Panssarivaunut

Tuota, haluaisiko joku keskustella tässä säikeessä vaikkapa panssarivaunuista? Tiäkste, telat ja sillee...

JPR ja KAIPR kumpikin käymättömiä paikkoja. Kuinkahan hyvin paikkojen infrat taipuvat LEO2A4:sten huoltoihin ja korjauksiin?
 
Tykistöä kannattaa pitää ylhäällä mistä sitä voi keskittää.
Meillä on raskaita raketinheittimiäkin nykyään, sanoisin että tulivoima on suurempi kuin koskaan.
Vastaan äkkiä, viimeinen, liian paljon off topic

Jo jos lasketaan mukaan ne MLRS niin on tulivoimaa, mutta ei paljon? , 90 luvulla meillä oli 18 kpl BM-21 ja sitten ostetiin 36 kpl Saksasta RM-70 Saksasta, niin se on ne 22-41 kpl MLRS joka on see uus tulivoima, mutta pitää laskea pois ne 18 kpl BM-21
 
Vastaan äkkiä, viimeinen, liian paljon off topic

Jo jos lasketaan mukaan ne MLRS niin on tulivoimaa, mutta ei paljon? , 90 luvulla meillä oli 18 kpl BM-21 ja sitten ostetiin 36 kpl Saksasta RM-70 Saksasta, niin se on ne 22-41 kpl MLRS joka on see uus tulivoima, mutta pitää laskea pois ne 18 kpl BM-21


MLRS on hiukan eri luokan varustusta ja jos fiksuja ovat niin ne vanhat heittimet on jossain säilössä, ne voi pultata mihin vaan.
 
Ei ollut, Patteri 1 = 18 kpl 122 mm tykit
.........., Patteri 2 = 18 kpl 152 mm tykit

eli 36 tykkejä ja Prikaati 2005 on vain 18 kpl 155mm mutta jos ne on tulivoimasempi kun 36 tykkejä??
Ottaen huomioon että mainitsit v- 80 prikaatin, niin siihen viitasin.

ottaen huomioon, että tämä on panssarivaunuketju en viitsi mennä tähän syvempään. .
 
Tuota, haluaisiko joku keskustella tässä säikeessä vaikkapa panssarivaunuista? Tiäkste, telat ja sillee...

JPR ja KAIPR kumpikin käymättömiä paikkoja. Kuinkahan hyvin paikkojen infrat taipuvat LEO2A4:sten huoltoihin ja korjauksiin?
Hyvin taipuu kummassakin, ei ongelmia sen suhteen.
 
Ivalon sissit on ainakin hyviä, oli vähän jenkit ihmetellyt kun olivat lumimyrskyssä hiihtäneet havua hihaan kunnon lenkin tunturiin ja tehneet temppuja välillä.
Jenkit oli pitäneet heidän erikoisjoukkoihin verratavina sankareina poikia.

Joskus 90-luvulla Sotilas-aikakausilehdessä kerrottiin että brittivieraat oli luokitelleet Ivalon sankarit SAS:n arktisten joukkojen tasolle.
 
Tuota, haluaisiko joku keskustella tässä säikeessä vaikkapa panssarivaunuista? Tiäkste, telat ja sillee...

JPR ja KAIPR kumpikin käymättömiä paikkoja. Kuinkahan hyvin paikkojen infrat taipuvat LEO2A4:sten huoltoihin ja korjauksiin?

Ei varmaan ole ongelmaa siltä puolelta.

Ja voisin hyvin kuvitella Leo 2A4:n sopivan hyvin Vuosanka Highwayn maastoonkin.
 
Viimeksi muokattu:
Naapuri tarjoaa T90-M tankkia vientiin, missä se kulkee nimellä Proryv-3.

Russian_defense_industry_unveils_a_new_export_version_of_T-90_main_battle_tank_named_Proryv-3_640_001.jpg


http://www.armyrecognition.com/janu...main_battle_tank_named_proryv-3_11501175.html

Teksti oven yläpuolella on "Ural Design Bureau of Transport Machinery", "Uralin kuljetusvälinesuunnittelutoimisto" venäjäksi. Myös venäläiset lentokonetehtaat ovat ainakin olleet nimeltään suunnittelutoimistoja. Tuo ja Uralvagonzavodin tankkitehdas sijaitsevat molemmat Nizni Tagilin kaupungissa. Jos tuo on kalenterikuva, niin kuvankäsittelyn syynä lienee ollut saada konttori ja tankki nätisti samaan kuvaan. Oikeasti UKBTM:n talon edessä on ilmeisesti raitiovaunukiskot. Kuva lienee melko tuore, koska seinällä näkyy lämpöpumppuja (ellei nekin ole photoshopattuja).

86e6d647e9f230fc3b511c7edd3275f1.jpg


Itse vaunu on lähes sama kuin T-90MS, joka esitelty:

http://www.armyrecognition.com/russ...ions_information_specifications_pictures.html

Tornin takaosassa on tila ammuksille, rungon vasemmassa takanurkassa APU-voimanlähde ja takana ne tutut kaksi polttoainetynnyriä. Telatukki on ilmeisesti tilanpuutteen vuoksi siirretty oikealle kyljelle.

T-90MS_storage_box_ammunition_rear_of_the_hull_Russia_Russian_army_defence_industry_military_technology_001.jpg


T-90MS:n esittelyvideo

 
lalzqeoe.jpg


Patria kehitti oman TC-500 -rynnäkköpanssarivaunun Mowag Trojanin pohjalta, mutta PV piti tätä vanhentuneena eikä hankkinut yhtäkään (olisi se ollut BMP-2:ta modernimpi, jollain Bradleyn tasolla). Ikävä juttu. Ei kelvannu tai maksoi liian paljon.

TC-500 kuvassa.

Tässä close-up kuva BMP:stä

20150807_134200.jpg


20150807_133946.jpg
 
Mutta jos Patrialta olisi hankittu TC-500 vaunuja olisi CV:t jätetty hankkimatta. Ja meillä olisi ollut testaamaton vaunu ainoana maailmassa käytössä. Samalla tavalla nyt olisi ollut moderni TC ja modauksen tarpeessa oleva BMP-2???
 
Tuota, haluaisiko joku keskustella tässä säikeessä vaikkapa panssarivaunuista? Tiäkste, telat ja sillee...

JPR ja KAIPR kumpikin käymättömiä paikkoja. Kuinkahan hyvin paikkojen infrat taipuvat LEO2A4:sten huoltoihin ja korjauksiin?



Hyvin taipuu kummassakin, ei ongelmia sen suhteen.

Eli hallitilaa on ja ammattitaitoista asentajaa löytyy. Simulaattorit, sekä pelit ja pensselit löytyy.
Hiukan epäilen, mutta hienoa olla väärässä.
 
Mutta jos Patrialta olisi hankittu TC-500 vaunuja olisi CV:t jätetty hankkimatta. Ja meillä olisi ollut testaamaton vaunu ainoana maailmassa käytössä. Samalla tavalla nyt olisi ollut moderni TC ja modauksen tarpeessa oleva BMP-2???
Tämähän se taisi pitkälti olla, valinta olisi ollut joko TC tai CV. CV:llä enemmän käyttäjiä (ja hinnassa ei ollut Patria-lisää), joten järkevämpää valita se, varsinkin kun se oli jo kaikki testit läpi käynyt vaunu, siinä missä TC-500 oli vielä kehitysasteella.
 
Eli hallitilaa on ja ammattitaitoista asentajaa löytyy. Simulaattorit, sekä pelit ja pensselit löytyy.
Hiukan epäilen, mutta hienoa olla väärässä.
Epäilen kanssa. Simut nyt ei ole järin hankala siirtää, kaikki muu alkaa jo vaatia resurssien siirtämistä muualta Suomenniemeltä. Varsinkin ammattitaito.
 
Ammattitaito on jo siirtynyt, siellä on tuoreet panssarilutit maakunnissa vastaanottamassa kalustoa ja ukkoja. Suoraan maakuntaan kulkematta panssariprikaatin kautta.
Meinasin lähinnä kaluston huollon kannalta, en koulutuksellisesti, menee helposti useampi vuosi että oppii tyyppiviat ja vaunun oman sielunelämän, miten ja milloin minkäkin komponentin vaihto on järkevintä, mikä on normaalia vikaa ja mistä pitää jo oikeasti huolestua, jne. En nyt väitä etteikö panssarikandit tuota oppisi, eppäilen vuan. Jostainhan se tosin on alettava kokemusta kerryttämään.
 
Meinasin lähinnä kaluston huollon kannalta, en koulutuksellisesti, menee helposti useampi vuosi että oppii tyyppiviat ja vaunun oman sielunelämän, miten ja milloin minkäkin komponentin vaihto on järkevintä, mikä on normaalia vikaa ja mistä pitää jo oikeasti huolestua, jne. En nyt väitä etteikö panssarikandit tuota oppisi, eppäilen vuan. Jostainhan se tosin on alettava kokemusta kerryttämään.

Kuusi kirjainta, MILLOG. Eiköhän tämä ole ollut jo hyvän aikaa tiedossa, joten joko millog on rekrynnyt lisää ja kouluttanut panssarihuoltoon tai olemassa olevaa henkilöstöä on koulutettu vaunujen huoltoon.
 
Ammattitaito on jo siirtynyt, siellä on tuoreet panssarilutit maakunnissa vastaanottamassa kalustoa ja ukkoja. Suoraan maakuntaan kulkematta panssariprikaatin kautta.

Joo ton mä itekin muistan...
Ammattitaidon tai paremminkin sen puutteen! Etenkin sellaisessa tapauksessa, että vastavalmistunut luutnantti ei ollut varusmiehenä palvellu tykistössä. Eri aselaji siis ja eri varuskuntakin. Mutta epäilen, että ei asia silti ole muuttunut. Muinoin Kadikseen
menijät valikoituivat vielä RUKin käyneiden joukosta eikä koulutettu yhdessä opisto/toimiupseerien kanssa. Aikaa myöten vanhempien opastuksella kypsyivät ammattimiehiksi kaikki; ei tietenkään siitä ole kysymys.

Kuusi kirjainta, MILLOG

Tää taas on ihan totta. Kun mentiin ostopalveluihin niin tarttee vaan tietää, missä jotain tarvitaan, niin palveluntuottaja järjestää sinne resurssit. Laskua vastaan tosin.
 
Back
Top