YliKoo
Greatest Leader
Jos tämä viittasi minuun, niin en ehdottanut bannia vaan pientä taukoa. Joskus huomaa kun nimimerkille jää joku juttu päälle ja jälki on sen mukaista. Pieni tuumaustauko joskus auttaa.
Mitä tulee tykkäyksiin niin mielestäni ainoa vika on tuon napin nimi - tykkää. Se ei minusta kuvaa sen todellista merkitystä. Teinit laittavat kuviaan niille tarkoitetuille sivustoille ja toivovat että niistä tykätään. Täällä nähdäkseni motiivit ovat toisenlaiset, nappi on monipuolinen työkalu ja tuo selvää lisäarvoa keskusteluun.
Sillä voi kertoa, että seuraan tätä keskustelua ja minulla on siitä mielipiteitä. Ketju ei turhaan pitene ja luettavuus ei vaikeudu +1 tai muulla komppaamista osoittavalla viestillä. Merkitykselliset tai muuten osuvat viestit saavat lisäarvoa, samalla muodostuu keskustelijoista parempi kuva joka auttaa keskustelijoiden sanoman ymmärtämisessä.
Saatan käyttää nappia myös kahdenvälisissä keskustelussa viesteihin, joista olen eri mieltä. Tällä pyrin osoittamaan arvostavani toisen mielipidettä ja argumentointia.
Ilmoitus on minulle merkki siitä, että kiinnostamani viestiketju on aktiivinen, joku on kommentoinut viestiäni tai tykännyt jostakin. Nämä kiinnostavat itse asian vuoksi, se ei niinkään se että saa plärätä kymmeniä tykkäyksiä katsomassa että onko siellä oikeasti jotakin.
Kunnioitus on asia joka kuuluu arvoihini. Vaikkapa sen kunnioittaminen, että TomTom on nähnyt vaivaa asiallisen foorumin luomisessa. Täällä on monia asioista hyvin perillä olevia kirjoittajia jotka käyvät oikeaa keskustelua. Teinijuttujen viljely sekaan ei täytä minun näkemystäni toisten kunnioittamisesta.
Käyn myös huumorisivuilla ja nauraa käkättelen niille jutuille, joskus myös kommentoin ja laittelen omiani. Eri foorumit eri jutuille, minun mielipiteeni. Jos tämä on tiukkapipoisuutta, niin sittenhän se sitä on.