Päivän vitsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AKE-ukki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Arvoin vähän aikaa ja laitoin tämän tosijutun tänne, enkä tuonne maatalouspuolelle.

Appiukon tuttava osti joskus traktorisavotoiden aikaan uuden Massikan. Ison. Ja ensimmäisessä savotassa onnistui itse kaatamaan oikein kunnon aihkimännyn suoraan traktorin päälle. Joka meni tietenkin poikki.

Mutta se vitsi on siinä, että se sai takkuuseen uuden tilalle! Miten? Puhumalla!

Rooman seudulla pitävät kuulemma Sveitsiläisiä hiukan maalaisina ja näistä sitten kerrotaan erilaisia juttuja.
Kuitenkin Sveitsiläisiä pyörii niillä seuduilla jo paavin kaartin työllistävän vaikutuksenkin johdosta ja eräästä tuoreesta rekrytystä kerrotaan että ensimmäisenä lomapäivänään tämä lähti kylille jo kohta mieltyen kovin roomattarien ulkonäöllisiin ominaisuuksiin. Sen sijaan paikallisia miehenpuolia Sveitsin poika ei pitänyt mitenkään kilpailukykyisinä häntä itseään vastaan. Eräässä kadunkulmassa nojaileva hyvin lyhythameinen roomatar, tosin hiukan murtaen italiaa puhuva, moikkasi Sveitsiläistä tuttavallisesti ja ehdotti kämpilleen lähtöä, josta Sveitsiläinen teki sen johtopäätöksen että hän todellakin on vastustamaton paikallisten naisten mielestä. Neidon kämpille päästyään seurasi tietenkin kysymys maksusta johon Sveitsiläinen vastasi ettei tarvitse maksaa mitään, hän on hyvissä töissä.

Pannaan nyt taas tänne sellanen eletyn elämän muistelus:
Aikoinaan Haminassa nohevana oppilaana sain tehtäväkseni esitellä taisteluradan toimintaa, kun tulossa oli kenttäpiispan tarkastus varuskuntaan. Semmonen rata oli siinä kolmiovalleilla ja sitä vähän paranneltiin, että saatiin näyttävä näytös kenttäpiispalle sitte, kenttäpiispahan kuulu kenraalikuntaan, vastasko arvo silloista kenraalimajuria... Noh, sitte tuli tää piispantarkastus ja mukanahan oli lääninkomentaja varuskunnankomentaja KymJP:n komentaja ja RUK:n komentaja, eli upseereita kenusta everstiin ja everstilutiin ja tietysti tämä kenttäpiispa... No sitte tää delegaatio saapu siihen mun rastille... Kaikki seiso käsi lipassa kun minä aloin ilmotusta tekemään: "HERRA KENTTÄPIISPA..." sen pitemmälle en kerenny, ku kenttäpiispa hyökkäs minua kättelemään: " Mutta sehän on naapurin XXX, juuri tänään kun olin torilla silakoita ostamassa näin äitiäsi, sano äidille terveisiä Ykältä...jne" Kenttäpiispana toimi sillon Yrjö.R, minulle lapsuudesta asti tuttu "naapurin Ykä" ... Asiasta tekee humoristisen se, että herrat isot upseerit seiso koko sen ajan käsi lipassa, kun me juteltiin silakkaostoksista... Sitte Ykä totes että "jahas, katotaampa sitten tämä sinun juttu" ...

Räjähtävä lähtö, yksinkertainen kierre, löysähkö alastulo mutta nätisti aisalle kierähtäen....sanoisin 8,5 pistettä
Puolitoista volttia kerien, niskat taittaen.
Aika kallis keino ummetuksen hoitoon...
Yksi parhaista radiomainoksista. Vaimo:
- Onko telkkä lähtenyt pesästä?
- Ei
- Onko käynyt edes kurkistelemassa?
- Ei sitäkään

Hiljaisuutta ja huokailua.

- Eikä aantäkään ole päästänyt?
- *Syvä huokaus*

Mainostajan reippaalla äänellä suositeltiin tehokasta lääkettä ummetukseen!

Ukraina on yllättänyt Venäjän rintamalla ja tehnyt koukkauksen Kurskia kohti. Paikallinen venäläinen maajussi kuvailee tapahtumia sanomalehdessä:

- Maastopukuiset miehet murtautuivat talooni, varastivat kaikki kodinkoneet, repivät vessanpöntönkin irti, raiskasivat vaimoni ja ampuivat koirani. He olisivat pian ampuneet minutkin, mutta he pakenivat kun joku huusi "Ukrainalaiset tulevat!"

Viimeksi muokattu:
Back