Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vetovoimatekijä keille? Mielikuvat kaupungista saisivat ainakin muuttua. Omat mielikuvat Oulusta on pieniä teknologia-alan yrityksiä. Muut mielikuvat jätän sanomatta. Ei mairittelevia.Korkeaa rakentamista on alettu suosia, olisivatko tornitalot vetovoimatekijä?
https://l.facebook.com/l.php?u=http...bq9xEXfL-OLuuOidwPUJWmvJKqpxp8sJ40X642f5DnkpAJuhani Kuosmanen
Kaikista otuksista ainoastaan kaupunkisuunnittelija on ihmistä viisaampi. Kuopion Kauppakatu oli ennen kaupungin vilkkain katu. Sitten siitä keksittiin tehdä pyöräkatu. Ehkä maailman pohjoisin jopa. Koko viime talvena en nähnyt kadulla ainuttakaan pyöräilijää, pari hiihtäjää kylläkin. Mutta nyt, kun menneillään on vilkkain kesäsesonki ja lomakausi, kadulla on varmaan tungosta. Käydäänpä tarkistamassa...
Kauppakatu oli aiemmin Kuopion vilkkain katu. Sitten se muutettiin pyöräkaduksi...
DDR:n aikaiset betonirakennukset pitäisi purkaa.
Paskakaupunnin keskustassa on nyt 30 km/h nopeusrajoitus. Ajakaa hiljaa ja matalalla, jos sinne hairahdutte.Autolla ei viitsi ajaa keskustaan. Ostoksia voi tehdä netissä. Joten keskusta on jäänyt satunnaisille pyöräilijöille, kaikenlaisille läpsyttelijöille (ihonväriin katsomatta väärinymmärtäjät) ja kahviloille. Ei siellä ole mitään.
Jatkakoot vaan samalla linjalla. Voisivat laajentaa 40km/h rajoitusalueita niin että keskustaan pääsee hitaammin - ajoteistä voi tehdä katuja. Meniskö läpi vihreissä? Keskusta-puolueellehan tuo vois olla ok koska silloin jää enemmän rahaa muualle maakuntaan. Ja ilmastokin PELASTUU
Tästä täysin samaa mieltä.DDR:n aikaiset betonirakennukset pitäisi purkaa.
Oma ehdotukseni Oulun keskustan elävöittämiseen on sen siirto n. 500km etelämmäksi...
Atte Kaleva
Ydinkeskustan näivettyminen on kiihtynyt koronaepidemian takia, mutta ei johdu ainoastaan siitä. Keskustan kivijalkakaupat ovat olleet vaikeuksissa jo pitkään. Kauppatorin, torikortteleiden ja Aleksanterinkadun kauppiaat ovat tuoneet jo kauan sitten julki huolensa siitä, että ydinkeskustan saavutettavuus, erityisesti autolla, on heikentynyt.
Joustava ja tehokas joukkoliikenne sekä toimivat pyöräreitit ovat toki tärkeitä, mutta hyvää kaupunkia ei pidä suunnitella vain yhtä ihmisryhmää ajatellen. Vihertävät, terveet, nuoret ja hyväkuntoiset ajavat kyllä polkupyörällä, mutta Helsingissä asuu paljon muitakin. Omaa autoa käyttävät monet seniorit, lapsiperheiden vanhemmat, työssään autoa tarvitsevat yrittäjät, tilapäisesti tai pysyvästi sairaat ja vammautuneet. Myös heidän pitää päästä ydinkeskustaan.
Yksityisautoilun edellytysten heikentäminen ideologisista syistä on hyvin valitettavaa identiteettipolitikointia, josta kärsivät myös keskustan kauppiaat. Sille pitää saada stoppi. Ydinkeskusta kuuluu kaikille.