Pakolaisuus

Jos kapina on hävitty, eikö kannattaisi antautua ja yrittää elää sovussa vallitsevan hallinnon kanssa.... ja jäädä Syyriaan. Ei tarttis lähteä pakosalle.
Miksi kapina jatkuu vaikka sen voittoa ei ole näkyvissä?

Kapinaan osallistuneiden taistelijoiden osalta tulisikin olla aika hiton tarkka harkinta käytössä. Omaa kieltään porukasta kertoo se, että keskenään on alettu taistelemaan jo ennen kuin yhteistä vihollista on edes kukistettu - ei ole maltettu odottaa kapinan voittoa että saadaan ruveta tappelemaan sen saaliista.

Niiden osalta, jotka vain sattuivat asumaan kaupungissa, voinee sitten nähdä jo selkeää syytä pakolaisuudelle - tosin ensisijaisen auttamistavan pitäisi olla siellä tapahtumapaikkojen lähellä, koska se on ainoata millä on loppupeleissä mitään ison kuvan merkitystä. Joku ratkaisu tuolla tulee ja kotiinpaluu lienee ennen pitkää mahdollista, etenkin jos ei ole tähän tuhoontuomittuun kapinaan osallistunut.

Edit: Sinällään luulen että antautuminen monelle ei ole todellinen vaihtoehto - mutta lienee loogisempia pakopaikkoja kuin Suomi, jos ei ole mitään omallatunnolla.
 
Jos kapina on hävitty, eikö kannattaisi antautua ja yrittää elää sovussa vallitsevan hallinnon kanssa.... ja jäädä Syyriaan. Ei tarttis lähteä pakosalle.
Miksi kapina jatkuu vaikka sen voittoa ei ole näkyvissä?

Voi olla vähän samanlaisia syitä kuin miksi täällä käytiin 1939 aseisiin, vaikka voittoa ei kyllä ollut näkyvissä.
 
Voi olla vähän samanlaisia syitä kuin miksi täällä käytiin 1939 aseisiin, vaikka voittoa ei kyllä ollut näkyvissä.
Oliko tosiaan samat syyt?
Suomi puolustautui yhtenä kansana ulkomaata vastaan tavoitteena torjua hyökkääjä.
Syyriassa osa kansasta alkoi kapinoimaan tavoitteena syrjäyttää hallinto ja valtion joukot kukistivat kapinan.
Ymmärrän nämä erilaisiksi sodan pohjiksi.
 
Oliko tosiaan samat syyt?
Suomi puolustautui yhtenä kansana ulkomaata vastaan tavoitteena torjua hyökkääjä.
Syyriassa osa kansasta alkoi kapinoimaan tavoitteena syrjäyttää hallinto ja valtion joukot kukistivat kapinan.
Ymmärrän nämä erilaisiksi sodan pohjiksi.

Koskaan ei ole samat syyt, koska historia ei toista itseään.

Sodatkin ovat tässä välissä muuttuneet, ja jos rajaamme "oikeiksi" taistelijoiksi tai "oikeiksi" pakolaisiksi vain selvästi 1900-luvun alun sotia taistelevat tai niitä pakenevat, niin, no, se on tietty yksi keino ratkaista pakolaisongelma.
 
Uskon kyllä että kantokykymme riittää kaikille Syyrian pakolaisille jotka tänne eksyvät turvapaikanhakijoina.

Niinhän se Merkelkin taisi sanoa ja sai miljoonan kunnes oli jo alettava hiukan toppuuttelemaan... Mukaan vaan meinaa tarttua jos jonkinmoista onnenonkijaa timbuktusta saakka ja lisäksi vielä ison osan henkilöllisyys vaihtuu syyrialaiseksi tai jollei muuta niin paperit ainakin hukkuu..
 
jos rajaamme "oikeiksi" taistelijoiksi tai "oikeiksi" pakolaisiksi vain selvästi 1900-luvun alun sotia taistelevat tai niitä pakenevat, niin, no, se on tietty yksi keino ratkaista pakolaisongelma.
Toki pakolainen pakenee sotaa oli sen alkusyy mikä tahansa, siitä varmaan ollaan samaa mieltä. Lähinnä pohdinkin sitä, mikä toisaalla täällä keskustelussa on ollut esillä, että elätellään toiveita paluusta Syyriaan kunhan sota loppuu. Tältä pohjalta ajattelen että eikö hävinneiden kapinallisten olisi järkevintä laskea aseensa jotta pakolaiset pääsevät palaamaan. Häviö on jo selvää ja kapinan jatkaminen ei tuota haluttua lopputulosta.
Syyriassa näin.

Seuraavissa kapinoissa joita USA aikoo tukea, aseellisen tuen on oltava suurempaa ja kertaluontoisesti tehokkaampaa, jotta haluttu lopputulos voi toteutua. Syyriassa apu jäi ilmeisesti hieman nihkeäksi.
Niin muuten....mikä on USA:n osuus tappion nielemisessä? Osallistuvatko millä tavalla "sotakorvauksiin".... vaikka ottamalla pakolaisia?

.
 
Niinhän se Merkelkin taisi sanoa ja sai miljoonan kunnes oli jo alettava hiukan toppuuttelemaan... Mukaan vaan meinaa tarttua jos jonkinmoista onnenonkijaa timbuktusta saakka ja lisäksi vielä ison osan henkilöllisyys vaihtuu syyrialaiseksi tai jollei muuta niin paperit ainakin hukkuu..

Sepä se. Merkel olisi voinut lisätä, että muut potkitaan raakasti ulos, huijarit myös.

Parempi kun olisi jättänyt sanomatta kokonaan. Ainoa aidosti tehokas tapa auttaa on kuitenkin UNHCR:n kautta, vaikka Saksaan nyt jokunen ihminen uppoaakin.
 
Ja niin mitä sitä kierrellä. Pääasiassa irakilaiset hakeutuivat niinhin maihin missä sosiaaliturva oli paras. Samoin monet muutkin kylkiäiset. Niin itsekin tekisin jos aikomuksena olisi "nauttia elämästä" vailla huolen häivää....

Jos vene on kumossa niin sillon uidaan lähimpää rantaan eikä sinne missä kasvaa parhaat banaanit....
 
Ja niin mitä sitä kierrellä. Pääasiassa irakilaiset hakeutuivat niinhin maihin missä sosiaaliturva oli paras. Samoin monet muutkin kylkiäiset. Niin itsekin tekisin jos aikomuksena olisi "nauttia elämästä" vailla huolen häivää....

Jos vene on kumossa niin sillon uidaan lähimpää rantaan eikä sinne missä kasvaa parhaat banaanit....

Näin se on. Ja tuo heidän toimintansa on tuolta osin täysin ymmärrettävää, kukapa ei menisi parhaimman tuntuiseen paikkaan, oli sitten pakomatkalla oikeasti sotaa taikka vain elintasoa parantamassa. Ne sotapakolaiset, joilla on aikomus palata kotimaahansa eivät muutamaa poikkeusta lukuunottamatta lähde lähintä turvallista maata pidemmälle, tähän liittyen on ollut myös ihmeellistä "tyhmäksi tekeytymistä" kun on puhuttu kotimaihinsa sankoin joukoin palaavista ihmisistä.

Tyhmä ei ole se joka ottaa, vaan se joka antaa.

Tämä on ollut joillekin käsittämätöntä tajuta tässä turvapaikkakritiikissä - se ei pääosin kohdistu turvapaikanhakijoihin ihmisenä, vaikka olisivat elintason perässä, vaan se kohdistuu typeränä pidettyyn systeemiin ja siihen vaikuttaviin suomalaisiin. Siksi rasismihöpinät kumisevat valtaosin tyhjyyttään ja onneksi niitä myös kuulee entistä vähemmän.
 
Paljokohan tälläisiäkin tapauksia oikein mahtaa olla ja mitä sitten jos matkalla nimi vaihtuukin Heikistä Pekaksi?

Irakilaisperhe ei saanut turvapaikkaa, koska saivat päätöksen aiemmin Italiasta
Kotimaa | Turun Sanomat | 9:29 | 13
Jaa artikkeli:
Maahanmuuttovirasto oli hylännyt kahden Irakin kansalaisen turvapaikkahakemuksen ilmeisen perusteettomana ja vaatinut heitä välittömästi siirtymään Italiaan, jossa heille oli myönnetty toissijainen suojeluasema. Perheeseen kuului myös kaksi pientä lasta.

Hallinto-oikeus katsoi, että hakijat lapsineen olivat erityisen suojelun tarpeessa. Hallinto-oikeus palautti asian Maahanmuuttovirastolle uudelleen käsiteltäväksi sen selvittämiseksi, tullaanko Italiassa tarjoamaan perheelle lasten ikätasoon sopivat olosuhteet ja voidaanko asianosaiset lapsineen palauttaa Italiaan siten, että he eivät joudu siellä ihmisarvoa loukkaavan kohtelun kohteeksi. Hallinto-oikeus viittasi sovelletuissa oikeusohjeissa Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen ratkaisuun Tarakhel v. Sveitsi sekä niin sanottuun vastuunmäärittämisasetukseen.

Korkein hallinto-oikeus totesi Maahanmuuttoviraston valituksesta, että koska hakijoille oli myönnetty Italiassa toissijainen suojeluasema, asiassa ei sovellettu vastuunmäärittämisasetusta. Sitä vastoin oikeudellisena kysymyksenä asiassa oli, oliko hakijoiden kansainvälistä suojelua koskevat hakemukset voitu hylätä ilmeisen perusteettomina. Hakijat olivat saapuneet Suomeen Italiasta, joka oli turvallinen turvapaikkamaa.

Koska oletus turvallisesta turvapaikkamaasta ei kuitenkaan ole kumoamaton, asiassa oli seuraavaksi arvioitava, voitiinko hakijat lapsineen palauttaa Italiaan siten, että he eivät joudu siellä Euroopan ihmisoikeussopimuksen kolmannessa artiklassa tarkoitetun epäinhimillisen kohtelun kohteeksi tai ulkomaalaislain 147 §:ssä tarkoitetun kohtelun kohteeksi.

Asianosaiset olivat esittäneet Italiassa kokemaansa turvattomuuteen ja etenkin Italiassa kansainvälistä suojelua saaneiden henkilöiden heikkoihin yleisiin olosuhteisiin liittyviä perusteita palautuskiellon soveltamiselle. Molemmille vanhemmille oli Italiassa myönnetty toissijainen suojeluasema. Se takasi heille siellä määritelmädirektiivin mukaiset oikeudet, joihin kuului oikeus turvautua Italian julkisiin palveluihin. Heidän asemansa ei ollut verrattavissa ensimmäisen kerran Euroopan unionin alueelle tuleviin turvapaikanhakijoihin.

KHO:n mukaan pelkästään se seikka, että heidän taloudellinen asemansa tai sosiaaliset elinolosuhteensa saattoivat Suomeen verrattuna merkittävästikin heikentyä, ei ollut riittävä peruste sille, että heidän voitaisiin katsoa altistuvan epäinhimilliselle kohtelulle Italiassa. Asiassa ei ollut heidän yksilölliseen tilanteeseensa tai lapsen etuun liittyviä seikkoja, joiden vuoksi heidän palauttamisensa Italiaan muodostuisi palautuskiellon vastaiseksi. Maahanmuuttovirasto oli voinut hylätä hakemukset ilmeisen perusteettomina. Hallinto-oikeuden päätös kumottiin ja Maahanmuuttoviraston päätöksen lopputulos saatettiin voimaan.
 
Sisäministeriön kansliapäälliikkö on uskoo Suomeen palaavien ISIS-taistelijoiden kotoutuvan hyvän ohjelman avulla:
Sisäministeriön kansliapäällikkö: Suomen Isis-taistelijat irti ääriajattelusta

Päivi Nergin mukaan Suomesta on lähtenyt paljon ihmisiä Isikseen. Nyt etsitään sieltä palanneita. Suomi on varautunut siihen, että terroristijärjestö Isikseen värväytyneitä suomalaistaistelijoita palaa takaisin Suomeen, sanoo sisäministeriön kansliapäällikkö Päivi Nerg.

– Yksittäisten henkilöiden tiedetään jo palanneen, Nerg kertoo.

Viranomaisten tiedossa on tällä hetkellä noin 70 henkilöä, jotka ovat lähteneet Suomesta Isiksen riveihin Irakin ja Syyrian taistelualueille. Joukossa on niin kantasuomalaisia kuin ulkomailta Suomeen muuttaneita.

– Suomi on harvinainen muihin Euroopan maihin verrattuna, sillä väkilukuun suhteutettuna Suomesta on lähtenyt paljon ihmisiä Isikseen, Nerg sanoo.

Väkivaltaisen ekstremismin ohjelma
Nergin mukaan Isiksestä palanneet henkilöt pyritään tavoittamaan väkivaltaisen ekstremismin ohjelman avulla. Sisäministeriössä laaditussa ohjelmassa ovat mukana virkamiesten ja poliisin lisäksi lukuiset syrjäytyneiden ihmisten kanssa toimineet järjestöt, kuten Suomen Punainen Risti ja Kirkon Ulkomaanapu.

Vuonna 2012 käyttöön otetussa ohjelmassa otetaan huomioon uskonnolliset ääriliikkeet, äärioikeiston ja äärivasemmiston toiminta sekä yksittäisten toimijoiden tuoma uhka. Tavoitteena on, että henkilö luopuu ääriajatteluun perustuvasta väkivallan käytöstä.

Nerg sanoo, että viime vuosina ohjelman kautta on jo tavoitettu yksittäisiä radikalisoituneita ja Isisiksessä mukana olleita henkilöitä.

– Heitä pyritään auttamaan takaisin normaaliin elämään. Tämä edellyttää kuitenkin vapaaehtoisuutta, sillä tie on pitkä. Usein takaisin palanneet henkilöt ovat hyvin traumatisoituneita.

Rikosoikeudelliseen vastuuseen Isiksen toiminnassa mukana olleita ei automaattisesti saada.

– Jos ei ole näyttöä, että henkilö on ollut sotatoimissa, poliisi ei voi tehdä mitään. Ja jos heitä ei saada ekstremismin ohjelman piiriin, he ovat viranomaisten valvonnan alla.

Nuoret opintielle, aikuiset töihin
Kansliapäällikkö pitää radikalisoitumisen ennaltaehkäisyssä tärkeänä sitä, että Suomesta turvapaikan saaneet ja saavat saadaan nopeasti osaksi yhteiskuntaa. Nerg sanoo, että lapset ja nuoret tulee ohjata mahdollisimman pian opintielle ja aikuiset kiinni työn syrjään.

– Syrjäytymis- ja radikalisoitumisvaara koskee Suomeen muuttaneita samalla tavalla kuin kantasuomalaisiakin. Kielitaidottomilla ulkomaalaisilla riski on kuitenkin suurempi. Turvallisuusviranomaisten näkökulmasta nämä ihmiset pitää saada työ- ja kouluelämään.

Nergin mukaan turvapaikan saaneiden työllistämiseen etsitään jatkuvasti erilaisia keinoja, joita ovat esimerkiksi työssäoppimisjaksot ja oppisopimuskoulutukset. Hänen mukaansa Suomessa pitäisi keskustella avoimemmin erilaisista työllistymisen keinoista, esimerkiksi turvapaikan saaneiden mahdollisuudesta tehdä töitä työehtosopimuksia heikoimmilla ehdoilla.

– Tämä on suomalaisen yhteiskunnan suuri kysymys. Saksa on tehnyt jo vastaavanalaisia ratkaisuja. Minusta tästä tulisi keskustella myös Suomessa.

Nerg lisää, että jos turvapaikan saaneiden kohdalla päädyttäisiin palkka-aleen, se ei saisi mahdollistaa ihmisten hyväksikäyttöä.

– Nyt ei saisi olla yhtäkään vaihtoehtoa, jota ei pengota läpi. Emme saa silti rakentaa säännötöntä maailmaa, jossa saa tehdä töitä eurolla. Se luo turvallisuusriskejä ja aineksia ihmiskauppaan.
http://www.ksml.fi/kotimaa/Sisämini.../799271?pwbi=7d7cc57e32340674ea01eba42e50a90d
Onkohan tämä tapa käytössä laajemmaltikin EUn yli, veikkaan kyllä että ihan kotimainen lähestymistapa.
 
Tälläisissäkin tapauksessi pitäisi olla tarpeeksi hyvin jo etukäteen teroittu mieliin että hölmöilystä seuraa myös rangaistus ja rikoksien tapauksessa paluu lähtöruutuun jo varsin nopeastikin.

Puukko heilui aamuyöllä - vastaanottokeskuksen asukasta epäillään tapon yrityksestä
KOTIMAA 13.7.2016 10:21
Pietarsaaressa olevassa vastaanottokeskuksessa tapahtui tiistaina aamuyöstä puukotus. Tapahtuneessa on kolme asianomistajaa ja yksi on epäilty, kertoo poliisi.

Kaikki asianosaiset ovat vastaanottokeskuksen asukkaita. Poliisi on pidättänyt epäillyn rikosnimikkeillä tapon yritys, törkeä pahoinpitely ja törkeän pahoinpitelyn yritys.
http://www.karjalainen.fi/uutiset/u...eskuksen-asukasta-epaillaan-tapon-yrityksesta
 
Mitäköhän suomalainen vailla työtä ja opiskelupaikkaa jäänyt nuori mahtaa miettiä 'väkuvaltaisen ekstremismin ohjelmasta' jossa 'väkivaltainen ekstremisti' palkitaan työpaikalla tai opiskelupaikalla?

Mille ihmeen alalle 'väkivaltainen ekstremisti' on edes turvallista kouluttaa tai työllistää?
 
Viimeksi muokattu:
Mites sellainen skenaario, että Putin saa sairaskohtauksen ja tapetaan. Venäjällä syttyy pienimuotoinen tai vähän isompikin sisällisota ja Pietari suunnalta alkaa virrata satojatuhansia pakolaisia Suomeen. Miten Suomen pitäisi toimia tällaisessa tapauksessa?
 
Eikös arabikevään aaltoa katsottu länsimaissa melko suopealla silmällä ja muutamalla pommituslennolla autettiinkin. Syyriassakin piti kukistaa tyranni joka omaa kansaansa alisti jja vaimosi.

Eipä taida Assad antaa Geneven sopimuksen mukaista kohtelua antautuneille.
 
EU haluaa yhtenäistää tuvapaikkapolitiikkaa – vastaanotto-oloista yhtenäiset, uusia velvoitteita hakijoille
ULKOMAAT JULKAISTU 13.07.2016 13:24

Euroopan komissio esittää uusia toimia EU:n turvapaikkapolitiikan yhtenäistämiseksi. Tarkoituksena on laatia yhteiset kriteerit siitä, ketkä ovat oikeutettuja kansainväliseen suojeluun.

Uudistuksilla pyritään lyhentämään käsittelyaikoja ja takaamaan turvapaikanhakijoille yhtenäiset vastaanotto-olot maasta riippumatta.

Turvapaikkaa koskevat päätökset pitäisi tehdä lähtökohtaisesti kuuden kuukauden kuluessa. Jos hakija tulee turvallisena pidetystä maasta, prosessi pitäisi hoitaa 1–2 kuukaudessa.

– Muutokset luovat aidosti yhteisen turvapaikkaprosessin ja takaavat, että turvapaikanhakijoita kohdellaan tasavertaisella ja asianmukaisella tavalla riippumatta jäsenmaasta, jossa he jättävät hakemuksen, sanoo maahanmuuttokomissaari Dimitris Avramopoulos tiedotteessa.

Esityksissä asetetaan velvoitteita myös turvapaikanhakijoille. Elleivät he tee yhteistyötä viranomaisten kanssa tai jos he liikkuvat perusteettomasti maasta toiseen, heille voidaan määrätä sanktioita ja turvapaikkahakemus voidaan hylätä.

Lakiesitykset täydentävät komission aiempia ehdotuksia turvapaikkajärjestelmän uudistamiseksi. Muutokset edellyttävät EU-maiden ja Euroopan parlamentin hyväksyntää.

Pakolaisia EU:n ulkopuolelta
Komissio esittää samalla myös yhtenäistä ja pysyvää menettelyä pakolaisten vastaanottoon EU:n ulkopuolelta. Tähän asti päätöksiä on tehty vain väliaikaisista järjestelyistä.

Uusi malli ei sisällä ajatusta maakohtaisista kiintiöistä. EU-maat päättäisivät joka vuosi keskenään, minkä verran ne ovat valmiita ottamaan pakolaisia vastaan.

Jokaista vastaanotettavaa pakolaista kohti jäsenmaa saisi 10 000 euron summan, joka otettaisiin EU-budjetista.

– Tämä on tehokas tapa osoittaa yhteisvastuuta ja solidaarisuutta EU:n ulkopuolisille maille, sanoo komission varapuheenjohtaja Frans Timmermans tiedotteessa.

Uudelleensijoitettavat pakolaiset valittaisiin keskeisistä lähtö- ja kauttakulkumaista. Ne, jotka ovat yrittäneet EU:hun laittomia reittejä, eivät pääse laillisen menettelyn piiriin.
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/...enaiset-uusia-velvoitteita-hakijoille/5988056
 
etnistä profilointia.

Poliisi tutkii törkeää raiskausta Espoon keskuksessa – julkaisi epäillyn tuntomerkit
dd1ccd1d6b2745799e18b4a696aca3c2.jpg

(KUVA: Google Maps)
Julkaistu: 13.7. 13:33

SEKSUAALIRIKOS
Espoon keskuksessa epäillään törkeää raiskausta. Poliisi julkaisi epäillyn tekijän tuntomerkit.
Poliisin tiedotteen mukaan epäilty teko on tapahtunut Vanhan Ratavallin kohdalla, Kirkkojärventien ja Kylävainiontien välissä sunnuntaina noin kello 22.

Epäillyn tuntomerkit:
  • Tummaihoinen
  • Noin 180 cm
  • Noin 30-vuotias
  • Mustat kiharat hiukset
  • Musta collegepaita
  • Siniset farkut
  • Englantia heikosti puhuva
Epäilty aiheutti poliisin mukaan uhrille vammoja teräaseella.

Espoon poliisi pyytää tapauksesta tietäviä tai havaintoja tehneitä henkilöitä ottamaan yhteyttä puhelimitse numeroon 0295 413 031 tai sähköpostitse osoitteeseen[email protected]
Tero Karjalainen
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001219332.html?ref=rss
 
Jahas epäillyt sotarikollisetkin ovat päässeet otsikoihin... Saataisiinkohan tähänkin keissiin kulumaan massia kuin ruandan-oikeudenkäyntiin?

Epäillyt Isis-veljekset haluavat vapauteen - anoneet uudelleenarviointia yli 10 kertaa
Tiistai 12.7.2016 klo 20.56

Veljekset tulivat Suomeen viime syksynä ja poliisi pääsi heidän jäljilleen muutaman kuukauden kuluttua heidän maahan tulonsa jälkeen. Kuvituskuva.(TOMMI HEINO)
Yhteen maailmanhistorian raaimpiin kuuluvaan joukkomurhaan osallistumisesta epäillyt kaksi irakilaisveljestä ovat pyytäneet usein pois pääsyä vankilasta, eli vangitsemisen uudelleen arviointia. Veljekset on sijoitettu tutkintavankeina vankiloihin eri puolille Suomea.

Heidät vangittiin viime joulukuussa, kun poliisi pääsi rikoksen jäljille yhteistyössä suojelupoliisin kanssa.

Noin 20-vuotiaita veljeksiä epäillään osallisuudesta kesällä 2014 Tikritissä tehtyyn niin sanottuun Camp Speicherin joukkomurhaan, jossa Isisin epäillään teloittaneen 1700 shiialaista sotilasta ja varusmiestä. Miehet ammuttiin siviilivaatteissa vatsalleen kädet selän taakse sidottuina. Teloitusta levitettiin propagandavideolla.

Veljekset vangittiin terroristisessa tarkoituksessa tehdystä murhasta -rikosnimikkeellä.

Hidasta yhteistyötä

Yhteistyötä Irakin poliisin kanssa Räty luonnehtii asialliseksi.

- Se on ollut korrektia, mutta hitaampaa kuin esimerkiksi EU-maiden kanssa.

Vangitut veljekset eivät ole saaneet olla toistensa kanssa tekemisissä esitutkinnan aikana.

- He ovat eri puolilla Suomea. He saavat ulkoilla ja olot ovat inhimilliset. He ovat eläneet normaalia tutkintavankien elämää. Se on eristyneempää kuin tavallisten vankien, Räty sanoo.

Veljekset tulivat Suomeen viime syksynä ja poliisi pääsi heidän jäljilleen muutaman kuukauden kuluttua heidän maahan tulonsa jälkeen. Jos syyte nostetaan, oikeuskäsittely tapahtuu Pirkanmaan käräjäoikeudessa Tampereella.

JUHA VELI JOKINEN
TAMPERE
 
Poliisi tutkii törkeää raiskausta Espoon keskuksessa – julkaisi epäillyn tuntomerkit
Tapahtumapaikka on Espoon keskustaa, josta olen jo pariin kertaan maininnut tässä keskustelussa. Paikallisella aukiolla voi joka päivä käydä katsomassa kuinka työikäiset ulkomaalaisilta koneinsinööreiltä vaikuttavat, jo vuosia sitten Suomeen integroituneet henkilöt lorvivat siisteissä vaatteissaan ja mitään tekemättä. Samat naamat päivittäin.

Rikasta, mutta samalla tuottamatonta. Aika jännä talousyhtälö näin veronmaksajan kannalta.

.
 
Mites sellainen skenaario, että Putin saa sairaskohtauksen ja tapetaan. Venäjällä syttyy pienimuotoinen tai vähän isompikin sisällisota ja Pietari suunnalta alkaa virrata satojatuhansia pakolaisia Suomeen. Miten Suomen pitäisi toimia tällaisessa tapauksessa?

Tällaiselle skenaariolle oli kuulemma suunnitelmat jo NL:n kaatumisen yhteydessä, jolloin varauduttiin vastaavaan tilanteeseen. Silloin kaikki aiottiin ottaa vastaan, ja kun nykyisen valtiojohdon toimia katsoo, en yhtään epäile, etteikö nyt toimittaisi samoin. Tämä olisi itse asiassa loistava keino miehittää Suomi ilman ainuttakaan taistelua.
 
Back
Top