Pakolaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Somaya Arianfar, 29, opiskeli tietotekniikkaa Amir Kabir –yliopistossa Iranisssa. Maisterin tutkinnon suoritettuaan hän sai Mundas-stipendin suorittaakseen jatko-opintoja Norjassa. Opiskeltuaan siellä vuoden hän siirtyi Aalto Yliopistoon Espoon Otaniemeen vuonna 2007, jossa valmistelee parhaillaan tohtorin väitöskirjaansa verkkoteknologiasta

Suomessa Somaya arvostaa vapautta ja kunnioitusta, joista vähemmistöt täällä nauttivat. Hänellä on positiivisia kokemuksia työelämästä Suomessa miesten hallitsemalla alalla ja työyhteisönsä ainoana naisena.

Muslimina oleminen on ollut helppoa, sillä työkaverit olivat jo etukäteen ottaneet selvää mahdollisista kulttuurieroista. Hän arvostaa esimerkiksi sitä, kuinka hänelle annettiin koko konttorin isoin ja paras huone.

Myöhemmin hänelle selvisi, että huone oli kuulunut esimiehelle, joka oli muuttanut toiseen huoneeseen, jotta Somaya ei tuntisi itseään kiusaantuneeksi.
– Suomessa elämä on paljon rauhallisempaan ja stressittömämpää kuin Iranissa. Iranissa elämä on hektistä ja kilpailu kovaa, joten yhteydet ulkomaailmaan katkeavat helposti kaiken kiireen keskellä, Somaya mietiskelee.

Somaya on kiitollinen saamastaan apurahasta ja iloitsee opinnoistaan. Hän haaveilee työstä, jossa voisi hyödyntää kokemustaan ja Suomen tuntemustaan.
 
Somaya Arianfar, 29, opiskeli tietotekniikkaa Amir Kabir –yliopistossa Iranisssa. Maisterin tutkinnon suoritettuaan hän sai Mundas-stipendin suorittaakseen jatko-opintoja Norjassa. Opiskeltuaan siellä vuoden hän siirtyi Aalto Yliopistoon Espoon Otaniemeen vuonna 2007, jossa valmistelee parhaillaan tohtorin väitöskirjaansa verkkoteknologiasta

Suomessa Somaya arvostaa vapautta ja kunnioitusta, joista vähemmistöt täällä nauttivat. Hänellä on positiivisia kokemuksia työelämästä Suomessa miesten hallitsemalla alalla ja työyhteisönsä ainoana naisena.

Muslimina oleminen on ollut helppoa, sillä työkaverit olivat jo etukäteen ottaneet selvää mahdollisista kulttuurieroista. Hän arvostaa esimerkiksi sitä, kuinka hänelle annettiin koko konttorin isoin ja paras huone.

Myöhemmin hänelle selvisi, että huone oli kuulunut esimiehelle, joka oli muuttanut toiseen huoneeseen, jotta Somaya ei tuntisi itseään kiusaantuneeksi.
– Suomessa elämä on paljon rauhallisempaan ja stressittömämpää kuin Iranissa. Iranissa elämä on hektistä ja kilpailu kovaa, joten yhteydet ulkomaailmaan katkeavat helposti kaiken kiireen keskellä, Somaya mietiskelee.

Somaya on kiitollinen saamastaan apurahasta ja iloitsee opinnoistaan. Hän haaveilee työstä, jossa voisi hyödyntää kokemustaan ja Suomen tuntemustaan.
Eipä tuokaan jäänyt hyödyttämään Suomen taloutta...

"Somaya Arianfar has been working as a Software Engineer at Silicon Labs for 8 years. Silicon Labs is part of the Electronics industry, and located in Texas, United States."
 

Bild: Venäjä perusti lentoyhtiön siirtolaisten kuljettamiseksi Eurooppaan​


"Lentoyhtiön on Bildin mukaan tarkoitus lennättää siirtolaisia halvalla Turkista Venäjälle ja Valko-Venäjälle, voidakseen siten kuljettaa entistä enemmän siirtolaisia EU:n rajalle. Yhtiön ensimmäisen Minskin lennon on Bildin mukaan tarkoitus lähteä Istanbulista 23. joulukuuta kello 5.20 aamulla."

 

Bild: Venäjä perusti lentoyhtiön siirtolaisten kuljettamiseksi Eurooppaan​


"Lentoyhtiön on Bildin mukaan tarkoitus lennättää siirtolaisia halvalla Turkista Venäjälle ja Valko-Venäjälle, voidakseen siten kuljettaa entistä enemmän siirtolaisia EU:n rajalle. Yhtiön ensimmäisen Minskin lennon on Bildin mukaan tarkoitus lähteä Istanbulista 23. joulukuuta kello 5.20 aamulla."

No eipä yllätä. Pari päivää sitten mietin rumban hintaa ryssälle ja totesin itsekseni, että eipä niitä kiinnosta. Valtion rahaa palaa kyllä, mutta oligarkit käärivät tästä lentelystä hyvät hillot lentoyhtiöiden kautta. No tuossahan se nyt on ihan varta vasten järjestettynä. End justifies the means, agenda etenee ja joku käärii hilloa ohessa. Pienet valtion tuet lentoyhtiön taakse mahdollistamaan halvat hinnat, kansa juhlii nähdessään kananmunia ja sama vanha poppoo käärii miljoonat taskuihinsa. Wirallinen tekosyy/selitys voi olla vaikka "työvoimapulan paikkaaminen sotateollisuudessa". Joku nohevampi varmaan tehtaalle päätyykin, mutta "vastaanottotarkastuksessa" hylsyn saaneet painetaan rajalle.

Rantaselle muutama viikko sitten ilkuttiin julkisuudessa kun sanoi, että sieltä voi yrittää tulla vaikka miljoona. "Öhöhöhö, sisämisteri on tajunnut Afrikassa olevan miljoonia ihmisiä, öhöhöhö." Ihan mahdollista se on, ajan kanssa.
 
Olikos se niin että Suomella on edelleen turvapaikan haku vapaata jos saapuu lentokentälle? Jos on, niin taas on pehmeä kohta löytynyt ja se hyödynnetään.

Kyllä tämä siltä näyttää. Venäjä aikoo siis avata ilmasillan suoraan muiden muassa Vantaalle. Nyt pitää valtiovallan tutkia ja laittaa asiat etukäteen kuntoon eikä alkaa reagoida ja miettiä vasta tilanteen ollessa päällä.
 
Tässä on EU direktiivi on sanktioimassa toimijaa..


(1) Laittoman maahanmuuton torjumiseksi tehokkaasti on erityisen tärkeää, että kaikissa jäsenvaltioissa on säännökset, joissa on vahvistettu ulkomaiden kansalaisia jäsenvaltioiden alueelle kuljettavien liikenteenharjoittajien velvollisuudet. Tämän tavoitteen suuremman tehon varmistamiseksi olisi myös jäsenvaltioissa tällä hetkellä säädetyt sakkorangaistukset niissä tapauksissa, joissa liikenteenharjoittajat ovat laiminlyöneet valvontavelvollisuutensa, yhdenmukaistettava mahdollisuuksien mukaan ottaen huomioon jäsenvaltioiden oikeusjärjestelmien ja käytäntöjen eroavuudet.

(2) Tämä toimenpide kuuluu maahanmuuttovirtojen hallintaa ja laittoman maahanmuuton torjuntaa koskevaan säännöskokonaisuuteen.

(3) Tämän direktiivin soveltaminen ei rajoita sitoumuksia, jotka johtuvat 28 päivänä heinäkuuta 1951 pakolaisten oikeusasemasta tehdystä Geneven yleissopimuksesta sellaisena kuin se on muutettuna 31 päivänä tammikuuta 1967 tehdyllä New Yorkin pöytäkirjalla.

(4) Ei ole syytä puuttua jäsenvaltioilla olevaan mahdollisuuteen pitää voimassa tai ottaa käyttöön liikenteenharjoittajia koskevia muita toimenpiteitä tai seuraamuksia, olipa kyse tässä direktiivissä tarkoitetuista liikenteenharjoittajista tai ei.

(5) Jäsenvaltioiden olisi varmistettava, että kaikissa liikenteenharjoittajia vastaan aloitetuissa menettelyissä, jotka voivat johtaa seuraamusten soveltamiseen, oikeutta puolustautua ja tällaisia päätöksiä koskevaa muutoksenhakuoikeutta voidaan tosiasiallisesti käyttää.

......
toimenpiteet varmistaakseen, että Schengenin yleissopimuksen 26 artiklan 2 ja 3 kohdan määräysten nojalla käyttöön otetut liikenteenharjoittajiin sovellettavat seuraamukset ovat varoittavia, tehokkaita ja oikeasuhteisia ja että

a) tällä tavoin sovellettavien sakkorangaistusten enimmäismäärä on kuljetettua henkilöä kohti vähintään 5000 euroa tai vastaava määrä kansallisessa valuutassa virallisessa lehdessä 10 elokuuta 2001, julkaistun vaihtokurssin mukaan laskettuna, tai

b) tällaisten sakkorangaistusten vähimmäismäärä on kuljetettua henkilöä kohti vähintään 3000 euroa tai vastaava määrä kansallisessa valuutassa virallisessa lehdessä 10 elokuuta 2001, julkaistun vaihtokurssin mukaan laskettuna, tai

c) kussakin rikkomistapauksessa sovellettavan vakiomääräisen sakkorangaistuksen enimmäismäärä on kuljetettujen henkilöiden lukumäärästä riippumatta vähintään 500000 euroa tai vastaava määrä kansallisessa valuutassa virallisessa lehdessä 10 elokuuta 2001, julkaistun vaihtokurssin mukaan laskettuna.

2. Edellä 1 kohta ei kuitenkaan rajoita kunkin jäsenvaltion velvoitteita tapauksissa, joissa kolmannen maan kansalainen hakee kansainvälistä suojelua.

5 artikla

Tämä direktiivi ei estä jäsenvaltioita säätämästä tai pitämästä voimassa sellaisia liikenteenharjoittajia koskevia muita toimenpiteitä, jotka eivät noudata Schengenin sopimuksen soveltamisesta tehdyn yleissopimuksen 26 artiklan määräyksistä ja tämän direktiivin 2 artiklasta johtuvia velvoitteita. Näihin toimenpiteisiin kuuluu muuntyyppisiä seuraamuksia, esimerkiksi ajoneuvon pysäyttäminen ja takavarikointi taikka liikenneluvan väliaikainen tai pysyvä peruuttaminen.

6 artikla

Jäsenvaltioiden on huolehdittava siitä, että liikenteenharjoittajilla, joita vastaan menettelyt aloitetaan seuraamusten määräämiseksi, on jäsenvaltioiden lakien, asetusten ja hallinnollisten määräysten nojalla tosiasiallinen oikeus puolustautua ja hakea muutosta.

7 artikla

1. Jäsenvaltioiden on toteutettava tämän direktiivin noudattamisen edellyttämät toimenpiteet viimeistään 11 helmikuuta 2003. Niiden on ilmoitettava tästä komissiolle viipymättä.

2. Näissä jäsenvaltioiden antamissa säädöksissä on viitattava tähän direktiiviin tai niihin on liitettävä tällainen viittaus, kun ne virallisesti julkaistaan. Jäsenvaltioiden on säädettävä siitä, miten viittaukset tehdään.

3. Jäsenvaltioiden on toimitettava tässä direktiivissä tarkoitetuista kysymyksistä antamansa keskeiset kansalliset säännökset kirjallisina komissiolle.

8 artikla

Tämä direktiivi tulee voimaan 30 päivää sen jälkeen, kun se on julkaistu Euroopan yhteisöjen virallisessa lehdessä.

9 artikla

Tämä direktiivi on osoitettu kaikille jäsenvaltioille Euroopan yhteisön perustamissopimuksen mukaisesti.

Tehty Luxemburgissa 28 päivänä kesäkuuta 2001.

 
Tässä on EU direktiivi on sanktioimassa toimijaa..


(1) Laittoman maahanmuuton torjumiseksi tehokkaasti on erityisen tärkeää, että kaikissa jäsenvaltioissa on säännökset, joissa on vahvistettu ulkomaiden kansalaisia jäsenvaltioiden alueelle kuljettavien liikenteenharjoittajien velvollisuudet. Tämän tavoitteen suuremman tehon varmistamiseksi olisi myös jäsenvaltioissa tällä hetkellä säädetyt sakkorangaistukset niissä tapauksissa, joissa liikenteenharjoittajat ovat laiminlyöneet valvontavelvollisuutensa, yhdenmukaistettava mahdollisuuksien mukaan ottaen huomioon jäsenvaltioiden oikeusjärjestelmien ja käytäntöjen eroavuudet.

(2) Tämä toimenpide kuuluu maahanmuuttovirtojen hallintaa ja laittoman maahanmuuton torjuntaa koskevaan säännöskokonaisuuteen.

(3) Tämän direktiivin soveltaminen ei rajoita sitoumuksia, jotka johtuvat 28 päivänä heinäkuuta 1951 pakolaisten oikeusasemasta tehdystä Geneven yleissopimuksesta sellaisena kuin se on muutettuna 31 päivänä tammikuuta 1967 tehdyllä New Yorkin pöytäkirjalla.

(4) Ei ole syytä puuttua jäsenvaltioilla olevaan mahdollisuuteen pitää voimassa tai ottaa käyttöön liikenteenharjoittajia koskevia muita toimenpiteitä tai seuraamuksia, olipa kyse tässä direktiivissä tarkoitetuista liikenteenharjoittajista tai ei.

(5) Jäsenvaltioiden olisi varmistettava, että kaikissa liikenteenharjoittajia vastaan aloitetuissa menettelyissä, jotka voivat johtaa seuraamusten soveltamiseen, oikeutta puolustautua ja tällaisia päätöksiä koskevaa muutoksenhakuoikeutta voidaan tosiasiallisesti käyttää.

......
toimenpiteet varmistaakseen, että Schengenin yleissopimuksen 26 artiklan 2 ja 3 kohdan määräysten nojalla käyttöön otetut liikenteenharjoittajiin sovellettavat seuraamukset ovat varoittavia, tehokkaita ja oikeasuhteisia ja että

a) tällä tavoin sovellettavien sakkorangaistusten enimmäismäärä on kuljetettua henkilöä kohti vähintään 5000 euroa tai vastaava määrä kansallisessa valuutassa virallisessa lehdessä 10 elokuuta 2001, julkaistun vaihtokurssin mukaan laskettuna, tai

b) tällaisten sakkorangaistusten vähimmäismäärä on kuljetettua henkilöä kohti vähintään 3000 euroa tai vastaava määrä kansallisessa valuutassa virallisessa lehdessä 10 elokuuta 2001, julkaistun vaihtokurssin mukaan laskettuna, tai

c) kussakin rikkomistapauksessa sovellettavan vakiomääräisen sakkorangaistuksen enimmäismäärä on kuljetettujen henkilöiden lukumäärästä riippumatta vähintään 500000 euroa tai vastaava määrä kansallisessa valuutassa virallisessa lehdessä 10 elokuuta 2001, julkaistun vaihtokurssin mukaan laskettuna.

2. Edellä 1 kohta ei kuitenkaan rajoita kunkin jäsenvaltion velvoitteita tapauksissa, joissa kolmannen maan kansalainen hakee kansainvälistä suojelua.

5 artikla

Tämä direktiivi ei estä jäsenvaltioita säätämästä tai pitämästä voimassa sellaisia liikenteenharjoittajia koskevia muita toimenpiteitä, jotka eivät noudata Schengenin sopimuksen soveltamisesta tehdyn yleissopimuksen 26 artiklan määräyksistä ja tämän direktiivin 2 artiklasta johtuvia velvoitteita. Näihin toimenpiteisiin kuuluu muuntyyppisiä seuraamuksia, esimerkiksi ajoneuvon pysäyttäminen ja takavarikointi taikka liikenneluvan väliaikainen tai pysyvä peruuttaminen.

6 artikla

Jäsenvaltioiden on huolehdittava siitä, että liikenteenharjoittajilla, joita vastaan menettelyt aloitetaan seuraamusten määräämiseksi, on jäsenvaltioiden lakien, asetusten ja hallinnollisten määräysten nojalla tosiasiallinen oikeus puolustautua ja hakea muutosta.

7 artikla

1. Jäsenvaltioiden on toteutettava tämän direktiivin noudattamisen edellyttämät toimenpiteet viimeistään 11 helmikuuta 2003. Niiden on ilmoitettava tästä komissiolle viipymättä.

2. Näissä jäsenvaltioiden antamissa säädöksissä on viitattava tähän direktiiviin tai niihin on liitettävä tällainen viittaus, kun ne virallisesti julkaistaan. Jäsenvaltioiden on säädettävä siitä, miten viittaukset tehdään.

3. Jäsenvaltioiden on toimitettava tässä direktiivissä tarkoitetuista kysymyksistä antamansa keskeiset kansalliset säännökset kirjallisina komissiolle.

8 artikla

Tämä direktiivi tulee voimaan 30 päivää sen jälkeen, kun se on julkaistu Euroopan yhteisöjen virallisessa lehdessä.

9 artikla

Tämä direktiivi on osoitettu kaikille jäsenvaltioille Euroopan yhteisön perustamissopimuksen mukaisesti.

Tehty Luxemburgissa 28 päivänä kesäkuuta 2001.


Olisiko tämä nyt sitten ensimmäinen direktiivi, jota voi arvostaa.
Joulua pukkaa, ehdi lukea/miettimään ajatuksella.

Olisko toi direktiivi nyt näitä välimeren meripelastusristeilyitä vastaan suunnattu? Aluksen sakkoa varustamolle 3000 - 5000 euroa per nuppi + 500 000 tasaraha. Sekä aluksen mahdollinen takavarikointi.

Nyt sitten tuossa puhutaan laittomasta maahantulosta niin alkaa varmaan vääntö ja ulina siitä onko turvapaikanhakijan rajan ylitys laiton…
 
Veikkaan että on aika vaikeaa saada rahaa ryssän pyörittämältä lentoyhtiöltä vaikka millaisia laskuja kirjoittelis 6 kk sen jälkeen kun ne on rahdanneet satoja siirtolaisia Suomeen.

Kiinnostaa laki minkä nojalla lentoyhtiöltä kielletään saapuminen.

.
 
Joulua pukkaa, ehdi lukea/miettimään ajatuksella.

Olisko toi direktiivi nyt näitä välimeren meripelastusristeilyitä vastaan suunnattu? Aluksen sakkoa varustamolle 3000 - 5000 euroa per nuppi + 500 000 tasaraha. Sekä aluksen mahdollinen takavarikointi.

Nyt sitten tuossa puhutaan laittomasta maahantulosta niin alkaa varmaan vääntö ja ulina siitä onko turvapaikanhakijan rajan ylitys laiton…
Loppuukohan "lääkärit ilman aivoja" järjestöltä ihmisten salakuljetus eurooppaan. :unsure:
 
Veikkaan että on aika vaikeaa saada rahaa ryssän pyörittämältä lentoyhtiöltä vaikka millaisia laskuja kirjoittelis 6 kk sen jälkeen kun ne on rahdanneet satoja siirtolaisia Suomeen.

Kiinnostaa laki minkä nojalla lentoyhtiöltä kielletään saapuminen.

.
Ihan samalla tavalla kuin Finavia lopetti Belavian lennot alla olevaan vedoten.

Komission delegoitu asetus (EU) 2023/660, annettu 2 päivänä joulukuuta 2022, Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N:o 2111/2005 luvussa II tarkoitettua luetteloa niistä lentoliikenteen harjoittajista, jotka on asetettu toimintakieltoon tai joihin sovelletaan toimintarajoituksia unionissa, koskevista yksityiskohtaisista säännöistä sekä yhteisössä toimintakieltoon asetettuja lentoliikenteen harjoittajia koskevan Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EY) N:o 2111/2005 II luvussa tarkoitetun yhteisön luettelon laatimissäännöistä annetun asetuksen (EY) N:o 473/2006 kumoamisesta

 
Viimeksi muokattu:
Nyt on Ranska tiukkana! :solthum:

-5 vuotta ennen etuuksien saamista
-Laittomien välitön karkottaminen
-Karkotettu, passilla tai ilman
-Kieltäydytään uusimasta asuinpaikkaa niille, jotka eivät noudata "tasavallan periaatteita"

Pelkästään tämän aikaansaamiseksi vaadittiin lukuisien eurooppalaisten henki, että Ranska sai tämän ajettua paineen sisällä läpi. Nämä toimet olisi viisi vuotta sitten vielä tuomittu täysin mahdottomina ja rasistisina.

Onneksi maailma muuttuu.
 
Back
Top