Minun mielestäni ja kokemukseni mukaan se 604 Valmet on käytännössä hyvin pitkälti samankaltaista tekniikkaa kuin 502 , 500 tai ne 33/359 mallit, tiettyjä parannuksia toki on tehty. En tiedä miksi se ei kestänyt Afrikan olosuhteissa, tuskin olisi nuo vanhemmatkaan sitten siellä kestäneet. Ja sitä en tiedä miksi Valmetti ei vienyt/tehnyt Afrikakkaan/ Afrikassa Brasilian tehtaidensa malleja, nehän on hyviksi havaittu noilla leveysasteilla muutenkin. Vanhempia malleja Valmet ei ole valmistanut käsittääkseni sitten kun mallisto on uudistunut, pienen valmistajan kapasiteettiongelma luultavasti syynä.Silloin 80-luvulla oli MF:lla malli 240 joka oli selvästi lähempänä 35:ta kuin mitä 604 on 33/359. Kuitenkin Agco päätti ryhtyä valmistamaan juuri mallia 35 Keniassa. Epäilemättä Agcolla tietävät, että mitä markkinat ovat vailla. Valmetillakin varmasti tiedettiin 80-luvulla, että 604 on väärä malli kohteeseen, mutta päättivät ottaa löysät kehitysapurahat pois kuljeksimasta. Tämä oli tietysti aivan oikein.
MF 240 malliakin valmistetaan edelleen. 80-luvulla siinä oli tasainen lattia ja hytti, mutta uusissa ei näytä olevan eikä välttämättä ohjaustehostintakaan.
MF:stä sen verran että tuo malli 240 perustuu siihen MF 35:een ja 135:een ja muutokset olivat lähinnä kosmeettisia. No tietysti tasalattiaisuus on muutakin kuin kosmetiikkaa. Massikoissa 100, 200, 500 ja myöhemmin 300-sarjan koneet ovat olleet hyvin perinteisiä ja ovat perustuneet hyvin paljon noihin MF 35 ja 65- mallin traktoreihin. Itseasiassa 4200-sarjankin koneet ovat olleet vielä jossain määrin samankaltaisia.
( Nyt menee hyvä ketju piloille, oikeaakin p.sika asiaa on riittävästi, jatketaan vaikka Kone-ketjussa Iltavapaissa?)