Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mietin vain miten näiden sähköautojen lataus järjestetään?
Tuollaista konttia ei kovin eteen tuoda..Aiheeseen liittyvä video, muistelen jotain tällaista
- Merikonttiin saadaan 300 kW diesel aggrekaatti, kontista lähtee 6 kpl piuhoja, joten jokainen saa yhtäaikaa 50 kWh latausta
- Joissakin sähköautoissa on mahdollisuus ottaa virtaa akusta, joten erilaisten PV:n käytämien pienakkujen lataus onnistuu autosta 1,8 kWh teholla.
Tämä just. Ja sitten kun vähän valtio ”ohjailis” että just täsmälleen oikeaa, uutta kalustoa tulis linjalta töihin maatiloille, ois meillä olemassa loistava logistinen komponentti helposti saatavilla.Viime päivinä ollut paljon puhetta kuljetuskalustosta. Mielestäni nykyaikaiset traktorit sopii pv:n hommiin kuin nenä päähän. Helposti saatavilla iso määrä, erittäin maastokykyinen, riittävän nopea, pystyy moneen tehtävään, kuten kuljetus, kuorman purku, pystyy tukemaan muita ajoneuvoja (hinaus, tien auraus jne)… ja mikä parasta, koneita ja ajotaitoisia kuskeja on maaseutu pullollaan.
Ei ne kaikki voi sotaan lähteä, jonkun pitää sitä ruokaa tuottaa, aika nopeasti syntyy ongelmia, jos isomäärä traktoreita ja isäntiä lähtee pois pelloilta.ja mikä parasta, koneita ja ajotaitoisia kuskeja on maaseutu pullollaan.
Laikutukseen tarkoitetulla lautasäkeellä saa sopivaa uraa miinoille....Tulee kyllä aina silloin tällöin pohdittua, että mitähän kaikkea tekemistä näille siviilivehkeille onkaan kehitelty.
Esimerkiksi linnoittamisessa metsä- ja ajokoneella ja kaivinkoneella saisi aika haipakkaa valmisteltua paikalla olevasta materiaalista kunnon katetut asemat, korsut ja raivattua ampuma-alat.
Ajokoneella voi myös kuljetella materiaalia lähes minne vain (hitaasti) ja purkaa sen.
Rekisteröintitilastojen mukaan A, N ja T-sarjan Valtra on sopivasti myyntitilaston kärjessä. Valtaosa varmasti myydään vielä etukuormaimella. Näihin meillä on hyvä varaosapooli ja huolto-osaaminen.Tämä just. Ja sitten kun vähän valtio ”ohjailis” että just täsmälleen oikeaa, uutta kalustoa tulis linjalta töihin maatiloille, ois meillä olemassa loistava logistinen komponentti helposti saatavilla.
Huoltovarmuus on varmasti huomioitu valmiussuunnittelussa. Voi olla että joudutaan silti turvautumaan jonkin verran naapuriapuun. Mutta se ongelma ei ole varmaan mittakaavaltaan merkittävää kokoluokkaa. Ehkä kärjistetysti sanon, että jos mun naapurilta menee toinen traktori niin voi harmi, meiltä menen minä ihan itte…Ei ne kaikki voi sotaan lähteä, jonkun pitää sitä ruokaa tuottaa, aika nopeasti syntyy ongelmia, jos isomäärä traktoreita ja isäntiä lähtee pois pelloilta.
- Merikonttiin saadaan 300 kW diesel aggrekaatti, kontista lähtee 6 kpl piuhoja, joten jokainen saa yhtäaikaa 50 kWh latausta
Niin, jos joutuu olemaan 40km takana, niin esim 400km rangesta hukkuu 20% pelkkiin latausmatkoihin. 50kwh latausteholla henkilöauton lataus vie 1-1,5h akkukapasiteetista riippuen. Lataus siis vie matkoineen minimissään joku 2,5-3h jos liikenne on sujuvaa eikä sen ajankohtaa voi oikein itse valita, koska akku sanelee milloin sinne huoltoon on mentävä. Raskaan kaluston akkukapasiteetit on sitten sen verran kovat, että 50kwh lataus kestää jotain 10 tunnista ylöspäin. Ei tuo oikein toimivalta yhtälöltä kuulosta. Diesel kulkee esim 750km tankillisella ja se voi kantaa +1500km verran jerrykannuja mukanaan. Samaan rangeen toiminta-alueella sähköauton pitää käydä laturilla 7 kertaa ja aikaa esimerkissä laturointiin palaa vajaa vuorokausi.Tuollaista konttia ei kovin eteen tuoda..
Eipä tuo PV:lle ole ongelma ja veikkaan, että sähkön jakelussa alkaa katkot melko nopeasti varsinkin, kun jo tulevan talven sähköpulasta on kirjoituksia.En pitäisi yhtään mahdottomana että jos nyt ryhdyttäisiin tanssiin, polttoaineen riittävyys ja logistiikka saattaisi ollakin se ongelma ja sähköautoilla pystyisi edelleen liikkumaan hajautetun tuotannon takia.
Joku mainitsi Nesteen jalostamon. Se on varmaan ekana tulessa. Toisena iso osa ulkona olevista varmuusvarastoista. Melko paljaana ollaan ohjuksia ja droneja vastaan tällä hetkellä.
Lähtihän ne hevosetkin sotaan pakko-otolla.Ei ne kaikki voi sotaan lähteä, jonkun pitää sitä ruokaa tuottaa, aika nopeasti syntyy ongelmia, jos isomäärä traktoreita ja isäntiä lähtee pois pelloilta.
Ja isännät.Lähtihän ne hevosetkin sotaan pakko-otolla.
Polttoainetta voidaan tuoda rekoilla,laivoilla ja junilla.En pitäisi yhtään mahdottomana että jos nyt ryhdyttäisiin tanssiin, polttoaineen riittävyys ja logistiikka saattaisi ollakin se ongelma ja sähköautoilla pystyisi edelleen liikkumaan hajautetun tuotannon takia.
Joku mainitsi Nesteen jalostamon. Se on varmaan ekana tulessa. Toisena iso osa ulkona olevista varmuusvarastoista. Melko paljaana ollaan ohjuksia ja droneja vastaan tällä hetkellä.
Eipä tuo PV:lle ole ongelma ja veikkaan, että sähkön jakelussa alkaa katkot melko nopeasti varsinkin, kun jo tulevan talven sähköpulasta on kirjoituksia.
Tää on niin tätäpäivää, kaikki ajoneuvot on niin huipputeknisiä, ettei niitä voi korjata enää nyrkkipajoilla eikä oikein voi metsään viedä kun on helposta muovia kaikki osat.Uudet hienot maatalouskoneet eivät ole sodassa käyttökelpoisia, sillä niitä ei pysty kukaan korjaamaan, huomauttaa sotilasprofessori, eversti evp. Mika Hyytiäinen."
Vähän enemmän voisi avata asiaa että mistä koneista ja vioista on kyse.Tää on niin tätäpäivää, kaikki ajoneuvot on niin huipputeknisiä, ettei niitä voi korjata enää nyrkkipajoilla eikä oikein voi metsään viedä kun on helposta muovia kaikki osat.
Osaksi tästä syystä ehdottelin sitä halpaa mahdollisimman yksinkertaista karvahattu maastoajoneuvoa, jonka tuotanto aloitettas siinä vaiheessa kun tilanne alkaa kuumeta ja valmistaudutaan tositoimiin.
Kyllä niitä on monella tilalla ylimmäräisiä ihan mukaavuuden vuoksi. Ei tarvitse koneita vaihdella joka välissä perästä, vaan voi vaikka äestää yhdellä ja kylvää toisella jne. Poikkeusoloissa onnistuu vähemmälläkin määrällä, kun välillä koneita vaihtelee ja varsinkin, jos tilat tekee yhteistyötä.Ei ne kaikki voi sotaan lähteä, jonkun pitää sitä ruokaa tuottaa, aika nopeasti syntyy ongelmia, jos isomäärä traktoreita ja isäntiä lähtee pois pelloilta.