Vonka
Supreme Leader
Never stop the madness ja nyt muuten vedetään taas.
"Helsinkiläinen sisällöntuottaja Fardus Hassan pettyi kohteluun, jota hänen pähkinöille allerginen poikansa sai Finnairin lennolla Helsingistä Qatarin Dohaan lokakuun alussa. Hassan kertoi kokemuksistaan Tiktokissa.
Hassan sanoo, että hän soitti Finnairin asiakaspalveluun muutamaa päivää ennen lentoa ja kertoi 7-vuotiaan poikansa hengenvaarallisesta pähkinäallergiasta.
Asiakaspalvelusta vastattiin, että pähkinätön ruokavaihtoehto olisi tarjolla vain kalliimmassa bisnesluokassa. Niinpä pojalle otettiin omat eväät mukaan noin seitsemän tunnin mittaiselle lennolle.
– Se ei sinällään tullut yllätyksenä eikä haitannutkaan, koska tällaisissa tilanteissa varaudun aina mieluummin itse kuin luotan siihen, että siellä olisi jotain tarjottavaa, Hassan sanoo.
Pian lentokoneen noustua ilmaan matkustajille alettiin tarjoilla lämmintä ruokaa. Hassanin huomio kiinnittyi voimakkaaseen tuoksuun, joka viittasi ruoan olevan aasialaistyyppistä.
Koska aasialaisessa keittiössä käytetään paljon pähkinää, Hassan kysyi ruoan ainesosista matkustamohenkilökunnalta. Kävi ilmi, että muille matkustajille tarjottavassa kanakormassa toden totta olikin pähkinää.
Hassan kertoo, että lentomatkasta tuli hyvin stressaava. Hän pelkäsi lapsensa altistuvan pähkinälle ilmavälitteisesti ja saavan anafylaktisen reaktion.
Minulla meni se koko seitsemän tuntia siihen, että tarkastelin hänen olotilaansa, Hassan sanoo.
Ison-Britannian ilmailuviranomaisen teettämän tutkimuskatsauksen mukaan on hyvin vähän tieteellistä näyttöä siitä, että ilmassa leijuvat pähkinähiukkaset voisivat aiheuttaa allergisen reaktion.
Hassan kertoo kuitenkin uskovansa, että vakavakin reaktio on mahdollinen.
– Olen itse sairaanhoitaja, ja olen tehnyt omat taustatutkimukseni asian suhteen."
"Helsinkiläinen sisällöntuottaja Fardus Hassan pettyi kohteluun, jota hänen pähkinöille allerginen poikansa sai Finnairin lennolla Helsingistä Qatarin Dohaan lokakuun alussa. Hassan kertoi kokemuksistaan Tiktokissa.
Hassan sanoo, että hän soitti Finnairin asiakaspalveluun muutamaa päivää ennen lentoa ja kertoi 7-vuotiaan poikansa hengenvaarallisesta pähkinäallergiasta.
Asiakaspalvelusta vastattiin, että pähkinätön ruokavaihtoehto olisi tarjolla vain kalliimmassa bisnesluokassa. Niinpä pojalle otettiin omat eväät mukaan noin seitsemän tunnin mittaiselle lennolle.
– Se ei sinällään tullut yllätyksenä eikä haitannutkaan, koska tällaisissa tilanteissa varaudun aina mieluummin itse kuin luotan siihen, että siellä olisi jotain tarjottavaa, Hassan sanoo.
Pian lentokoneen noustua ilmaan matkustajille alettiin tarjoilla lämmintä ruokaa. Hassanin huomio kiinnittyi voimakkaaseen tuoksuun, joka viittasi ruoan olevan aasialaistyyppistä.
Koska aasialaisessa keittiössä käytetään paljon pähkinää, Hassan kysyi ruoan ainesosista matkustamohenkilökunnalta. Kävi ilmi, että muille matkustajille tarjottavassa kanakormassa toden totta olikin pähkinää.
Hassan kertoo, että lentomatkasta tuli hyvin stressaava. Hän pelkäsi lapsensa altistuvan pähkinälle ilmavälitteisesti ja saavan anafylaktisen reaktion.
Minulla meni se koko seitsemän tuntia siihen, että tarkastelin hänen olotilaansa, Hassan sanoo.
Ison-Britannian ilmailuviranomaisen teettämän tutkimuskatsauksen mukaan on hyvin vähän tieteellistä näyttöä siitä, että ilmassa leijuvat pähkinähiukkaset voisivat aiheuttaa allergisen reaktion.
Hassan kertoo kuitenkin uskovansa, että vakavakin reaktio on mahdollinen.
– Olen itse sairaanhoitaja, ja olen tehnyt omat taustatutkimukseni asian suhteen."
Äiti pelkäsi poikansa hengen puolesta Finnairin lennolla – Yhtiö pahoittelee
Helsinkiläisen Fardus Hassanin lento Dohaan oli stressaava kokemus. Lennolla matkustajille tarjoiltiin pähkinää sisältävää ruokaa, vaikka Hassanin poika on allerginen.
www.iltalehti.fi