Pakolaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Kun toimija nimeltä XXX tai YYY tulevat brändillään esille nimenomaan turvallisuuden varmistavana yhteisönä kadulla niin minä ainakin lähtökohtaisesti luotan siihen ja kehotan hakemaan sieltä turvan.
Esimerkiksi vaikka punaisilla metsästysliiveillä huomioitavat "Yökyöpelit" (nimi keksitty, mutta saa ottaa käyttöön ). Aivan toimivaa.
.
Jeps. Mitenköhän nämä kieltäjät toteuttaisi tämän kiellon? "Jos olet valmis puuttumaan näkemääsi rikollisuuteen, et saa liikkua ulkona iltaisin ja öisin" "Jos olet huolissasi suomalaisten turvallisuudesta, et saa liikkua ulkona iltaisin ja öisin", "Jos omaat maahanmuuttokriittisiä mielipiteitä, sinut on suljettava kotiarestiin (ja seuraavaksi gulagiin)"?

Keinothan on kuin Neuvostoliitosta, mutta suvaitsevaisissahan on paljon sitä porukkaa jotka työläisten paratiisia ovat fanittaneet.

Odiniin liittyvä epävarmuus johtuu lähinnä osan jäsenistä kyseenalaisesta historiasta. Mutta ilmeisesti katupartiot eivät vielä ole yhtään rikosta tehneet, ja lisäksi heillä on hyvät tavoitteet. En voi tuomita heitä etukäteen.

Mietitäänpä viime itsenäisyyspäivän tapahtumia. Suvaitsevaiset pelotteli "natsien" soihtukulkueella. Mitä tapahtui? Soihtukulkue oli rauhallinen ja hienosti toteutettu tapahtuma. Suvaitsevaiset rettelöi ja heistä suuri osa päätyi putkaan. Soihtukulkueella ei ollut mitään ongelmia virkavallan kanssa.

Olisiko tässä taas sama homma, että "natseilla" pelotellaan, mutta ainoat ketkä muodostaa todellisen uhan ovat nämä katupartioita vastustavat suvaitsevaiset.

Olisiko tässä taas sama homma, että "natseilla" pelotellaan, mutta ainoat ketkä muodostaa todellisen uhan ovat nämä katupartioita vastustavat suvaitsevaiset

Miksi punavihreät demonisoivat ajatuksen?? Peitetty pelko Suojeluskunnista!!?? Suojeluskunta m-2016?? Pelko on syvällä.. ei toimijoiden taustat vaan se ajatus.

Viimeksi muokattu:
Soihtukulkue oli rauhallinen ja hienosti toteutettu tapahtuma. Suvaitsevaiset rettelöi ja heistä suuri osa päätyi putkaan. Soihtukulkueella ei ollut mitään ongelmia virkavallan kanssa.

Mutta syyksihän Emma Karia myöten nimettiin se, että poliisit kuulemma keskittyivät "vastamielenosoittajiin" vaikka olisi pitänyt tiiviimmin kyylätä soihtukulkueen "natsien" tekosia. Eli ilmeisesti jotain nimeämättömiä, vaivihkaisia rikoksia siinäkin tehtiin :rolleyes:

Mutta syyksihän Emma Karia myöten nimettiin se, että poliisit kuulemma keskittyivät "vastamielenosoittajiin" vaikka olisi pitänyt tiiviimmin kyylätä soihtukulkueen "natsien" tekosia. Eli ilmeisesti jotain nimeämättömiä, vaivihkaisia rikoksia siinäkin tehtiin :rolleyes:
Ehkä jopa avotulen teko julkisella paikalla :rolleyes:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1452308582880.html

Olen aika hiljaa ollut tässä ja tästä asiasta, mutta kyllä nyt alkaa jo poliisinkin touhun vituttamaan jo enemmän mitä paska paateron toiminta kokonaisuudessaan.
Poliisi on löytänyt facen, hienoa, poliisi on löytänyt jopa huumoria, mutta poliisi edelleen taitaa olla hieman pihalla missä mennään.
On helvetin omituista että poliisi ottaa kannan jossa ryhmää joka ei ole tehnyt rikoksia, verrataan kahteen rikkollisorganisaatioon, ja vielä poliisin virallisilla FB sivuilla. Siis mitä vittua???

Asun kaupungissa jossa ei ole poliisia, ei enää kiitos siitä kuuluu hienoille säästöille tai vaikkapa mille, mutta poliisia meillä siis ei ole.
Kun omassa kaupungissani kävelen ja koen uhkaa, soitanko poliisille? En soita, en todellakaan soita, kokemukset kyseisen laitoksen henkilökunnan toimista ovat sen verran karuja että minä en luota heidän ammattitaitoon, käyttäytymiseen enkä edes pelisilmään.

Täällä ei vielä ole katupartioita, mutta samalla kun harrastan pappa jumppaa vanhusten kanssa, heidän jutuistaan kuvastuu jo pelko, hämmennys, epätietoisuus ja mikä oikeasti pahinta avuttomuus asian edessä.
Monet heistä kyselevät, tai ihmettelevät, että miksi kukaan ei tee mitään. Samaa pitää minunkin ihmetellä.
Eräs rouva totesi, että käy ainoastaan kaupassa naapurin rouvan kanssa. Ja tämä siis tapahtuu kaupungissa missä ei ole ainakaan vielä vokkeja taikka muutenkaan pahemmin pakolaisia.

Kuten olen aiemmin kertonut, saan räkää päälleni, saan uhkauksia, ja kimppuunkin on käyty. Sen ainoan kerran kun ajattelin että pirautanpa poliisille, huomasin olevani poliisille haista-vitun-paska olio, poliisista ei ole mitenkään paha juttu kun kipa on nakattu kuralammikkoon. 3 irakilaista huutaa, uhkailee, latelee kaikenlaista kivaa minua kohden. Olen rauhallinen, en huuda, en melskaa, en riehu, enkä uhkaile. Lopputulos on se että poliisi kehoittaa minua poistumaan paikalta, ja käskee välttelemään alueella pyörimistä.Minulle jäi samalla hetkellä tunne, että olin tehnyt poliisin mielestä rikoksen, koska olen: 1. Suomessa syntynyt suomalainen. 2. Olen juutalainen. 3. En alistunut terroristien toimien alla. 4. Olen ruma

Soitin kaverille, että enpä tule teille enää kylään kun pitää vältellä täällä pyörimistä. Tosin vittuako minä korsossa pyörin, arabian taitoni ovat niin heikot nykyään, että en taida osata enää lammastakaan tilata.

Poliisilla on tehtävä, se on totta, mutta on turha väittää, että poliisi suoriutuu tehtävistään enää samalla tavalla mitä 80/90-luvuilla taikka 2000- luvun alussa.
Kun ei ole resursseja, niin niitä vaan ei ole, on turha jauhaa, että kyllä me teemme sitä taikka tätä, kun se vaan on mahdotonta nykyisillä resursseilla. Myöskin samalla tavallisten suomalaisten jatkuva syyllistäminen natseiksi perusteella vastustan järjenvastaista pakolaispolitiikkaa on käsittämätöntä.
Pään voi työntää pensaaseen, se voi antaa turvallisuuden tunteen hetkeksi, mutta jossain vaiheessa se persuskin tulee kipeäksi.

En hauku odinin ukkeleita natseiksi, enkä rikollisiksi, koska minun silmissä eivät ole kumpaankaan syyllistyneet, aika tulee sen näyttämään miten käy.

Ihme menoa suomessa on...

Soihtukulkue varmaan tehtaili urakalla ajatusrikoksia.

Eiköhän tämä ole tässä; poliisi ei tarvitse avukseen minkäänlaisia ryhmiä, ei myöskään rajavartiolaitos tai puolustusvoimat ja jos tai kun tarvitsevat, tekevät itse aloitteen ja pyytävät apua tai tukea! Ei tyrkytetä, jäädään kuulolle!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1452308582880.html
Itä-Suomen poliisi ottaa kantaa katupartioihin: ”Tänään jumalten soturit, huomenna tykinkuulat”

sivulaskuri

Julkaistu: 9.1. 15:32

Katupartiot
Itä-Suomen poliisi ottaa Facebook-kirjoituksessaan kantaa velloneeseen katupartiokeskusteluun: Poliisi ei tarvitse avukseen minkäänlaisia ryhmiä.
Itä-Suomen poliisin Facebook-seinällä julkaistussa kirjoituksessa otetaan konstailematta kantaa siihen, hyväksyykö tai tarvitseeko Joensuun poliisi avukseen katupartioita tai sen paremmin muitakaan ryhmittymiä.
  • Yllä näkyvä video käsittelee Vääksyn katupartiota. Video on julkaistu perjantaina 8. tammikuuta 2015.
– Ei ole aivan sama, kuka ja ketkä ja millaisessa ”vormussa” kaduilla partioidaan. Vai onko? Tänään ”jumalten sotilaat”, huomenna ”tykinkuulat” ja ylihuomenna ”helevetin enkelit”. Vai olisiko kuitenkin paras, että demokraattisessa oikeusvaltiossa järjestyksenpito ja turvallisuus ovat poliisin tehtäviä ja kaduilla partioinnin hoitavat sinipukuiset.

– Tehdään se nyt vielä kerran selväksi. Poliisi ei tarvitse avukseen katuturvallisuutta ylläpitämään minkäänlaisia ryhmiä tai ryhmittymiä. Turvallisuuden ylläpitäminen on ollut ja tulee olemaan poliisin tehtävä. Sen sijaan havainnot, vihjeet ja vinkit rikosten selvittelyssä ovat tervetulleita. Niitä poliisi on tarvinnut aiemmin ja tarvitsee edelleenkin.

Ei nämä katupartiot ole mitään poliisin johdossa olevia pikkupoliiseja. He ovat oma-alotteisia kansalaisia joilla on rohkeutta puuttua rikoksiin. Edelleen: rikoksiin puuttuminen ei vaadi mitään virallista statusta.

Kumma kyllä syrjäkyliltä kuuluu napinaa että poliisin tulossa kestää - ja sattuupa noita pahoinpitelyjä Helsingin keskustassakin, vaikka poliiseja luulisi olevan lähellä.

Noita tykinkuuliakin kyllä näkee yöelämässä sillon tällön ja vielä liivit päällä. Eipä ole poliisi jatkuvasti heistä mouhkannut.

Ehkä jopa avotulen teko julkisella paikalla :rolleyes:

Näinhän nämä nykyisin menee että ensin joku tiedetään ensin syylliseksi, sitten kokoonnutaan tuumimaan että löytyiskö jotain rikosta siihen pohjalle... :rolleyes:

Poliisi ei tarvitse avukseen minkäänlaisia ryhmiä.
Vaikka en ole poliisi olisin poliisina hyvinkin varovainen noiden julistusten kanssa, tarkoitaako tämä nyt sitä ettei tarvita vihjetietoa eikä mitään muutakaan yhteydenpitoa poliisiin.
Kun virkamies aloitaa politikoinnin jälki on yleensä sellaista jota on vaikea korjata ja näistä katupartioista on tullut juurikin poliittinen juttu.

Osalla kansalaisista on sellainen valitettava luulo, ettei asioihin voi itse puuttua. Jos näkee seksuaalirikoksen sulkee silmänsä ja toteaa "tuosta aiheutuu vain lievää haittaa", jos pahoinpitelyn niin toteaa että poliisin asia, jos lapset retuuttaa koulumatkalla heikointa niin toteaa että opettajat varmaan puuttuu asiaan, jne.

Ei näin. Niihin voi itse puuttua, samalla kun ilmoittaa viranomaisille. Toki jos on yksin liikkeellä ja näkee vaikka viisi kulttuurin rikastuttajaa tuomassa laajempaa seksuaalikäsitystä Suomeen, niin ei kannata yksin mennä sinne väliin.

Poliisikin voisi keskittyä työhönsä eikä siihen että jotkut kansalaisista haluavat parantaa turvallisuustilannetta. Tosin kuten joku täällä totesi, niin onhan se poliisinkin mukavampi varmaan jauhaa paskaa Facebookissa kuin ottaa rikollisia kiinni.

Soihtukulkue varmaan tehtaili urakalla ajatusrikoksia.

Taitaa Emma Karin mittapuulla jo kansallisvaltion kannattaminen olla tuollainen. Sehän on itse asiassa kansallismielisyyttä ja muutaman aasinsillan kautta voidaan nähdä sen olevan samaa kuin Hitlerillä ja natseilla.

Sopivasti räätälöidyllä kysymystenasettelulla voi sitten teettää kyselyn Ylellä jonka mukaan sotiemme veteraanit ovat jyrkästi kansallisvaltiota vastaan.

Jälleen kerran mielenkiintoinen ulostulo poliisilta. Eräs minun tuttavani hmm... poliisi sellainen, kertoi kuinka hänet virkakaverinsa kanssa pelasti joukkotappelusta ulkopuoliset siviilit. He olivat pahasti alakynnessä. Vastapuoli oli, olkoon sanomatta.. Eli käännämme selkämme kun poliisi saa turpaansa oikein virkansa puolesta??

Viimeksi muokattu:
Poliisi ei tarvitse avukseen minkäänlaisia ryhmiä.

Hyvä että poliisi pärjää hyvin nykyresursseilla.

Valitettavasti poliisin onnistumisessa poliisin pärjääminen on vasta toissijainen mittari, ensisijaisen mittarin ollessa niiden turvallisuus joita poliisin pitää suojella.

Nykymenolla (=leikataan ennestäänkin surkeista poliisimääristä) jonkinlainen kansalaisaktiivisuus tulee paikka paikoin olemaan ainoa tapa säilyttää järjestys. Odinit ovat helppo kohde vastustaa asiaa, osin ihan oikeinkin perustein. Mutta kuten @Tetra mainitsee niin asialle tuskin voi järkevästi tehdä mitään. Toivottavasti näistä iltakävelijöistä suurin osa ei pidä minkään sortin liivejä, paitsi näitä:
1723_0907_297.jpg

Itse uskon että näin onkin. Uusnatsipiirit ovat Suomessa olleet aika pienet ja en usko että siitä merkittävästi kasvavatkaan. Ja ehkäpä meno pysyy siivona jopa näiden sarvikerhon poikien osalta. Ehkä.

Tällä poliisilla on "munaa" mikähän älämölö alkaa?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016010920934535_uu.shtml

Apulaispoliisipäällikkö pysyy kannassaan: Naisten ahdistelu puistoissa on täysin uusi ilmiö

Lauantai 9.1.2016 klo 17.35
Laitoin tuosta jutun tuonne sisäinen turvallisuus osioon..

Naisasialiitto: Naisia on ahdisteltu Suomessa iät ja ajat

Lauantai 9.1.2016 klo 17.37

2000-luvun alussa julkisuudessa keskusteltiin paljon Helsingin Kaisaniemenpuistossa tapahtuneista seksuaalirikoksista. (PASI LIESIMAA)
LUE MYÖS
Apulaispoliisipäällikkö pysyy kannassaan: Naisten ahdistelu puistoissa on täysin uusi ilmiö

Helsingissä muistetaan esimerkiksi klassinen keskustelu Kaisaniemen puiston turvallisuudesta 2000-luvun alussa.

Aro pitääkin Ilkka Koskimäen näkemyksiä uudesta ilmiöstä erikoisina.

- Helsingin poliisin poliisipäällikkönä hänellä pitäisi olla pääsy poliisin omiin tilastoihin, joissa näkyy se, kuinka paljon seksuaalista väkivaltaa poliisille ilmoitetaan.

Pykälä seksuaalisesta ahdistelusta astui voimaan reilu vuosi sitten.

- Ensimmäisen vuoden aikana eli syyskuun loppuun mennessä oli tehty jo melkein neljäsataa rikosilmoitusta ja niistä reilu kolmannes oli johtanut esitutkintaan vuoden puoliväliin mennessä.

Uhritutkimusten mukaan seksuaalinen häirintä ja ahdistelu ovat olleet iät ja ajat arkipäivää suomalaisille naisille. Ongelma on todellinen ja Aron mielestä siihen on puututtava, mutta oikeaan tietoon nojaten.

- Suomesta löytyy poliisin tueksi osaamista esimerkiksi naisjärjestöistä ja väkivaltatutkijoista.

Aron mielestä iso kysymys asiassa on poliisin vastuu. Poliisin tehtävä on pitää yllä yhteiskuntarauhaa ja tiedottaa todenperäisesti asioista. Kun aihe on tällainen, Aro toivoisi, että poliisi nojaisi ainoastaan varmistettuun tietoon.

- Poliisi on tässä ylittänyt valtuutensa. Toivoisin, että lausuntoja ensinnäkin korjataan ja toiseksi tiedottamisessa otetaan vastedes tiukka asialinja.

Aron mielestä Koskimäki on toistanut faktana sitä, että toiminta Helsingissä uutenavuotena olisi ollut suunniteltua, vaikka Keskusrikospoliisi on jo torstaina sanonut, ettei näyttöä mistään laajamittaisesta suunnitelmallisuudesta ole.

- Silti tässä yhä luodaan mielikuvaa, että on ollut suunniteltua toimintaa ja massahäirintää ja että se vaikuttaa samalta kuin Kölnissä. Tosiasiassa on tullut kolme ilmoitusta, jotka ovat tapahtuneet muualla kuin asematunnelissa ja näyttöä siitä, että se olisi ollut suunniteltua, ei ole vahvistettu.

Viimeksi muokattu:

Sitä sanotaan ajatusrikokseksi.

Tällä poliisilla on "munaa" mikähän älämölö alkaa?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016010920934535_uu.shtml

Lauantai 9.1.2016 klo 17.35

Kuulemma pohjanmaalta tuo kaveri ... johtaa joukkoja edestä.

Eilen kun Telegraphiin ilmaantui tämä haastattelu, niin vähän pelkäsin, että tämä rehellinen, vastuuntuntoinen ja pätevä poliisi joutuu seuraavaksi suvakkiroskajoukon hampaisiin. Puhui avoimemmin kuin mitä suomen medialle oli sanottu, tai mitä media oli kertonut.

Back