Palaute

Tuo twitterkö se on mikä hiertää?

Olen sanonut aivan samat asia täällä kuin twitukassakin ja hups, heti kun joku ulkopuolinen saattaa nähdä viestin twitterissä niin alkaa kauhea älämölö.
 
Tuo twitterkö se on mikä hiertää?

Olen sanonut aivan samat asia täällä kuin twitukassakin ja hups, heti kun joku ulkopuolinen saattaa nähdä viestin twitterissä niin alkaa kauhea älämölö.

Se pääosin, koska se ei edusta täällä olevaa pääosin hyvää ja hyödyllistä keskustelua tai foorumin mielipidettä.

Täällä on aivan liikaa hyvää ja sitä ei kannata vetää viemäriin ulostuloillasi. Tämä ei tarkoita, että asioista ei voi kirjoittaa. Kyse on tyylistäsi ja sen tuhoavasta voimasta.

Yleisellä tasolla voisit hieman käyttää aikaa ja pohdintaa ulostuloihin sekä tulla ulos kuplastasi. Tätä kuplautumista on ikävän paljon nykyään, itsellänikin.
 
mutta toivon, että kaikki keskustelijat pitävät päänsä kylmänä ja foorumin monipuolinen ja ansiokas sisältö säilyy ja voimme jatkaa lukuisia mielenkiintoisia aiheita.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Milloin tänne on kaivattu monipuolista sisältöä?:facepalm:

Yli 8 vuoden aikana joka olen foorumilla ollut, en ole tätä havainnut.
Vaan kaikki toimenpiteet tähtäävät siihen että kaikki kulkevat virran mukana.
Tai tähän puututaan.
 
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Milloin tänne on kaivattu monipuolista sisältöä?:facepalm:

Yli 8 vuoden aikana joka olen foorumilla ollut, en ole tätä havainnut.
Vaan kaikki toimenpiteet tähtäävät siihen että kaikki kulkevat virran mukana.
Tai tähän puututaan.

Tämä on ikävää, kun näin yksioikoinen tulkinta on päässyt syntymään. Mikä tähän olisi oma ratkaisuehdotuksesi, @Ottoville ?
 
Kolme perättäistä twiittiä - mikä kuuluu joukkoon :rolleyes:
 

Liitteet

  • F4F7A16F-E67D-4D91-8D86-6050D1B00009.jpeg
    F4F7A16F-E67D-4D91-8D86-6050D1B00009.jpeg
    811.7 KB · Luettu: 44
  • 3FC3B001-7C76-4706-A2DE-C92BC65F307B.jpeg
    3FC3B001-7C76-4706-A2DE-C92BC65F307B.jpeg
    392.9 KB · Luettu: 44
  • 0A36BF2E-164E-46A0-9DE3-537D655E5E30.jpeg
    0A36BF2E-164E-46A0-9DE3-537D655E5E30.jpeg
    619.3 KB · Luettu: 45
Hmm. Gordionin solmu... no, ei nyt ehkä sentään? ;)

Titityyn ja naamakirjan suhteen olen melko kokematon nuori, joten olen noista julkikirjoitteluista ollut autuaan tietämätön. Ehkä siksi elämä on tuntunut onnellisemmalta, mene ja tiedä. Naamassa minulla on ammatillinen profiili, jota en ole juuri käyttänyt. Titityyhyn minua koetetaan väen vängällä pyylätä (työprofiilimielessä). Työkuorma on itsessään melko suuri ja neverending story, joten olen onnistunut pakenemaan uhkaavaa sometuskuormaa upottautumalla arjen asioiden hoitamiseen eli ”lapiotyöhön”. Vapaa-aikaa varastaessani olen avannut padin ja selannut mpnettiä tavanomaisten uutissivustojen ohella; täällä on monta mielenkiintoista lankaa, joista punoutuu foorumilla roikkumista kannatteleva köysi.

Olisiko tässä kengän puristuksessa tosiaan kyse siitä, että henkilökohtaisten näkemysten ja laajemman viiteryhmän (mpnet) nimissä esille tuotavien asioiden välille toivottaisiin foorumin ulkopuolisessa someviestinnässä jonkinlaista eroa? Ts. ulkopuoliseen, yhteisön nimissä tapahtuvaan viestintään toivottaisiin neutraaliutta ja maltillishenkisiä kannanottoja.

Foorumin negatiivinen leimautauminen julkisomessa ja sen jäsenten mahdollinen joutuminen ”maalitettaviksi” mpnet -jäsenyyden perusteella (tai objektiivinen/subjektiivinen kokemus siitä, että jäsenyys lätkäisee leiman otsaan) saattavat vähentää sitä näkemysten kirjoa ja moninaisuutta, jota rakentava keskustelu tarvitsee pysyäkseen hengissä. On mielenkiintoista keskustella ja vaihtaa näkemyksiä asioista eriasteisesti samaa ja eri mieltä olevien foorumikirjoittelijoiden kanssa - tai ihan vaikka vain lukea erilaisia kannanottoja ja nauttia viihteestä.

Ammatillisissa profiileissa kirjoitellessa palkkatyöläisen henkilökohtaiset näkemykset ja painotukset on siirrettävä sivuraiteelle, sillä ”kenen leipää syöt, sen lauluja laulat”. Tämä foorumi on tietysti omistajan henkilökohtaista omaisuutta ja hänellä on kaikki oikeudet päättää asioista täällä.

Täss` valtiaalle toiveensa hartaan ja vilpittömän aikomuksensa parhaan tuo julki takarivin taavi: Noblesse Oblige on ohjenuorana hyvä ja kannatuksensa syvä.
 
On näköjään niin, että konflikti on päivän sana. Mitä olen Suomen ja maailman menoa seurannut: konflikti on jopa haettu suure. Eli kaikkinainen debatti ei enää edes pyri yhteisen näkemyksen saavuttamiseen. Tämä on minulle, inhoittavalle kekkoslaisen ajan kasvatille hyvin vieras lähestymistapa.

Debatin sijaan onkin siis synkkiä yksinpuheluita, ei ole tarkoituskaan hakea yhteistä käsitystä vaan jumittua yhä tiukemmin siihen omaan korsuunsa.

Vaalikeskusteluja ym. seurasin tällä kertaa juuri ym. näkökulmista: haetaanko keskusteluilla yhteistä käsitystä vai onko -konfliktihakuisuus- tavoiteltavampaa? Miltä se teistä näytti? Aivan.

Mitä tulee reservin kirkasotsaisuuteen sitten. Kannattaa huomata, että ne nuoret ikäluokat, jotka tarvittaessa annetaan isämmmaan alttarille, he nakkasivat voittopuolisesti äänensä PERSUlle....siis niistä, jotka ylipäätään uurnille vaivautuivat. Onkin tulossa mielenkiintoinen tilanne, kun katsoo, miten -kirkasotsaisena- ja -perinteissä kiinni lahmaavina- nuori reservi halutaan nähdä. Tuleeko reservin sisään ARMOTTA JA EHDOITTA SE sama -konfliktihakuisuus-, joka vallitsee muussa yhteiskunnassa? Toivokaa mitä toivotte, minä en toivo mitään. Viittaan näillä lauseilla siihen -mmaanpuollustusnetin- vaalittuun kirkasotsaiseen, välillä jopa killottavasilmäiseen reserviläisyyteen. Olenko väärässä?

Tässä ja näissä näkökulmissa on siis täyttä semantiikkaa nähdä maanpuolustusnetin saavan raskaita vaurioita ja kolhuja maineeseensa, jos ylläpitäjä rosauttaa karheita lauseita twiittiin. Voi saadakin, jos asiaa katsoo edelleen kirkasotsaisella tavoitteella. Mutta entäs, kun konteksti laajennetaan käsittämään vallitsevaa asiaintilaa Suomessa? Elämme JO NYT TILASSA, jossa konflikti hyväksytään de facto alituiseksi asiaintilaksi. Eli?

Miettikäähän vähän, mitä kirjoitin, en varsin tahallani ainakaan roskaa kirjoittanut.

jäsen @Hanski osoittaa, että minkä kirjoitin, sen kirjoitin...ja omalla nimellään. Pakko osoittaa kunnioitusta hänelle.:salut:
 
Viestintä on erilaista, kun on kone ihmisen ja ihmisen välissä. Poliittinen selittely kuumentaa.

Mikään ei ole ikuista. Kyllä se tästä asettuu. Väitän edelleen, että vuoden 2015 jälkiä tässä vain korjataan. Kyllä siinä monilla sydän paloi. Siinä tuli tunnereaktio.

Täällä on paljon perussuomalaisia mutta eivät he pääsääntöisesti trollaa. Itse heilun jossain kok-krist-persu-linjalla riippuen ajasta. Kataisen-Stubbin-Orpon aika ei ole minun aikani, mutta päivät ovat peräkkäin, eivät päällekkäin.

Olen minäkin nähnyt tuota kokoomusvihaa, mutta mikä saa päättelemään, että se kärjekkäimmin lähtisi perussuomalaisesta? Tutkimattomat ovat netin tiet... Itse tunnustan roimineeni miltei kaikkia puolueita aika ajoin.

Harmi, jos @Museo lähtee. Se vain vähentää tasapainoa.

Twitter on adminin. Tietenkin saitin nimi symboloi saittia, jota ei oikein ole ilman kirjoittajia. Mutta ei adminin pidä olla ilman mielipidettä jossain taustalla kuin Buddhan kuva.

Ei tämä ole niin vakavaa. Pitää miettiä.
 
Voisitteko ystävällisesti poistaa tunnukseni käytöstä. Syynä on se etten halua jatkossa olla mukana foorumilla jossa reagointia ilmastonmuutokseen pidetään ylläpidon toimesta ilmastopsykoosina. Viime eduskuntavaaleissa vastaavaa linjaa ajoivat Suomessa poliittisista puolueista vain perussuomalaiset saaden 17,7% kannatuksen. Enemmistö suomalaisista on kuitenkin sitä mieltä ettei kyseessä ole pelkästään hysteriasta vaan ihan aidosta ihmiskuntaa kohtaavasta ongelmasta.

Onnea ja menestystä valitsemallanne linjalla!

Höpsis. Aina saa lähteä, mutta sitten täytyy ottaa hihasta kiinni jos meinaa lähteä väärinymmärryksen tai väärinkäsityksen vuoksi. Se on ikävää. Ilmastomuutoksen hyväksyy valtaosa.Myös Persut. Puhe on niistä keinoista.. Omaan itseensä käpertyminen ja pienen kuplan sisällä näpertely ei tulekaan yllätys yllätys Persuilta vaan Vihreiltä ja Demareilta. Persut haluavat ratkaista sen. Ilmastonmuutos on vakava asia ja se täytyy ratkaista globaalisti ilman Sanna Marinin ja kumppaneiden räpellystä jolla pahimmillaan tuhotaan talous ja teollisuuden kilpailukyky. Saksalainen lehti julkaisi juuri paikallisten sähköautojen olevan toistakymmentä prosenttia saastuttavampia perinteiseen verrattuna. Nämä ovat isoja ja vakavia asioita joita ei ole tietyistä puolueista hoitamaan.
 
Periaatteessa foorumin otsikon alle pitäisi sopia se punaisin vassari ja patamustin oikeistolainen. Käytännössä kaikki jotka haluavat turvata huomisen yhteisölle nimeltä Suomi.

Todellisuus on, että tällä hetkellä foorumi kallistuu hyvin paljon oikealle. Mitä enemmän on puolustettavaa, sen enemmän tuntuu että kallistuu oikealle. Eipä siinä... niin se omakin näkemys kallistuu tilanteesta toiseen.

Olen koittanut rauhallisesti arvioida käsiteltyjä teemoja ja ottaa murehdittavaksi ne teemat joihin aidosti pystytään vaikuttamaan. Politiikasta olen yleisesti pyrkinyt pysymään sivussa, mutta myönnän nauttivani eräiden kommentoijien pisteliäästä tyylistä, joka taatusti tuntuu siellä missä pitääkin. Ehkäpä pitäisi ottaa heistä enemmän mallia...

Mitä tulee twitterissä tuittuiluun, mielestäni palstalaiset ovat kohtuudella kääntäneet tulokkaiden mielipiteitä siitä,millainen palsta on kyseessä. On ymmärrettävää että jatkuvasti sitä ei jaksa tehdä. Kisaväsymys koskee ihan jokaista. Ei työ kuitekaan lopu siihen, että lopetetaan yhden kanavan käyttö. Todellisuus on, että jo palstan nimi vetää tänne niitäkin, joille koko ajatus maanpuolustuksesta on punainen vaate. Mielestäni vaikutus pitäisi kohdistaa heihin, ei jäsentenvälisiin.

Edelleen pitäisi kyetä tunnistamaan ne joiden intressit ovat yhteneväiset, vaikka toteutustavat poikkeavatkin toisistaan. Samaten jokaisen meistä pitää hyväksyä, että on erilaisia intressejä toimia maanpuolustajana.
 
Viimeksi muokattu:
Twitter varoitus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Siellä on TAAS kauheaa rasismia ja natsismia uudelleen twiittauksen muodossa! Posliinivarpaat ja muut ituhipit, ei kannata katsoa!






Mitä enemmän yritätte estää, sitä mitä saan sanoa anonyymisti, sitä enemmän tulen ulisemaan.
 
Niitten kaivaminen on helppo homma. Kokoomus ja yle on suurimmat viholliset. Oikeastaan kaikki muut paitsi persut. Sanoin aiemmin, maanpuolustushommaforum olis kuvaava.
Nyt kannattaisi ehkä hieman ottaa happea!. Kun itselle tulee tuolta ilmasto ketjusta lähinnä mieleen että jos et ole älymystön konsensuksen kanssa samaa mieltä niin olet vain tyhmä persu.
 
Twitter varoitus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Siellä on TAAS kauheaa rasismia ja natsismia uudelleen twiittauksen muodossa! Posliinivarpaat ja muut ituhipit, ei kannata katsoa!






Mitä enemmän yritätte estää, sitä mitä saan sanoa anonyymisti, sitä enemmän tulen ulisemaan.
niin no, tässä spoilerissahan sen kerroit: "Mitä enemmän yritätte estää, sitä mitä saan sanoa anonyymisti, sitä enemmän tulen ulisemaan." Täytyy sanoa, ettei voisi vähempää kiinnostaa, mitä uliset anonyymisti. Palaa asiaan, kun uskallat kertoa asiasi omalla nimelläsi...
 
niin no, tässä spoilerissahan sen kerroit: "Mitä enemmän yritätte estää, sitä mitä saan sanoa anonyymisti, sitä enemmän tulen ulisemaan." Täytyy sanoa, ettei voisi vähempää kiinnostaa, mitä uliset anonyymisti. Palaa asiaan, kun uskallat kertoa asiasi omalla nimelläsi...
Nyt on @Hanski :lla pikkuisen kalsarit vakosessa.
 
Nyt kannattaisi ehkä hieman ottaa happea!. Kun itselle tulee tuolta ilmasto ketjusta lähinnä mieleen että jos et ole älymystön konsensuksen kanssa samaa mieltä niin olet vain tyhmä persu.
Hapen vetäminen on aina hyvä. Kommenttini koski kuitenkin enemmän yleistä linjaa, kuin pelkkää ilmastoketjua.
 
Oma näkemykseni twitterviestien suhteen on, että se joka osaa lällättämättä esittää asiansa, tulee parhaiten kuulluksi. Tosin tulee mieleen, että tuleeko siellä kukaan kuulluksi. Pieni sarkasmi on aina paikallaan mutta ne videoklipit jossa joku nauraa katketakseen, vievät kaiken uskottavuuden.

Toinen vaihtoehto on, että en jummarra koko Twitterin ajatusta, se näyttää yleensä pelkältä vittuilulta. Itse en kirjoittele, mutta kun joku kiinnostava henkilö tms ilmaantuu, katson vähän viestihistoriaa. Omalla seulallani maanpuolustus.net olisi joutunut jo aikapäiviä omaan henkiseen roskakoriini, nyttemmin viestit ovat siistiytyneet, jostakin syystä.

Mittarina, tuo viimeisin ei ollut kovin paha, siitä vaan puuttui se Turun kaupunginvaltuutettu vai mikä huijari siellä taannoin olikaan :rolleyes:
 
Omistajan poliittinen agenda on itselleni *jotakuinkin yks hevon hailee, kunhan pysytään lain kaidalla puolella. Suotavaa toki olisi, että @TomTom :n kärkkäimmät näkemykset esitettäisiin joko

a) omalla nimellä
b) oman nimimerkin takaa.

Ei oman yhteisön nimissä. Mutta omistaja tietysti tekee niin kuin parhaimmaksi näkee :ROFLMAO:

*) mp-aiheisella sivustolla maalitolpan liikuttaminen itäänpäin ei varmaankaan kenenkään näkökulmasta katsottaisi kovin suopein silmin. Tätä ei tosin ole ollut havaittavissa.
 
Back
Top