allas. Kaikilla on kurjaa ja kukaan ei kuse enää uima-altaaseen.)
Meillä loppuu tulevaisuudessa verorahat kesken ennen kuin saadaan nuo kukoistuksen siemenenet pysymään omalla mantereella.

Back