Pakolaisuus

Sipilän asunnon asia tulee päättymään siten, että medialle todetaan asian olleen liikaa julkisuudessa ja siksi on riski majottaa siirtolaiset ao. asuntoon. Asunto on liian selkeä kohde rasistisille häiriöteoille.
Näin Sipilä pääseee pälkähästä, ei tarvitse selitellä, naapurit pysyy väleissä ja ei tarvitse selitellä miksi tarjous on peruttu. Virkakoneisto auttaa miestä mäessä.

Joo. Ei tartte selitellä, naapurien kanssa säilyy puhevälit ja samalla voi vielä vierittää syyn kantaväestön niskaan.
 
Tämähän on helppo tapaus. On olemassa 'positiivista syrjintää', tästä päästään nopeasti vuoden 2016 muotitermiin ja mantraan: 'positiivinen seksuaalinen hyväksikäyttö'.


joo..ihan samaa linjaa kuin "negatiivinen talouskasvu" :confused:

Ihan kuin kolmannenvaltakunnan ja N-liiton entiset propagandapäälikköt olisivat kuitenkin elossa?
 
Viimeksi muokattu:
Maksaako Sipilä ja turvallisuusselvitysyhtiö sinulle rojalteja jos käyttävät tuota perusteta jonka keksit...
No kuule suoraan sanoen eipä ole tullut yhteydenottoja ja yhteistyöesityksiä, vaikka olen ennalta nähtäviä ja viisaita (omasta mielestäni) ehdotuksia jo antanut muutaman sadan sivun ajan.
Ei nää kotimaiset lämpene.

Olen ajatellut laajentaa konsultointia ulkomaille, mutta Merkelin luokse on vaikeaa päästä ja Puola sekä Unkari pärjäävät järjestelyissään näköjään ihan omin päinkin. Shit!
 
Ketäs se olikaan joka puhui unelmista ja huusi jokahetki tevetuloa ja olikos se niin että ne pahat rassistit varoitteli seurauksista, eli kukas se Putleristi sitten olikaan?Ja kukas se rassisti noin loppupeleissä sitten on?

http://www.hs.fi/paivanlehti/16012016/a1452842302571
Venäjä voisi halutessaan käyttää pakolaisia keinona Suomea ja muita länsimaita vastaan
 
Ministeri Orpo lupaa, että maahanmuuttajat saadaan töihin: Tarvittaessa palkoissa joustetaan alaspäin

Aika masentavaa luettavaa jälleen. Pari poimintaa:

Orpo vakuuttaa kuitenkin, että maahanmuuttajat ovat Suomelle mahdollisuus.

"Uhkaksi maahanmuutto muuttuu vain siinä tapauksessa, että kotouttaminen epäonnistuu", maahanmuuttopoliittista työryhmää vetävä Orpo sanoo.

Orpo torjuu kritiikin kohtuuttomana. Hänen mielestään mikään hallitus ei pysty ihmeisiin puolessa vuodessa.

Asiassa olisi helppo loikata "suomalaiset vai tulijat ensin" -argumentteihin tai matalapalkkojen yleisestä hyväksyttävyydestä rähjäämiseen (kuten monet tekevätkin). Pohjalla on kuitenkin pari vielä suurempaa ongelmaa:

1) Mikään hallitus ei ole pystynyt ihmeisiin edes neljässä vuodessa. Käytännössä kaikkia mahdollisia kokoonpanoja on jo kokeiltu. Tulokset ovat olleet latteita. Edistystä voi tapahtua vähitellen, mutta ei loikkina vaan hitaana hivuttamisena. Tämänhetkistä talous- ja työllisyystilannetta voidaan käyttää aika pätevänä ennusteena seuraavankin neljän vuoden ajan. Ehkä nousee, ehkä laskee. Yleistaso kuitenkin on tätä luokkaa, eikä se ole häävi. On ihan sama, mihin järjestykseen tätä teoreettista työllistämisjonoa venkslataan, kun yksikään portti ei ole auki. Jonoon kyllä olisi vaikka miljoona uutta tulijaa viikon varoitusajalla sitten kun se huutava työvoimapula oikeasti tulee. Heikolta näyttää. Lähimmät vuodet voidaan realistisesti kotouttaa ainoastaan vakaaseen Kelan asiakkuuteen.

2) Artikkelissa sekä lainauksissa puhutaan jälleen hämäävästi "maahanmuuttajista" niin että Finlayson-kortti saadaan livautettua sekaan jos (ja vain jos) se jotakin väitettä tukee. Kun kuitenkin puhutaan "kotouttamisesta", katupartioista sun muusta, lienee aika selvää, mitä segmenttiä tämä artikkeli koskee. Tuskin ainakaan saksalaisia IT-duunareita tai brittiprofessoreita. Ja sitten siihen pointtiin. Anteeksi että huudan, mutta:

Tässä maalailtu kotouttaminen ns. haastavien kulttuurien osalta ei ole onnistunut Suomessa eikä missään vastaavassa maassa edes useamman kymmenen vuoden yrittämisellä. On kokeiltu pientä keppiä, isoa porkkanaa, positiivista syrjintää, kantaväestön syyllistämistä ja vaikka mitä. Näiden ryhmien työllisyysprosentti on silti parin kymmenen paikkeilla, kaikkien tukitoimenpiteidenkin jälkeen. Puuhastelutyöpaikoista siivotuissa tuottavan työn hommissa se on vielä vähemmän. Tämän mallin maahanmuuton "mahdollisuus" realisoituu vain jos kotouttaminen onnistuu sellaisella tavalla, joka ei ole onnistunut millään keinolla missään vertailukelpoisessa maassa.

Orpon "vain siinä tapauksessa" -erityistapaus on todellisuudessa normi. Mahdollisuusunelma toteutuu ainoastaan utopiassa, jota ei ole nähty missään. Ruotsi, tuo humanitaarinen suurvalta, on kylvänyt kokoonsa nähden enemmän rahaa tukitoimiin ja resursseja propagandaan kuin kenties yksikään maa missään. Tulokset voi lukea tilastoista. Montako kertaa enemmän miljardeja Suomen pitäisi sijoittaa samaan ympyrän neliöintiin? Onko pienintäkään todellista näyttöä, että se voisi onnistua edes tyydyttävästi? Meillä on edelleen jonossa samoja "harjoittelukappaleita", jotka ovat olleet maassa 90-luvulta asti. Yksikään hallituskokoonpano ei ole onnistunut tässä työllistämistehtävässä, ei nousu- eikä laskusuhdanteessa, ei edes niin pienten tulijamäärien aikana, että jokaiselle olisi voitu nimetä henkilökohtainen avustaja viemään töihin ja pitämään siellä kädestä. Miten ihmeessä se voisi onnistua kymmenen kertaa suuremmalle joukolle samaa sakkia, kun systeemi natisee liitoksistaan pelkän makuupaikkojen osoittamisen kanssa?

Tällaiselle maallikkojuntille koko lähi-itäläisten työllistämisprosessi näyttää suunnilleen samalta kuin lintulaudan pystyttäminen keitetystä spagetista. Voi onnistua tarpeeksi valtavalla tukirakennelmalla, mutta juntin mielessä käy, mitä se spagetti siellä keskellä lopulta tekee ja olisiko kannattanut valita pohjaksi ihan mikä tahansa muu materiaali kuin se jatkuvasti huonoimmaksi osoittautunut.


Vertailun vuoksi, nykyisessä ja edellisissä työpaikoissani ulkomaalaisaste on karkeasti ottaen puolet. Juuri nyt yritetään jahdata väkeä ympäri Eurooppaa tai vaikka koko maailmaa tiettyihin asiantuntijatehtäviin. Kun joku löydetään, tämä tömähtää Helsinki-Vantaalle allekirjoituksia vaille valmis työsopimus taskussaan. "Kotouttaminen" kestää noin yhden päivän, kun kerrotaan tietoverkkojen tunnarit ja näytetään mistä saa työvälineet. Toisena päivänä painetaan täysillä duunia, ihonväristä riippumatta, yhteisesti hyväksytyn työkulttuurin puitteissa. Se ei ole "mahdollisuutta ja voimavaraa" vaan todellisuutta. On ollut eurooppalaista, kiinalaista, japanilaista, intialaista, jopa pari iranilaista ja pakistanilaista, kunhan näytöt ovat kunnossa. Harmi vain, että tältä Orpon "voimavaraosastolta" harvemmin löytyy sellaista mitä yksikään yksityinen työnantaja haluaisi pestata omaan laskuunsa. Jos tarvittaisiin väkeä yksinkertaisiin perustehtäviin, sadan metrin säteellä olisi varmasti joutavana joku perustylsä Tiina tai Pena, joka sentään osaa kommunikoida sekä suomeksi että englanniksi. Sellaista hommaa ei vain ole, johon puhtaan objektiivisia mittareita käyttäen luku- ja kielitaidoton irakilainen tai somalialainen olisi paras tai edes keskinkertainen valinta. Tarvitaan aivan järjetön määrä ns. "positiivista syrjintää", eikä sekään näytä riittävän.


Tiivistelmä: Hallitus voisi ihan ensimmäiseksi näyttää, miten edes yhden haastavan alueen ja ikäluokan työllisyys (tuottava, ei temppu-) saataisiin vaikka 50 prosenttiin. Ei ole onnistunut yhdeltäkään aiemmalta hallitukselta. Jos se ei edelleenkään onnistu, mikä riivattu saa kuvittelemaan, että kannattaa ottaa vuodessa 30 000 lisää jonoon onnistumista odottamaan?

Heikkoa näkyy olevan tämän mahdollisuuden kanssa sekä Suomessa että muissa Pohjoismaissa, vuosikymmenestä toiseen.
 
Tarinaa Kouvolasta.

http://www.kouvolansanomat.fi/Onlin...tä sitä suojaa, mitä etsimme”/2016220154794/4

Sarah ja Omar Al-Khafaji saivat tarpeekseen paikallisen vastaanottokeskuksen pihalla päivittäin esiintyneistä häiriköistä. Kuusankosken torilla moottoripyörällä liikkunut kaksikko heilutteli näille myös puukkoa. Peruivat tp-hakemuksensa ja haluavat takaisin Irakiin.

— Lähtiessämme Irakista menetimme kaiken: auton, kodin ja rahat. Suomi on turvallinen maa, mutta ilmapiiri on todella pakolaisvastainen.
 
@Sakararäjähdepanos juuri näin. Orpon ajattelu on joko käsittämätöntä toiveajattelua, että nyt heikommista olosuhteista huolimatta lopputulos on jostain mystisestä syystä parempi, tai sitten Orpo ei tiedä miten Suomeen aikaisemmin saapuneet pakolaiset ovat työllisyyneet (tai noudattaneet lakia).
 
Mies tunkeutui naisten pesuhuoneeseen uimahallissa

"Lehden mukaan naisten puolelle mennyt mies oli turvapaikanhakija. Tapauksen johdosta Vesi-Jatuli on asettanut Oulun ensi- ja turvakoti ry:n ylläpitämän, 16–17-vuotiaille nuorille tarkoitetun tukiasumisyksikön turvapaikanhakijoille porttikiellon uimahalliin. Kielto kestää tammikuun loppuun."

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/...2215227?pwbi=5eae8253df9f7c11443cd6ffeed4a475
 
Ketäs se olikaan joka puhui unelmista ja huusi jokahetki tevetuloa ja olikos se niin että ne pahat rassistit varoitteli seurauksista, eli kukas se Putleristi sitten olikaan?Ja kukas se rassisti noin loppupeleissä sitten on?

http://www.hs.fi/paivanlehti/16012016/a1452842302571
Venäjä voisi halutessaan käyttää pakolaisia keinona Suomea ja muita länsimaita vastaan

Aivan sama kuka on rasisti, mutta kuka tai ketkä ovat lopulta idiootteja? Viissataakaan karzeaa raziztia ei voi tehdä sellaista vahinkoa kotimaalle kuin muutaman hengen päättäjistö.

Olen yrittänyt pohtia juuri tätä vipuvartta, joka nyt tellätään oikein änskällä Kremlin kouraan. Käyttääkö? Rumpujen pärinää ja ethnical-värinää: käyttää.

Varsin virtaviivaiseksi on nyt iteroitava palautustoiminta. Niin tekevät todennäköisesti muutkin Euroopan valtiot. Pikapikaa inhasti siivilöidään mahdolliset osaajat tulvasta kotoutumaan ja lopuille lentolippu kotiin. Piste. Peesaaminen ja vatilointi päätöksenteossa on nyt myrkkyvä. Mutta eiköhän siihen kuitenkin turvallisesti langettane. Otetaan kevätsulilla ensin Asiassa reippaasti turpaan ja peesataan sitten muita......
 
Aivan sama kuka on rasisti, mutta kuka tai ketkä ovat lopulta idiootteja? Viissataakaan karzeaa raziztia ei voi tehdä sellaista vahinkoa kotimaalle kuin muutaman hengen päättäjistö.

Olen yrittänyt pohtia juuri tätä vipuvartta, joka nyt tellätään oikein änskällä Kremlin kouraan. Käyttääkö? Rumpujen pärinää ja ethnical-värinää: käyttää.

Varsin virtaviivaiseksi on nyt iteroitava palautustoiminta. Niin tekevät todennäköisesti muutkin Euroopan valtiot. Pikapikaa inhasti siivilöidään mahdolliset osaajat tulvasta kotoutumaan ja lopuille lentolippu kotiin. Piste. Peesaaminen ja vatilointi päätöksenteossa on nyt myrkkyvä. Mutta eiköhän siihen kuitenkin turvallisesti langettane. Otetaan kevätsulilla ensin Asiassa reippaasti turpaan ja peesataan sitten muita......
Eikös Venäjä ole turvallinen maa, sitä voi kysyä vaikka Pääministerin erityisavustaja Lehtomäeltä joten eikun suunta takaisin itään rajalta, tietysti ellei rohkeus riitä niin sitten vaan parikolme miljoonaa uutta suomalaista niin eiköhän palkat ala olla kohdillaan just semmosella tasolla jonka demarikin ja vihervassari hyväksyy.
 
Mies tunkeutui naisten pesuhuoneeseen uimahallissa

"Lehden mukaan naisten puolelle mennyt mies oli turvapaikanhakija. Tapauksen johdosta Vesi-Jatuli on asettanut Oulun ensi- ja turvakoti ry:n ylläpitämän, 16–17-vuotiaille nuorille tarkoitetun tukiasumisyksikön turvapaikanhakijoille porttikiellon uimahalliin. Kielto kestää tammikuun loppuun."

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/...2215227?pwbi=5eae8253df9f7c11443cd6ffeed4a475
Porttikielto uskallettiin antaa kun oli Saksassakin annettu. Suomalainen ei uskalla päättää enää mitään ellei ole esimerkkiä jostain muualta.
 
Esim Suomen "tilapäinen autovero" vietti kuun alussa 58-V synttäreitään.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Suomen_autovero

"Autovero otettiin Suomessa käyttöön 1. tammikuuta 1958 voimaan tulleella lailla. Lakia säädettäessä eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”
 
12391091_1702564273298535_7270295413114681892_n.jpg
 
Aika masentavaa luettavaa jälleen. Pari poimintaa:





Asiassa olisi helppo loikata "suomalaiset vai tulijat ensin" -argumentteihin tai matalapalkkojen yleisestä hyväksyttävyydestä rähjäämiseen (kuten monet tekevätkin). Pohjalla on kuitenkin pari vielä suurempaa ongelmaa:

1) Mikään hallitus ei ole pystynyt ihmeisiin edes neljässä vuodessa. Käytännössä kaikkia mahdollisia kokoonpanoja on jo kokeiltu. Tulokset ovat olleet latteita. Edistystä voi tapahtua vähitellen, mutta ei loikkina vaan hitaana hivuttamisena. Tämänhetkistä talous- ja työllisyystilannetta voidaan käyttää aika pätevänä ennusteena seuraavankin neljän vuoden ajan. Ehkä nousee, ehkä laskee. Yleistaso kuitenkin on tätä luokkaa, eikä se ole häävi. On ihan sama, mihin järjestykseen tätä teoreettista työllistämisjonoa venkslataan, kun yksikään portti ei ole auki. Jonoon kyllä olisi vaikka miljoona uutta tulijaa viikon varoitusajalla sitten kun se huutava työvoimapula oikeasti tulee. Heikolta näyttää. Lähimmät vuodet voidaan realistisesti kotouttaa ainoastaan vakaaseen Kelan asiakkuuteen.

2) Artikkelissa sekä lainauksissa puhutaan jälleen hämäävästi "maahanmuuttajista" niin että Finlayson-kortti saadaan livautettua sekaan jos (ja vain jos) se jotakin väitettä tukee. Kun kuitenkin puhutaan "kotouttamisesta", katupartioista sun muusta, lienee aika selvää, mitä segmenttiä tämä artikkeli koskee. Tuskin ainakaan saksalaisia IT-duunareita tai brittiprofessoreita. Ja sitten siihen pointtiin. Anteeksi että huudan, mutta:

Tässä maalailtu kotouttaminen ns. haastavien kulttuurien osalta ei ole onnistunut Suomessa eikä missään vastaavassa maassa edes useamman kymmenen vuoden yrittämisellä. On kokeiltu pientä keppiä, isoa porkkanaa, positiivista syrjintää, kantaväestön syyllistämistä ja vaikka mitä. Näiden ryhmien työllisyysprosentti on silti parin kymmenen paikkeilla, kaikkien tukitoimenpiteidenkin jälkeen. Puuhastelutyöpaikoista siivotuissa tuottavan työn hommissa se on vielä vähemmän. Tämän mallin maahanmuuton "mahdollisuus" realisoituu vain jos kotouttaminen onnistuu sellaisella tavalla, joka ei ole onnistunut millään keinolla missään vertailukelpoisessa maassa.

Orpon "vain siinä tapauksessa" -erityistapaus on todellisuudessa normi. Mahdollisuusunelma toteutuu ainoastaan utopiassa, jota ei ole nähty missään. Ruotsi, tuo humanitaarinen suurvalta, on kylvänyt kokoonsa nähden enemmän rahaa tukitoimiin ja resursseja propagandaan kuin kenties yksikään maa missään. Tulokset voi lukea tilastoista. Montako kertaa enemmän miljardeja Suomen pitäisi sijoittaa samaan ympyrän neliöintiin? Onko pienintäkään todellista näyttöä, että se voisi onnistua edes tyydyttävästi? Meillä on edelleen jonossa samoja "harjoittelukappaleita", jotka ovat olleet maassa 90-luvulta asti. Yksikään hallituskokoonpano ei ole onnistunut tässä työllistämistehtävässä, ei nousu- eikä laskusuhdanteessa, ei edes niin pienten tulijamäärien aikana, että jokaiselle olisi voitu nimetä henkilökohtainen avustaja viemään töihin ja pitämään siellä kädestä. Miten ihmeessä se voisi onnistua kymmenen kertaa suuremmalle joukolle samaa sakkia, kun systeemi natisee liitoksistaan pelkän makuupaikkojen osoittamisen kanssa?

Tällaiselle maallikkojuntille koko lähi-itäläisten työllistämisprosessi näyttää suunnilleen samalta kuin lintulaudan pystyttäminen keitetystä spagetista. Voi onnistua tarpeeksi valtavalla tukirakennelmalla, mutta juntin mielessä käy, mitä se spagetti siellä keskellä lopulta tekee ja olisiko kannattanut valita pohjaksi ihan mikä tahansa muu materiaali kuin se jatkuvasti huonoimmaksi osoittautunut.


Vertailun vuoksi, nykyisessä ja edellisissä työpaikoissani ulkomaalaisaste on karkeasti ottaen puolet. Juuri nyt yritetään jahdata väkeä ympäri Eurooppaa tai vaikka koko maailmaa tiettyihin asiantuntijatehtäviin. Kun joku löydetään, tämä tömähtää Helsinki-Vantaalle allekirjoituksia vaille valmis työsopimus taskussaan. "Kotouttaminen" kestää noin yhden päivän, kun kerrotaan tietoverkkojen tunnarit ja näytetään mistä saa työvälineet. Toisena päivänä painetaan täysillä duunia, ihonväristä riippumatta, yhteisesti hyväksytyn työkulttuurin puitteissa. Se ei ole "mahdollisuutta ja voimavaraa" vaan todellisuutta. On ollut eurooppalaista, kiinalaista, japanilaista, intialaista, jopa pari iranilaista ja pakistanilaista, kunhan näytöt ovat kunnossa. Harmi vain, että tältä Orpon "voimavaraosastolta" harvemmin löytyy sellaista mitä yksikään yksityinen työnantaja haluaisi pestata omaan laskuunsa. Jos tarvittaisiin väkeä yksinkertaisiin perustehtäviin, sadan metrin säteellä olisi varmasti joutavana joku perustylsä Tiina tai Pena, joka sentään osaa kommunikoida sekä suomeksi että englanniksi. Sellaista hommaa ei vain ole, johon puhtaan objektiivisia mittareita käyttäen luku- ja kielitaidoton irakilainen tai somalialainen olisi paras tai edes keskinkertainen valinta. Tarvitaan aivan järjetön määrä ns. "positiivista syrjintää", eikä sekään näytä riittävän.


Tiivistelmä: Hallitus voisi ihan ensimmäiseksi näyttää, miten edes yhden haastavan alueen ja ikäluokan työllisyys (tuottava, ei temppu-) saataisiin vaikka 50 prosenttiin. Ei ole onnistunut yhdeltäkään aiemmalta hallitukselta. Jos se ei edelleenkään onnistu, mikä riivattu saa kuvittelemaan, että kannattaa ottaa vuodessa 30 000 lisää jonoon onnistumista odottamaan?

Heikkoa näkyy olevan tämän mahdollisuuden kanssa sekä Suomessa että muissa Pohjoismaissa, vuosikymmenestä toiseen.

Hyvä, tyhjentävä kommentti.

Itseäni mietityttää mikä on Orpon motiivi puhua tuommoista sontaa? Tuskin mies voi olla niin tyhmä, että uskoisi itse puheisiinsa. Jopa poliitikolta voi odottaa jonkinlaista tasoa mutta Orpo suoriutuu tuonkin riman alitse kevyesti.

Erikoista, että kansanedustajat antoivat hänelle hyvän arvosanan. Joka kerta kun näen miehen esiintymässä, niin tulee mieleen peura ajovaloissa.
Yhdelle kaverille (pitkäaikainen kokomuuksen jäsen) riitti yksi ainoa Orpon tv-haastattelu ja kaveri erosi puolueesta.
 
Back
Top