Benelli
Respected Leader
En ole ihan varma lasketaanko lähtö teloituksen uhalla vapaaehtoiseksi...0.2 eur.
9 mm.n hengitysreikä otsikkoon ja dhl paketissa kotiinsa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En ole ihan varma lasketaanko lähtö teloituksen uhalla vapaaehtoiseksi...0.2 eur.
9 mm.n hengitysreikä otsikkoon ja dhl paketissa kotiinsa.
En ole ihan varma lasketaanko lähtö teloituksen uhalla vapaaehtoiseksi...
https://www.aamulehti.fi/ulkomaat/h...o-ratkaisu-humanitaariseen-kriisiin-201068846Hukkumiskuolemat Välimerellä ovat kääntyneet hälyttävään nousuun – Siirtolaisia pelastavien järjestöjen häirintä on huono ratkaisu humanitaariseen kriisiin
Näkökulma: Kolmessa viikossa Välimereen hukkui noin viisisataa ihmistä, jotka yrittivät tulla Eurooppaan. Kuolemat lähtivät nousuun samaan aikaan, kun EU-maat alkoivat vaikeuttaa pelastusjärjestöjen työtä.
ULKOMAAT12.07. 07.00
MISSION LIFELINE
Lifeline-pelastusaluksen kyytiin Välimereltä nostettu mies katseli merta toissaviikolla.
Katja Ihatsu
–Tehtävämme oli pelastaa 234 ihmistä. En ole syyllistynyt rikokseen, sanoi merikapteeni Claus-Peter Reisch, 57, viime viikolla Maltan Vallettan oikeustalolla.
Maltalaiset syyttäjät vaativat Välimerellä ihmisiä hukkumasta pelastaneen Lifeline-aluksen kapteenille vankeustuomiota luvattomasta saapumisesta Maltan aluevesille. He haluavat myös takavarikoida aluksen, kirjoitti The Malta Independent.
Oikeutta on käyty Vallettassa sen jälkeen, kun Malta toissaviikolla suostui ottamaan Lifelinenvastaan Italian kieltäydyttyä. Oikeudenkäynti jatkuu ensi viikolla.
Lifeline on saksalaisen kansalaisjärjestön alus, joka on seilannut Hollannin lipun alla.
Hollanti kuitenkin kiistää, että sillä olisi mitään tekemistä aluksen kanssa.
Se on jo toinen kansalaisjärjestöjen alus, joka on kesäkuussa joutunut odottamaan merellä satamaan pääsyä sen jälkeen, kun Italia sulki satamansa. Ennen Lifelinea näin kävi yli kuuttasataa ihmistä kuljettaneelle Aquariukselle.
HANNU MÄNTTÄRI/GRAPHIC NEWS
Myös veneitä paikantava kone jäi maahan
Lifelinen paperisotkut ovat vyyhdissä sivuseikka.
Sen ja Aquariuksen kohtelu kertoo siitä, että nyt eurooppalaiset maat ovat valmiit koventamaan keinojaan torjua Eurooppaan pyrkiviä siirtolaisia.
Maltan viranomaiset estivät viime viikolla Seawatch-järjestön pienlentokoneen nousun. Kone on lentänyt Välimeren yllä ja etsinyt pelastettavien siirtolaisten veneitä.
Järjestön mukaan se on ollut mukana 20 000 tuhannen ihmisen löytämisessä ja pelastanut yli tuhat hukkumiselta.
Kun huomio keskittyy pelastusjärjestöjen toimintaan, EU:n ratkaisua vailla oleva humanitaarinen kriisi, Välimereen hukkuvat perheet, paisuu.
Kansalaisjärjestöjen alukset ilmestyivät Välimerelle vähitellen sen jälkeen, kun Italian johtama, EU-rahoitteinen Mare Nostrum -operaatio keskeytettiin vuoden toiminnan jälkeen lokakuussa 2014. Se pelasti 150 000 ihmistä.
Hukkumiskuolemat samaan Välimeren veteen, jossa eurooppalaiset ovat tottuneet virkistäytymään lomillaan, koettelevat ihmisten oikeudentajua. Järjestöt ovat saaneet alkunsa tästä ristiriidasta.
–Meitä syytetään siitä, että pelastimme köyhyyttä ja sotaa pakenevia ihmisiä. Meille ihmisoikeudet ovat ensisijaisia, Mission Lifeline -järjestö kommentoi oikeudenkäyntiä Twitterissä.
Ilmeisen moni eurooppalainen jakaa kansalaisjärjestöjen arvot, koska alukset seilaavat Välimerellä lahjoitusvaroin.
Esimerkiksi Aquarius ilmoittaa, että yksi päivä merellä maksaa 11 000 euroa.
Macron syyllisti pelastusjärjestöjä
Välimeren ylittäviä siirtolaisia auttavat järjestöt ovat syntyneet samoissa maissa, joissa puheet turvapaikanhakijoista ovat saaneet yhä uhkaavampia sävyjä – Italiassa, Saksassa ja Ranskassa.
Italian sisäministeri Matteo Salvini kommentoi Lifeline-alusta, että sen matkustajat näkevät Italian "vain postikortista".
Osan matkustajista suostui vastaanottamaan Ranska, mutta maan presidentti Emmanuel Macron kommentoi samalla järjestöjen vain edesauttavan siirtolaisia kuljettavien salakuljettajien toimintaa.
Ranskalaislehdistö tuomitsi aiemminkin käytetyn ja perättömäksi osoitetun lausunnon laajasti. Esimerkiksi Le Nouvel Observateur kysyi, miksi Macron puhuu yhtäkkiä kuten Salvini tai Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump.
Macronin käyttämä kieli on malliesimerkki siitä, että pitääkseen EU:n yhtenäisenä, eurooppalaiset johtajat myötäilevät eri puolilla EU:ta valtaan päässeiden oikeistopopulistipoliitikoiden siirtolaisvastaisia mielipiteitä.
DOMENIC AQUILINA
Lifeline-pelastusalus kuljetti toissaviikolla Maltalle 234 ihmistä, joista viisi oli lapsia. Nyt sen kapteenia uhkaa vankeustuomio.
Keskukset kyseenalainen idea
Macron sanoi samassa yhteydessä, että Välimeren sulkeminen siirtolaisilta olisi tehokkain ja inhimillisin tapa torpata Afrikasta Eurooppaan suuntautuva siirtolaisliike.
Kesäkuun lopussa EU ratkaisi sitä jäytävän siirtolaiskysymyksen ajatuksella EU:n ulkopuolelle perustettavista siirtolaiskeskuksista, joiden idea olisi seuloa todellisen turvapaikan tarpeessa olevat ihmiset muista.
Tämän jälkeen kukin EU-maa päättäisi itse, kuinka paljon tulijoita se ottaa vastaan.
Ratkaisun ainoa myönteinen puoli on, että maat päättivät yhdessä jotain. Ajatus EU:n ongelmien siirtämisestä EU:n ulkopuolelle on vanha lääke, jonka päiväys tulee nopeasti vastaan.
EU on jo tehnyt siirtolaissopimuksia ihmisoikeusrikkomuksista tunnettujen Turkin ja Libyan kanssa. Vuonna 2016 se alkoi maksaa Turkille syyrialaispakolaisten vastaanottamisesta, ja viime vuoden keväällä Italia sopi EU:n tuella, että Libya estää siirtolaisten liikkumisen Välimeren yli Eurooppaan.
YK on tuominnut Libyan pidätyskeskukset, joissa vartijat ja salakuljettajat pahoinpitelevät ja raiskaavat ihmisiä, myös lapsia.
Nyt EU:n tukema Libyan rannikkovartiosto ja järjestöjen alukset partioivat Libyan aluevesillä ja kilpailevat, kumpi ehtii siirtolaispaattien luo ensin.
Lifelinen kiista käsittelee myös sitä, ettei alus luovuttanut ihmisiä Libyan viranomaisille.
Siirtolaisten paine kasvaa lähivuosina
Ihmisten palauttaminen Libyaan onkin vähentänyt liikettä Välimeren yli. Nyt vuoden ollessa puolivälissä, Eurooppaan on tullut noin 46 000 ihmistä, kun viime vuonna heitä tuli noin 171 000 ja edellisvuonna 363 000, puhumattakaan huippuvuodesta 2015, jolloin heitä oli miljoona.
Hukkumiskuolemat Välimerellä ovat kääntyneet hälyttävään nousuun. Pelkästään kolmessa viikossa uusia kuolleita oli noin viisisataa, kertoi Kansainvälinen siirtolaisuusjärjestö IOM viime viikolla.
–Salakuljettajat käyttävät hyväksi epätoivoisia siirtolaisia, jotka yrittävät päästä nyt Eurooppaan ennen kuin Välimeren ylitys hankaloituu entisestään, sanoi IOM:n Libyan maapäällikkö Othman Belbeisi.
Koko maailman siirtolaiskuolemista suurin osa tapahtuu Välimerellä. Meksikon ja Yhdysvaltojen pahamaineisella rajalla kuoli viime vuonna IOM:n tietojen mukaan 369 ihmistä, mutta Välimereen hukkui 3 116.
Muutaman vuoden luvut eivät kerro siirtolaisliikkeen todellisesta hiljenemisestä. Kesäkuussa valmistuneen Euroopan komission raportin mukaan afrikkalaisten vuosittaisten siirtolaisten määrä kasvaa nykyisessä 1,4 miljoonasta 2,8–3,5 miljoonaa kolmessa vuosikymmenessä.
Minä vielä ymmärrän sitä että ihmisiä pelastetaan 300km päässä rannikoista mutta kun tuonkin radikaalijärjestöt pilasivat. Alkoivat toimia takseina jotka hakevat muutaman kilometrin päässä rannikosta ja tekevät jopa yhteistyötä salakuljettajien kanssa. Tietysti tieto taksiliikenteestä lisää tulijoita.
Aate että "Suomi kuuluu kaikille", ja että "Eurooppa kuuluu kaikille",
"kaikki mitä sinulla on kuuluu kaikille"
Mitä muuta se on kuin jotain uutta kommunismia tai marxismia.
Eikö riittänyt 100 000 000 tapettua.
Käsimerkkejä hädässä olevilta...
http://www.euronews.com/amp/2018/07...-it-intervened-in-migrant-rescue-to-save-crew
http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkoma...dettiin-aluksessa-kapinaepailyn-takia/799266/Kymmeniä siirtolaisia päästettiin maihin Sisiliassa - pidettiin aluksessa kapinaepäilyn takia
ULKOMAAT 13.7.2018 7:03 | PÄIVITETTY 13.7.2018 7:09
STT
Italian Sisiliassa kymmeniä siirtolaisia on päässyt maihin maan rannikkovartion aluksesta, uutistoimisto AFP kertoo. Italian sisäministeri Matteo Salvini oli aiemmin kieltänyt kyydissä olevia astumasta maihin.
Joidenkin aluksella olevien siirtolaisten on epäilty syyllistyneen kapinaan. Siirtolaiset pelasti alun perin Vos Thalassa -niminen alus, jolta rannikkovartiosto otti heidät kyytiinsä. Paikallismedian tietojen mukaan Vos Thalassa -aluksen miehistö oli lukittautunut ohjaamoon ja kutsunut apua sen jälkeen, kun kaksi siirtolaista oli tajunnut laivan suuntaavan takaisin Libyaan.
Vastuullinen mediakin "uutisoi"
http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkoma...dettiin-aluksessa-kapinaepailyn-takia/799266/
Pääministeri Giuseppe Conte sanoi eilen, ettei siirtolaisia päästetä ulos alukselta ennen kuin etenkin rikoksesta epäillyt on tunnistettu.
Rannikkovartioston aluksella on kerrottu olleen kaikkiaan 67 siirtolaista, mukaan lukien lapsia.
Miten näistä tulee aina sellainen tunne, että kun ei kertakaikkiaan mitään voi. Ei voi pakkopalauttaa kun se huutaa koneessa, ei voi pakkopalauttaa kun ei ne viranomaiset halua sitä sinne, ei voi käännyttää rajalta, ei voitukaan viedä Libyaan kun kaksi partalasta kapinoi laivalla, ei voi palauttaa kun ne teki rikoksen niin pakkohan ne on pistää putkaan... ei voi voi voi.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000005755250.html?ref=rssMykkänen antaa EU:lle puoli vuotta maihinnousukeskuksien perustamiselle – muuten uhkaa murentua jopa ilman sisärajatarkastuksia toimiva Schengen-alue
Sisäministeri Kai Mykkänen (kok) osallistui eilen ja tänään epäviralliseen oikeus- ja sisäasioiden neuvostoon Itävallan Innsbruckissa. (KUVA: Jussi Nukari)
Julkaistu: 13.7. 21:00
Sisäministeri Kai Mykkäsen (kok) mukaan turvapaikkajärjestelmän uudistamisen viivästyminen voi johtaa siihen, että osa jäsenmaista tekee omia ratkaisuja rajoillaan.
Sisäministeri Kai Mykkänen (kok) kiirehtii tuoreessa Uuden Suomen blogikirjoituksessaan EU:n turvapaikkajärjestelmän uudistamista ja unionin kaavailemien maihinnousukeskuksien toiminnan aloittamista.
Mikäli tässä ei pian onnistuta, voi jopa EU:n sisäinen Schengen-sopimus olla Mykkäsen mukaan vaarassa murentua.
Hänen arvionsa mukaan EU:lla on nyt puolisen vuotta aikaa saada asiaa eteenpäin.
– Veikkaan, että meillä on nyt puolisen vuotta aikaa saada maihinnousukeskuksia operatiivisesti toimintaan. Jos siinä ajassa ei ala tapahtua, osa saranavaltioista hermostuu ja tekee rajoillaan omia ratkaisujaan itse tavalla, joka vie mehut pois EU:n yhteiseltä ratkaisulta. Se olisi meille vahinko, koska samalla uhkaisi murentua ilman sisärajatarkastuksia toimiva Schengen-alue, Mykkänen kirjoittaa Uuden Suomen blogissaan.
Schengen-sopimuksen nojalla rajatarkastukset maiden yhteisillä rajoilla on poistettu.
Mykkänen osallistui eilen torstaina ja tänään perjantaina epäviralliseen oikeus- ja sisäasioiden neuvostoon Itävallan Innsbruckissa.
Kokouksen aiheina olivat eurooppalainen rajaturvallisuus, kriisinkestävä turvapaikkajärjestelmä ja poliisiyhteistyö jäsenmaiden välillä.
Mykkänen: EU:n kasvatettava pakolaiskiintiöitä
EU-johtajat pääsivät kesäkuun lopulla sopuun yhteisestä turvapaikkalinjasta yötä myöten venyneessä huippukokouksessa Brysselissä.
EU on nyt linjannut, että jäsenmaiden sisällä tapahtuvasta turvapaikanhausta siirryttäisiin järjestelmään, jossa unionin alueelle saapuvat ohjataan yhteisiin keskuksiin ja kansainvälisiltä vesiltä pelastetut EU:n ulkopuolelle perustettaviin maihinnousukeskuksiin.
– Perusidea on sinänsä terve. Sen sijaan, että turvapaikkasäännöt kannustavat ihmisiä hakeutumaan hinnalla millä hyvänsä salakuljettajien veneillä kansainvälisille vesille Eurooppaan päästäkseen, heitä autetaan EU:n ulkopuolella ja turvapaikan kriteerit täyttäviä otetaan hallitusti suoraan pakolaisleireiltä, Mykkänen kirjoittaa.
Pohjois-Afrikkaan kaavaillut maihinnousukeskukset täytyisi hänen mukaansa rakentaa EU:n omien resurssien varaan, yhteistyössä YK:n pakolaisjärjestö UNHCR:n ja siirtolaisjärjestö IOM:n kanssa.
Järjestely ei Mykkäsen mukaan kuitenkaan ole kestävä, elleivät EU-maat suostu moninkertaistamaan suoraan leireiltä otettavien kiintiöpakolaistensa määrää.
Mykkänen toteaa myös blogissaan, että nykyjärjestelmän haasteena eivät ole turvapaikan saavat.
Sen sijaan suurin haaste liittyy hänen mukaansa siihen, että Euroopassa oleilee yli puoli miljoonaa kielteisen turvapaikkapäätöksen saanutta henkilöä, joita ei saada palautettua lähtömaihinsa.
– Tällä hetkellä lainvoimaisen kielteisen päätöksen jälkeen EU-maihin jääneiden tilanne syö eniten hyväksyntää turvaa tarvitsevien auttamiselta. Ei voi olla niin, että muutamat maat ottavat EU:lta vastaan vuosittain miljardien eurojen avustukset, mutta kieltäytyvät ottamasta omia kansalaisiaan takaisin.
Esimerkiksi Irak ei ole suostunut vastaanottamaan pakkopalautettavia kansalaisiaan.
Maahanmuuttokomissaari Dimitris Avramopoulos lupasikin Mykkäsen mukaan käydä Irakissa neuvottelemassa asiasta vielä tämän vuoden syyskuussa.
http://kaimykknen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/258171-askeleita-jarkevampaan-turvapaikkajarjestelmaanTurkin kanssa sovittiin yksinkertaistetusti, että se estää hakijoiden tulon salakuljettajien matkassa Kreikan saaristoon.
Vastineeksi EU rahoittaa pakolaisten tukemista Turkissa ja sitoutuu ottamaan turvapaikkaan oikeutettuja kiintiöpakolaisina suoraan Turkin leireiltä. Suomikin ottaa tänä vuonna 500 syyrialaista Turkista tämän järjestelyn puitteissa.
...
Avainkysymys on ”EU:n ulkoministerin”, korkean edustajan Frederika Mogherinin tarmo puskea asia maaliin. Toivottavasti sitä löytyy, koska vaihtoehto ei ole edes nykymenon jatkuminen vaan se, että yksittäiset jäsenmaat sulkevat Välimeren ilman järjestäytynyttä yhteistä vaihtoehtoa turvaa tarvitseville.
On sanottu, että koulutus auttaa tuohon lisääntymis tahtiin mutta puhutaan aikajänteestä joka ei mahdollista odottaa sitä. Kriisi ja riski on ratkaistava nopeammin. Koulutus voi toimia 100 vuoden aikajänteellä mutta euroopan kohdalla silloin on myöhäistä.
Jes. Kirjoituksestani saattoi saada sen käsityksen että Ulkoministeri Nakkimuki olisi Impivaaralaisen rehellinen ja lahjomaton. Näinhän ei tietenkään ole, vaan äijä on kyllä moraaliltaan kuin suoraan Baghdadin basaarista revitty. Huijaa, kusettaa, valehtelee, uhkailee ja lahjoo. Että siinä mielessä olisi ollut juuri oikea mies solmimaan sen sopimuksen kun kerta hengenheimolaisia ovat, mutta minkäs teet kun ei vaan nappaa...
Länsimaat ajattelevat, että kun tarpeeksi lapataan rahaa ja resursseja niin kultuuri muuttuu... Vaikea nähdä tällaista tulevaisuutta. Ainakaan ennen kuin on monessa mielessä myöshäistä.Nimenomaan korostetusti naisten koulutus. Siinä vaan on hieman myös ns. esteitä tiellä.
Boko Haram kääntyy suurinpiirtein muotoon "länsimainen koulutus on kielletty" ja he tykkäävät iskeä naisten/tyttöjen kouluihin ja siepata näitä (seksi)orjiksi.
Nigeria on ymmärtääkseni maanosansa kehittyneimpiä maita, vaikka sisäiset kontrastit aivan huimia. Silti väestöennuste näyttää tältä (vertailukohtana Ukraina ja Pakistan):
Katso liite: 23092
http://www.ansamed.info/ansamed/en/...ips_9426261a-98c0-4d03-bc1f-47a7d9abcfc9.htmlMigrants: Salvini says ports closed to Open Arms ships
Yesterday EU: 'Libya is not safe port'
17 JULY, 13:03
ROME / BRUSSELS - Italian
Interior Minister Matteo Salvini on Tuesday wrote on Twitter that "two ships of Spanish NGOs have returned to the Mediterranean, awaiting their load of human beings. They should save time and money, they will see Italian ports in a postcard". Salvini thus reiterated that he is closing Italy's ports to the ships of Catalan NGO Proactiva Opne Arms which are at the moment in the search-and-rescue area in front of Libya.
The president of the European Parliament, Antonio Tajani, said that "it is not by sending 250 migrants to partners that problems are solved. The government lacks an overall strategy, it is dealing with the issue only from the standpoint of security. Flows are blocked only with an EU strategy, not by taking hostage women and children aboard ships", Tajani commented.
On Monday, Salvini told the European Union, in a controversial statement, that Libya should be considered a "safe port" and that everyone leaving from its coasts should be taken back. EU foreign policy chief Federica Mogherini, through her spokesperson, responded saying that "no European operation of ship lands in Libya because we do NOT consider Libya a safe port". The decision of not considering Libya a safe port, added Mogherini, "is of the European court of human rights, therefore it is a purely juridical evaluation".
Salvini immediately responded saying that the "European Union wants to continue making the dirty work of smugglers easier".