Rintamakarkuri
Kersantti
Keneltä olet kysellyt? Meitä lienee palstalla useampikin, jotka voime sinulle vastauksen antaa...-
Ite olen kokeillut kysellä kuinka mukaan pääsisi.
Eipä ole tullut vastauksia
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Keneltä olet kysellyt? Meitä lienee palstalla useampikin, jotka voime sinulle vastauksen antaa...-
No joo, vähän samanlaiset kokemukset. Pääpaikka ei vastaa mihinkään sähköposteihin. Yksi puhelu kuitenkin selvitti, että mitä todistuksia (Kouluttajakurssi) tarvitaan. Toinen puhelu meni vastaajaan, eikä ole soitettu takaisin. Sähköpostia ei ole kuitattu. Tosin sähköinen MPK-kortti aukesi laajemmin, josta päättelen, että meni sentään perille. Korttiin ilmestyi melkoisia tehtäviä meikäläiselle, jotka sitten yhtä selittämättömästi katosivat.
No, täällä on tietyt aktiivit, itseni aikoinani värväämät, ja se lienee kunnossa, että voin autella heitä kursseilla. Se on päätavoite.
Ehkä uudistus aiheuttaa kitkaa kommunikaatiossa?
-
Itse olen ajatellut, että jos olisi joku selkeä paikallispuolustustehtävä, niin se kiinnostaisi.
Avaa kurssikalenteri ja ilmoittaudu.
Meillä on usein väärä ajatus siitä, että joku tulee hakemaan, jos vihjaisemme kiinnostuksestamme. Ei se niin mene. Vapaaehtoisuus on sitä, että pitää kylmästi mennä mukaan ja alkaa tehdä. Siitä syntyy aktiivisuus, joka taas voi muuttua reserviläisen urapoluksi.
Monet ovat paikallisjoukoissa aktiivisuutensa vuoksi.
Ymmärrän tämän joidenkin asenteen niin, että Suomen miehet käyvät asevelvollisuuden ja haluavat Puolustusvoimien kertausharjoituksia, joita kaikille ei koskaan näy eikä kuulu. Pitävät silti itselleen vieraana sitä, että lähtisivät itse treenaamaan ja alkaisivat hankkia itselleen oman osaamisensa mukaista paikkaa rivissä.
Omalta osaltani, on näyttäytynyt.@JR49, mites toi PvMoodlen käyttö näyttäytyy ja olisiko osviittaa, että esim joukkueenjohtaja ja ylöspäin olisi harjoituksia jotka motivoisivat vapaaehtoistoimintaan? Ampumataito on ehdottomasti tärkeä taito sotilaalle, mutta johtajille kartta- ja käskynantoharjoitukset ovat tärkeitä. Varsinkin jos pääsee vertailemaan ja kommentoimaan muiden tuotoksia, se motivoi ja auttaa kehittämään taktillista ajattelua.
Sen verran täytyy tähän lisätä, että sille kysyjälle voisi hieman paremmin ja aktiivisemmin opastaa, kuinka toimia, kun tämä yhteyttä ottaa. Tosiaankin asia on viime kädessä täysin omasta aktiivisuudesta kiin ni, mutta potentiaalisen toimijan osoittaessa kiinnostusta on tätä hyvä oikeeseen suuntaan ohjata, etenkin mikäli tämä ei niin paljoa ole vielä ehtinyt muakna olemaan. Toki tällä palstalla kuulee vain toisen puolen tarinaa, mutta ei tuo kuva, että "mihinkään kyselyyn ei saa vastausta" -tyyppinen viesti hyvää kuvaa jätä, kun koko ajan kuitenkin lisää väkeä mukaan kaivataan.
Omalta osaltani, on näyttäytynyt.
Mitä ne kurssit ovat pitäneet sisällään?
Mitä ne kurssit ovat pitäneet sisällään?
Keneltä olet kysellyt? Meitä lienee palstalla useampikin, jotka voime sinulle vastauksen antaa...
Meillä on usein väärä ajatus siitä, että joku tulee hakemaan, jos vihjaisemme kiinnostuksestamme. Ei se niin mene. Vapaaehtoisuus on sitä, että pitää kylmästi mennä mukaan ja alkaa tehdä. Siitä syntyy aktiivisuus, joka taas voi muuttua reserviläisen urapoluksi.
Monet ovat paikallisjoukoissa aktiivisuutensa vuoksi.
Ymmärrän tämän joidenkin asenteen niin, että Suomen miehet käyvät asevelvollisuuden ja haluavat Puolustusvoimien kertausharjoituksia, joita kaikille ei koskaan näy eikä kuulu. Pitävät silti itselleen vieraana sitä, että lähtisivät itse treenaamaan ja alkaisivat hankkia itselleen oman osaamisensa mukaista paikkaa rivissä.
Jääköön nimet sanomatta kohteliaisuus syistä.
Mutta esim. MPK:n kurssivääpelikurssilla olen kysellyt asiasta
En nimiä hakenutkaan, vaan lähinnä missä asemassa olevaa. Sopiiko udella, mitä tarkalleen ottaen kysyit?
Saitko lopulta vastauksen? Ja jos asia vielä kiinnostaa, niin MPK:n kurssikalenteri esiin ja ilmoittaudut kurssien huoltoon mukaan. Kursseilla saat lisäohjeita, tutustut toimijoihin ja opit homman paremmin. Kokemuksen karttuessa voi sitten mennä kurssivääpelikurssille ja kouluttautua lisää.En muista enää.. Kyselin joskus vuosia sitten.
Lähinnä kuinka pääsisi auttamaan kurssien huoltoa jne..
Saitko lopulta vastauksen? Ja jos asia vielä kiinnostaa, niin MPK:n kurssikalenteri esiin ja ilmoittaudut kurssien huoltoon mukaan. Kursseilla saat lisäohjeita, tutustut toimijoihin ja opit homman paremmin. Kokemuksen karttuessa voi sitten mennä kurssivääpelikurssille ja kouluttautua lisää.
... lähtisivät itse treenaamaan ja alkaisivat hankkia itselleen oman osaamisensa mukaista paikkaa rivissä.
Perus nurmiporalle, kaupunkijäksterille, spollarille, pinohiirelle tai viuviu-miehelle löytyykin helposti oman koulutuksen mukaista tekemistä esim. MAAK:ista.
Mutta entäs KT:n tulenjohtaja, IT:n joke-au tai ohjusmies, laivaston miinamies tms.?
Aina voi toki opetella uusia juttuja mutta sanoisin silti, että nostaa kynnystä vapaaehtoisuudelle entisestään jos pitää ihan puhtaalta pöydältä reenaaminen aloittaa.
Mutta entäs KT:n tulenjohtaja, IT:n joke-au tai ohjusmies, laivaston miinamies tms.?
Aina voi toki opetella uusia juttuja mutta sanoisin silti, että nostaa kynnystä vapaaehtoisuudelle entisestään jos pitää ihan puhtaalta pöydältä reenaaminen aloittaa.