Pahkasikaan verrattavat uutiset

Suomen elokuvasäätiöltä tuotantotukena liki 70 prosenttia budjetistaan saanut Parvet keräsi ensi-iltaviikonloppunaan 13 salissa yhteensä 88 katsojaa. Hannaleena Haurun ja Katja Gauriloffin yhdessä ohjaamalla elokuvalla on kaikkiaan yhdeksän kreditoitua käsikirjoittajaa, joista vain ohjaajakaksikolla on aiempaa kokemusta elokuvien käsikirjoittamisesta.

Elokuvayhtiö Aamu Oy:n tuottaman Parvien budjetti oli 730 000 euroa, josta Elokuvasäätiön tuotantotuki kattoi 500 000 euroa. Elokuvasäätiö tuki erikseen elokuvan markkinointia ja levitystä 15 000 eurolla. Lisäksi Yleisradio rahoitti hanketta.

Hannaleena Hauru sai vuonna 2021 Koneen säätiöltä 72 000 euron henkilökohtaisen apurahan, jolla hän ilmoitti tekevänsä elokuvan, jonka aiheena on "suomalainen kansallisidentiteetti osana kolonialismin historiaa ja perintöä". Tuloksena oli Parvet.
Olisi kannattanut käyttää osa lahjontaan, jotta olisi saanut edes siten katsojia.
 
Viimeksi muokattu:
> Maahanmuuttajataustoja, sukupuolen liukuvuutta ja erilaisia seksuaalisia suuntautumisia – sekä siinä sivussa vielä alkuperäiskansojen oikeuksia. On helppo kuvitella huvittuneena, miten monin eri tavoin [I]Parvet[/I] voisi triggeroida ennakkoluuloisia ja erilaisuutta vihaavia ihmisiä.

 

Ensi-iltaviikonloppuna huikeat 88 katsojaa.

 
Ihanaa nähdä kuinka Amerikasta valuu wokeviihde tosissaan Suomeenkin. Ja kuten aina, muutaman vuoden myöhässä. Mikä tuossa leffassa on maksanut?
Intersektionaalikaverien rahoittaminen.

Noilla rahoilla ja taatusti sisäänpäinlämpiävällä sisäpiirillä on taatusti tuotettu ja eletty herraskaisesti. Kun kerran yhteiskunta rahoittaa mielipuolisesti, niin kai sitä rahaa sitten käytetään kuin omaa. Tai ei, vaan päinvastoin, kuin-jonkun-toisen.

Entisaikaan se kylähullu syvästi tunteva taiteilija asui jossain kylmässä maalaistalossa omavaraistaloudessa ja sai ylläpidon työkkäristä ja tutuilta viinaa pummaamalla. Noloa, mutta toimivaa ja läheltä oikeudenmukaista suhteessa taidetuotannon arvoon yhteiskunnalle nähden.
Nyt sitten yhteiskunta tarjoaa pienet intersektionaaliset napsut.
 
Sen verran pitää huomauttaa, että meikästä menee kyllä ihan oikein, että leffatuotanto ei saa julkista tukea jos sillä kerran yksityinen rahoitus on jiirissä.

Se on sitten toinen juttu, että miksi verovaroilla pitäisi tukea tuottamatonta toimintaa ylipäätään.
 
Ihanaa nähdä kuinka Amerikasta valuu wokeviihde tosissaan Suomeenkin. Ja kuten aina, muutaman vuoden myöhässä. Mikä tuossa leffassa on maksanut?

Sitä oli tekemässä noin 70 henkilöä.

Eli katsojia 88, joista 70 tekijöitä ja loput elokuvakriitikoita.

Katselin tuossa juuri Puopolon viisasteluklubin. Hyvä heitto oli: pitäisi mitata Patetyövuosissa. Eli 30-vuotta Pate nousi viideltä rassaamaan tukkeutuneita paskaputkia, 8-tuntia päivässä, jotta sai maksettua verot tuota elokuvaa varten.
 
Back
Top