Päivän minkki

Valtiatar valtaistuimellaan...

11406949_948123021874391_2444100601317989785_n.jpg

Minua voi osoitella aseella. Minä en säpsähdä.
Minua voi uhkailla selkäsaunalla. Minä en säpsähdä.
Minua voi pelotella kotimaahani kohdistuvalla suurhyökkäyksellä, joukkotuholla ja kuukausien kurjuudella. Minä en säpsähdä.

Mutta kun Valtiatar katsoo minua silmiin, odotan vapisevana ja hiljaa hänen sanaa, sillä tiedän, että kuuntelemattomuus tulisi tuntumaan nahassani ajoittain vielä vuosienkin päästä, hänen yltyessä muistelemaan aiempia rikkeitäni. Valtiatar ei unohda mitään, ja hän antaa rajattomassa hyvyydessään minulle arpia muistoiksi, jotta minunkin muistini olisi edes puoliksi hänen tasollaan.

(Tuoli on myös seksikäs)
 

Minua voi osoitella aseella. Minä en säpsähdä.
Minua voi uhkailla selkäsaunalla. Minä en säpsähdä.
Minua voi pelotella kotimaahani kohdistuvalla suurhyökkäyksellä, joukkotuholla ja kuukausien kurjuudella. Minä en säpsähdä.

Mutta kun Valtiatar katsoo minua silmiin, odotan vapisevana ja hiljaa hänen sanaa, sillä tiedän, että kuuntelemattomuus tulisi tuntumaan nahassani ajoittain vielä vuosienkin päästä, hänen yltyessä muistelemaan aiempia rikkeitäni. Valtiatar ei unohda mitään, ja hän antaa rajattomassa hyvyydessään minulle arpia muistoiksi, jotta minunkin muistini olisi edes puoliksi hänen tasollaan.

(Tuoli on myös seksikäs)

:D
 
Tulikomennon postaamista "tyttöjen kesken" kuvista voimme huomata, ettei naisrakkaus ole pelkkää klitoriksen näppäilyä.
 
Hieman teoriaa tämän ketjun olemassaololle. Kuvituskuva on kylläkin aivan perseestä.

Ilmiöt 30.6.2015 klo 12:46 | päivitetty 30.6.2015 klo 12:46 http://yle.fi/uutiset/mies_iskee_si..._miehet_ovat_paljon_yksinkertaisempia/8111922
Mies iskee silmänsä naisen vyötäröön hyvästä syystä – "Miehet ovat paljon yksinkertaisempia"
Rintojen ja pakaroiden rasvavarastot ovat evoluutiopsykologian mukaan ne, mihin miehet kiinnittävät naisten vartaloissa huomionsa. Miesten naismaku kuitenkin muuttuu, kun ikää tulee lisää.


Miesten silmät etsivät naisen vartalosta hedelmällisyyden merkkejä. Kuva: Laura Tolonen / Yle
Mistä on kyse?
  • Evoluutiopsykologian mukaan miehen silmät etsivät naisen vyötäröltä merkkejä hedelmällisyydestä.
  • Useimmat miehet suosivat tiimalasivartaloa.
  • Naisten miesmakuun vaikuttaa kuukautiskiertokin.

Miehen ja naisen kohdatessa mies katsoo ensin kasvoihin, mutta heti seuraavaksi miehen katse pyrkii hakeutumaan vyötärön seudulle ja myös rintoihin. Tämä on havaittu silmän liikkeitä tarkkailevassa silmänliikekameratutkimuksissa, jotka osoittavat, että kyse on tiedostamattomasta toiminnasta.

– Ilmeisesti vyötäröön kiinnitetään huomiota, koska vyötäröstä näkee sekä naisen sen hetkisen hedelmällisyyden tilan että myös lisääntymisarvon. Jos nainen on raskaana, niin se näkyy vyötärön ja lantion suhteessa, kertoo Turun yliopiston evoluutiopsykologian dosentti Markus J. Rantala.

Evoluutiopsykologian näkökulmasta naisten vyötäröllä oleva rasva heijastuu suoraan sukupuolihormonitasoihin ja sitä kautta ovulaation todennäköisyyteen.

Jos naisella on liian vähän rasvaa, hänelle ei tapahdu ovulaatiota, eli hän ei voi tulla raskaaksi. Tutkimuksen mukaan jos naisen rasvaprosentti tippuu alle 22 prosentin, hänellä voi olla vaikeuksia tulla raskaaksi. Raskaaksi tulemisen todennäköisyyttä heikentää myös vyötäröseudun lihavuus. Naisilla estrogeeni kerryttää rasvaa rintoihin ja pakaroihin sekä reisiin. Sen sijaan mieshormoni testosteroni saa rasvan kertymään keskivartaloon. Keskivartalon rasva on myös koostumukseltaan erilaista.

DHA-rasvavarastot kiinnostavat
Rinnat ja pakarat sisältävät jälkeläisten kehitykselle tärkeää DHA-rasvahappoja, ja siksi miesten silmät etsivät naisen vartalosta näitä hedelmällisyyden merkkejä, tiedostamatta mitä ne etsivät. DHA:ta tuotetaan omega-3 rasvahapoista, joita saadaan mm. kaloista ja pähkinöistä. Rintojen ja pakaroiden rasvaa voikin nimittää hyväksi rasvaksi ja keskivartalon rasvaa pahaksi.

Suurin osa aivokudoksesta on tehty DHA-rasvasta, siksi se on niin tärkeää.

– Markus J. Rantala



– DHA on rasvaa, mitä käytetään lapsen aivojen kehitykseen raskauden loppuvaiheessa ja kun nainen imettää. Suurin osa aivokudoksesta on tehty DHA-rasvasta, siksi se on niin tärkeää. Tutkimuksissa on osoitettu, että naiset, joilla on paljon rasvaa takapuolessa ja rinnoissa, synnyttävät lapsia, jotka ovat älykkäämpiä, sanoo Rantala.

DHA:ta tulee ravinnosta niukasti, siksi nainen kerryttää rasvaa vähitellen.

Useimmat miehet suosivat naisissa tiimalasimuotoa. Miehissä on Rantalan mukaan kuitenkin eroja, jotka selittyvät aivojen eroilla.

– Näemme tutkimuksista, että miehet, joilla on maskuliiniset aivojen rakenteet, suosivat voimakkaammin feminiinisiä naisia eli voimakkaammin kurveja kuin feminiinisemmät miehet.

Stressi lisää kurvien kiinnostavuutta
Turun yliopiston evoluutiopsykologian dosentti Markus J. Rantalan mukaan miehillä on aina tarve lisääntyä olipa heillä stressiä tai ei, mutta stressihormoni vaikuttaa miehiin niin, että he alkavat suosia kurvikkaampia naisia. Kokeissa, joissa miehiä on stressattu laboratoriossa, on stressi vaikuttanut siihen millaisista naisvartaloista miehet ovat pitäneet.

Miehillä on hieman erilainen maku, jos he hakevat pelkästään seksiseuraa kuin jos he hakevat naista, jonka kanssa haluaisivat mennä naimisiin ja perustaa perheen.

– Markus J. Rantala



– On väitetty, että se johtuu siitä, että kun meillä on stressiä, niin silloin tulee lyhyemmän tähtäimen lisääntymisstrategia. Vastaavasti, kun stressitaso on alhainen, suoritetaan myös pitkän tähtäimen lisääntymisstrategiaa. Miehillä on hieman erilainen maku, jos he hakevat pelkästään seksiseuraa kuin jos he hakevat naista, jonka kanssa haluaisivat mennä naimisiin ja perustaa perheen.

Liian korkea stressihormonitaso ja pitkään jatkunut stressi kuitenkin romauttaa miesten testosteronitason, joten stressi on haitallista.

Naismaku voi muuttua myös silloin kun mies vanhenee. Rantalan mukaan tutkimuksista nähdään, että tähänkin vaikuttaa laskeva testosteronitaso.

– Miehet eivät niin paljon arvosta kurveja enää vanhempana, kuin mitä nuorempana. Meillä on tutkimus tulossa aiheesta, missä osoitettiin, että naismaku todella muuttuu. Kun eri-ikäisille miehille on näytetty kuvia, niin on huomattu, että nuoremmat miehet suosivat feminiinisempiä piirteitä naisissa kuin vanhemmat miehet.

Naiset ovat monimutkaisempia
Rantala on sekä biologian että psykologian alojen tohtori. Suurimman osan uraansa hän on tutkinut naaraiden tekemiä parivalintoja niin eläimillä kuin ihmisilläkin. Siinä onkin kuulemma enemmän tutkittavaa.

– Miehet ovat paljon yksinkertaisempia. Naisilla niin moni asia vaikuttaa siihen, minkälaisista miehistä he tykkäävät. Tiedetään, että naisen kuukautissyklin vaihe vaikuttaa siihen. Naiset suosivat miehekkäämpiä miehiä lähellä ovulaatiota, sanoo Rantala.

Naisten parisuhdetilannekin vaikuttaa siihen, minkälaisia miehiä he pitävät kiinnostavina.

Miehet ovat paljon yksinkertaisempia. Naisilla niin moni asia vaikuttaa siihen, minkälaisista miehistä he tykkäävät.

– Markus J. Rantala



– Sinkkunaiset suosivat hieman feminiinisempiä piirteitä kuin naimisissa olevat, jotka etsivät yhden yön suhteita. Vastaavasti e-pillerit muuttavat tilannetta niin, että naiset, jotka käyttävät e-pillereitä, suosivat naisellisempia miehen piirteitä. Estrogeenin on osoitettu vaikuttavan tähän.

Rantalan tutkimusryhmän tutkimukset ovat myös osoittaneet, että naisten miesmaku muuttuu myös eri maiden ja kulttuurien välillä. Naisten miesmakuun vaikuttaa myös se mistä muut naiset pitävät.

Nainen kiinnittää parinvalinnassa huomiota myös siihen, miten mies pystyisi hoitamaan jälkikasvua. Naisen valinta on voimakkaampi, mutta ihmislajin kohdalla miehetkin hoitavat lapsia ja panostavat, joten miehilläkin on evoluutiopsykologian kannalta sanansa sanottavana asiassa.

– Kun miehet valikoivat pitkäkestoiseen suhteeseen kumppania, niin miehet ovat erittäin valikoivia, kertoo Markus Rantala.
 
Naisten miesmakuun vaikuttaa myös se mistä muut naiset pitävät.

Jep, tämä on juuri se ilmiö että kun on sinkkuna niin sitten on todella yksin, mutta kun on sitten jotain meneillään niin saa potkia muutaman "vaihtoehtoisen" pois kuleksimasta. Ilmeisesti toisen naisen tekemä valinta kääntää vaakakupin, että ehkäpä tuossa nörttipojussa onkin sitten jotain.

Ei varmaan esiinny kaikilla tämä ilmiö, esim. niillä joilla on kyky haalia naisseuraa aina kun sitä kaipaavat, mutta itsellä kyllä aika vahvasti.
 
Mitä nyt muistan menneisyydestä kun oltiin "saalistamassa" toisinaan jopa "pilkkimässä" niin ettei muista mitään mistään *huh*.... niin sitä paremmin käytiin "matoa näykkimässä"eli mitä väliinpitämättömämmältä itse vaikutti.. niiku ei ollenkaan saanut osoittaa kiinnostusta....niin suorastaan syliin tuuppasivat mokomat.. "tarantullat" :)
 
Back
Top