Orpon hallituksen politiikka ja siitä keskustelu

Ihmettelen vain, mihin ne äänestäjät katoavat persuista ja kokkareista? Alkavatko muka ihan oikeasti demareiksi?

Äänestäjissä on aina näitä rajatapauksia joka suuntaan. Helppo vaihtaa suuntaa kyselyissä, mutta vaalit on sitten eri juttu.

Ja olen samaa mieltä pointistasi!

Vajaa pitää olla, jos meinaa ruveta vihermarxisti-SDP:n kannattajaksi.
 
Äänestäjissä on aina näitä rajatapauksia joka suuntaan. Helppo vaihtaa suuntaa kyselyissä, mutta vaalit on sitten eri juttu.

Ja olen samaa mieltä pointistasi!

Vajaa pitää olla, jos meinaa ruveta vihermarxisti-SDP:n kannattajaksi.
Kun demarit vielä olivat demareita, eikä tätä jotain Vasemmistosta vasemmalla olevaa, niin tuon olisi vielä voinut ymmärtää. Nyt tilanne on kuitenkin se, että pitäisi keikauttaa laiva ympäri näiden välillä liikuttaessa. Ja kääntämisellä en tarkoita keulan suuntaa.
 
Minun mielestäni kok ja PS kannatuksen menetys on yllättävänkin pieni kun huomioi mikä tykitys on ollut käynnissä. Jossain vaiheessa ulikopteri voi käydä myös ärsyttämään äänestäjiä kun kuitenkin Suomessa on ihan oikeitakin suuria ongelmia.. Syksymmällä sen sitten paremmin näkee, tai uusissa vaaleissa.
 
Lukee kriittisesti, niin Persujen kannatus ei ole muuttunut (virhemarginaalin sisällä). Toisaalta Kokoomuksen pienentynyt ja SDP kasvanut (muutokset ylittävät virhemarginaalin).

Sinänsä uskottavaa tarinaa, että Kokoomuksen vasemman laidan äänestäjän alkavat nojata SDP :hen. Propaganda toimii hyvin näihin Kokoomus/SDP aidalla istuviin äänestäjiin.
Myös virhemarginaali on normaalijakautunut. Virhemarginaali kuvaa 95 %:n luottamusväliä, eli oikea tulos osuu 95 %:n todennäköisyydellä tuohon neljän prosenttiyksikön kaistaan, ei kuitenkaan mielivaltaisesti vaihteluvälin sisällä. On erittäin todennäköistä, että todellinen kannatus on tuossa lasketun kannatuksen kohdalla. Mitä kauemmas lasketusta kannatuksesta edetään sitä nopeammin laskee todennäköisyys sille että tulos olisi oikeasti siellä. Siinä on siis se Gaussin kellokäyrä. On myös mahdollista, että kannatus on virhemarginaalin ulkopuolella, tälle todennäköisyys on alle viisi prosenttia.
 
Viimeksi muokattu:
Lukee kriittisesti, niin Persujen kannatus ei ole muuttunut (virhemarginaalin sisällä). Toisaalta Kokoomuksen pienentynyt ja SDP kasvanut (muutokset ylittävät virhemarginaalin).

Sinänsä uskottavaa tarinaa, että Kokoomuksen vasemman laidan äänestäjän alkavat nojata SDP :hen. Propaganda toimii hyvin näihin Kokoomus/SDP aidalla istuviin äänestäjiin.
Eihän hallitus ole vielä edes aloittanut. Odotellaan nyt että aloittavat hallitusohjelmansa ja katellaan sitten niitä kannatusprosentteja.
 
Minun mielestäni kok ja PS kannatuksen menetys on yllättävänkin pieni kun huomioi mikä tykitys on ollut käynnissä. Jossain vaiheessa ulikopteri voi käydä myös ärsyttämään äänestäjiä kun kuitenkin Suomessa on ihan oikeitakin suuria ongelmia.. Syksymmällä sen sitten paremmin näkee, tai uusissa vaaleissa.
Se on juurikin niin, että propaganda puree varsinkin liikkuviin äänestäjiin. Kuinka paljon siitä vaikutuksista on jäljellä sitten kun vaalit ovat ovella, jää nähtäväksi. Ja tosiaan voi kääntyä jopa propagandaa vastaan, jos ihmisiä alkaa ärsyttämään.
 
YLEn uusin kannatusmittaus näyttää että sekä Kokoomus että Persut ovat menettäneet kannatusta ja SDP on lisännyt. Yllättävää, että mediarummutuksella saadaan tuloksia aikaan...

Kristilliset on mennyt RKP:n ohi. Nähdäänköhän RKP takin kääntäjänä joka horjuttaa hallitusta? KD on puolestaan tukenut.

Kannatusmittauksia tulee ja tulee aina vaan, ehkä jo liikaakin.

Mutta, tästä kannatusmittauksesta voi sellaisenkin johtopäätöksen vetää että kun Sanna Marin on hiljaa sdp:n kannatus nousee.
Ja siis mitä vittua, puolueen puheenjohtaja ja näin.
No samaa voi miettiä Kepun kohdalla, aivan väärä puheenjohtaja on ja oli Saarikko Kepulle.
 
Lulu Ranne on nähtävästi valinnut itselleen venäjämielisen erityisavustajan
Tämäkö on ensimmäinen reaktiosi jonkun kokoamaan kollaasiin twitteristä? Sitten vielä ihmetellään miten kaikki kusetukset menevät läpi ja leviävät.

En tunne miestä, mutta sentään kävin lukemassa tämän kesän tviitit. Ja kah, heti tviittaajan biossa lukee "RT is not an endorsement." Toisin sanoen, uudelleentviittaaminen tai vaikka likettäminen ei tarkoita "hyväksyn tämän ja haluan imeä putinin huy."

Mutta päivän persukohu on saatu aikaan. Otsen harasoo.
 
Tämäkö on ensimmäinen reaktiosi jonkun kokoamaan kollaasiin twitteristä? Sitten vielä ihmetellään miten kaikki kusetukset menevät läpi ja leviävät.

En tunne miestä, mutta sentään kävin lukemassa tämän kesän tviitit. Ja kah, heti tviittaajan biossa lukee "RT is not an endorsement." Toisin sanoen, uudelleentviittaaminen tai vaikka likettäminen ei tarkoita "hyväksyn tämän ja haluan imeä putinin huy."

Mutta päivän persukohu on saatu aikaan. Otsen harasoo.
No mietin itsekin ensin näin, mutta kun katsoo listaa kaverin tykkäämistä twiiteistä niin on "pieni" ristiriita siihen mitä itse twiittaa. Ei tosiaan taida tajuta että nuo ovat julkisia? Eversti (evp) vielä...

 
No mietin itsekin ensin näin, mutta kun katsoo listaa kaverin tykkäämistä twiiteistä niin on "pieni" ristiriita siihen mitä itse twiittaa. Ei tosiaan taida tajuta että nuo ovat julkisia? Eversti (evp) vielä...

Olin juuri selaamassa tykkäämisiä. Täältä saisi heti kenkää ryssätrollina. Osan voi selittää tasapuolisuudella - eli että ei ole kritiikitön usa- tai natofani - mutta osa on kyllä puhdasta ryssänpaskaa.

Kai hän pyydettäessä voisi täsmentää mitä likettäminen hänen mielestään tarkoittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hmm .... jos Lulu ei itse osaa etsiä ihmisten menneitä tekosia netistä, niin kannattaisi antaa some-selvittäminen nuoremmille hommaksi.
Näin saisi lisää tietoa esim siihen ketä kannattaa harkita lähelleen avustajaksi.

Kieltämättä nämä jutut pistää miettimään, että kenen pelikentällä ?

.
 
Back
Top