Palaute

Onko siitä sinulle jotain konkreettista haittaa?

Ei saa "riittävästi" tykkäyksiä? Voin sanoa sen Arttille, että tällä palstalla populismi on oma taiteenlajinsa.

Ja sitten asiasta toiseen: Oletko @TomTom päivittänyt foorumialustan version vai mikä on, kun avatarit ovat muuttuneet osoittamaan sukupuolia? Samaten tuossa pääsivulla näkyvien alifoorumien edessä olevat symbolit ovat mielestäni muuttuneet.
 
Onko siitä sinulle jotain konkreettista haittaa?

Tykkääminen luo sosiaalista painetta tykätä viesteistä. Tykkääminen on järjestelmä, jossa tietyt henkilöt viestittävät, että haluan tykkäämispisteitä ja nyt laitoin sinulle tykkäämisen ja suutun, jos et tykkää takaisin. Tykkääjät muodostavat sisäpiirin ja ohjailevat kirjoittamista painostamalla kirjoittamisen aihevalintoja ja kirjoituksen tekstin laatimista populaarimpaan suuntaan.
 
Tykkääminen luo sosiaalista painetta tykätä viesteistä. Tykkääminen on järjestelmä, jossa tietyt henkilöt viestittävät, että haluan tykkäämispisteitä ja nyt laitoin sinulle tykkäämisen ja suutun, jos et tykkää takaisin. Tykkääjät muodostavat sisäpiirin ja ohjailevat kirjoittamista painostamalla kirjoittamisen aihevalintoja ja kirjoituksen tekstin laatimista populaarimpaan suuntaan.
Sisäpiiri, vai pelkkä palstalla vuosia pörränneiden oma kuppikunta? Eikai ne tykkäykset tee kenenkään kommenteista hyviä. Minä vähän luulen että tykkäykset ovat se konsti rohkaista keskustelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Voin sanoa sen Arttille, että tällä palstalla populismi on oma taiteenlajinsa.

Tiedän miten pitäisi kirjoittaa, että saisin paljon tykkäyksiä. Tykkäykset siis ohjailisivat kirjoitustani tykkäämisten hankkimisen suuntaan. Tykkääminen muuttaa koko foorumin kirjoittamista kirjoittajien keskinäiseksi kilpailuksi tykkäämisten määrästä.
 
Viimeksi muokattu:
Tykkääminen luo sosiaalista painetta tykätä viesteistä. Tykkääminen on järjestelmä, jossa tietyt henkilöt viestittävät, että haluan tykkäämispisteitä ja nyt laitoin sinulle tykkäämisen ja suutun, jos et tykkää takaisin. Tykkääjät muodostavat sisäpiirin ja ohjailevat kirjoittamista painostamalla kirjoittamisen aihevalintoja ja kirjoituksen tekstin laatimista populaarimpaan suuntaan.

Naulan kantaan.

Olen suorittanut empiiristä tutkimusta ja tehnyt seuraavia havaintoja:


-Asialliset, informaatiopitoiset, pohtivat viestit saavat tykkäämisiä todella tapauskohtaisesti. Jos joku hengen heimolainen on samaa mieltä niin sitten ehkä. Omasta mielestäni olen aika tuottelias sisällön tuottaja jonka sisältö ei kuitenkaan paskimmasta päästä ole. Harvemmin rämähtää tykkäämisiä.
-Liikkuva kuva saa tykkäämisiä todella helposti (mutta toki sen pitää ainakin jotenkin sopia aiheeseen nokkelana välihuomiona).
-Kuvat saavat vähän vähemmän tykkäämisiä. Mutta hauskat kuvat yleensä.
-Vitseistä saa jossakin määrin, kunhan ne osuu aiheeseen.
-Homostelusta ei tykätä. Kaappihomot.
-Politiikasta saa tykkäämisiä enemmän kuin maanpuollustuksesta tai sen käytännön sovellusten keskutelusta. Väittäisin että foorumin koviten tykätyt eivät maanpuollustuksesta puhuu juuri mitään. NATO, EU, EUROAASI. Tuolla se tykkäämisten auvola sijaitsee.
-RPG83 on tehtny saatanallisen määrän hyviä keskustelun aloituksia, eikä minun lisäkseni kukaan ole tykännyt. Enkä ole aina minäkään.

+Sitten tuo mitä kirjoitat. Tosin nyt en ole yrittämisistä huolimatta onnistunut verkoitumaan niin hyvin kuin foorumille palattuani. rinkirunkkaus ei siis ainakaan minulla ole onnistunut. Ehkä siksi että olen osan suututtanut jossakin vaiheessa ja vastarakkautta ei heru, ei vaikka kuinka minä koitan tykätä

Mutta eipä siinä. Ristillä tavataan.

images


En siis katkera ole, itse pääosan viesteistä tuotin silloin kun kyseistä toimintoa ei ollut. Jos joku katsoo tykkäysmääriä ja viestimääriä ja koittaa vedellä nokkelia johtopäätöksiä että 'Second on katkera poika'. Minun mielestä tykkäämiset ajaa keskustelua tiettyyn suuntaan, vaikkei sitä kukaan haluaisi myöntää. Ajallisesti ei kannata satsata viesteihin koska helpommalla saa sosiaalista hyväksyntää. Samoin keskustelun huomio suuntautuu poltiikkaan päin.

Ehkä kannattaisi etsiä netistä kauhea määrä tissi-, kissanpentu- ja koiranpentukuvia ja liittää yksi semmoinen joka viestiin? Noilla saadaan juubituubissa huomiota. Pitäisi melkein laittaa kokeiluun.
 
Itseäni tykkäämisissä ärsyttää, että sitä käytetään kirjoitusten tuomitsemiseen tykkäämällä tekstin tuomitsevasta tekstistä. Tykkääminen ei siis ole positiivinen ilmiö, vaan eräänlainen joukkolynkkays, jota käytetään todella rankalla tavalla kirjoittajaa tyylin muuttamiseen pakottavana käytäntönä. Aika rankkaa, jos joku tuomitsee minun tekstini ja saa paljon tykkäyksiä. Että minut äänestettiin ulos foorumilta.
 
Ei sillä pitäisi olla paskankaan väliä, tykkääkö joku tekstistäni vai ei. Minusta on kuitenkin mukava jotenkin huomioida, jos joku tuo esiin mielestäni hyvän pointin tai muuten kirjoittaa jotain, mikä pistää tuumimaan, että kas kun ei itselle tuollaista tullut mieleen..
 
Ei sillä pitäisi olla paskankaan väliä, tykkääkö joku tekstistäni vai ei. Minusta on kuitenkin mukava jotenkin huomioida, jos joku tuo esiin mielestäni hyvän pointin tai muuten kirjoittaa jotain, mikä pistää tuumimaan, että kas kun ei itselle tuollaista tullut mieleen..

Tekee hyvää, kun huomaa, että se oma kaiken kattava syväanalyysi ei sitten ihan kaikkea kattanutkaan. Asiallinen keskustelu on hyvästä ja sen verran pitää olla luonnetta, että näin nimettömänäkin pystyy viilaamaan kantaansa silloin, kun joku onnistuu asioita hyvin ja perustellusti argumentoimaan.
 
Naulan kantaan.

Olen suorittanut empiiristä tutkimusta ja tehnyt seuraavia havaintoja:


-Asialliset, informaatiopitoiset, pohtivat viestit saavat tykkäämisiä todella tapauskohtaisesti. Jos joku hengen heimolainen on samaa mieltä niin sitten ehkä. Omasta mielestäni olen aika tuottelias sisällön tuottaja jonka sisältö ei kuitenkaan paskimmasta päästä ole. Harvemmin rämähtää tykkäämisiä.
-Liikkuva kuva saa tykkäämisiä todella helposti (mutta toki sen pitää ainakin jotenkin sopia aiheeseen nokkelana välihuomiona).
-Kuvat saavat vähän vähemmän tykkäämisiä. Mutta hauskat kuvat yleensä.
-Vitseistä saa jossakin määrin, kunhan ne osuu aiheeseen.
-Homostelusta ei tykätä. Kaappihomot.
-Politiikasta saa tykkäämisiä enemmän kuin maanpuollustuksesta tai sen käytännön sovellusten keskutelusta. Väittäisin että foorumin koviten tykätyt eivät maanpuollustuksesta puhuu juuri mitään. NATO, EU, EUROAASI. Tuolla se tykkäämisten auvola sijaitsee.
-RPG83 on tehtny saatanallisen määrän hyviä keskustelun aloituksia, eikä minun lisäkseni kukaan ole tykännyt. Enkä ole aina minäkään.

+Sitten tuo mitä kirjoitat. Tosin nyt en ole yrittämisistä huolimatta onnistunut verkoitumaan niin hyvin kuin foorumille palattuani. rinkirunkkaus ei siis ainakaan minulla ole onnistunut. Ehkä siksi että olen osan suututtanut jossakin vaiheessa ja vastarakkautta ei heru, ei vaikka kuinka minä koitan tykätä

Mutta eipä siinä. Ristillä tavataan.

images


En siis katkera ole, itse pääosan viesteistä tuotin silloin kun kyseistä toimintoa ei ollut. Jos joku katsoo tykkäysmääriä ja viestimääriä ja koittaa vedellä nokkelia johtopäätöksiä että 'Second on katkera poika'. Minun mielestä tykkäämiset ajaa keskustelua tiettyyn suuntaan, vaikkei sitä kukaan haluaisi myöntää. Ajallisesti ei kannata satsata viesteihin koska helpommalla saa sosiaalista hyväksyntää. Samoin keskustelun huomio suuntautuu poltiikkaan päin.

Ehkä kannattaisi etsiä netistä kauhea määrä tissi-, kissanpentu- ja koiranpentukuvia ja liittää yksi semmoinen joka viestiin? Noilla saadaan juubituubissa huomiota. Pitäisi melkein laittaa kokeiluun.

Miten olisi anonyymi peukutus (tykkään, en tykkää). Minä en ainakaan julkisesti uskalla nimimerkki "Second"in postauksista tykätä :). TomTom voisi sitten maksua vastaan antaa koontilistat siitä, mistä kukin on tykännyt.
 
Viimeksi muokattu:
Ainankin pst-sika todisti spoilerinsa oikeaksi.

Koitetaas äijät kuitenkin pitää foorumi edelleen asialinjalla jätetään ne tissit ja koiranpennut vaikka tuonne Lahjoittajien osion Mörssärit -ketjuun. Ja koiranpennut voi muuten samantien pistää privaattiviestinä secondille.

-setämies-
 
Ei pidä ottaa niin vakavasti näitä juttuja. Tykkäily voi ohjata sisällönmuodostumista ja useammin tuskin ollenkaan.

Ymmärrän hyvin sen, että joku kokee foorumille "sisääntulon" vaikeaksi. Ajan oloon kukin löytää ekologisen lokeronsa tai sitten ei. Ihan liian vakavasti ei kannata ottaa.
 
Tykkäämiset on hyvä tapa signaloida että olen samaa mieltä. Parempi niin kuin lainata viesti ja ilmoittaa tämä asia ilman muuta sisältöä. Toisaalta joskus tulee tykättyä sellaisista viesteistä joissa ollaan eri mieltä asiasta kuin mitä itse olen, mutta viesti on hyvin kirjoitettu ja sisältää hyvää pohdintaa. Toisaalta ehkä hieman nimimerkkikohtaisesti nämä tykkäykset menee, jos joku kirjotta jatkuvasti laatua, niin rima tykätä hänen viesteistään nousee. Ei niistä kuitenkaan kannata stressata.
 
Juu ei noita tissi yms kuvatuksia tänne. Eukko vetelee jo herneitä nenään, kun kattelen kypäriä yms varusteita "vai että tollaset meinasit hankkia"
 
Back
Top