Panssarivaunut

Viikatteista ja pianolangasta historiaa.

Vakuuttuneena kaapelileikkurin tehokkuudesta ja tarpeellisuudesta, hitsautin vastaavanlaisen cutterin polkupyöräni tankoon kiinni.
Nyt katkeaa mukavasti napsahtaen koirien ulkoilutushihnat sellaisissa tapauksissa kun koiran ulkoiluttaja on tien toisessa laidassa, koira toisessa ja itse hihna pingottuneena tien poikki ja meikämandoliini sotkee selkä hiessä munamankelilla mutkan takaa suoraan tähän ansaan ;)
 
Vakuuttuneena kaapelileikkurin tehokkuudesta ja tarpeellisuudesta, hitsautin vastaavanlaisen cutterin polkupyöräni tankoon kiinni.
Nyt katkeaa mukavasti napsahtaen koirien ulkoilutushihnat sellaisissa tapauksissa kun koiran ulkoiluttaja on tien toisessa laidassa, koira toisessa ja itse hihna pingottuneena tien poikki ja meikämandoliini sotkee selkä hiessä munamankelilla mutkan takaa suoraan tähän ansaan ;)
"Kuva tai en usko" :uzi:
 
Toim. huom., kannattaa laittaa myös leikkuri tuohon renkaan eteen, erityisesti niitä koiranulkoilutusvaijereita ajatellen :) Muuten riski että menee etulokarin alle!
Katos perhana! Selkeesti heikko kohta ja potentiaalinen vaaran paikka! Hyvä kun huomasit. Täytyy hioa lopputuotetta vielä. Palaan asiaan kun on valmis.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Katos perhana! Selkeesti heikko kohta ja potentiaalinen vaaran paikka! Hyvä kun huomasit. Täytyy hioa lopputuotetta vielä. Palaan asiaan kun on valmis.

Huomaa muuten, että tuota lokaria voisi varmaan käyttää jonkinlaisena ohjurina, joka siis ohjaa sen narun teriin mitkä on sijoitettuna tuohon etuhaarukkaan. Tällä tavalla ei tarvitse laittaa mitään renkaan edelle sijoittuvaa terää, mistä saattaisi tulla sanomista.
 
VN17_latest_generation_of_Chinese-made_tracked_armored_infantry__fighting_vehicle_925_001.jpg


The Chinese Company NORINCO North Industries Group Corporation presents the VN17, latest generation of Chinese-made tracked armored infantry fighting vehicle at DSA 2018, the International Defense and Security Exhibition in Malaysia.

The Chinese-made VN17 tracked infantry fighting vehicle (IFV) was developed to meet the requirements of modern infantry unit. It offers high level of fire power, protection, mobility and communication systems for multi¬purpose operations. The performance of the VN17 is comparable to the German PUMA, the Swedish CV90 and other modern foreign tracked IFVs.

The main armament of the VN17 tracked IFV consists of one a 30mm automatic gun, one coaxial 7.62 machine gun, Red Arrow 12 ATGM (Anti-Tank Guided Missile) launchers mounted on each side of the turret. This missile offers effective killing capability against ground targets at a maximum range of 2,500 m and against aerial threats up to a range of 4,000 m. The advanced electrical-driven unmanned gun turret assures highest safety of personnel during the combat. The VN17 is also equipped with image-stabilized fire control system with automatic tracking capability.

The VN17 is motorized with a 4-stroke water-cooled turbo-charged diesel engine developing 883 hp. The power-to weight ratio is 21kW/t, offering a maximum road speed of 70 km/h. The hydrostatic mechanical gearbox has 6 forward gear/2 backward gears. The high-strength torsion bar suspension with resilient damper offers high maneuverability and comfort during combat operations.

The VN17 armour provides all-around protection against firing of small arms and shell splinters. The turret and vehicle hull offer same level of protection and can be upgraded to NATO STANAG level-6 protection capability. The bottom part of the chassis can be fitted with anti-mine module, offering protection against blast explosion of 6 to 8 kg of TNT.

The integrated information management system on VN17 tracked IFV performs internal and external information acquisition, processing, display and command tasks.
http://www.armyrecognition.com/dsa_...racked_armored_infantry_fighting_vehicle.html
 
Huomaa muuten, että tuota lokaria voisi varmaan käyttää jonkinlaisena ohjurina, joka siis ohjaa sen narun teriin mitkä on sijoitettuna tuohon etuhaarukkaan. Tällä tavalla ei tarvitse laittaa mitään renkaan edelle sijoittuvaa terää, mistä saattaisi tulla sanomista.

Itseasiassa nyt kun mietin, niin voisi riittää että leikkuria siirretään 15cm alas ja 15cm eteen :unsure: Kiinnitys renkaan sivulle, senhän ei tarvi olla ihan keskellä.

Ehdotan että samalla voitaisiin lisätä vetokoukku esim. 23 ITK 61 hinaamista varten? En tosin tiedä liikkuisiko yhden miehen voimin.. eli ehkä sen sitten pitäisi olla tandem-pyörä, ainakin hinausmallien osalta?
 
Itseasiassa nyt kun mietin, niin voisi riittää että leikkuria siirretään 15cm alas ja 15cm eteen :unsure: Kiinnitys renkaan sivulle, senhän ei tarvi olla ihan keskellä.

Ehdotan että samalla voitaisiin lisätä vetokoukku esim. 23 ITK 61 hinaamista varten? En tosin tiedä liikkuisiko yhden miehen voimin.. eli ehkä sen sitten pitäisi olla tandem-pyörä, ainakin hinausmallien osalta?
Kiitoksia vinkeistä.
Modaus on jo tehty ja kenttäkokeet parasta- aikaa menossa. Palaan lähipäivinä asiaan ;)
 
Aikaisemmin proileri huomasi, että ensimmäisessä mallissa vaarana oli, että koiranulkoilutushihna saattaisi mennä renkaan ja lokasuojan väliin, jonka ansiosta matka jatkuisi vielä hetken aikaa hallitsemattomasti leppäkeihäänä pusikkoon.
Tämä oli hyvä huomio ja todellinen vaaranpaikka.
SJ taas ehdotti, että renkaan edelle ei kannattaisi kiinnittää mitään terää koska saattaisi tulla sanomista.
Jokin ohjuri lokasuojassa olisi parempi.
Olisi pitänyt uskoa SJ:tä.
Nimittäin aluksi hitsasin vanhan viikatteenterän ylösalaisin pyörän eteen kiinni.
1524205311330.webp
Kävin sitten maastopuku päällä ja reiskat silmillä suorittamassa testiajon.
Hyvin koirien hihnat katkeilivat. Ihmiset väistelivät ja ottivat kännykkänsä esiin.
Ajattelin jotta ottavat kuvia kun on niin erikoinen pyörä.
Ehkä niinkin, mutta parin kilometrin päästä poliisit pysäyttivät minut.
Kysyivät, että: ” Mitä helvettiä sä äijä ajelet pitkin kylän raitteja maastopuku päällä, reiskat silmillä ja viikatteenterä hitsattuna pyörään kiinni?!. Ihmiset ovat peloissaan!”
Reippaasti vastasin: ”Isänmaan asialla tässä. Testaan puolustusvoimille uutta rynnäkköpolkupyörää joka suojaa sotilasta yllättäviltä ansoilta ja että mulla on maanpuolustusnetin yhteisön vankka tuki tälle testille.”
Olivat ihan hiljaa.
Sitten supisivat jotakin siihen malliin, että pitäiskös samantien soittaa ambulanssi paikalle?
Pitäisi viedä kuulemma minut tarkempiin tutkimuksiin.
Puhalluttivat ja tekivät huumetestit.
Sanoivat myös, että jos olisin ajellut pyörällä jossakin sellaisessa paikassa jossa on paljon ihmisiä kuten esimerkiksi markkinat, maratonkilpailu tai ostoskeskuksen ympäristö, niin olisivat ampua lasauttaneet minut välittömästi.
Lopulta kaivoin kännykän esille ja menin mp-netin sivuille ja kerroin mistä on kyse.
Keskusteltiin asiasta puolin ja toisin.
Sitten sain luvan taluttaa pyörän rauhallisesti takaisin kotiin ja pyörästä piti irroittaa terä pois. Muuten en olisi saanut sitä enää käyttää.
Ei ollut hyvä viritys tämä.
Sanomista tuli, niin kuin SJ epäili.

Kotona irroittelin terän pois ja hitsasin lokasuojaa pidemmäksi kuten SJ ehdotti.
1524205449298.webp

Kävin illalla vetäsemässä vielä testilenkin.
Sammuttelin oikein pyörästä valot pois, että koirien ulkoiluttajat eivät huomaisi, että olen tulossa.
Nätisti pidennetty lokari ohjasi buudelien hihnat ylös leikkuriin joka katkaisi hihnat. Hyvin toimi.
Kun ajelin sitten takas kotiin, niin jostain kumman syystä poliiseilla sattu olemaan alueella tehostettu pyöräratsia.
Pysäyttivät taas minut. Tällä kertaa sain sakot kun ajelin pyörä pimeänä. Enää ei auttanut mitkään selitykset.

Testasin pyörää vielä tänä aamuna. Ajoin pyörällä töihin. Oikein kellottelin ajan, että tuleeko ennätys kun ei tarvitse enää varoa koirien hihnoja entiseen malliin.
Hihnat katkeili hienosti napsahtaen. Ihan kuin olisi rintamalla ollut kun korvissa viuhui ja napsui.
Kymmenen minuuttia aikaisemmin olin töissä kun uskalsi ajaa nopeammin.
Jää enemmän aikaa kahvin juonille.
Nyt uskaltaisin väittää, että kenttätestit on suoritettu hyväksytysti loppuun ja lopullinen tuotantomalli on valmis.
Hyvin toimii.
This case is closed now.

PS: PV:n kaverit soittivat tänään jo toisen kerran asian tiimoilta. Sanoivat tällä kertaa suoraan mulle, että heitä ei kiinnosta tällainen rynnäkköpolkupyörä ja en saisi heiltä lupaa laittaa tornileimaa pyörän kylkeen.
Rahaa tällaiseen ei ole, eikä sitä myöskään tule, eikä myöskään ole tarvetta moiselle.
Kuulemma heidän puolestaan saisin rynnäköidä pyörän kanssa niin paljon kuin huvittaa, mutta he eivät aio olla touhussa mukana millään lailla.
Pettymys.
Noh, ainakin työmatkat sujuvat nyt nopeammin ja turvallisemmin.
 
Kotona irroittelin terän pois ja hitsasin lokasuojaa pidemmäksi kuten SJ ehdotti.

Huumori sikseen, mutta en ehdottanut että asennat mitään renkaan edelle! Tarkoitin, että laitat terän tuohon pyörän etuhaarukan tuntumaan, joka katkaisee mahdolliset hihnat jos niitä sattuu tuonne renkaan ja lokarin väliin menemään. Hieman samaan tyyliin kuin turvavyöleikkurit toimii.
 
Back
Top