Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kertokaas sitten mitä tapahtuu, kun se muuri Ruotsin rajalle on saatu valmiiksi ja Putin avaa portit? Jos Ruotsi vaikka sanoo, että meillä onkin jo tarpeeksi ja tehän olette turvallinen maa..
Nyt minusta näyttää siinä mielessä paremmalta, että ainakin lehdistö on alkanut kirjoittaa totta. Valehtelemalla ja siirappisella nyyhkypropagandalla ampuvat vain itseään jalkaan.
3. vaihtoehto: tietävät tasantarkkaan minkälaisia laupias samarialaisia sieltä on tulossa, koska esim. Migrin akkahan sanoi, että tietävät tasantarkkaan keitä rajan yli astelee, joten jokainen ISIS-taistelija on yksi ongelmien aiheuttaja Talouskasvua(tm) varten.
Tekemään mitä? Eihän täällä ole tekemistä oikein nykykyisillekkään asukkaille. Pari isäntää hoitaa kaikki kylän pellot jo nyt.2015 Media mokasi. Se lähti unelmahöttön keinoin vastavoimaksi maahanmuuton kauhutarinoille.
Olisi pitänyt olla neutraalimpi linja uutisoinnissa.
Ps. Edelleen kun löytäsi tyhjenevälle maaseudulle 100 perhettä per kunta maahan muuttajia. Vaikka thaimaalaisia maanviljelijöiksi.
Tekemään mitä? Eihän täällä ole tekemistä oikein nykykyisillekkään asukkaille. Pari isäntää hoitaan kaikki kylän pellot jo nyt.
Ongelma on se että 1550 asukkaan Ristijärvi on taloudellisesti ihan yhtä elinkelvoton kuin 1050 asukkaan minikunta, tai 50 asukkaan...Markkinataloudessa on hankalaa antaa ohjattua työtä ulkoa päin.
Mutta minulle on sanottu että asukkaiden lisääntyminen paikkakunnalla luo uutta taloudellista kysyntää ja sitä kautta taloudellista kasvua. Muuttovirran vain pitää olla tarpeeksi suurta että se vaikuttaa kunnan talouteen.
Esimerkiksi Ristijärven 1050 hengrn kunnassa uudet 500 asukasta olisi merkittävä kysynnän lisääjä.
Mutta jos heille ei ole töitä, tai se on 60% palkkatuettua niin silloinhan sen kysynnän lisäyksen maksaa toiset, joten eihän se taloutta eteenpäin vie. Eikai kuntiin ole järkevää tuoda ihmisiä vain väkiluvun vuoksi.Markkinataloudessa on hankalaa antaa ohjattua työtä ulkoa päin.
Mutta minulle on sanottu että asukkaiden lisääntyminen paikkakunnalla luo uutta taloudellista kysyntää ja sitä kautta taloudellista kasvua. Muuttovirran vain pitää olla tarpeeksi suurta että se vaikuttaa kunnan talouteen.
Esimerkiksi Ristijärven 1050 hengrn kunnassa uudet 500 asukasta olisi merkittävä kysynnän lisääjä.
Ongelma on se että 1550 asukkaan Ristijärvi on taloudellisesti ihan yhtä elinkelvoton kuin 1050 asukkaan minikunta, tai 50 asukkaan...
Niin, minä tykkään asua syrjäseudulla ja tulen siellä varmasti sinnittelemään mutta onko mitään tutkimustietoa siitä, haluaako thaimaalainenkaan sinne asumaan vai Turku-Tampere-Helsinki linjalle, kuten somalit, afgaanit, irakilaiset?Tuohon lähihoitaja-asiaan, nytkin on käynnissä tuhansien terveydenhoitoalan henkilöiden yt:t kunnissa, kun ei ole rahaa. Onko tarkoitus sitten korvata nämä aasialaisilla ja maksaa minimitessin mukaista palkkaa vai miten tämä työvoimapulayhtälö ratkeaa.@Merkava :lle samalla.
Meillä Suomessa ollaan siinä tilanteessa että väestö ikääntyy vauhdilla. Kannattavillekkaan yrityksille ei lödy välttämättä sukupolven vaihtajaa. Eikä suureen osaan maata kannata sijoittaa uutta liiketoimintaa, koska ei ole tarjolla työvoimaa. Samaan aikaan on ongelmana löytää ne lähihoitajat, jotka tulevat vaihtamaan mp.netin tulevan senioriosaston vaipat täällä Kainuussa.
Ilmastonmuutos on tekemässä Etelä-Euroopasta viljelyskelvotonta. Ja täällä voi kohta kasvattaa vuodessa kaksi tai kolme satoa. Joten veikkaan että kasvihuoneviljely ja muu maatalous tulee nousemaan elinkeinona Suomessa uudestaan merkittäväksi tekijäksi.
Otin Ristijärven vain esimerkiksi koska, sillä sai nopeasti aikaan mahdottoman kasvun väestön rakenteessa.
Olen itse ajatellut asiaa siten että turvapaikka-toiminto ei ole markkinataloutta vaan auttamista joka rahoitetaan veronmaksajien rahoilla. Koska kyse ei ole markkinataloudesta, olisi asuinpaikan osoittamisella maaseudulle edes vierasmaalaisten keskittymistä estävä vaikutus. Tosin maaseudulla ei ole tarjolla muuta työtä kuin sitä millä tulija itse voi selvitä eli maanviljelyä ja karjataloutta.Markkinataloudessa on hankalaa antaa ohjattua työtä ulkoa päin.
Viikolla oli mediassa esillä aloite jonka mukaan terveydenhuolto siirrettäisiin kokonaan pois kunnilta valtiolle. Kun valtiotasolla kerran päätetään siirtolaisista, niin siinä olisi eräs suunta johon valtio voi ohjata töitä tekemään. Kannatan ajatusta terveydenhuollon siirtämisestä pois kunnilta.Tuohon lähihoitaja-asiaan, nytkin on käynnissä tuhansien terveydenhoitoalan henkilöiden yt:t kunnissa, kun ei ole rahaa. Onko tarkoitus sitten korvata nämä aasialaisilla ja maksaa minimitessin mukaista palkkaa vai miten tämä työvoimapulayhtälö ratkeaa.
Niin, minä tykkään asua syrjäseudulla ja tulen siellä varmasti sinnittelemään mutta onko mitään tutkimustietoa siitä, haluaako thaimaalainenkaan sinne asumaan vai Turku-Tampere-Helsinki linjalle, kuten somalit, afgaanit, irakilaiset?Tuohon lähihoitaja-asiaan, nytkin on käynnissä tuhansien terveydenhoitoalan henkilöiden yt:t kunnissa, kun ei ole rahaa. Onko tarkoitus sitten korvata nämä aasialaisilla ja maksaa minimitessin mukaista palkkaa vai miten tämä työvoimapulayhtälö ratkeaa.
Olen itse ajatellut asiaa siten että turvapaikka-toiminto ei ole markkinataloutta vaan auttamista joka rahoitetaan veronmaksajien rahoilla. Koska kyse ei ole markkinataloudesta, olisi asuinpaikan osoittamisella maaseudulle edes vierasmaalaisten keskittymistä estävä vaikutus. Tosin maaseudulla ei ole tarjolla muuta työtä kuin sitä millä tulija itse voi selvitä eli maanviljelyä ja karjataloutta.
Turvapaikan saaneille olisi eräs vaihtoehto osoittaa asuinpaikka ohjatusti maaseudulle ja antaa kuokka käteen jolla selviytyy.
Juuri olemme lukeneet että pääosin tulijat ovat olleet riuskaa sotilasporukka, joilla kyllä kunto kestää maataloustyöt.
Sinne vaan - ohjatusti.
.
Nyt voi tulla kerralla niin paljon, että koko touhu lähtee käsistä. Voimalla on aina yhtä suuri vastavoimansa. Eurooppalaiset, anteeksi populistit vain, ovat lopen kyllästyneitä näihin valheisiin ja mantereen arabisointiin.
Jos ja kun Euroopassakin asemies kävelee moskeijaan ja tappaa 50 niin mitä sitten tehdään? Lisää multikultiaivopesua ja poliisivaltiota? Tämä hulluus ei voi päättyä hyvin. Ei mitenkään. Me ollaan munattomia idiootteja.