Koivukylässä on heti ovien jälkeen vasemmalla hyllyt poistotavaralle. Mukana myös vaatteita. Minun silmiini Koivukylä on aina vaikuttanut siistiltä paikalta, enkä ole kuullut, että siellä olisi ollut ongelmia täiden kanssa.
Jos poistotavara on siisti, niin miksei. Mutta olen omin silmiin nähnyt ihan roskikseen kelpaavia likaisia vaatteita siellä.
Ihmiset käsittäkseeni ujostelevat kertoa täitartunnasta, ja työntekijöitä opastetaan pysymään hiljaa sitä kaikista mitä ne näkevät näissä vaatteissa. Minulla on tuttava, jotka oli 6kk työllistämistuella töissä kierrätyskeskuksessa, ja näki koko ötökkä kirjo, siellä lattialla löytyi mm turkiskuoriaisten ja muiden ötököiden kuoria. Jos vaatteissa on reikkia, niin niissä voi olla munia. Vaatetäitkin ovat olemassa edelleen.
Päässä elävä täi voi elää jopa 10 vrk ihmiskehon ulkopuolella, jos kosteus ja lämpötila on otollinen, ja nimenomaam vaatteissa, mutta normaalisti 1-3 vrk ihmisen ulkopuolella. Mutta täiden saivareet voivat olla pitkään hengessä. Ne menevät horrokseen +10-12 lämpötilassa, mutta kestävät myös -15 lämpötiloja, sitten kun ne pääsee ihmiskehon lämpöön, ne alkaa kehittymään taas, ja niistä tulee täi.
Tämä on yksi piilopommeista, josta moni ei tietä.
Tartunta olisi voinut tapahtua kun laittoin huivia kaula vasten ja katsoin pelista, tai takin sovituksessa, hiukseni ovat sen verran pitkät ja elävä täi olisi voinut siirtyä niihin, jos joku täinen sovittanut niitä ennen minua.
Itse minä epäilen kuitenkin matujen väkitungosta, mitä siellä oli sekä sisällä ja etenkin eteisen tungosta.
Luin että täisen ihmisen hipaisukin hiuksilla voi olla kohtalokasta. Siksi lapset saavat niin herkästi tartunnan, kun leikkivat päät lähellä.
Minun on vaikea uskoa että Afrikasta yms tulleita tekevät näin perusteellista täikarkoitusta siivouksineen kuten minä, jos ylipäänsä karkoittavat niitä. Voin vain kuvitella mitä kaikki muhi ympäri vuoden siellä rättien alla. Luin että ne tukahtavat niitä öljyllä, johon lisäävät jotain tuoksua, seos ei kuitenkaan tappaa täitä eikä saivareita, vaan ainoastaan heikentää niitä. Varmaan juuri tämä öljy, jolle usein somalinaiset haisevat..aina ihmettellyt miksi ne haisevat samalle ja niin kuvottavalle. Miellyttäväksi sitä hajua en sanoisi, se on löyhkä.
Sekin että täit tulivat resisdentiksi lääkkeille on erittäin huolestuttava.
Lisää vaan täisiä pakolaisia tänne
Kohta kävellään kaikki kaljuna, kun ei niistä pääsee helposti enää, hiukset saavat pitää vain täiset muslimit rättien alla. Senkun luokitellaan vihapuheeksi, vaikeasti hävitettäviä täitä koko Sipilän perheelle ja kaikkille vihapuhepoliisille, niin katsotaan miten äänisävy muuttuu.
Kontulasta minusta on kova vauhtia tulossa getto. Ehdottomasti kaupungin likaisin kierrätyskeskus. Siellä on myös vieressä samoilla nurkkilla Sympis paikka narkkareille, sen vieressä pyörii valtavasti narkkareita, sisällä ne vaihtaa piikit ja juo kahvit, saavat pään silitystä, sitten vieressä takana rinteellä piikittelevat ja juovat, joukossa on jo 1/3 mustia, joskus enemmään. Sympiksen vieressä on etninen kauppa, kävin sielläkin, ostin persiljat pari kertaa, nyt omistaja vaihtunut, siellä myydään nuutuneita, kellertyviä ja selvästi pilantuneita yrtteja. Pitää ottaa jostkus kuvia..Kun kysyn missä teidät upeat persiljat, arabimies (ei puhuu suomea) meni takahuoneeseen ja toi minulle sama nuuttunut kimppu josta nyppinyt puolet pilaantuneita. Ja kehtasi vielä ojentaa. En ottanut tietenkään mitään, enkä mene edes rahasta sinne, kun lisäksi valehteli että uudet tulevat silloin ja silloin ja mitään ei tullut, sama homeinen kasa oli paikallaan.
Itiksessa kun kävelee, niin 1/4 vastaantulioista hengailevia rikastuttajia, joskus tuntuu että puolet.